April 11, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

April 11, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1 ŞAM N Milli nesin en yl maçında Güneş Beşiktaşı 1-0 ml Maç nasıl oynandı ? Dün Beşiktaş stadında 10 bine yar | hücumunu Cihad tekrar kurtardı. kın seyirci önünde Güneş'le Beşiktaş milli kümedeki ilk maçlarını yaptı. lar. Oyuna hakem Adnan'ın idaresin- de saat 4 ü 10 geçe başlandı. Yan ha- kemleri birinci sınıf hakemlerimiş- den Ahmed Adem ve Tarık, Parayı kazanan Beşiktaş hafif esen rüzgârı lehina aldı ve takımlar şu şekilde dizildi: Güneş: Cihad - Faruk, Reşad - Yu- suf, Rıza, Ömer - Salâhaddin, Rasih, Melih, Niyazi, Rebii, Beşiktaş: Mehmed Ali. Hüsnü, Nuri - Rifat, Feyzi, Faruk - Rıdvan, Muzafter, Hakkı, Şeref, Eşref. Oyuna Güneş başladı. Hücumları Beşiktaş haf hattında kesildi, Beşiktaşın mukabil hücumunda Şeref Rıdvana açtı, Rıdvan kale önü- ne doğru ortaladı, Cihad Hakkı'nın sarjna rağmen kurtardı. İlk favulu Şeref yaptı, sıçrayan Yusufun altına girdi, 4 üncü dakikada Güneşin bir hü- cumunda Rasih topu ortaladı, Niya- zi kaptığı topu üst köşeden aruta sattı. Havadan oynanan oyun uzun boylu Beşiktaş (o müdadfilerinin işini kolaylaştırıyor, oynanıyor. Karşılıklı yaplan hü- cumlarda müdafaalar forvedlerden Ü- tün oynadığından pek tehlikeli var ziyaretler hasıl olmuyor, Onuncu dakikada Güneş çok gü- zel bir akın yaptı. Yusuf, Rasih, Ber lâhsdâin müsellesinin yerden bir ilerleyişi Ile top Melihs geçti. Melih geriden demarke vaziyette olan Rasihe verdi. Rasihin mükemmel şü- tü kenardan dışarıya çıktı, Oyun ilerledikçe yavaş yavaş Be- siktaşlılar hâkimiyeti alıyorlar. Hak- kı iyi çalışıyor. 15 inci dakikada havadan gelen bir topu kapan Hakkı Eşrefe geçir- di. Eşrefin ortaladığı topu Cihad tut-. tu. 17 nel dakikada 18 civarında Ri za Hakkıya favul yaptı. Feyzinin çektiği frikik havadan âvuta gitti. Güneşin mukabil hücumları Yu. sufun mütemadiyen havaya kaldır. ması ve Ömerin çok fena bir günün- de olması yüzünden tehlikeli olamı- yor. 24 üncü dakika, Şeref Eşrefe güze zünden netice vermiyor. 37 nel dakika, Hakkı Şerefe ileriye bir pas verdi. Faruk bunu elile keş- mek istedi ise de muvaffak olamadı. Şeref önü boş olduğu halde bu mü- kemmel fırsattan istifade edemedi. taşlılar bu tehlikeyi kornerle atlatta- lar. Biraz sonra birinci devre 0-0 bitti, — İkinci devre — Oyuna Beşiktaş basladı. İlk akın Cihadde kesildi. Besiktasın veni bir 3 üncü dakikada Hakkının bir da lışihı Güneş müdafileri ancak kor. nerle kesebildiler. Dakika 6. Kuvvetli bir Beşiktaş Akmında Hakkı topu Muzaffere ge çirdi. Muzafferin şütünü Cihad güçlük- le karşılıyabildi, Rıdvan yetişti ise de Faruk yüzde yüz gol olacak pozis yonda mükemmel bir kurtarış yaptı. Güneş müdafaası müşkül dakika- lar geçiriyor. Şeref ve Hakkının yü- rüttüğü top Rıdvana