19 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

19 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

AKŞAM Scandinavian Near East Agency | Galatada Tahir ban 3 üncü kat | Tel: 44981 - 3-3 | Svenska Orient Linlen Gethenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantzig, Copenhag Abo Reval ve bütün Hmanları şark ve Karadeniz başlı- #a Umanları arasında 15 günde bir azimet | He avdet için muntazam postalar. Gdynin - Dantziy - Gothenburg ve Oslo- | Man beklenen vapurlar 4 doğru. Gotland vapuru 3 mayısa doğru. Mardeland vapuru 15 msyısa doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- am - Kopenhag, Gdynia Gothenberi. - Btokholm, ve Osloğ llmanları in hareket edecek vapurlar. Aame vapuru 22 nisana doğru. Vikingland vapuru 28 Nisana doğlu. Motland vapuru $ mayısa doğru. Yazla tafsllkt için Galata'da Tahir han B üncü katin kâin acentalığına müracaak Tel: 4991 - 2-3 HiÇ ihtiyarlamıyan Bir kadının sırrı Bu Bayan 25 mi? Yoksa 40 yaşında mı 45 yaşında olduğu halde yüzünde Miç bir buruşuğu ve hiç bir izi yoktur. Açık, yumuşak ve bir genç kız gibi Küsursuz bir cild. Adeta bir harika; #akat, bunun da fenni bir izahı var- dir. Viyana Üniversitesi profesörü Doktor Stejkal'in şayanı hayret keşfi #lan ve «BİOCEL; tabir edilen kıy- Mettar cild unsuru, her yumuşak ve buruşuksuz cild için elzem tabii ve edici bir cevherdir ki şimdi; pen- Tengindeki Tokalon kremi terki- mevcuttur. Siz uyurken cildini- Mi besler ve gençleştirir. Her genç olarak uyanırsınız. ün uklar ve çizgiler tamamen iş ve gaip olmuştur. Gündüz , cild unsuru olan (yağsız) beyaz Tengindeki Tokalon kremini kullanı- Miz. Cildinizi terü taze tutar ve be- Yazlatır, siyah noktaları ve gayri saf erini eritir, On yaş daha genç- eşiniz ve daha genç kalınız, Yüzünü- Sün zayıflamış adalelerine nihayet veriniz ve bu çirkin tenden kurtula- Tük yanaklarınıza gençliğinizin taze- Yeriniz. BAYANLARIN Nazarı dikkatine: Satın aldığınız Tokalon kremi va- Bolarının büyük bir kıymeti vardır. Onları bayiinize iade ettiğinizde behe- Tİ için 5 kuruş alacak, ayni zamanda ettar mükâfatları bulunan Toka- ln müsabakasına iştirak hakkını ve- Yen bir bilet takdim edecektir. Gelecek Hân edeceğimiz. To- —— piyangosu ikramiyelerini okuyu- Satılık ve kiralık Modern yalı Mücedded ve modern on iki Odalı iki katlı birinci katta beş ikinci katta yedi odalı içi ve dışı boyalı telefon, elektrik, havagazi, terkos, alaturka ha- mamı, bahçesi, rıhtımi mevcut Boğazin en nezih bir sabili olan Vaniköyde iskele yaki- mında (76) numaralı kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır. Mezkür yalıya müracaat, Sahife 15 rma Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları zılı muvakkat tem günü saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır. ler Haydarpaşada Satınalma komis- yonu tarafından parasiz olarak dağıtılmaktadır, 1 — 75 adet balast kalburu 7 nmen bedeli 825 lira muvakkat teminatı 61 lira 88 kuruştur. 3 — 1500 metre muhlelif cins ve eb'atta transmisyon kayışı muhammen bedeli 3908 lira muvakka 93 lira 10 kuruştur. 3 — 2000 kilo kay muhammen bedeli 1120 lira muvakkat teminatı 84 liradır. (2081) A Muhammen bedeli 8053 lira olan İdaremizin Eskişehirdeki Talebe Pansi- yonu ile Hastanesinin bir £ ihtiyacı bulunan 48 kalem erzak, Haydarpa- şada gar binası içindeki Haydarpaşa satınalma komisyonu tarafından 5.5.1938 Perşembe günü saat 15 de kapalı zar! usuli ile ve Eskişehirde teslim şartile | satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik 603 lira 98 kuruş muvakkat teminat ve Resmi gazetenin 1-7-1937 tarih ve 3645 No, lu nüshasm- da intişar eden talimatname dairesinde alınmış ehliyet vesikalarını muhtevi | teklif mektuplarını eksiltme günü saat 14 on dörde kadar komisyon relsliğine ! vermeleri lâzımdır. j Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada Gar binası içindeki satınalma ko- misyonu ile Eskişehirde Talebe pansiyonu müdürlüğü ve Hastane operatörlü- ğ0 tarafından parasız olarak dağılılmaktadır. (2106) ) Adalar Malmüdürlüğünden: Dölaplâj Oteli satılacaktır. | Muhammen