1 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

e Güreşçilerimiz neden 'Tallinde yapılan Avrupa güreş gam. piyonasına, Türkiye, Finlândiya, İs veç, Norveç, Estonya, Letonya, Lt anya, Almanya, Çekoslovakya, Po lonya, Danimarka, Fransa ve İtalya iştirak etmişlerdir. Üçüncü: Solsvik - Norveç 66 Kiloda: Birinci: Koşkelo - Finlândiya İkinci: Netteseheim - Almanya Üçüncü: Anderson » İsveç 72 Kiloda: Birinci: Cadle - İsveç İkinci: Karklin - Estonya Üçüncü: Selendinder - Almanya Ağırda: " Birinci: Kotkas - Estonya İkinci: Nyman - İsveş Üçüncü: Çoban - Türkiye, Milletler itibarile yapılan tasnifte; İsveç 15 puanla birinci, Finlândiya 10 puanla ikinci, Almanya 7 puanla üçüncü. 'Estorıya 8 puanla dördüncü, Letonya 2 puanla beşinci, Türkiye ve Norveç birer puanla al- tıncı olmuşlardır. Güreşçilerimizderi yalnız Çoban Mehmed üçüncü olmuş, diğerleri puan alamamışlardır, Güreş, şimdiye kadar yabancı sa- halarda yüzümüzü ağartan ve beynel- milel kıymeti olan bir spor şubemiz- di, Milli sporumuz olan güreşte bay- rağımızı Olimpiyad direklerine çekti- ven gençlerimizin aradan kısa bir müd- det geçtikten sonra böyle birdenbire ademi muvaffakıyete uğramaları Üze- rinde dikkatle durmak lâzımdır, Hâdiselerin cereyanını daha evvel- den bilmiyen spor efkârı umumiyesi- nin hayret ve teessürle karşıladığı bu ademi muvaffakıyeti, bugünkü vazi- yete nazaran, maalesef tabi! bulmak- tan başka bir çare yoktur, Yalnız bu teessürümüzü acı serzenişlerle ve bed- bin yazılarla izam etmek de hatadır. Çünkü bu şekilde hareketin hiç bir faydalı netice ve mânası olamaz. Bu yazımızda, Tallinde, gençlerimi- zin uğradıkları mağlübiyetlerin sebep- lerini kısaca bildirmekle iktifa edece- giz. Uğradığımız mağlâbiyetin başlıca sebeplerinden biri takımın çalışmağa ancak müsabakaların tarihinden bir buçuk ay evvel başlamış olmasıdır. Bu kadar az bir zaman zarfında eki. Pİ, istenen randmanı verecek bir şe- kilde hazırlamağa imkân yoktur. Mar- sinli Ahmed son günlerde getirtilmiş ve hazırlıksız ve sikletinden ağır olan müsabakalara götürülmüştür, Dünya üçüncülüğünü kazanmış olan bir gü- reşçinin hazırlanmadan müsabakala- va iştirak ettirilmesi hatadır. Nite- kim Ahmed, bu şampiyonada hiç bir iş görememiştir. Bundan başka kafileye refakat eden bay Şinasi Özdemir güreşle hiç alâka- aı olmıyan eski bir futboleüdür, Bu mevzu üzreinde tecrübe ve bilgiye sa- hib ve senelerdenberi emek ve gayret sarfederek bu tecrübe ve bilgiyi elde etmiş zevat dururken kafileyi bir es- ki fulbolcüye emanet etmek de keza hatalı bir harekettir, Hazırlıksız ve başında yapılan spor- Ja alâkası bulunmıyan bir zatla yola çıkan güreş takımımızdan Avrupanın en kuvvetli güreşçilerinin toplandılt- 'arı bir sahada muvaffakıyet bekle- mek abestir, Bazı arkadaşlarımızın bilhassa an- *renör üzerinde tevakkuf ettiklerini görüyoruz. Biz, antrenörün bu muvaffakıyetsiz. m ; Yegâne punnımızı kazandıran emek- dar güreşçimiz Çoban Mehmed. likten mesul olduğunu kabul edemi- yeceğiz. Çünkü antrenör çalışma sa- hası mahdud bir insandır. Vazifenin en ehemmiyetli kısmı teşkilât ve fede- rTasyonun üzerindedir. Antrenör eline kelleftir, Eğer, güreşçiler antrenörün idaresine geç veya hiç verilmezlerse elinde hiç bir kuvvet olmıyan bir adam ne yapabilir? yenildiler? Re , Bu adenli muvaffakıyetin mesuli- yetini güreşçilere de yüklemeğe im- kân yoktur, Yeni güreşçi yetişmedi- gini, aynı kadronun daima muhafa- za edildiğini