20 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

| Ingiltere mektupları: Huddersfield: 1 Atina mektubları — General Metaksasın arka- Kupa namzedi Huddersfield takımının 3 bekle oynıyarak tesis daşları realist adamlardır ettiği sistem İngilterede günden güne taammüm etmektedir Middlesbrough: O Birinci Ilg takımlarının durumu? Şampiyon ve kurban henüz belli olmadı Middlesbrough (Akşam) — Her cu- martesi olduğu gibi bu hafta da İn- giltere çok faal bir spor günü yaşadı. Muhtelif şehirlerde onbir lig maçı oy- nanirken Londranın meşhur Wemb- ley stadında İngiltere - İskoçya milli takımları kar; , Taymes neh- ri üzerinde kürek müsabakaları yapıl- dı, otomobil, at ve köpek koşularında binlerce liralık bahsi müşterekler dön- dü. Bu gürültü arasında ben İngiltere- nin şimal denizi sahilinde Middles- brough şehrinde günün en iddialı ve enteresan maçlarından birini seyredi- yordum. Kupa finalistinin galebesile nihayetlenen bu maç hakkında tafsi- lâta girişmeden evvel ligi karekterise eden bir nokta üzerinde duracağım; Evvelcede bildirdiğim gibi mevsim nihayetlenmek üzere, aşağı yukarı bir ay sonra lig maçları sona erecek. Bu sebepten dolayı birinci ligin yirmi iki takımı arasında, bilhassa başta bulu- nan dört takımla sonda bulunan dört takım arasında büyük bir telâş başgös- termiştir. Başta bulunan takımlar şampiyonluk için sonda bulunan ta- kımlar da sonuncu kalarak ikinci kü- meye düşmek tehlikesi yüzünden can- larını dişlerine takarak bütün kudret- lerini ortaya dökmekledirler, Bu hafta alınan neticelere bir göz gezdirelim: Birmingham: 2 — Ballon: 0 Charitan: 2 — Bunderland: 1 — Lelcester: 0 Grimaby: $ — Manehester; 1 Leed: D — Arsenal: 1 4 — Blackpool: 2 1 — Wolverhampton: © — Derby: 1 Everton: 1 Stoke: 1 W. B, Alibon: 4 — Brentford: 8 Bu maçlardan sonra takınıların pu- - an vaziyeti de şöyledir: Maç Attığı Yediği Puan .45 Wolverhampton Middiesbrough Chariton Brentford Bolton Sunderland Liverpool Derby Lerda Stoke Chelsea Blackpool W. B. Alibon Leicester Everton Manehester Bimirgham Portsmouth Huddersfield Girimsby Ligin dibinde bulunan takımların ikinci kümeye düşmek tehlikesi yüzün- den ne kadar büyük bir telâşa düştük- lerini anlamak için tasnifte sondan dört takımın aldığı neticelere bir gön atmak kâfi; Grimsby rakibi Manchester'i 2 gol farkla 3-1, Huddersfield ligin en ba- şında giden Middlesbrough'yu 1-0, Portsmouth şampiyon olmak ihtimali çok kuvvetli olan Wolverhamptonu Brimingham da tasnifte hayli yüksek olan Boltonu 240 yenmişlerdir. Bu takımların galibiyetine rağmen henüz vaziyetleri yükselmemişse de di- ğer takımlarla aralarındaki puan far- kını oldukça küçültmüştür. Fakat he- nüz ne şampiyon ne de kurban yani ikinci kümeye düşecek olan ekip gö- rünmüyor.., Middlesbroughdlaki Maç Haftanın en mühim ve enteresan maçlarından birisi bu. Mühim günkü kupa finaline kalan Huddersfield takı- mı ikinci kümeye düşmek üzere, Bun- dan başka Middlesbrough'da şampi- yon olmak iddiasında, Sadleasssdeeaasslasaaz gezmasasdasasssdasasiz dezssasegi2Es2leBezı2s BazLeadsesasaisgsness Yazan: ATLET “Enteresan çünkü kupa finaline ka- dar süzülmeğe muvaffak olan Hudders- eld oyuncuları bu maçta bütün varı- ni yoğunu ortaya koyacaktır. Bu maç onlar için hemen hemen on beş gün sonra Prestonla oynıyacakları kupa finalinden daha mühim. İşin şakası yok, ikinci kümeye düşerek seneleres birinci kümeye çıkmak için çabalamak lâzım... 