1 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

1 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

4 ETİNİ Li 66) 1 Mayıs 1938 Matbuat Almanağı ÇIKTI Kütüphanenizin en güzel eseridir. 1937 yılının tarihi, en meşhur Mmuhatrirlerin makaleleri - Gün- Ürlik, haftalık aylık gazete ve Mecmualarda isimlerini gördü- ğünüz bütün muharrirlerin re- #imleri, istatistikler - Faydalı bil giler. Fiatı 50 kuruştur Bütün kitapçılardan arayınız Toptan satış yeri: İstanbul BASIN KURUMU - Taksim Scandinavian Near East Agency Galatada Tahir han $ üncü kat ri gark ve Karadeniz başli- ” Arasında 15 günde bir azimet vdet için muntazam postalar, - Dantzlg - Göthenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Dd vapuru 9 mayısa doğru. yerdeland vapuru 15 mayısa doğru m Yapuru 25 mayısa doğru. — İstanbuldan Hamburg Roler- Dani > Kopenhag, Gdynia Gothenberğ, için e > Stokholm, ve Osloğ Ilmanları hareket edecek vapurlar. hi Yapuru 9 mayısa doğru. z Mi vapura 15 mayısa doğru. 'orland Yapuru 26 mayısa doğru. tafaliât için Galata'da Tahir han # üncü katta kün acentetığına müracaat, Tel: 44501 - 2-3 kataabul Asliye Mahkemesi 6 ne Hu- dalresinden: Şükriye tarafından İzmirde Karşıyaka- Belediye sokak 33 No. da iken halen etgâkı meçhul bulunan Hikmet alej- 8 ikame olunan boşanma davasında tin muayyen bulunduğu 21/4/938 Uğe de müddelaleyhe yapılan ilânen teb- Tağmen mahkemede hazır bulunmadı- dayan Eiyaben tahkikata devam olunarak yacının listesini verdiği ve getirdiği rd yakkelerizin dinlenmesine ve gıyab kararının on beş gün Müddetle ilinen tebliğine karar verilerek kararının bir nüshası mahkeme di- banesine talik edilmiş ve O mahkeme İde 23/5/958 pazartesi saat 10 ola- Bak tayin edildiğinden terihi tebliğ . On gün içinde itiraz etmeniz ak. mahkemeye kabul olunmıyacağı Bin tebliğ yerine geçmek üzere ilân olunur. AKŞAM DOKTOR JEMSİN AMERİKADA UZUN TETKİKAT NETİCESİ OLARAK BULDUĞU BİR FORMÜLDÜR. KANZUK NASIR İLÂ- ği CI en eski nasırları bile kökünden çı- karır, Ciddi ve şayanı itimat bir nasır (ği ilâcıdır. | İNGİLİZ KANZUK | ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL Istanbul belediyesi ilânlar Fatih kazasında yapılan arezi tahriri sırasında Aksaray ve Fatih yangın sahaları içindeki arsalardan larının kimlere eid oldukları komisyonlar tarafından tesbit edilememiştir. Tahrir kayıdlarında eksikliğe veya yanlışlığa mahal kalmaması ve bilhassa arsa sahiblerinin ortaklarının ileride mallarına tesahüp noktasından müşkülâta uğramamaları için yangın yerlerinde arsaları bulunanlardan kendilerine ihbarname tebliğ edilmemiş olanların nihayet bir ay İçinde ve mevcud bulunduğu takdirde yanan mülklerine veya arsalarına aid vesikalarını alarak Bina ve Arazi Tahakkuk Müdürlüğüne müracaatle iste- necek malümatı vermeleri, yangın yerlerinin haritaları ileridenberi yapilmiş | ve her yanan mülke mukabil arsa tahsisen mevcud bulunmuş olduğuna göre henüz çaplarını almamış olanların müracaatleri halinde arsalarının ken- dilerine gösterilerek tasarruflarının kolaylaştırılacağı a a e miz «B.» nur. Fransızca bilen iyi bir Türk ailesi yanında kalmak üzere FRANSIZCA MUALLMESİ ARANIYOR