geldi. Rıdvanın şütü Faruğa çarptı, ikinei defa çeki- len şüf havadan avut, Biraz sonra Beşiktaşlılar bir korner kazandılar. Cihad bunu fevkalâde bir Suplesle bloke etti. Dakika 8. Güneş soldan ani bira kın yaptı. Rebit topu tamamile de- marke olan Rasihs geçirdi. Rasih bunu fena bir vuruşla kaçırdı. Oyun seri ve karşılıklı akınlarla devam ediyor. Bir dakika fasıla ile iki taraf da mühim birer tehlike atlattı. lar. Dakika 14. Şeref topu Hakkıya ge- çirdi, Hakkı Eşrefe verdi. Ortalanan top tekrar kornere çıktı. Üstüste iki korner çekildikten sonra Güneş mü- dafsası işin içinden gene sıyrıldı. Güneşliler Melihi açığa Salâhad- dini içe Rasihi ortaya alarak bir de- şütü hakeme Rasihin önüne geldi. Rasihin çektiği Ikinci şüt avu- ta gitti Dakika 18. Güneş 18 Üzerinde ka- zandığı frikikten istifade edemedi. Güneş mühim bir tehlike daha Beşiktaşlılar oyavaşa yavaş hâkb miyeti bırakıyorlar, Güneşliler Re- bil içe Niyaziyi açığa alarak ikinci bir değişiklik yaptılar, yani bir akınında top evuta çıktı. Beşiktaş müdafilerinden birinin yap- tığı zayıf degajman topu kaleden 80 metres mesafede olar Rasihe ge- çirdi, Rasih iki Beşiktaşlı oyuncu nun müdahalesine rağmen bunu 'Rebilye verdi. Rebiinin era pas Ni yaziyi buldu. Bütün Beşiktaş müğe- İnam sağa toplanmış olduğundan i i i ! aaEyaSaoz z ssss&p OPERA GEBER” Ga. 8 5 5 3 3 3 2 1 MWooRnHrKooy - Bee Atletizm Dünkü müsabakalarda 1 bin metrede Türkiye rekoru kırıldı Mevsimin ikinci atletizm müsaba- kaları dün Kadıköy stadında bine yakın seyirci önünde yapıldı Dörü kategori Üzerinden yapılan müsaba- kalarda Demirspordan Hüseyin ve Beşiktaşlan Artan 10000 metrede Türkiye rekorunu kırdılar, Teknik neticeler: — Birinci kategori — 100 metre: İrfan (Deniş Lisesi) 118.3/10. 200 metrer 235. 400 metre: 0668, 4/10. 800 metre: 2D.138. 1500 metre: Malisa (Kasımpaşa) 4D.345, 4/10. 10000 metre: Hüseyin (Demirspor) Yenitürkiye) 84 D. 28 S. 110 metre mantalı: Yavru (Güneş) 18 8. 3/10. Uzun: İstopan (Galatasaray) 6 M. 25. Yüksek: Yavru (Güneş) 1 ML. G1, Bırık: Münir (Güneş) ve Vasfi (Hay- darpaşa) 3 M. Gülle; Hüseyin (Haydarpaşa 11 M. 08. Disk: Yavru (Güneş) 38 M. 80. Cirid: Şerif (Güneş) 45 M. 50. 100X4 bayrak: (Haydarpaşa) 478. Ankaradaki maç Muhafızgücü 2-0 Harbiyeyi yendi Ankara 10 (Telefonla) — MW kü. me maçlarına bu haftada devam olunmuştur. Bugünkü maç bundan evvelki maçı berabere bitiren Anlara şampiyonu Harbiye ile Muhafizgücü arasında idi, Çok kalabalık bir seyir d kafilesinin karşısında yapıdan bu maçın 35 inci dakikasında İbrahim Muhafizgücünün ilk golünü yapiz İkinci devrede harekete geçen Harbi- yeliler bir iki gol fırsatı küçırdılar, Vaziyetin aleyhlerine bir netice vere- ceğini hisseden Muhafızgüçlüler Har- biye kalesine sıkı bir iniş yaptılar ve merkez muhacim Rıza 25 inci daki- kada ikinci golü yaptı. Oyun 240 