'Tam saat üçte takımlar karşı karşı- ya diziidikleri vakit işte vaziyet böy- le. Yani birisi şampiyonluk öbürü de yakayı kurtarmak için oynıyacak. Ha- va güneşli ve serin fakat top kontrolu- nu bozacak rüzgâr yok. Middlesbrough kırmızı fanile beyaz don, kupa finalistleri de çizgili mavi beyaz farma ile oynuyorlar. Koyu ma- vi beyazla uzaktan Beşiktaş formasını andırıyor. Xirmi iki oyuncu âdeta hepsi bir el- den çıkmış gibi iri yarı ve heybetli, yalriız Middlesbrough'un sağiçi buna bir istisna teşkil ediyor, Bizim Fener- bahçeli Esad tipinde fakat kızıl saçlı bir genç olan bu oyuncu için yanımda, ki İngiliz spor muharriri Mr. Poulton izahat veriyor: — Henüz on yedi yaşında, bu mev- sim birinci takımda oynamağa başla- dı, Mevsimin en büyük istidadı telâkki ediliyor, Bundan sonra gözlerim derhal Hudderstleld'in meşhur merkez mua- vini Young'u aradı. Evvelce yazdığım gibi dömifinal maçında takımının Sun- derlandi 3-1 yenmesinde en büyük 10- lü oynayan bu oyuncu bizim güreşçi büyük Mustafa yapılışında, cüsseli ve ağır... Oyuna Huddersfield'in ekınlarile başlandı, Fakat on dakika sonra ken- di sahasında oynayan Middlesbrough açılarak oyunu tamamile rakip nısıt sahaya intikal ettirdi. Huddersfeild şimdiye kadar hiç gör- mediğim bir oyun sistemi takip edi- yor: Üç bekle oynuyorlar, Merkez mu- avin Young iki bekin ortasında üçün- cü bek olarak çalışıyor... pek beğenmedim. Takımın kabiliyeti- nl düşürdüğü gibi diğer takıma dalma büyük bir avantaj veriyor... Nitekim Middlesbrough bütün maç imtidadınca rakip kale önünde oynar mak fırsatını her zaman çok kolay el de elli. Bu sistemin yegâne beğenile. cek tarafı rakip muhacimlerini aşi. ması çok güç olan bir müdafaa du. varile püskürtmektir. Kele önü dal me çok kalabalık olduğu için muha- cimler demarke kalamadıkları gibi paslaşmıyorlar da. Bu yüzden yaptık- Tarı akınlar netice vermiyor, İşte bu maçın hülâsüsi: Middlesbrough daima aktı ve rakip kaleyi sardı, fakat hiç bir zaman büyük bir tehlike yaratamadı, yaratamadı amma Huddersfield müdafaası da bu- naldı, az daha paniğe uğrayacaktı, Birinci devre bu şekilde neticesiz bit- ti. Bu devrede Middlesbrough muhacim» leri doğrusu pek büyük fırsatlar ka çırdılar: Kalecile karşı karşıya kal dılar, çok yakından şüt çekmek fin salını buldular, fakat bunların hiç bi- rini iyi bir şekilde kullanamadıkların- dan netice almak kabil olamadı. İkinci devre aşağı yukarı aynı şekil. de Middlesbrougb'nun ezici akınlarile başladı ve bitti. Her an gol bekleniyor- du, Fakat hiç beklenmedik bir hâdise oldu, tam oyunun nihayellenmesine 4 dakika kala Huddersfield ani bir akın yaptı ve kaleye yakın bir yerde sert bir vuruş kazandı, Sıkı şüt kale yanından süzülürken muhacimlerden birisi har fif bir kafa vuruşile topun seyrini de- Eiştirerek oyunun ilk ve son sayısını yaparak takımına hiç beklenmedik bir galibiyet kazandırdı. Bundan Sonra oyunun neticesi değişmediğinden ku- pa finalistleri bak etmedikleri halde hatırı saytlır bir galebe kazandılar. Fakat bu gidişle Preston karşısında muvaffak olmak ihtimalleri çok zayıf- tır, Tabil yuvarlak top üzerinde bu şe- kilde kati hükümler vermek doğru de- Zil amma bütün hüneri rakip muha- cimleri durdurmak olan Huddersfield takımının böyle mühim bir karşılaşma» dan parlak bir netice bekliyemiyeceği- ni herkes gibi bende tahmin edersem pek ileri gitmiş olmam zannederim. Cidden herkes kupa