Fransızca, ya ana lisanı olacak ve yahut pek mükemmel bilecektir. Ay- nı zamanda Almancayı da iyi bilenler tercih olunur. deli tecriibe derecelerini mufassalan yazmaları ve varsa bonservislerinin birer suretini ve haklarında kimlerden ransenyöman alınabileceğini bildirmeleri. Adres: Kadıköyünde, Modada, Mektep sokak Kosta apartımanı No, 4 RESSAM LEOPOLD - LEVİ SERGİSİ Fındıklıda Güzel Sanatlar Akademisinde açılan Sergi gösterilen Tağbet İ meşgul olmıyan kısmı: 115 Bahife 11 Harici Askeri Kıtatı İlânları Askeri Okullara Talebe Alınıyor 1 — 988 - 939 yılı için İstanbulda bulunan Kuleli ve Maltepe Askeri Lise- eri ile Bursa Askeri Lisesi, Kırıkkalede bulunan Askeri Sanat Lisesi ve Konya, Erzincan Askeri Orta Okullarına talebe alınacaktır. Kaydı kabul şartları hak. kında malümat Askerlik şubelerinde ve Okullarda vardır. ! 2 — Kaydı kabul için müracaat zamanı 1/Hazirân 7938 ile 25//Temmuz/998 arasındadır, Talebe hangi okula girmek istiyorsa bir dilekçe ile doğrudan doğruya © okul müdürüne müracaat edecektir. Dilekçeye iki fotograf ile bir tane 6 ku- ruşluk posta pulu iliştirilmiş bulunmalı ve mensup olduğu Askerlik şubesi, Babasının adı ve mesleği ile kendi adı, okuduğu okulum ismiyle hangi sınıfta bulunduğu, yabancı dil okuyorsa hangisini okuduğu ve okulundaki kayıt nu- marası, boyu, yaşı, ağırlığı ve oturduğu yerin adresi vazıh olarak yazılmalıdır. 3 — Mekteplerin bulunduğu şehirler haricinden müracaat edecek talebe- ler ayrıca ikinci bir dilekçe ile de Askerlik şubelerine başvuracaklardır, Asker- Hk şubeleri sıhhi muayeneleriyle lüzumlu kaydı kabül kâğıtlarını tamamlaitı racaklar ve 1 Temmuzda talebenin gireceği okul müdürüne yalnız kâğıtlarını gönderecekler ve talebeler mektep müdürleri tarafindan çağrılmadıkça mek- tebe gönderilmiyecektir. : 4 — Okullar yatılı ve parasızdır. Talebenin iaşesiniden başka giydirilmesi, techizatı, okul tarafından temin edilir.” Ve her ay bir miktar da maaş veri- Bir. 4830» 42444» KAPALI ZARF USULİ İLE EKSİLTME İLÂNI Beton Arme Köprü İnşaatı Nafia Vekâleti Samsun su işleri sekizinci şube mühendisliğinden 1 — Eksiitmeye konulan iş: Samsun - Çarşamba şosesinin 17 ci kilometresinde, Hamzalı batak- lıkları ana kanalı üzerinde yaptırılacak betonarme şose köprüsünün inşaatıdır. Keşif bedeli (15423.80) lira olan bu iş 1/5/938 tarihinden itibaren (21) gün müddetle eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Eksiltme 23/5/9385 tarihine raslıyan pazartesi günü saat on beşte Samsun su işleri sekizinci şube mjihendisliği binasında eksiltme komisyonu odasında vahidi flat Üzerinden kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 3 — İstekliler, eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri (78) kuruş mukabilinde Sam- sun su işleri sekizinci şube mühendisliğinden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (1156.79) liralık muvakkat teminat vermesi ve on bin liralık köprü işlerini taahhüd edip muvaffakiyetle bitirdiğine ve bu kabil Nafia işlerini başarmakta kabiliyeti olduğuna dair Nafin Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikası ibraz etmesi isteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar su işleri sekizinci şube mühendisliğine makbüz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. 