30 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

30 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

G 3 5) Üçok hâkim oynamasına rağmen gol yapamadı. Antrenör İzmirlileri beğendi İzmir (Akşam) — Güneş takımı, İzmirin Alsancak ve Üçok takımlari- 1s yaptığı müsabakalarda 2-1 ve 20 gibi neticeler aldıktan sonra İstanbu- ia dönmüş bulunuyor. Müsabakaları heyeti umumiyesile gözönünde tuta- vak bir karar vermek icab ederse, Gü- neş takımının galibiyetini haklı ve ye ziyade gol atmak ve galip gelmek me denilecek ki Alsancak ve Üçok takım- ları hâkim oynadılar, şansları yoktu, gol atamadılar, Gene itiraf etmek lâ“ zımdır ki Güneş takımında görülen anlaşma, paslaşma ve sürat, İzmir ta kımlarında yoktur ve gene ilâve ede- lim ki Güneşliler, çok favullü oynuyor” lar, Bu onlarm oyun tarzı imiş. Yal- nız Üçok müsabakasında Güneşlile. rin yaptıkları 32 favule mukabil Üçoklular 6 favul yapmışlardır. Son müsabakalar bir de hakem me- “ selesi doğurmuştur. Güneş idarecile- ri, nedense İzmirli hakemlere itimad edemiyerek genel merkezin müsaade- sile Ankara ikinci antrenörü B, Hor- jesi bu müsabakalar için hakem getirt- mişlerdir. İzmir mıntska heyeti, ve futbol ajanı, buna haklı olarak itiraz- da bulnmuş, federasyon reisi B. Sedad. Rizanın müdahalesile ilk maçı İzmir- li hakem Esad, ikinci maçı da antre- nör B, Horjes idare etmişlerdir. Her İki hakem de kararlarında isabetli ha- reket eylemiş, oyunun favullü oynan- masına mani olmuşlardır. İlk mü: bütün tafsilâtile bildirmiştim, Şimdi ikinci müsabaka- nın tafsilâtını yazıyorum: Pazar günü Güneş takımı ikinci te- maasımı Üçokla yaptı ve favullerle do- lu bir oyundan sonra maçı 2-0 kazan- dı. Oyunun ne kadar favullü cereyan ettiğine mise? olarak maç esnasında not ettiğimiz rakamları şöyle göstere- biliriz: Birinci devrede-18-favul ve gayri nizami hareketler oldu, Bunla- rın dördünü Üçok, 14 tinü de Güneş yaptı. İkinci devrede 21 defa takımlar cezalandırıldı, Cezaların 18 i İzmir ta- kımı lehine verildi, 3 cezadan misafir takın istifade etti. Hakem, Ankaradan gelen ikinci antrenör B. Horjes... Hava çok rüzgârlı ve yağmurlu idi. Bununla beraber oyunu seyretmek için sahaya gelenler pek çoktu. Saat 16,10 da evvelâ misafirler ve sonra Üçok takımı sahada göründü. Ve seyirciler tarafından “alkışlandı. İki takım arasında buketler teati edil- di. Kale intihabında İzmir takımı ka- zândı ve şiddetli esen rüzgüri lehine aldı. Oyuna Güneş başladı. Misafirle- Oyunun ilk korner Üçok Tehine ol- du, 11 inci dakikada Üçok İehine in- kişaf eden bu ceza vuruşu semere- siz geçti. Korneri bir frikik takib ett. Hamdinin şütünü Güneşliler topu kornere atmakla kurtardırlar. Üçoklular bu kornerden de istifa- de edemediler. 