8 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

8 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

| ——— 3.3.958 SAL İH NECATİ'nin KESKİN KAŞELERİ üşütme, grip, nezleye ve ağrılara bire birdir. Emniyet” Sandığı ilanları Taksitli Emlâk Satışı TAN SELÂNİK BANKASI Alelâde Heyeti Umumiye : SENTİ Cinsi Muhammen İçtimaına Düvet kiymeti > ar Kocamustafapaşada o Sancaktar - (Üç katta beş odalı hahçelikâr 2500) Selânik Bankası Hissedarları, Ticaret Kanununun 361 inci bâyrettin mahallesinde Kocamus- tafapaşa caddesinde eski 148 ilâ 162 yeni 186 ilâ 196 No Kumkapıda Kir bir evin tamamı maddesine ve Esas Mukavelesi ahkâmına göre, 1938 senesi Mar- tmın 31 inci Perşembe günü saat 14 de Galata'da Assikürazioni Generali hanmdaki İdare Merkezinde sureti adiyede içtimaa da- Çadırcıahmetçelebi o Karabıçakmeyhanesi demek- 1800| vet olunurlar, Mahallesinde Kumkapı caddesin £ le Arif şerbethane gediğinden de eski 13 yeni 13 15, 17 Nolu münkalip evvelce iki bap dük RUZNAMEİ MÜUZAKERAT : e m bir çal 1 — İdare Meclisi ve mürakip raporlarının kıraati. nan, yevm imalâ! enin & 2 s3 . 120 İtibarile 39 hinsesile 2 emeli ve zarar hesabınm tasdiki ile Meclisi itibari mezkürden 8 hissesinin darenii 86 hisse tertibile 21 hissesi. 3 — Müddetleri hitam bulan Meclisi İdare âzalarmın yer- Ayvansarayda eski Hocasli yeni © İki buçuk katl beş odalı kür- | 500 lerine yeniden âza intihabr. Mollaaşkı mahallesinde Hamam © gir bir hanenin tamamı, 4 — Meclisi İdare âzasma, Şirketle icrai muamele edebil- Saman eski 43, 45 yeni 43, 45 meleri için, Ticaret Kanununun 323 üncü maddesi mu- pa : cibince lâzım gelen mezuniyetin itası. Kartalda Meydan sokağında eski (o İki katta üç odalı ahşap bir | 200 5 — Eski Memurin Tekaüt Sandığın kat'i surette tasfi- TA yeni 21 Noh evin tamamı, e, iki, ei yesinin tasdi Kuzguncukta Çiftemeyhane ve © Üçer kattadörder odalı bah- 3550 Bakkal elyevm Derefirını sokağın- da eski 2 Mük. 9 yeni 22, 22/1, 24 No h 1 — Arttırma 10 —3 —938 tarihine düşen perşembe günü saat 15 te ya- Pilacak ve gayrimenkuller en çok bedel verenlerin üstünde kalacaktır. 2 — Arttırmaya girmek için muhammen kıymetin $6 10 nu nisbetinde Pey akçesi yatırmak lâzımdır. 3 — Arttırma bedelinin dörtte biri peşin ve geri kalanı sekiz senede se- kiz müsavi taksitte ödenir. Taksitler 9 5 faize tabidir. 4 — Taksitldr ödeninceve kadar yavrimenkul Sandığa hirinel dersen. de ipotekli kalır, (890) çeli kârgir üç evin tamamı, | (Türk Hava Kurumu! İ BUYUK PİYANGOSU | 5. ci Keşide 11 Mart 938 dedir. | Büyük İkramiye: 50.000 Liradır.. İİ Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 Liralık Tkramiyelerle (20.000 0 ü cd | “Şimdiye Ködar Glee kişiyi zengin eden | bu piyangoya iştirak ediniz... FOSFARSOL Kan Kuvvet ve İştah Kaynağı Cihan doktorlarının en büyük kıymet ve ehemmiyet verip beğendik İleri bireformüldür. Kansızlık, iştahsızlık ve kuvvetsizlik, bilhassa nev: rasteni, ademi iktidar, mide ve barsak tönbelliğinden doğan hazımsız. Jak ve kabızlarda, en birinci devadır. Tifo, grib, zatürree ve sıtma paka- hatlerinde üç günde şayanı hayret tesirini gösterir. (FEMİT,) lâboratuvarı bu kuvvet ilâcını sayın müşterilerine tamt makla müftehirdir. Vücuda dinçlik, yanaklara, dudaklara, pembelik, cil de taravet, saçlara ve gözlere ateş ve parlaklık veren bu en biririci kuv- vet ilâcı