birer hata olarak ileri sürmek de doğru olamaz. Yeni güreş- çi yetişmemesinin sebeplerini başka yerlerde aramak lâzımdır. Bir güreşçinin bilgisi, senelerin ver- diği tecrübe ile ölçülür. Dünya şam- piyonluğunda derece alan güreşçileri iyice tedkik edecek olursak bunların asgari sekiz, on senelik mütemadi çalışmalar ile yetişmiş birer şampiyon olduklarını görürüz, Şu halde hatayı mütemadiyen an- trenörde ve güreşçilerde aramak yan- lıştır. Hakikati görmek istersek, çalış- ma devresinin kısalığına, ve seyahatin fenni şartlarma bakmak ve bunları tedkik etmek icab eder, Bugünkü spor hareketleri TAESİM STADINDA: 1 — Pera - Şişli. Sant 10,30 da. 2 — Serbes güreş. Saat 15 den itibaren: Kara All - Negrin, Mü- lâyim - Şerman arasında, BEŞİKTAŞ STADINDA: f 1 — Güneş - Altı klüp muhte e İ) milli küme maçı, Saat 16 da. İ) ROBERTKOLEJ SAHASINDA: İÜ O İstanbul atletizm bayramı seç- p meleri. Saat 9 dan itibaren, i Harbiye Alsancağı 1 - O yendi İzmir 30 (Akşam) — Harbiye - Al sancak takımları arasında yapılan milli küme müsabakasında Harbiye 1 - 0 kazandı. Hakem İzmirli Musta- fanın idaresinde geçen müsabaka zevksiz ve heyecansız oldu. İki taraf da çok yavaş bir oyun sistemi takib etti. Oyunun yegâne golünü Harbiye orta muhacimi B, Celâl ikinci devre ortalarında atabildi. Harbiye yarın Üçokla oynıyacaktır, İngilterede tayyare inşası arttırılacak Londra 30 (A.A.) — Hava ordusu- nun inkişafı plânının tatbiki için Vinterton'un riyasetinde (teşekkül eden ve Hava Nezaretinin askeri me- selelerils uğraşan Nezaretler arası komitesi gelecek iki sene içinde havai endüstrisi istihsalâtını arttırmağa matuf yeni bir plân hazırlamaktadır. Bu plânla hava ordusunun genişle tilmesi istihdaf edilmektedir, Arjantinin nüfusu Buenos Aires 30 (A.A.) — Resmi is- tatistiklere göre, arjantin cumhuriye- tinin nüfusu, $i kânunuevvelde 12,761 bin 611 kişiyi bulmuştur. Fenerbahçe Ankarada 3 -2 galib Ankara 30 (A.A.) — Gençler birliği ve Anakaragücü klüplerinin daveti üzerine gelen Fenerbahçe birinci fut- bol takımı ilk karşılaşmasını bugün Ankaragilei sahasında 8 bine yakın bir meraklı önünde iki klüp muhteliti ile yaptı ve 3 - 2 kazandı. Bu mâça Fenerbahçe şu kadro ile çıkmıştı: Hüsameddin - Yaşar, Fazıl - Reşad, Fikret, Esad - Niyazi, Ali Riza, Yaşar, Naci, Orhan, Buna mukabil muhtelit takım (s9 şöyle bir kadro ile dizlimişti: Rahim (A.) - Nuri, (G.) Enver A.) - Nüzhet (A.), Semih (A), Ab- dül (A) - Ali Riza (A.), Fahri (A), Hasan (G.), Ali (G.), Selim (G). Hakem Muhafızdan bay Selâ- haddindi, Barıtgücü - Galatasaray okulu müâçları Dün Taksim stadında Galatasaray okulu ve Barıtgücü takımları ara- sındaki maçlar şu suretle bitmiştir; Galatasaray okulu - Barıtgücü B. takımları, Barıtgücünün 3 - 0 gali- biyetile neticelenmiştir. A takımları maçı 1 - 1 beraberlikle bitmiştir. Her iki takımın oyunları pek heyecanlı olmuş ve hakemliği B. Tarık Özergin idare etmiştir. Makine kursları açılacak Ankara 30 (Akşam) — Halk da ma- kineli vasıtalar kullanmak ve bilgisini arttırmak ve makine sevgisini üzere evvelâ sanat mektepleri bulu- nan vilâyetlerde kurslar açılması kararlaşmıştır. Bu hususta kül İzmirde bir yat klüp İzmir 30 (Akşam) — Deniz Bank Karşıyaka, sahillerinde bir yat klüp Romanyada vaziyet Son zamanlarda devletin otoritesi arttı Belgrad 30 (A.A) — «Romanyada siyasetten uzaklaştırma hareketi başlığı altnda Svetovski imzasile «Samuprava> gazetesinde intişar eden bir makalede