16 ncı dakikada Gü- neş lehine korner oldu, Bu da seme- resiz geçti, 18 inci dakikada Üçok kalecisi fe- dakârane bir blönjanla muhakkak bir sayı kurtardı, Üçok mukabil hü- bir hareketle topu bloke edemedi, Ra- #ih yetişti ve Güneşin ilk golünü attı. Bu sayı hâkim oynyan İzmir takı- mını harekete getirdi. Fakat misa- fir müdafileri oyunu durduruyor- Jardı. 28ncı dakikada Üçek bir frikik kazandı. Favulu Mazhar çekti. Ve to pu Güneş kalesi önüne düşürdü, Adil yetişti ve kafa ile topu karşıladı. Top İstanbul kalesinin üst direğini ya kıyarak avut oldu. Güneşliler Alsancak stadında © kadar lek kale aynıyan İzmir takımı 3 korner ve iki frikik cezası daha ka- zandı. Fakat hiç birisinden istifade edemedi. Devre 1 - 0 Güneş lehine bitti. İkinci devre 4 üncü dakikaya ka- dar tevali eden ve fakat semeresiz geçen Üçokun hücumlarile başladı. 6 inci dakikada Güneş tekrar Rebiile aktı. Rasihin şütü avut oldu. İzmir takımı rüzgür aleyhine oynadığı hal- istifade edemediler, 15 ve 18 inci da- kikalarda birbiri üzerine Güneş ka- lesi hizasında Üçok iki frikik, yani #ki fırsat daha yakaladı, bunlarda neticesiz geçti, Misafirler hakemin ihtaratına rağmen sert oyunlarına devam ettiler ve oyunun asabi bir hava içinde oynanmasında âmll ol- dular. 25 inci dakikada Güneş iyi bir fırsnt yakladı. fakat Rebli topu geç verdiğinden bu da kaçtı. 28 ve 30 uncu dakikalarda İzmir ta- kımı biribiri üzerine üç korner kazan- dı. Güneş kalesi önüne düşürülen top- lardan İzmir istifade edemedi. 32 nci dakikaya kadar tamamile oyuna hâ- kim olan İzmir takımı müteaddld fır- satlar ele geçirdiği halde, istifade ede- meğiği gibi, 33 üncü dakikada birden- bire inkişaf eden Güneşin bir kamı- nı kesemedi ve misafirler Niyazinin ayağından 2 nci ve son gallerini ka zandılar. Üçok takımını tekrar hücumda gö- rüyoruz. Güneş kalesi tehlikeden teh- Mkeye düşüyor, fakat İzmirliler isti- fade edemiyorlar, 40 cı dakikada Gü- neş lehine korner oldu, Salâhaddin topu ortaladı. Fakat İzmir kalesi ko- layca tehlikeyi atlattı. Bariz bir suref- te hfikim oynuyan Üçoklular ele ge- girdikleri mütenddid fırsatlardan isti- fade edemedikleri gibi, 43 üncü daki- kada kazandıkları penaltıyı gole çe- viremediler, Bu suretle oyun nihayete erdiği zaman 2-0 mağlüb olarak sa- hadan ayrıldılar. Son oyunun hakemi B. Horjes, İz- mirli takımların oyunlarını çok tak- dir ettiğini, for hatlarının çok güzel anlaşarak bütün oyuncuların enerjik oynadıklarını, fakat gol çıkaramadık- Yarını, maamafih daha iyi çalıştır. dıkları takdirde İzmir takımlarından çok şeyler beklemek lâzım geldiğini Ankara Şehir tiyatrosu artist- leri bugün Adanadan Bağdada gidiyorlar "Adana 29 (A.A.) — Ankara Şehir tiyatrosu artistleri bu akşam üçüncü temsilini de verdi, Yarm Bağdada ha- reket edecektir. Heyetin verdiği tem- Sille fevkalâde sükse yapmıştır. Şeh- rin eri büyük sinemasında verilen tem- siler için yerler bir gün evvelden ta- 30 Mart 1938 Ispanyada hükümet son bir gayrete hazırlanıyor (Baş tarafı 1 inci sahifede) Kızıl milisler silâhlarını bırakmağa