18 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

18 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Först Vienna 5. Ankara muhteliti O Ankara muhteliti dün iyi bir oyun çıkara- madı, bir çok fırsatlar kaçırdı Ankara 17 — İstanbul muhteliti ile yaptığı karşılaşmayı 3 - I kazanarak şehrimize gelen Avusturyanın Först Vienna takımı bugün ilk karşılaşma- sını Ankara muhtelitile Şehir stadın- da' yaptı. Yağmurun yağmasına rağ- men maç saati yaklaştığı vakit kapa- 1: tribünler tamamen. dolmuş, açık tribünlerin de büyük bir kısmı me- raklılar tarafından işgal edilmişti. Saat 16 da, evvelâ Viyanalı futbol- cüler, mavi pantalon, beyaz zemin üzerinde mavi bir kuşağı taşıyan for- malarlle sahaya çıktılar ve halkı Nazi üsuliyle selâmlıyarak — alkışlandı. lar, Kısa bir fasıladan sonra yeşil renk- lerile Ankara muhteliti sahada görün- dü. Ve şiddetle alkışlandı. Mutad merasimden sonra takımlar karşılıklı sıralandıkları zaman Anka- ra muhtelitini şu kadrosu ile görü” yoruz: Fuad - Saffet, İhsan - Keşti, Cihad, Celâl - Mücahld, Hasan, Rıza, İzzet, Mustafa, Viyana takımı da şu şekilde idi: Havitçe - Kaller, Şmavs, Loavdon, Holfmann, Mahu - Molzer, Arımann, Fişer, Baryli, Kadner, Hakem İzmirli bay Saim Seymenin idaresi altında başlıyan oyun şiddetle esmekte olan rüzgâra karşı oynamağa mecbur kalmalarına rağmen top Vi- yanalıların ayaklarında ve bir an İçin- de kalemiz önlerinde göründü. Merkez muhacimin soliçe geçirdiği top, soliçin âni bir şütü ile Ankara ağlarına takıldı. Bu suretle 10 - 12 saniye kadar çok kısa bir zaman zar- fında ve büyük bir maharetle yapıl- muştı. İlk akımımız soldan oldu. Ankara- nın yaptığı bu çok sıkı inişi Viyana müdafaası büyük bir zorlukla ve an- cak kornerle durdurabildi. Fakat atı- lan korner bir netice vermedi. Viyanalılar kabul ettikleri oyun sis- temlerile kalemizi adam akıltı tazyike başladılar. Buna mukabil de Ankara müdafaası muvaffakıyetsiz ve bozuk bir oyunla bocalıyordu. 9 uncu dakikada tekrar Viyana ka- lesi önlerine gelen akıncılarımız, sol için ofsayd vaziyetine düşmesi yüzün- den elde ettikleri mükemmel gol va- ziyetinden istifade edemediler. Kalemize, birbiri arkasına akın yap- maktan hali kalmıyan Viyana takı- mı, ikinci golünü 14 üncü dakikada Sağiçleri vasıtasile yapmağa muvaf- fak oldu, ” Birbiri arkasına yediği iki golden sonra. biraz kendini toplar gibi görü- nen kaleci Fuadın yaptığı bir kaç güzel müdahale gallerin ziyadeleş- mesine mani oldu. 30 uncu dakikada muhtelitin tek» rar sağdan inkişaf eden hücumunu Viyana müdafaasının hatalı durdur. masi üzerine hakem frikik cezası verdi, fakat istilade edilemedi, Maçın ilk kısmı bu suretile 2-0 Viyanalıların lehine neticelendi. İkinci devrede Ankara takımında ufak bir iki tadilât yapılmış, sol mü- dafaaya Sabri, sağ muavin yerine de Nihad getirilmişti. Bu devrede Ankaralılar Viyanalı- ların oyun tarzlarını kabul ettikle- rinden ve şiddetin! arttıran rüzgârm da aleyhinde olması Viyanalıların işini kolaylaştırıyor, buna mukabil de müdafilerin yükünü bir kat daha zi- yadeleştiriyordu. Ankaranın devam etmekle olan bu bozuk oyunu karşısında çok iyi isti- fade etmesini bilen Viyana takımının şütör ve fırsatcı soliçi sıkı bir vuruşla 7 nci dakikada takımıne, yeni bir gol daha kazandırdı. 