âfiyetle kullanınız. EEE Fiyatı 100 Kuruş MÜHENDİS ARANIYOR Zonguldak Amele Birliğinden : iguldakta Amelebirliği ve sağlık teşkilâtına ait her türlü inşaat ve “sisata müteallik plân ve projeleri tanzim elmek, inşaat ve fenni tesi- Sat İşlerinin Kontrol ve mürakabesini yapmak üzere aylık ücretle ve hi- meniz üzere senelik mukavelelerle bir mühendise ihtiyaç Bu mühendisin İnşaat işlerinde çalışmış olması şarttır. İstekli o- har evsafı matlübeyi haiz bulunduklarını gösterir vesaik suretlerini a isteklileri aylık ücret miktarını ve varsa başkaca şartlarını “TE mektupla Zonguldakta Amele birliğine martın sonuna kadar bil ilân olunur. (1234) İstanbul Sıhhi Müesseseler Artırma ve Eksiltme Komisyonundan : N Bakırköy Emrazı akliye ve asabiye hastanesinin eşyâ deposunun çatı J Batı açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 23-8-038 Çarşamba günü saat 13 de Cağaloğlunda Sıhhat «timat MuavenetMüdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılacaktır. >— Keşif bedeli: 5446 lira 75 kuruştur. 3 — Muvakkat Garanti 499 liradır. » 77 Mükavele. eksiltme Bayındırlık işleri genel husust ve fenni şartna- gi Keşif hülâsasiyle buna müteferri diğer evrak her gün komisyonda “rülebilir, 5 — İstekliler cart seneye ald Ticaret odası vesikasiyle 2490 sayılı kar ada Yazılı belgeler ve bu Işe benzer 6,000 Jiralık iş yaptıklarına dair İs- bul) Naha Müdürlüğünden eksiltme tarihinden bir hafta evvel almış ol- Yi müteahhitlik vezikasiyle bu işe yeter muvakkat garanti makbuz rç ve mektuplariyle birlikte belli gün ve saatte komisyona gelmele- 6 — Mürakiplerin intihabı ve ücretlerinin tayini. Lâskal 8.29 Türk liralrk 125 adet “A,, hisse senedine malik olup ta Heyeti Umumiyeye iştirak etmeyi veya temsil edilmeyi istiyen hissedarlar, hisse senetlerini, Heyeti umumiyenin içtima. ından lâakal bir hafta evvel, yani 1938 Martının 24 üncü günü- ne kadar: İSTANBUL'da: Şirket Merkezine, ve 15 gün evvel, yani nihayet 1938 Martının 17 inci gününe kadar: | SELANİK'te: Selânik Bankası Şubesine, PARİS'te ; Kambon Sokağı 43 numarada “CREDİT FON- CİER D'ALGERİE ET DE TUNİSİE” ye, Boulevard Haussmann 29 numarada; “SOCİE- TE GENERALE” e tevdi etmelidirler, PARİS*te ; MECLİSİ İDARE - "MİLLİ REASÜRANS TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN : Şirketimizin 1937 senesi alelâde hissedarlar umumi heyeti aşağıda ya- zılı maddeler hakkında görüşmek ve karar vermek üzere 30 Mart 1038 ÇARŞAMBA günü saat ON BIRDE Ankarada Türkiye İş Bankası Umum Müdürlüğü binasında toplanacaktır. Şirket e$a$ muükavelenamesi muci- bince umumi heyete iştirak edecek olan hissedarların hamil bulunduk- ları hisse senetlerini veya bunu müsbit vesikaları toplantıdan bir hafta ev yel Ankarada (Türkiye Iş Bankasına ve Istanbulda Türkiye hanında şir- d de duhuliye kartları almaları lâzımdır. Hissedarların musyyen saat ve günde Ankarada bu- lunmaları tlân olunur. Görüşülecek maddeler : 1 — Idare Meclisi raporunun ok unmafı, 2 — Bilânço ve kâr ve zarar hesa bının okunması 3 — Mürakipler raporunun okun ması, 4 — Yukandaki maddelerde yazılı evrak ve vesikaların okunmasını müteakip bu hususta ve temettüün tevzii hakkında müzakere icrasile karar fttihazı ve idare meclisi ezssile mürakiplerin ve müdürler heyeti- nin ibras, 5 — Şirket esas mukavelenamesinin 24 üncü maddesi mucibince müd detleri biten idare meclisi azasının yerine yenilerinin seçilmesi, ç 6 — Mürakiplerin seçilmesi, |. 