da»! vet edilmektedir, Franko hükümetinin tebliği Salamanka 29 (A.A.) — Umumi ka- Targâhın tebliği: Aragon cephesindeki sağ cenah kuv- vetlerimiz, düşmanın muksvemetini kırmış ve birçok köy ve mürtefi mok- talar işgal etmiştir. Lejyoner kuvvet- ileri düşmanın bazı mukabil taarruz- larını kırdıktan sonra, birçok sevkul- ceyş noktalarını, köyleri ve İsesa dar ını ve Kruz de Masattrigos dağlık ara- sisini zapteylemişlerdir. Fraga mıntakasındaki kuvvetleri- miz, Mekinenza'yı elde etmişler ve Çin- ka, neri üzerindeki köprüleri geniş- letmişlerdir. Daha şimalde hareket eden kuvvetle- rimiz de, Çinika kıyılarına varmış ve Pomar, Estike, Santalecina, Alkolea, Antinea ve Lasena'ya girmişlerdir. Sol cenahata da ileri harekete de- vam olunmuş ve Alkazar, Salinaz de Hoz, Salas Bajas yoluna hükim te- peler, Babastro, Fonillo, 'Termizan, 'Kuvvetlerimiz, birçok esir almış ve mühim miktarda harp malzemesi ele geçirmiştir. i Jean cephesinde, Alkala Larola'de, Allozo tepesi ile Kornibaka yaylası zaptedilerek ileri hatlarımız bir hiza- ya getirilmiştir. talya ve Almanyanın yırdımi Barselon 29 (A.A) — Dün gece neşredilen resmi bir tebliğde ezcümle bildirildiğine göre, mart ayı zarfında nasyonalist araziye beş bin kişi kuy- vetinde İtalyan kıtalları gelmiştir. Ge ne bu ay zarfında Franko kuvvetleri» ne 162 Alman ve 250 İtalyan tayyare» cisi ile 71 İtalyan teknisiyen ve ayri» ca 18 askeri tayyare ve 15 hücum arür bası iltihak etmiştir. Her zaman ok duğu gibi, Emden kruvazörünün Hfi- mayesi altında Alman harp malzeme- si getiren Alman gemileri Bilbao'ya vasıl olmuştur. Kadiks'te görülmüştür. Fransada Barselon hüküme- tine yardım etmiş Londra 29 (A.A) — Evening Stan- dard gazetesinin yazdığına göre, g& neral Franko, Salamanka hükümeti- nin Landradaki ajanı Dük d'Albaya verdiği talimatta, Barselon hüküme- tine hariçten yapılan yardımların mü fassal bir lisetsini tevdle memur et- miştir. Bu listeye göre, Salamanka hür kümetine Pransadan bilhassa 174 tay“ yare ve birçok ağır toplar gönderik miştir. Hükümet kuvvetleri taarru hazırlanıyormuş Madrid 29 — Hükümet kuvvetleri başkumandanı general Mlaja, Aragon cephesindeki tazyiki hafifletmek için acele bir hareket icrasına hazırlani- yor. Maliye Vekâletinin Istan- bul belediyesine yardımı (Baş tarafı 1 inci sahifede) Nafia Vekâletine ayrılan 2,200 bin Jlira Sıvas - Erzurum demiryolu poli. çelerinin ödenmesine, Sıhhat ve iç- timal muavenet Vekâletine ayrılan 2,456,770 lira muhacir iskân işlerine tahsis olunacaktır. Mini Müdafaa Vekâletine ayrılan tahsisatın 2 mil yon 200 bin lirası kara, 1 milyon lira hava, 616,000 lirası da deniz kısmına tahsis olunacaktır. Fevkalâde tahsisatın taksimi Fevkalâde tahsisatın 990,000 lirası Maliye Vekâletine, 32,000 lirası Hari- ciyeye, 2,667,000 lirası Ziraat Vekâle- tine ayrılmıştır. Maliye Vekâletine verilen fevkalâde tahsisatın 280,000 lirası