değeri | nin Altın ordu caddesinde 17/19/21/23 Büyükada: Yalı mahal otelin tamamı 9800 Lira 8/4/938 gününden itibaren bir ay müddetle pazarlıkla arttırmaya çıka- ılacaktır. Tâliplerin $e 7,5 tar. Satış 9/5/1938 pazartesi günü saat 14 de ya na müracaatları. (2009) pey akçeleriyle Adalar Malmüdürlüğündeki kom Türk Hava Kurumundan : 1 — Plânör inşaatında kullanılmak üzere mühtelif boya ve tutkal, çelik saç ve boru, muhtelif tel, cıvata ve somun, röndelâ, tandör, tekerlek mafsalı, kablo makarası, radanza, kaplama bezi, lâstik kablo, işkence vesaire satın alınacaktır. z 32 — Muhammen bedeli sif Haydarpaşa 3694 lira, ilk teminatı 277,05 liradır. | $ — Alınacak malzemenin tam listesi, şartnamesi ve mukavele müsved- İ desi her gün kurumda görülebilir, l 4 — Kati ihalesi 27/4/938 tarihine rastliyan Çarşamba günü saat 15 de kurum binasında yapılacaktır. i 5 — İsteklilerin belli gün ve saatte vesaik ve teminatlarile birlikte kurum | merkezinde hazır bulunmaları. > «2160» | “Yavrum ele t ET LERİ LİR ii İS Bankasındaki hesabın 50 lirayı bulacak. Taliin varsa, yili TR Lo paran birden 1000 li BALSAMIN KREMLERİ Sıhhat Bakanlığının resmi ruhsa- tını haiz bir fen ve bilgi mahsulüdür. Bütün cihanda elli senedir dalma Üstün ve eşsiz kalmıştır. KREM BALSAMIN Uzun bir tecrübe mahsulü olarak vücuda getirimiş yegâne sıhhi kremlerâir, KREM BALSAMIN Şöhretini söz ve şarlatanlıkla de- BU sihhi evsafını Londra, Paris, Ber- Min, New York güzellik enstitülerin- den yüzlerce krem arasında birinei- Uk mükâfatını kazanmış olmakla isbat etmiştir. KREM BALSAMIN Gündüz için yağsız, gece için yağlı ve halis acı badem ile yapılmış gün- düz ve gece şekilleri vardır. KREM BALSAMİN; ötedenberi tanınmış hususi vazo ve tüp şeklinde satılır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ ; BEYOĞLU — İSTANBUL İstanbul Defterdarlığından Samatyada Hacı Hüseyin mahallesinin Aya Yorgi sokağında eski ve Kira Kuruş yeni 12 sayılı evin 4/60 payı: 26 67 Beyoğlunda Kazancı mahallesinin Tatarağası sokağında eski 12 yeni 10, 14, 18, 20 sayılı ve 216 wetre 77 deşimetre murabbaı münheğim apartıman ve dükkân arsasının tamamı: 5 w Kuzguncukta eski Bağcı yeni Bahçe sokağında eski 19, 21 yeni 17/1 sayılı evin tamanm: > Yukarıda yanlı mallar 26/4/938 salı günü saat on dörtte satılacaklardır. Satış bedeline istikrazı dahili ve yüzde beş faizli hazine tahvilleri kabul olu- nur. Taliplerin yüzde 7,5 pey akçalarını vakti muayyeninden evvel yatırarak yemi mezkürda Defterdarlık Milli Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil satış ko- , misyonuna müracaatları. (F.) (2208) YENİ NEŞRİYAT UYANDIRILMIŞ TOPRAK Esereiri bütün dünya dillerine çevrilen ye milyonlaren sayı basılan bugünün büyük Ruş ediblerinden biri de Şolohof- tur. «Uyandırılmış Toprak. romanı, Solo. hof'un en son ve en güzel bir eseridir. Mustafa Nihad tarafından güzel bir şekilde türkçemize çevrilmiştir. Remzi Kitabev Deşretmekte olduğu «Dünya muharrir rinden tercümeler serisia nin 10 - 20 nu- maralarını teşkil eden bu eser 500 sayfalık iki cild halinde basılmıştır. ARKİTEKT Bu aylık derneğin 85 inci sayısı inlişsr etmşitir. Bu sayı ile T 8 inci intişar yılma girmektedir. Bu mimari ve sanat mecmuas yedi senelik mütemadi ve muntazam bir neşriyat ile memleket mimarlığını ve güzel sanatlarını harice Wyi bir suretle tamtmağa vesile olmak- tadır, TÜTÜN Zirai, sinai, titari ve iktisadi «Tütün» mecmuasının ilk sayısı renkli, güzel bir kapak içerisinde çıkmıştır. Sütunlarım tamsmen, umumi ihracatımızın hemen hemen üçte birini teşkil ederek mili ser- vetlerimizin başmda yer alan etütün mev- zuu» na tahsis eden bu mecmua, tütün iş- lerile meşgul olapları tenvir edecek ilmi ve mesleği neşriyatın eksikliği hissedile- tek çıkarılmıştır. Neşriyatında münhasıran Türk tütün. lerini korumayı, "memleket tütüncülüğü- nün menfaailerini aramayı ve nihayet her hususta alâkadarlara faydalı olmayı ken- isine mill bir vazife ve borç olarak ka- bul eden mecmua, tütüncülüğün, tütün- SiYATIK.ARKA,BEL,DiZ fal Ker ec La lake Ri are Zayi — Seyrüseferden aldığım araba- ci CİN