07 — Şirket esas mukevelenamesinin 32 inci maddesi mucibince, müd- detleri biten müdür ile fen müşavi rinin tayini, 8 — Ticaret kartununun 323 ve 324 üncü maddelerine tevfikan idare meclisi azasının gerek kendi namlarına, gerek başka şirketlerin idare| meclisi azası veya müdürü sıfatile şirketimizle muamele yapabilmeleri» ne müsaade verilmesi, 9 — Idare Meclisi ile mürakinlerin 1938 senesi hakkı huzur ve tahsi- satının tesbiti, İstanbul: Deniz Ticareti Müdürlüğünden : Müdüriyet için yeniden mobilya yaptırılacaktır. Tahmin bedeli 2100 liradır. Tominatı muvakkate 187 lira 50 kuruştur. Bu işe talip olanların, şartnameyi görmek üzere her gün Müdüriyet idare şubesine ve ihale için de 18-3-938 cuma günü saat 16 da teminatı muvakkate makbuz veya banka mektubile Galatada Deniz Ticareti Müdüriyetinde müteşekkil ko - misyona müracaatları ilân olunur. (1172) iz İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan: Birinci Şirürji kliniğine alınacak tıbbi aletin açık li 213-938 pazartesi günü saat 15 de yapılacaktır. - İsteklilerin 2490 sayılı ihalât kanununda yazılı belgeleri ve 1755 lira mu hammen bedelin teminatı olan 14 liralık makbuzlariyle Komisyona gelmö- leri Liste ve şartname her gün görülebilir. (s7) SÜN Mühendisi Aranıyor MER BANK UMUMİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN: Bankamız merkezinde ve şantiyelerimizde istihdam edil- mek üzere diplomalı ve tecrübeli inşaat mühendisleri alıma- caktır, i Kendilerine ehliyetlerine göre ücret verilecektir. Talip o- lanlar 20/3/1938 tarihine kadar tahsil ve hizmet vesikalarile birlikte Ankara'da Umumi Müdürlüğümüze müracaat etme- leri. 1r mik 1 fik ve 10 luk kutuları vardır. imanları işl Sıvasta Cer Atölyeleri Müdürlük, Kapıcı ve Kantin binaları elektrik, saat ve telefon tesisatının yapılması kapalı zarf usulivla oksiltmeve kon- muştur, 1 — Bu işlerin keşif bedeli 7300 liradır. 2 — İstekliler bu işe alt şartname vesair evrakı Devlet Demiryollarının Ankara, Haydarpaşa ve Sirkeci veznelerinden 37 kuruş mukabilinde ala- bilirler. 3 — Eksiltme 18/3/938 tarihinde Cuma günü saat 15 te Ankarada Dev- let Demiryolları Yol Dairesinde Merkez Birinci Komisyonca yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektubiyle birlikte aşağıda yazılı teminat ve vesalki ayni gün ve saat 14 e kadar Komisyon Reisliğine tevdi etmiş olmaları lâzımdır. A — 2400 sayıl kanun ahkâmına uygun 54750 liralık muvakkat te minat, B — Bu kanunun tayin ettiği vesikalar. C — Bu gibi işleri başarmış olduğuna dair Nafıa Vekâletinden musad- dak ehliyet vesikası, o “516. “1055, #4 * Avrupa Hattında Yedikule İstasyonunda yıkama ve yemekhane binası ile tahtani geçit inşasi ve Yeni mahalle İstasyonunda iki bekleme mahal- H yapılması işleri kapalı zerf usuliyle eksiltmeye konmuştur 1 — Bu işlerin keşif bedeli 50.000 liradır. 2 — İstekliler bu işe ait şartname ve sair evrakı Devlet Demiryolları- nın Ankara, Haydarpaşa ve Sirkeci vermelerinden 2.50 lira mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 23.3.9388 tarihinde Gree günü saat 15 de Ankarada Devlet Demiryolları Yol Dalresinde Merkez Birinci Komisyonca yapıla- caktır. 