9 uncu dakikada: Viyanalı muha- cimler yine Ankara kalesi önlerinde, Merkez muhacimin çok uzaktan çek- tiği şütle, kaleci Fuadin ofsay düdüğü çalındığına zahip olarak durması neticesinde tap kolaylıkla dördüncü defa ağlara takıldı. 15 inci dakikada solaçık bariz bir ofsayd vaziyetinde aldığı pasla takı- minin beşinci golünü sıkı bir köşe vuruşu ile yaptı. Oyunun bundan sonraki kısmında nelice üzerinde bir değişiklik olmadı: ğından maç bu suretle 5-0 Viyanalı- ların galibiyetile nihayetlendi. Viyanal futbolcüler, yarın, Anka” Tagücü - Gençlerbirliği muhteliti ile bir maç yapmayı kabul etmişlerdir. Bu maç saat 14,30 da Ankaragücü sahasında yapılacaktır. Beyoğlu Halkevinin yürüyüş müsabakası > ad yi Gayri federeler Sn Şişliye kazandığı kupa merasimle verildi Dünkü maçlarda Şişli, Arna- vudköyü 4 - 1, Pera, Galata- sporu 4 - O yendiler Bu hafta milli küme maçlarında islirahat haftası olarak geçtiğinden dün ancak gayrifedefe klüpler arasın- daki maçlara devam edilmiş ve birin- ci sınıf takımlar da antreneman mag- ları yapmışlardır. Taksim stadında fik olarak Şişli Arnavudköy B, takımları karşılaştılar. Şişli bu. maçı 1 - 0 kazandı. Bundan sonra geçen hafta biten Taksim stad- yom ligi şampiyonu Şişli le ikinci olan Arnavudköye stad müdürü tara- fından merasimle kazandıkları ku- palar verildi. Bundan sonra Adnan Akının idaresinde Arnavudköyle Şişli stad kupasının üçüncülüğünü paylaş- mak için karşılaştılar, Takımlar: Şişli: Armenak - Martayan, Alben - gen vara ayal Heraç, Şaras, Nu- iie le İstavro, Mihal - Payıda, Kâmiran, Stado - Anesti, Gogo, Pano, Koço. En iyi öyuncusu Vehaptan mahrum olan Şişli kolayca hâkimiyeti kurdu. Beşinci dakikada Diranın ilerlettiği bir Şişli akınında kalecinin elinden kaçan topu kapan Nubar Şişlinin ilk golünü attı, Bu golden sonra oyun mütevazin bir şekil aldı, Her iki taraf da birçok gol fırsatı ele geçirdilerse de sahanın çok çamur oluşu yüzünden bu fırsatlar kaçtı ve birinci devre 10 Şiişlinin lehine biğti. İkinci devreye Arnavudköyün canlı hücumları ile başlandı. 15 inci daki- kada Kâmran bir iki dırıpliğden sonra $ıkı bir şüt çekti, Kaleci bunu elinden kaçırdı, yetişen Sarafim to- pu boş kalan kaleye atarak takımları 1 - 1 berabere getirdi. Bu gol Şişli üzerinde iyi bir aksi tesir yaptı. 