Han biyenin mağlübiyetile neticelendi. Gayrifedereler arasında Şişli, stadyöm ligi kupasını kazandı Gayri federeler arasında dün yapı- İrtan (Deniz lisesi) Cemat (Galatasary) Cevdet (İstanbulspor) dan sonra Şişli - Kurtuluş birinci ta- kımları arasında yapılan günün en mühim müsabakasını Şişli kasandı. Vahab ve Diranm mükemmel bir oyun çıkarması ile birinci devrede 3 gol atmağa muvaffak olan Şişli bu maçi neticede 3-1 kazandı Günün oldu. Arnavudköy hâkim oynaması, na rağmen maş 1-1 berabere bitti Dün yapılan müsabakalardan sonra Şişli 15 puanla stadyorm ligi kupasını kazanmıştır. Arnavudköy ve Pera 15 puanla İkineldir, Bir tavzih ,J Takımlar ve oyuncular Güneş Kalesinin atlattığı mühim bir tehlike Güneş Beşiktaşı (1-0) yendi. Bu su- retle milli küme başında giden iki ta- kım arasındaki fark beş puanı bul. du, Güneş: 8 maş 24 puan, Beşiktaş 8 maç 19 puvan. Siyah beyazlılar bu maçın ehemmi- yetini mildrik olarak sahaya çıkmışlar» dı. Beşiktaşın dünkü takımı, elinde mevcud elamanlardan teşkil edebile- ceği en isabetli takımdı. Hüsnünün müdafiye alınması, Nurinin solbekte oynaması, solbek Farukun solhafa Hücum hatlı da keza mevcud oyun- cuların en iyilerinden seçilmişti; Rıdvan, Muzaffer, Hakkı, Şeret, Eş- Tef. Ayni zamanda, Beşiktaş takımı, sahaya kazanmak Azmi ve enerjisi I- le çıkmıştı. Bütün maç esnasında, Ay- ni azim ve enerji ile çalıştı. Dünkü maçta sayah - beyaz takım oyunun mühim bir kısmında saha a vantajlarını elinde tutarak oynadı. Fakat buna rağmen mağlüb oldu. Ev- velâ Beşiktaşın oyunun mühim bir kısmında neden hâkim olduğunu an- latalım; Güneş müdafaası topu müte- madiyen havaya kaldırdı. Oyunun har vadan oynanması yüzünden forverd hattı topu kontrol edemedi. Çünkü havadan gelen bir pası müdafaa daha kolaylıkla kapar. Güneş forverd hattı topu alamayınca oyunun sikleti haf hattına yüklendi. Haf hattı geri çe- kilince sahanın mühim bir kısmı Be- şiktaşlılara kaldı, Rasihin geriye yar- dımı, onun da topu havaya kaldırma» sı yüzünden faydasız oldu. Niyazinin haf hattına fitihakı da kifayetsiz kal- dı. Bilhassa Güneşin birinci devrede, Melihin süratinden istifade kasdile ortadan ve ileri doğru oynamağa ça- luştığı tarz, pasların havadan fazla u- sun olmasından semere vermiyordü. Eğer Güneş takımı ikinci devrede Belâhaddin, Rasih, ve Rebilden mü. rTekkeb üç orta teşkil etmeseydi maçı kazanamaz ve belki de kaybederdi. Üç tecrübeli oyuncunun bir araya gelmesi sayesinda Güneş hücum hat- tı ikinci devrede topu ayağında tut- mağa muvaffak oldu ve bu suretle si- kışan Güneş müdafaası nefes almağa vakit buldu. Beşiktaş oyunun mühim bir kısmın- da hâkim olduğu halde neden yenil. di? Görüşümüze nazaran bunun üç sebebi vardır; Birincisi Güneş.son müdafaa hattı- nı teşkil eden (Cihad - Faruk, Reşad) hattının fevkalâde formünde olmaları ve mükemmel