8 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

8 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Holivat yıldızlarından İda Lupino evinin penceresinden , dışarısını seyrediyor (yıldız sağdadır) Holivut Yıldızları Muhakkak Ölümden Nasıl Kurtuldular ? Sinema dünyasınn geçirdiği müt- biş ve ölümlü felâketi, birkaç gün *vvel telgraf ve telefon baberi ola- Yak bildirmiştik. Bugün de bu felâ- tafsilâtım, dün gelen Avrupa Baretelerinden alarak (bildiriyoruz. Üre bir delâket ki, Amerikanın Ho- Yütunu, bu sinermedünyasını, ölüm emine döndürdü, hepinizin be Perdede bazan çılgınca alkışladı- yıldızları ölümden bin güç- 1933 teki müthiş zelzeleden sonra Sıkan #fetlerin en büyüğü olan Los Ancelos tufanı bütün tahminleri aşan yol açmıştır. Beş gün, beş Ecce boşanan yağmurlar. dan sonra harap olan mıntaka üstün- de ilk defa uçan tayyreci zarar ve zi- Yanın bütün tahminlerin fevkinde ol. duğunu söylemiştir. Tuğyan yüzünden yersiz, yurtsuz Kalanların adedi iki binden fazladır. 250 kadar insan da sulara. kapılarak ruştur. Bu su baskımma uğr- Yün muntakalar içinde bilhassa Holi Yat başta geliyor. Sinema yıldızları- Bin ekserisi basık evlerde oturdukla- yi $u baskınından en ziyade on- Zarar görmüşlerdir. Baskına ağrıyan yıldızlar Yıldızlar beldesi denilen mıntaka- Sular hücuma başladığı vakit si- - yıdlızlarından birçoğu evlerin- bulunuyorlardı. Şu meşhur mavi #özlü Mirna Loy boğulmaktan, bir kkal'çırağının yardımile kurtuldu. Çamurlu sellerin on ziyade tahrip et: İ Santa Monika plâjı civarında o- tan Madlen Karol, evinin birinci atinda çayını içerken kapı ve pen- elerden bir nehir gibi dolmıya baş ön su olukları önünde ikinci kata im atabilmiştir. Her dakika irti- iniz biraz daha aşıran feyezan, elek- tdi söndürmüş ve€Madlen Karol “tün eri görenler, ertesi ayıkla yetişmişler ve ar- ii kurtarmışlardır. <8 öteki yıldızlar gan ile karısı Betti Grable r artist John Barrimore, can Evle, dat izeilerine borçludurlar. ei $u basmıya başladığı vakit 5 Pobillerine atlayıp kaçmıya teşeb © etmişler fakat beş dakika geç meden azgın seller yetişmiş ve otomo bili üstüne kadar taşmıştır. Artist - ler otomobilin üstüne çıkmışlar, ayak ta durarak boğulmamıya gayret ettik leri zaman imdat izcileri yetişmişler- dir. Jifaiye olmasaydı Joan Kravford ve kocası Franhot Ton da otomobillerile kaçarken sele tutulmuşlar bir kamyon tarafından bin zorlukla kurtarılmışlardır. Klark Gabl, evini su bastığı vakit dama kaçmış, oradan sokakta üstüne kadar suya gömülmüş olarak geçen bir itfaiye otomobiline atlıyarak kur tulmuştur. Ekserisi alçak yerlerde oturan A- merikan yıldızları en korkunç felâ- ketle boğuşurlarken yüksek yerlerde oturan Fransız artistleri boğulmak tehlikesinden uzak kalmışlardır, Greta Garbo'nan evi Güzel hava tepesinin en yüksek noktasında evini kurdurmuş olan An nabellanın elektrikleri bile sönme- miştir. Ondan bir parça daha alçakta otu- ran Danyel Dariyö ve kocası da evle- rinden kaçmıya bile lüzum görme- mişlerdir. Greta Garbonun evini tamamile su basmıştır. Gerbonun Avrupa seyaha İtinde olduğunu bilmiyen bazı peres- tişkârları her ne pahasına olursa ol sun Garboyu kurtarmak tertibatını alırken radyo, büyük artistin Avru- pada olduğunu ilân ederek heyecan- dakileri teskin etmiştir. DÜZCE : Bir Hırsız Yakalandı “Düzce,, den bildirilyior: Üç ay evvel bir gece Töngelli kö- yünde Dilâver oğlu İbrahimin evini basanlardan olduğu anlaşılan kıpb Süleyman, jandarma kumandanı as- teğmen Necmi Özenin tedbirlerile ya kalanmıştır. © Açıkta Ölü Götürülmiyecek Kayseri, (TAN) — Ölülerin merdi- ven biçiminde açık sal üzerine konu- larak mezarlığa naklinin tamamen ö- nüne geçilmesi