17 inci dakikada Şişlinin bir akınını Arnayudköy ancak penaltı ile kesebildi. Nubar bunu gole tahvil etti, 33 ve 35 inci dakikada Diran iki gol yaparak takımını 4 - i galib vazi- yete getirdi. Maç da biraz sonra bu netice ile bitti. Gayrifedereler arasında günün ikin- el ve en mühim karşılaşması Galatar spor İle Pera arasında yapılacak olan #tad kupası finali idi, Ancak maçın bidayetinde Galataspor sağiçi İle kale- cisi sakatlandıklarından oyun zevksiz oldu ve Perelılar kolay bir galibiyet kazandılar, Şazi Tezcanın idare etti- ği maça takımlar şu şekilde çıktılar: Pera: Kiço - Valstardı, Hristo - Çiso- iç, Angelidiz, Çaçis - Pilpia, Mesinezi, Biyen, Bambino, Talea. Galataspor: Donas - İhsan, Rıfat Yanoviç, Babi, gan Niro, Jataspor sağiçi sakatlandı. Bu oyuncu #kinci devrenin ortalarına kadar oyu na devam edebildiyse de bir iş göre- medi, Oyun mütevazin bir şekilde ge- «çerken 17-inci dakikada Peralılar Ar- navudköy kalecisinin omuzuna bir tek- me vurdular, Oyuna devam edemiye- cek bir şekilde sakatlanan kaleci ye- rine sağ muavin geçti. Peralılar kale- cinin acemiliğinden istifade ederek 25 ve 35 inci dakikelarda Bambino 'Mesinezi vasıtasile birer gol yaparak birinci devreyi 2 - 0 bitirdiler, İkinci devrede Etyen ve Talea golleri dör- de çıkardılar ve maşda 4-0 Pera nın galibiyetile bitti. Maçtan sonra stad müdürü tarafından Pera ve Ga lataspora birincilik ve ikincilik için tahsis edilen kupalar verildi. - T.K. Bisiklet düncüsü dün Mecidiye köyü - Kefeli köy arasında 40 kilometre üzerinden yapılmıştır. 18 Nisan 1938 Izmirde 30 gece sürecek eğlenceler tertip edilecek Suni göl inşaatı ilerledi, çocuk hastanesinin inşasına başlandı, sergi için hazırlanan pullar 1 mayısta tedavüle çıkarılacak İzmirde fuar saliasındaki kültür Parkta götüne bie grup İzmir (Akşam) — İzmir enternas- fuar açıldıktan sonra otuz gün, otuz gece İzmirde yapılacak muhtelif top- Jantılar, eğlenceler tesbit olunacaktır. Civar vilâyetlerle kazalar için birer gün ayrılması kararlaştırılmıştır. Me- selâ, Aydın gününde Aydın efeleri, Ay- dın gençleri fuarda muhtelif oyunlar oynıyacak, temsiller vereceklerdir. Ödemiş gününde Ödemiş zeybekleri fuarda büyük bir kalabalık teşkil ede- cek, Menemen gününde Bengi ve Dağ- lı oyunları oynanacaktır. Hattâ bir de İstanbul günü tertib edilmesi düşünü- Jüyor. Fuar esnasında İzmirde zengin spor temasları yapılacaktır. Ege vilâyetleri şampiyon takımları arasında müsa- bakalar yapılacak, muhtelif güreş, at- letizm ve bisiklet müsabakalarile çok zengin spor günleri yaşanılacaktır. Fuar esnasında Balkan memleketle- rinden kuvvetli futbol takımları ge tirtilmesi ve İzmir muhtelitile karşı- Jaştınılması programa idhal olunmuş- tur. Bu seneki fuara Sovyet Rusya, İn- gititere, Polonya resmen iştirak ede- ceklerdir, Balkan ekonomik konse- yinde verilen karara göre mütekabili- yet esasma istinaden Balkan devletle- ri de fuarımıza iştirak eyliyeceklerdir. Mısır, Filistin, İran ve Suriyenin de iştirakleri muhtemeldir. Suni göl in- şaatı ilerilemiştir. Gölün derinliği bir buçuk metre olacak, etrafını çeşid çe- şid ağaçlar süsliyecektir. Suni gölde motör eğlencelerinden başka gondol eğlenceleri, Venedik