5 — İşi üzerine alan müteahhit Yüksek Vekâlelçe ihalenin tasdik olun- duğu kendisine yazı ile tebliğ edildiği tarihten itibaren (15) gün içinde mü- vakkat teminatını kati teminata iblâğı ve ayni zamanda mukaveleyi Noterlik- ten tescile mecburdur. (2414) İstanbul Defterdarlığından: Senelik muhammen kirası Cinsi ve mevkii “lira (o Kira müddeti Suitanahmette Tapu dairesi içinde alt kattak! Pul satış yeri senelik kirasi iki taksitte verilecektir 900 Kağıthanede Çağlıyan köprüsünden Sünnet köprüsüne kadar uzanan alandaki çayırın otu ile otlakiyesi (kirası peşin verilecektir) : 300 İki yıldır 1/5/93B ilâ 30/11/9938 Ahırkapıda iskele caddesinde evvelce Tıbbiye mektebi olarak kullanılan eski ve yeni 7 No, lı binanın poliçesi S i yıl Samatyada Hacı Hasanağa mahallesinin eski Kayıkhane yeni Yalıboyu sokağında 42 metre murabbamdaki 6. No. kahvehane arsası (senelik kirası peşin verilecektir) 50 Küçükdere mevkiinde ve Üç yı Boğaziçinde Baltalimanında İ dere üstünde kâln 27597 metre murabbaı tarla: “0 »» Yukarıda cins ve mevkileri yazılı yerler hizalarındaki müddet ve kiralar üzerinden açık arttırma üzerinden açık arttırma usulle ayrı ayrı kiraya veri- lecektir, İsteklilerin ve tediye şeralti ile diğer şartları “öğrenmek istiyenlerin /5/888 çarşamba günü saat on dörtte yüzde 7,5 pey akçesi makbuzlarile Mi Emlâk Müdürlüğünde toplanan komisyona gelmeleri, MM) Ç2on Yapı işleri ilânı Nafia Vekâletinden: 1 — İstekli çıkmamış olan Ankarada Devlet Mahallesinde yapılacak Güm- rük ve İnhisarlar Vekâleti binası ikinci kısım inşaatı yalnız mali sene sonuna çok az bir zaman kalması hasebiyle 1937 senesinde verilmesi meşrut olan 8300 lira 1938 mali yılında ödenecek paraya ilâve edilerek diğer hükümler âynen ba- i kalmak şartiyle tekrar eksiltmeye çıkarılmıştır. Keşif bedeli 683000 liradır. 2 — Eksiltme 11/5/938 çarşamba günü saat 15 de Nafha Vekâleti Yapı İş- leri Eksiltme Komisoynu odasında kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 3 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 31070 İlralık muvakkat temi- nat vermeleri ve Nafıa Vekâletinden alınmış ve yaptığı en büyük bir binanın bedeli 250000 liradan aşağı olmadığını bildiren yapı mütöahhitliği vesikası gös- termesi ve bizzat Yüksek Mühendis veya Mimar olması veya bunlardan biri le müştereken teklif yapıp mukaveleyi birlikte imza etmesi lâzımdır. ve buna müteferri evrak $4 lira 15 kuruş Muhammen bedel Cins ve mevkii Lira Dolmabahçede Saray karşısında Bayıldım ve Yoklâma bahçelerinde yetişen otlar: Hasköyde Aynalıkavak köşkü bahçesinde yetişen ot: B Yukarıda mevkii yazılı bahçelerde yetişen otlar hizalarındaki bedeller Üzerinden parası peşin ve nakid verilmek ve satış bedeline göre alınacak te- minatı katiyeden başka ayrıca zarar karşılığı olarak da ön lira teminat yatını- dolayıslle 6/Mayısa kadar açık bulundurulacaktır. «24960 Duhuliye yoktur. mak şartile pazarlıkla arttırmıya konulmuştur. İstekülerin 6/5/938 cuma günü Müdürlüğünde toplanan saat on dörtte yüzde 7,5 pey akçelerile Mili Emlâk komisyona gelmeleri,