Ankara be- lediyesine, 550,000 lirası İstanbul be- lediyesine, 100,000 lirası İzmir en- ternasyonal fuarına, 60,000 lirası da Ziraat Vekletine verilen paranın 2,617,000 lirası sermayesine mahsu- karşılıktır. Maliye Vekâletinin muhtelif müesseselere yardımı Ankara 29 (A.A) — Maliye Vekâ- etinin 938 bütçesine muhtelif mües- seslere yardım için konulan parala- nn miktarını bildiriyorum: 15,000 lira Darüşşafakaya, 18,000 lira Ço- cuk esirgeme kurumuna, 15,000 lira Kızılaya, 239,568 Tira "Türk spor ku rTumuna, 111,600 Tira Gençlik teşkilâ- tana, 479,880 Tira Halkevlerine, 10,000 Tira Mili iktisad ve tasarruf cemiye- tine, 97,000 ilra Evkata, 100,200 lira Dil kurumuna, 450,000 lira Hava yol- Yarı işletme idaresinin bütçesine, 1,143,096 Orman bütçesine, 30,000 lira. Türk Maarif cemiyetine, 20,920 lira da fevkalâde masraflar karşılığı olarak Arikara borsasına, Sıhhiye vekâletine bağlı sıhhi müesseselerde çalışan Tunusta istiklâl cereyan! kuvvetleniyor (Baş taralı 1 inci sahifeğe) ederek neşrettiği beyannamenin met nini de bildirmektedir, Lö Tan gazetesine göre Arap nasyo- malistlerinin organı olan Aksiyon Tus nizien gazetesi şu mealde bir makale meşretmiştir: «Eğer Fransa, Tunus milletini ikinci derecede bir millet gi- bi telâkki etmekte devam ederse, sıkt zamanlarında Tunusluları kendi ya” nunda göremediği zaman taaccüp etme" melldir. Bütün tedhiş ve tedip hare- ketleri, bu vaziyeti katiyyen değiştir- miyecektir, Akdenizde Fransız filosu- nun bir tek muvaffakıyetsizliği üzeri- ne, şimali Afrikada cebir ve şiddet üzerine müesses olan Fransız müstem- Teke imparatorluğu Arapların kini al- tında yıkılacaktır.» Lö'Tan gazetesi, makalesini şöyle bi- tirmektedir; «Fransa, vaziyetten haberdar edilmiş bulunmaktadır. Her halde Düsturu Ce did şeflerine, niyetlerini Fransız hü- Kkümetinden gizlemiş bulundukları su- çu isnat olunamaz» (Düstur Tunasta mühim bir siyasi te- Teisierinden bir çoğunu tevkif etmiştir. Bu tevkiflere rağmen Düstur'un faaliyeti artmaktadır.) Lituanya elçisi Varşovaya vâsıl oldu Varşova 29 (A.A) — Liluanyanın yeni elçisi albay Skirpa, bugün Varşo” vaya gelmiştir. Necati, Fatih: Hamdi, Karagümrük: Ahmed , © Merkez, Ba” rıyer: Osman, : Etem Pertee Beşiktaş: Vidin, Fener: Vitali, Kum- kapı: Belkis, Küçükparar: Yorgi Bamatya: Kocamustafapaşada Kid” memurların maaşlarına zam yapılacak Ankara 20 — (Telefonla) — Sıhhi- İİ için vekâleti yeni yıl bütçesine tah- “| sisat konulmuştur, ye vekâleti, vekâlete bağlı hastaneler- le sihhi müesseselerde çalışan memur- ların maaşlarına birer miktar zam yâr pimasını kararlaştırmıştır. Bunun van, Alemdar: Divanyolunda Esd. Şehremini: Topkapıda Nazım, Kadr” köy: Pazeryolunda Rifat Muhtar, €pi 3 gör miş, benin adam için ) dum. Ni çekili Tar v Tima ğim : çirdiz dum. Tadın yattı kapı garda taze yük | beklk De yım. He fırlar lak c den Asğ me Saçlı halir zünd tabii tum