finalinde Presto- nun kolayca muvaffak olacağını ileri sürüyor. Buna rağmen ben Huddersti- eld çok şanslı bir takım belli olmaz di- Bu maç esnasında nazarı dikkati cel- beden diğerbir noktada Middles- brough'nun küçük muhacimi oldu. Ya- man bir futbol üstadı olmağa namzeğ olan bu genç rakiplerine nazaran çok | hafi? olmasından oyunda âdeta kaybol- muştu, bemeri hemen hiç birşey yapa- madı, Mannon ismindeki bu oyuncu tekrar takımdan çıkarılarak vücudünü inkişaf ettirmesi için bir müddet fut- bol oynamaktan menedilecekmiş. Ayni gün Londrada İngiltere İskoç- ya milli takımları karşılaştılar, İskoç- ya 1-40 galib geldi. Bizim Sunderland takımı da Londranın Chariton takı- mile Londrada yaptığı maçı 2-1 kaybet tu. İngiltere - İskoçya milli maçına aid kulağıma gelen bazı enteresan hnok- taları başka bir yazımda gönderece- ğim, Atlet Kastamonu güreş takımi Samsuna gitti Kastâmonu 19 (Akşam) — Bölge güreş takımı Samsuna hareket etti, 23 nisanda orada maçlar yapacaktır, Bir tek tüp sizin bu neticeyi almanıza kâfi gelir Bugün ilk iş olarak RADYOLIN alınız ve bitinciye kadar günde üç defa kullanınız. Bu müddetin 80- nunda dişlerinizin evvvelkinden Çok daha parlak, çok daha beyaz ve çok daha temiz olduğunu göre- ceksiniz. RADYOLIN Genç yunan nazırları Türk - Yunan dostlu- ğunu siyasi bir ideal ittihaz etmişlerdir Meselâ mafia ve münakalât işleri na- zırlığını uhdesinde bulunduran bay İko- nomu Angelos, 90 yıldanberi nafiann teknik büroları şefüğinde tam bir liya - katle ve doğrülukin çalışmış, kendisine verilen mühim fenni işleri muvaffakıyet- We becermiş, işinin ehli, birkap ecnebi di konuşan emektar bir memur ve birinci sınıf bir mühendistir. Şimendilerler ve otomobiller nazırı bay ömrtini çirmiş, umum demiryolar müstahdem- leri tarafından baba gibi tanınmış emekli nakliyeci bir memurdur. Posta, telgraf ve telefon (Tria Ta Üç T) nazırı Nikolopulos dabi yıllardan- beri gimdi deruhdo otliği nezaretin en ve en ziyade ihtisas sahibi bir memurudur. Bu hek üç nazır, çerirmeğe Başvekil wait edildikleri ns- urun boylu olmasından kinaye bazan «Üç katlı adam»-lükabile de anılan bu zat, maddi ve”İhanevi varlığını belediye tirilmesine feda-etmiş ve cidden en ça- lışkan Üç iş ve ihtisas adamının rardıma- nına müsavi, müsbet iş çıkaran modem tipte değerli bir insandır. küçük yaşındanberi, yürekten Aşuk oldu- Eu, bu doğduğu ebedi şehre hizmet etmek için belediye Telsliğine geçmesini hayal gayesi sddeylemişti Seçim neticesinde olmasına rağmen retin eserleri meydandadır. Tanıdığı her insana lâyık olduğu ba Kiki maddi değeri vermekte mütehassıs olan B. Metaksas, 4 ağustes iklübm i çı EE3SESE ie e | il ; i ii ii ite ai i kupa vermek üzere gittiği son Volos m- yahatinde vermiş olduğu nutukta ezoüm- le şöyle dedi idi: bir erazi veya hudud meselesi yok- tur. Vaktile ileri sürülen Bizans ve istih- lâs davaları Öostluğumumun sartları olan Kalblerimizin dipsiz derinliklerine bir da- ba dirlimemek üzere gömülmüştür. sAlaşin ruhlu gençler; bu sözlerimi dik- katla dinleyinin; bu dürüst siyaseti ta- kibde ma Kadar gayretli olursanız mille- imizin ve her iki milletin sandetine © kadar hizmet etmiş olursunuz» Başvekilin Türkiye hakkındaki düşün- celerini bu kadar pürüzsüz ve gençlerin anlayabileceği bir lisanla izalı eden vat, ayni zamanda Türkiye - Yunan dostluğu şampiyonluğuna da hak kazanmış sa- yılır; Türkiyeyi ziyaret edip onun müci eler yapan