geceleri de tertib edilecektir, Kültür Park etrafını çevi- ren motosiklet ve bisiklet tur yolları beton döşenmeğe başlanmıştır. Pavi- yonların ekserisi satılmıştır. En güzel ve mühim yerleri devlet paviyonları, milli fabrika ve bankalarımızın pavi- yonları işgal etmektedir. Bir ay sonra yeni paviyonlar inşası ve istiyenlerin emrine hazır bulundurulması lâzım Izmir Halkevinin ictimai yardımları gelecektir. İktisad Vekâleti, sınaf mü esseselerimizin hepsinin fuarımıza iş- tirakini, mahsulât ve mesnuatımızı teşhir etmelerini alâkadarlara bildir. miştir, Fuara iştirak eden ve etmiyen sına! müesseselerin Ticaret Odaların- ca hazırlanacak listeleri Vekâlete gön- derilecektir. İki senede inşaatı tamamlanacak büyük sergi sarayı binasının inşasına mayıs ayında başlanacaktır, Bu sene- ki inşaat yüz bin liraya çıkacaktır. Fuar komitesi, acentalarma müracaat ederek fuar zamanında İzmirin rauhtelif eğlence bakımından zenginliğini ve muhtelif yerlerdeki tarihi harabelerini bildir- miş, bu harabelere ve fuara ald resim- ler göndermiş, fuar zamanında İzmire seyyah getirmeleri için teşebbüslerde bulunmuştur. Fuar için seri posta pulları bastırıl- mıştır, i Mayıstan itibaren postane- lerde satışa çıkarılacaktır, Fuar hazırlıkları çok hümmalı şe- kilde ilerilemektedir, Gündüz ve gece fuarda 400 işçi çalışmakta, büyük in- şaatı ağustosa kadar bitirmek için gayret göstermektedir. Çocuk hastanesi Belediyenin fuar sahasına yakın bir yerde inşa ettireceği çocuk hasta- nesi için Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletince 60,000 lira yardımda bu- Tunulmuştur. Hastanenin İnşasına başlanmıştır. Fenerbahçe İstanbulsporu 9 -O yendi Dün Kadıköy stadında Fenerbali- çe - İstanbulspor takımları arasında yapılan antreneman maçında 9 -0 Fenerbahçeliler kazandı. Bu maçtan evvel Anadoluhisarla Güneşten Sefa, Yusuf, Rıza, İbrahim, Canbaz, Mu- radla Fenerbahçe B. takımı oyuncu- ları tarafından teşkil edilen bir tak arasında yapılan maç 5 - 4 Anadolu hisarın galibiyeti ile neticelendi, beynelmilel seyahat” sa | SANESSEESHSRMAMS ŞİMİSYBEN MAYAN Beaenssisdea ENSE “mmo a uz mem iie Yukarıda Beyoğlu Halkevi önünde toplanan atletler, aşağida Taksime Haralambo biz Aâbidenin önünden geçiyorlar ani ld dakikada birinci gelmiştir, Beyoğlu Halkevi tarafından tertip | , 1 — İbrahim (Halkevi) 18,6TD. Galatasaray Anadoluyu edilen yürüyüş müsabakası dün 1-0 yendi Taksim - Maslak karakolu - Şişli Dün Taksim stadında Galatasaray is Anadolu birinci takımları arasın. | ma programına göre civar köylere sik | lebeye muhtelif şekillerde yaptığı ml e da yapılan bir antreneman maçı 1-40 | ik gerintiler tertib edilmekte, yoksul Yukarıdaki resim, İşinin iştirak ettiği yürüyüşün tek- Galatasarayın galibiyetile neticelan. | köylüye muhtelif yardımlar yapılmak» mir Halkevi sosyal yardım komil nik neticeleri; hastalar mnayene edilerek ilâçları, | üyelerin! bir arada gösteriyor,