ikinci Cristea hüküme- fi tarafından Demir muhafızlara kar gi alınan tedbirlerin ehemmiyetinden bahsedildikten sonra ezcümle şöyle denilmektedir: «Devletin otoritesi artmış, Roman- yanın dahili vaziyeti de iyileşmeğe yüz tutmuştur. Büyük harpten şim- diya kadar bundan evvel gelen hü- kümetlerin hiç biri siyasetten uzak- laştırmak sahasında bu kadar radi- kal bir harekette bulunmak cesareti- ni göstermemişti. Kodreanu casus teşkilât yapmış Bükreş 30 (A.A.) — Eski Demir muhafız teşkilâtı merkezlerinde ya- pılan araştırmalarda yeniden €le ge çen vesikalara göre, teşkilâtın relsi Kodreanu, asıl ismile Zilinski, devlet müesseseleri dahilinde bir casus teş- kilâtı vücüde getirmiştir. Zilinski ta- rafından davet edilen bir çok muh- birler nasıl çalışacaklarına dair tali- mat alıyorlardı. Zilinskinin emirleri- ni ifa etmiyenler hain telâkki olunu- yordu. Bu talimatı iyi ifa edenler ise vatanperver addolunuyorlardı. Mühbirler bütün devlet müessese- lerinde ve bilhassa polis müdüriyetin- de, emniyet işleri genel direktörlü- ünde, genel kurmayda ve fabrika- lar, silâh ve tayyare imelâthanele- ri gibi mühim hususi müesseselerde çalışıyorlardı. Zelzele (Baş tarafı 1 inci sahifede) Kızılay İstanbul mümessilli- ğinden 29/4/938 Kırşehir zelzelesi için verilen ianeler ra Er, 50 Terzi Pan Peltekis, 900 o Stonua Romana Petrol sanayl A. Şirketi 1 Ohanes Mimarbaşyan, 1000 (o 'Türk Anonim Elektrik şirketi. 25 (Marko Varon ve Behor Zonans 330 (Adını söylemiyen Üsküdarlı bir bayan. 5 Behar mağazası sahibleği Sorya- memurları, 40 — Benbasat ve Boraldo. 50 Niyazi Aksoy. 10 Jül Krepen. 10 D. Pandelos, 30 © Hazzopulo Biraderler. 9 55 Eminönü belediyesi kantarcılaı namına, 80 Cemil Aviğdo. sine : Kızılay Eminönü şubesinden 29/4/938 Kırşehir zelzelesi için verilen ianeler Lira i © Antuvan Uyar Teri i Zeki Kadıköy, 4 İzak Kohen ve Molz Kohen. 2 O Eiyazer ve oğlu. 5 Mazon ve Boton Ecza deposu 10 (Sani Kastro ve ortakları, yari İzmir (Akşam) — Fuad adında bir adam karısı Saliha fle karısının kızı 20 yaşlarında Zelihayı yarala- mıştır. Puad karısı ve kızfle bir oda- da yatmaktadır. Bir gece üvey kızı- na taarruz etmek istemiş, kızın fer yadı üzerine karısı uyanarak gürül. tü kopmuştur. Ertesi gün karın $ buna razı olmamış ve çıkan kavgada 1 Müym 938 Pazar İstanbul — Öğle noşriyatı: 12,30: Plâkim Türk musikisi, 1250: Havada, 18/8 Plâkla Türk musikisi, 1330; Muhtelif plik neşriyatı, 14: SON, Akşam neşriyatı: 1830: Konferansi Ulusal Ekonomi ve arttırma kurumu m8 muna: Akşam Kız Sanat mektebi müdürü Ayşe, 19: Plükin dans musikisi, 10158 Korferans: Prof. Salih Murat (Radyo dersleri), 20: Müzeyyen ve arkadaşla tarafından Türk musikisi ve halk garkılge ni, 2045: Hava raporu, 2048: Ömer Rea tarafından arabca söylev, 21: Cemal Kös mil ve arkadaşları tarafından Türk mü“ sikisi ve haik şarkıları, (Saat ayarı), 21481 ORKESTRA: 1 - Andran: La maskot, 3 * Drigo: Vals Jant, 3 - Gilnka: Mazurks, 4 - Aylenberk: Am mülbah, 2215: Ajans haberleri, 2230: Plâkla sololar, opera v8 operet parçalârı, 2250: Son haberler v8 ertesi günün programı, 23: SON. Ankara — Öğle neşriyatı: 1230: Kari* şik plâk neşriyatı, 1250: Plâk: Türk mü- #ikisi ve halk şarkıları, 13,15: Dahili ve harici haberler. Akşam neşriyatı: 1840: Çocuklara ma sal (Masal Dede), 1850 Karışık plâk nej- riyatı, 19,18: Türk musikisi ve halk şar- kıları (Makbulo Çakar ve arkadaşları). 