yüksek ricalini tanımağı ne derece arzu ettiğini tarif için kelime bu- lamadığını ve Ankara gebrini görmeği çok İstediğini ve bunun bazan rüyasına bile girdiğini ziyaretine giden türklere tekrar tekrar söylemekten zevk duya «Bütün Balkan paytaht belediyelere imar yarışında birinciliği kazanacağıma eminim; ancak Ankara hatırıma geldiği sunan ikinci safta kaldığımı anlıyorum.» demesi general Metaksasın bu güler yüz- Mi nazırının Türk muhibliğine ve mille- timiz hakkındaki hayranlığına ayrıca big delildir. Başvekil Metaksas, gençliğin, derrimizin bazı memleketler için zararlı telâkki olu- nan müfrit capayanlarına kapılmasına, ilik varatalarına düşmesine mâ ni olmak için elinden gelen her gayreti, bre fedakarlığı yapmakta hiç tereddüd etmemiştir. Gençlerle karşı karşıya geldiği zaman yağının u unu tur. Onlarla saatlerce hasbihal eder, ta- rihten, kendi hayatından misaller geti- Tir; hayatta muvaffakıyetin cırlarını, yollarını basit lisanla anlatmaktan zevk alır. Gençliği w ETNİKİ - NEOLEA mili gençlik namile kurdurduğu bir teşkilâtn çatısı altına toplumağa da (Aleksandros Kanelopulos namındaki değerli bir gendi memur etmiştir. Bu genç, Pife Ilmanından her içeri gi ren vapur yolcularının dikkat nazarını celbeden, medhalin solundaki böyük LİPASMATA şirketinin mal sahibidir. 28 yaşında. olup siyasal bilgili, tahsilini #k- mal eden Almanca, İtalyanca, Fransızca, İngilizce dillerini konuşan bu faal fab- Tikatörün babası da ölümüne kadar ehali partisine mensub ve bu uğurda çok fe. dakürlıklar yapış maruf bir şahsiyoğ Mi. Gençliği bu taşkilâta bağlamak için ha- yatından, sıhhatinden, malmdan feda» kürlıklar yapmaktadır. Teşkilât resmen hükümet tarafından tanınmış ve kuman- danı olan bay Kanelopulos'a eteşkilâi nezdinde hükümet komiseri» ünvanı v8- Yümiştir. Gayesi biz taraftan komünizm ie, di Eer taraftan İse 4 ağustos rejimine mleyh- dar olanlarla her sabada mücadele et- mek, milli terbiye ve mefküreyi genç di- mağlarda inkişaf etiirmek ve gençleri a3“ keri trebiye ve taltme alıştırmaktar. yen ve otomobili diğer sporlara tarih eden bu genç İlder, Türkiye hakkındaki düşüncelerini bize şöyle hulüza etti; — «Türk - Yunan dostluğuna biz bie 'din gibi inanıyoruz. Ru bir hakikatti; fazla soz kaldırmaz. Ayni uktan imişiz — asırlarca beraber ; aramuzda niza için bir sebeb yoktur. Müttehld olursak büyük ve müthiş bir kuvvet teşkil etmiş oluruz. Ben ve maiyetimdeki zabitlerin ekserisi Türkiye - Yunan konfederasyo- Du teğkilini istiyoruz. Birtik tam olmalı tertibatla açilan va fakai derhal karşısına on bin müşteri çıkan bis iokanta sahibi vaziyetindeyiz. Daha gube açmadığımız vilâystlerden (o protestolaj geliyor. Yakın zamanda 130 bin kada genci taşkilâtımıza alabilecek vaziyeti 1k- sab etmeğe çalışıyoruz. Bu kuvvet "Türk dostluğunu şlar ittihaz edecek olan ferd- derden müteşekkil! bir dostluk ordusu de- mektir.> Yunanistanın en birinel kimyevi gübre vd cam; kristal ve seramik sanayiine malik a bu birkaş defa milyoner kumandan pek basit bir hayat yaşamaktadır. Bilârdo oynar, eğlenceye, içkiye, tuvalete düşkün değildir. Giinde beş saat uyur, felsefe ve tar'he meraklıdır. En sevdiği yer külüp- hanesi olduğunu söyler. Ben göl masasının Üzerinde Word Perlco'in «f know These Diçtatorse adlı ingilizce kitabı açık NR. EEE, SER, LE SLLEERE FİŞ, REFEEBE, .İE, FESERFEREREBE,*, EBE .E PRE ,İR EE, AFTER, «EFE, Li em İF # Mi EEE İİK kend 8