bir maç çıkarmalarıdır. Bu üç oyuncu her vaziyette kaleleri- büyük bir enerji ve ustalıkla korudu- lar. Faruk, Hakkı ve Şerefe her za- man süratte ve top kontrolünde hâ- kimdi, İkinci sebeb Beşiktaş müdafaası forverâ hattına topu verirken hava- ya kaldırdı. Bu da Güneş müdafaası. nin oyununu kolaylaştırdı. Üçüncü sebeb, Güneş müdafaasın- da Ömer aksıyordu. Beşiktaş bundan Astifade etmeği düşünmedi ve akınları en kuvvetli olarak kabul ettikleri sol taraftan yapmağa çalıştı. Bu suretiş oyunda Âni deplasmanlar olmadığı #* çin Güneş müdafaası vaziyeti kolay» ca kavradı ve ona göre oynadı. hâkimiyeti, gol olduğu anı gözönüne getirecek olursak, kendilerine pahalı- ya malolurdu: Beşiktaşın sahaya yayıldığı ve müs dafaanın fazla açıldığı bir sırada Gür neşin sağdan yaptığı bir akında to- pun .An! olarak sola geçmesi ve N- yazinin bu sırada demarke okalması golle neticelendi. Eğer Güneş forverdlerinin bu sene her maçta görülen becerikli hareket- lerinden biri olmasaydı, maç beraber« likle neticelenecekti. Şimdiye kadar oynanan Güneş“ Beşiktaş maçlarında daima Güneş hâkim oynar fakat böyle becerikii bir hareketle Beşiktaş kazanırdı. Bu defa vaziyet tamamile aksi tecelli ete t Şunu da ilâye edelim ki dünkü maş sert değlidi. Fakat oldukca çetin idL Beşiktaştan Şerefin bir iki huysus hareketi, Nurinin Melihe sert bir çi- kışı, Rizanın da Hakkıyı arkadan bi çişi müstesna aşırı bir hareket olma» dı, Oyuncular nasıl oynadılar? Güneş: Cihad - Rıza - Faruk müseik- lesi takımın galibiyetini temin eden mükemmel bir müdafaa yaptı, Yusuf - topu havaya kaldırdı. Hüs cuma yardım etmedi, Rıza - Çok geride kaldı. Müdafaası iyi idi fakat hücuma faydası dokun- madı. Ömer — Fena bir gününde bulu- nıyordu. Salâhsüdin — Sağaçıkta vasak, Bağiçte iyi 141, Rasih — Geride iken topu çok ba- yaya kaldırdı ve çok ayağında tuttu. Niyazi — Vasat bir mag çıkardı. Rebli — Hücum hattını içe geçti ği zaman tanzim etti ve harekete getirdi. Beşiktaş: Mahmed All Hüsnü - Nw- Ti hattı kusursuzdu. Nuri maçın 60 nuna doğru yoruldu. Rifat — En iyi haft. Feyzi — Topu çok havaya kaldırdı, Faruk — Bir Bek gibi oynadı ve muvaffak olamadı. Rıdvan ve Muzaffer ekseriyetle maksatsız çalıştılar. Hakkı ve Şeref topu fazla çiğnemeselerdi belki Gü- neş müdafaasın; mağlüb edebilirler di. Eşref ayağında top tuttu ve çok çizgi üzerinde kaldı. Hakem Adnanın idaresi kusursuzdul © Ulvi Yenal Bisiklet yarışları İstanbul bisiklet ajanlığı tarafın. dan seri halinde tertib edilen bisikiei müsabakalarının üçüncüsü dün Ye- niköy - Büyükdere arasında 33 kilo- metrelik bir mesafe Üzerinde yapıl mıştır. Neticede (o Süleymaniyeden Haralambo 54 dakikada birinci olmuş» tur. Feneryılmazdan Tarkum da ikin» ci gelmiştir. HAB YAŞIM en e < aa | Bod SE saoaouz suw BGOT»BBE ASM yasa BHASEE4 . Hn“ vam SEİNE” ve E»>we pa BEKA