20: Sant ayarı ve arapça maşriyat, 2018 Türk musikisi ve halk şarkıları (Salâhad* din ve arkadaşları), 21: Konferans: (Uld* #al Ekonomi ve Arttırma kurumu tara * fından) öğrelmen Sübeylâ, 21,15: Stüd- yo salon orkestrası tarafından muhtelif Sigan, 27: Ajans haberleri, 22.15: Yarınkd program, Avrupa istasyonları Saat 20 de Bütün Alman İstasyonları 1 May bayramı omünasebelile tek neşriyat? Deutsohl, 8. den naklen bütün istasyon- lar 20 de halk şarkıları ve dansları — Athlone 2045 konser — Bordo 20 konser < Budap. II 2050 konser — Bükreş 200 konser — Droltrig 20 konser — Florani 2045 konser — Helsingfors 2035 orkes- tra — Kattovitz 2010 solistler — Le 20 konser — Lüksemburg 20.15 orkestra — Iyon 20 konser — Milâno 2045 konser — Marsilya 2030 konser — Nis 20 konser — Paris Ryfel, Limoges 20 konser — Brs- titava 20,10 askeri muzika — Sofya 2045 konser — Rad. Toulouse 20,45 salon mu- zikası, Saat 21 de Bütün Alman istasyonları Münihden naklen 21 orkestra — Athlone 21.25 kon- ser — Berom, 21 Oberon operası — Brüksel 10 31 hafif muzika — Budap. Ji 21 konsere devam — Bükreş 21,10 kon ser — Lemberg 21 hafif muzika — Mar- silya 21 konsere devam — Rad. Paris 2130 orkestei. — Paris - Eyfel 2130 solistler — Bratislava 2115 konser — Reval 2148 dans — Riga 2140 Verdiden parçalar — Sottens 31,20 piyano — Stokholm 2140 orkestra — Rad. Toulouse 2135 konser — Sofya 2130 operet havaları. Bant 22 de Alman istasyonları Münihten nakle de- vam — Berom, 22 operaya devam — Brüksel 2250 örkesira — Bükreş 22 kon“ sere devam — Droltviç 22,05 hafif muzi- ka, 2250 piyano — Helsingtors 2210 - 24 eğlence ve dans — Londra ve Midland 2205 konser — Lüksemburg 22,15 kon- der — Milâno 22-24 dansöz eFanni Elsler? opereti — Rad. Paris 22 orkestraya de” vam — Prag 22,15 orkestra — Reval 74 dansa devam — Roma 22 senfon. kon ser — Sottens 22 konsere devam — Stok- holm 24 konsere devam — Sirasbur 22,45 konser — Sofya 22 hafif muziğa. Sant 13 de Alman istasyonları 23 Dentsehi. 8. bay” ram tezahüratı — Belgrad 23,20 dans — Berom. 23 operaya devam — Brüksel 23,10 cazband — Budap. 2325 çigan mü” sikas — Bükreş 23 - 1 konser ml 23 piyanoya devam — Floransa 23 dans — Helsingfora 23 dansa devam — Hilvers ı 9395 konser — Lyubllana 2315 orkes- tra — Lüksemburg 23 konser — Milâne 23 operete devam — Rad. Paris 23 orkes- traya devam — Prag 2335 dans — Roma 23 konsere devam — Stokholm 2330 80- Mstlei — Rad. Toulouse 23,15 dans, 2348 marşlar — Varşova 23,30 konser. Saat 24 den itibaren Alman istasyonları 24 Breslavdan nak- len orkestra ve dans muzikası, i de Vi“ yanadan naklen orkestra, 230 dan 4 6 kadar Stuttg. tan naklen muhtelii or- İzmirde bir baba kızını çapa ile yaraladı İzmir (Akşam) — Eşrefpaşada oturan Şerif, bir çapa ile 17 yaşında ki kızı Emineyi başından ve vücudü- nün muhtelif yerlerinden tehlikeli surette yaralamıştır. Vakanın sebebi, kızın bir gençle 58“ vişmesidir, Akşamları arasıra kızı- nın evden kaybolduğunu gönen Şe- rit, bir akşam onu takib etmiş ve bir gençle kırlara gezintiye çıktığını an- Jamış, eline geçirdiği bir çapa İle hü- cum ederek Emineyi yedi yerinden yaralamıştır. Şerit, zabıtaca tutulmuştur. Kızın yarası tehlikelidir. Şerifte delilik alâ metleri görüldüğünden müşahede ak tına alınması muvafık görülmüştür. Babası çapa ile kızını yaralarken ki“ gın yanında bulunan genç kaçmıştır. OE ÖZREBBEES see | © BE 4 PE BE. İBKEEFEBBE 4 83 ESBE ESASY SBABEE SEJEFEB BYEPEPFEBSSSEYENSİB E SBENERSEEAB KRE TP.