kararlaştırılmıştır. Vi lâyet makamı, camilerdeki bu kabil cenaze nakli vasıtaların toplatıp yak tırtmış, ölülerin belediyece yaptırtı- lan kapalı tabutlarla naklini emret - miştir. Şu Garip Dünya: Uğursuz Kaptanın Macerası Dünyanın en talihsiz adamı “Ölüm kaptam,, namile anılan İngiliz deniz- cisi Çarls Liçtir. Şimdiye kadar ba- üm hâdise ve folâ- in buna dünyanın en İ uğursuz adamı denmiştir. bütün felâketlere rağmen, gayet bir denizcidir. Fakat yüzünden kimse onunla temasta bulunmayı istemiyormuş. Denizcilik hayatında 22 vapur ka- zası geçirmiştir. Muhtemel kazaları önlemek için tedbirler aldığı ve tay- fasını da en iyi denizcilerden seçtiği halde kaza neticesinde, idaresinde bulunduğu vapurları selâmete çıka- ramamıştır. Hepsi batmışlardır. Her bulunduğu vapurda muhakkak yan- gın, sari hastalık, isyan, fırtına neti- cesinde batma gibi felâket ve hödise- ler çıkıyormuş. Uğursuz kaptan bunları, önceleri birer tesadüf eseri olarak karşılamış fakat son senelerde hakikaten kendi- sinin talihsiz ve uğursuz olduğuna kanaat getirmiştir. Bu sebeple kap- tanlıktan vazgeçmiştir. * 8 defa evlenmiş 8 sene evvel, Nevyorkun güzellik kraliçesi olarak intihap edilen Bayan Virjiniya Kogsvel, bugünlerde seki- zinci defa olarak Çoriz Broni namın- da bir mühendisle evlenmiştir. Vir- Jiniya, geçen teşrinievvelde “ yalmız 7 defa evlenen,, başlığında yazdığı bir kitabında bütün evlenme mace- ralarım anlatmıştır. Bunda, evlendi- ği kocalarının isimlerini de yazmış- tır. İsmini yazmadığı üçüncü kocası- nın bir Alman baronu olduğunu ve öldükten sonra bunun kendisine 6 milyon dolar bıraktığını da kaydet- * Ölüm heykeli Londrada Lord Reding'in evinde 30 senedenberi bir Mısır heykeli bu- lunmaktadır. Bu heykeli yerinden kı mıldatanlar ölüyorlarmış. Bir dük! ger, geçenlerde bu heykeli temizle - mek için yerinden oynatmış ve der-| hal hastalanarak birkaç gün sonra ölmüştür. Kaptan Liç, denizlerde geçirdiği | uğursuzluğu > - İngiliz donanması dünden itibaren Cebelültarıkta manevraya başladı. İşte Cebelüttarıkın bir İngiliz harp gemisinden alınan en yeni resmi Ölüm esrarını taşıyan bu heykeli, sahibi bu sebeple müzeye hediye et- mek istemiştir. Fakat müze idaresi kabul etmemiştir. Nihayet ev hey- kelle beraber Herbert namında biri- ne satılmıştır. Herbert, evi aldıktan bir hafta sonra kabinesinde ölü ola- rak bulunmuştur. “ Madam Al Kapon* Bir Fransız gazetecisi, Amerikada İ San Fransisko şehrinde yaşıyan meş bur gangster Alkaponun karısını zi- yaret etmiştir. Kadının, hapisanede yatmakta olan kocasını görmek için beş senedenberi yaptığı teşebbüsler boşuna çıkmıştır. Madam £ Alkapon, kocasını, görmek için daha beş sene bekliyecektir. Kadın, halka karşı gündüzleri 20- kağa çıkamıyormuş, ancak geceleri geziyormuş, zabıta da küçük çocuğu nu diğer çocuklarla hiç oynatmıyor- muş, daima onlardan uzaklaştırıyor- muş. * Hafızası kuvvetli piyanist Alman musiki profesörü Alfred Hön, Frankfurt ile Vaymarda bütün İmusiki mekteplerinin müdürü olup maruf bir piyanisttir. Pek çok beste- kârların eserlerini ezberinden çal- makla da şöhret (e kazanmıştır. Hafızası çok (kuvvetlidir. Me- seli, (o Beethoven'in 32 sona- tını piyanoda ezberden çalıyormuş. Bu da 600 sayfa tutuyormuş. Bir de- İn, genç bir beslekârın eserini ez- berinden çalarken, her nasılsa hâfıza- $ı onu yanıltmış, fakat samiin huzu- Tunda kendini hiç bozmadan, çaldığı parçanın mevzuuna uyan, aklından birşey çalmış ve çok alkışlanmıştır. Harp mektepte! Çekoslovakya mekteplerinde gaz maskesi talimleri Çinde cephe gerisinde Çin Üniversitelileri, cephede çarpışan kardeşleri için iane topluyorlar HÂDİSELER ve RESİMLERİ Ve bu arada son moda bir eo içi kostümü