4; için isteklilerin aşağıda yazılı teminatı ve vesalki ayni gün saat 14 de kadar Komisyona tevdi etmiş olmaları lâ- zımdır. z | A — 2490 sayılı kanun ahkâmma uygun 3750 liralık muvakkat temi nat, B — Bu kanunun tayin ettiği vesikalar, C — Nafıa Vekâletinden musaddak ehliyet vesikası. “514, K#kA4* Ankara istasyonunda gazino bahçesi inşaatı, tanzimi, kanalizasyon, su; tenvirat tesisatı, yolları ve sair müteferri ameliyatı dahil olmak üzere kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. İ — Bu işin keşif bedeli ceman 42500 liradır. 2 — İstekliler bu işe ait şartname ve sair evrakı Devlet Demiryolları. nın Ankara, Haydarpaşa, Sirkeci, veznelerinden 212 kuruş mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 24. 3. 938 tarihinde perşembe günü saat 15 te Devlet De- miryolları yok dairesinde toplanacak merkez birinci komisyonunca yapı lacaktır. 4 — Eksillmiye girebilmek için isteklilerin tekli? mektupları ile birlik- te aşağıda yazılı teminat ve vessiki ayni gün soat 14 de kadar komisyona tevdi etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun ahkâmına uygun 3188 Uralık muvakkat te- minat, , B — Bu kanunun tayin ettiği ve şartnamede Yazılı vesikalar. C — Nalın Mekületinden musaddak mütcuhlüdik vesikası (099) VE2Z9) #x* 10. 3. 93R tarihinden itibaren tam vagonla nakledilecek kasaplık hay- vanlara cari tenzili tarife üzerinden ayrıca yüzde va tenzilât yapılacak- tır. (597) (1238) “514. *** 1 Nisan 1938 tarıninden itibaren halka bir kolaylık olmak üzere ağır- lığı elli kiloya kadar olan parça emtea ve eşyanın kayıtsız nakline dair olan tarife Mudanya — Bursa hattına da tatbik edilecektir. Fazla tafsi- lât için istasyonlara müracaat edilmelidir. (598) (1239) 10—3--1038 tarihinden itibaren; yumurta, meyva ve sebzelere ait o- lanlara ilâveten diğer ambalâj sandıklarının imalinde kullanılmak üze- te muntazam boylarda kesilmiş ve hazırlanmış tahtalara da, cari tenzil- li kereste tarifesi tatbik edilmek suretile tenzilât yapılacaktır. (595) (1240) ADEMİ İKTİDARA :BEL MANAT FORTESTiN Bi LAZ GENGLEŞTİRİR İstanbul Sıhhi Müesseseler Artırma ve Eksiltme: Komisyonundan : Sıvas Nümune hastanesi için lâzım olan 48 kalem dişçi malzemesi açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda 23. 3. 938 çarşamba günü suat 15,30 da yapılacaktır. 2 — Muhammen fiyat 2100 liradır. 3 — Muvakkat garanti: 157 lira 50 kuruştur. 4 — İstekliler şartname ve listeyi her gün komisyonda görebilirler. 5 — İstekliler cari seneye ait ticaret odası vesikasile 2490 sayılı kanun- da'yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya banka mektüplarile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. (1173) İstanbul er Başmüdürl arın satış fiyatları, üğünden: : Piyasada satılmakta olan ispiprtol 5 Mart 1938 tari binden itibaren indirilecektir. Dükkânlarında yakılacak ispirto “Boyalı kamineto İspirtosu” ve şişe içinde tuvalet ispirtosu satanlar; mevcutlarinı birer beyanname ile 4 Mart 1938 akşamına kadar “Yakılacak ispirtolra ait olanlar Kabatasta kâin Başmüdürlüğe ve Şişeli Tuvalet Ispirtosuna ait olanlar da en yakın satış depolarına” bildireceklerdir. (1184) Erkek Bir Daktilo Aranıyor En az orta mektep mezunu olupta memurin kanunundaki evsafı haiz 0- lanların ve gayet seri yazanların vesikslarile beraber her gün üçten beşe kadar Taksimde Güngör upartımanında, İstanbul Nafıa Şirket ve milesse- seler baş müfettişiliğine müracaat eylemeleri . o (1212)