3 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

3 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Si İngiltere mektupları: Wolverhampton : 3 - Middlesbrough :3 Ingiliz ligininen enerjik, en teknik ve en sert takımları hangileridir ? Sahanın ortasında on, onbeş oyuncunun topa çullanmasını hiç gördünüz mü? İngilizler kendij futbollerinin Avrupa /futbolünden sert olduğunu itiraf ediyorlar Yazan: ATLET Maçın birinel devresinde Wolverhampton'un kale Üzerinden uçan bir şutle neticelenen akını, Köşede Middlesbroug h'dan Wolverhamptona geçerek ken- di takımına karşı oynıyan genç merkez muavin Hastings görülmektedir, Middelsbrough (Akşam) — ig meçlarının nihayetlenmesine iki haf- ta kaldı, ekipler tasnifte aşağı yuka- rı kati vaziyetlerini aldılar, Birinci ligi teşkil eden yirmi iki takımdan basta ve sonda giden takımların ümit- enüz müsavidir, iki haftalık son gayret ve ondan sonra üç aylık ı bir istirahat... Mevsimin şampiyonluğu meşhur nalle, Wolverhampton arasında yiaşılacak, şimdilik omuz omuza rlar. Ligte sonuncu kalıp ikin- ci kümeye düşecek olan takıma gelin- ce, bu ihtimal dört takımı aynı nis- bette düşündürmektedir: Grimsby, Birmingham, Manchester City ve Huddersfield. Bunlardan Manchester geçen senenin şampiyonu Hud- eld de bu mevsimin en şöhretli takımlarından olub kupa finalistidir. Ligin kırkıncı haftası şu neticeler- le kapandı: (Cetvelde ilk gözüken ta- kımlar kendi sahalarında oynıyan- lardır.) Birmingham: 0 — Everton: 3 Charlton: 0 — Manchester: © Chelsea: 3 — Drby: 0 Grimsby: 1 — Blackpool: © Leda: 4 — Brentford: 0 Tiverpool: 2 — Bolton: 1 Middlesbrough: © — Wolverhamptan: 3 Portamculh: 1 — Sunderland: 0 Prestan: 1 — Arsenal: $ Stoke: 1 — Licester: 2 W.B.A, : 5 — Hud Puan vaziyetine g Maç Attığı Yediği Puan Brentford . © v 6 Charitan VÜ * 4 Middlesbrough va 4 “© Mm Li 41 58 G5 38 » a 1 » nn 4 w 56 © 38 Porcsmouth » 8 6 3 W.B.A. » 7 e 1 Huüdersfield M5. 66 35 Münehester ©U 4 Brimingham w s2 6 4 4 Si 3A | İ Tasnifte görüldüğü gibi takımların dizilişinde gol averec mühim bir rol oynamaktadır. Büyük bir ihtimalle şampiyonluk bir gol averec meselesi olacak ve attığı golün yediği gole nis- beti yüksek olan takım şampiyonlu. ğu alacaktır, Aynı şekilde sonuncu kalan takımların da puan puana gel- mesi beklenmektedir. Bu sebepten şimdi takımlar pazuya kuvvet fazla gol çıkarmağa çalışıyorlar... Yaman takım Bu hafla ligin en mühim maçla” rından (o Wolverhampton - Middies- brough maçını seyrettim, Bu takım- lar arasında ligin birinci devresinde oynanan maçı Middlesbrough 1 - 0 kazanmıştı. Arkadaşım İngiliz spor muharriri Mr. Poultan ile saat 2 de Middles- ! brough sahasının matbunt Jocasmda koltuklarımıza yerleştiğimiz zaman tribünler hemen hemen boştu, fakat oyunun başlamasından yirmi dakika evvel akın başladı ve 50 bin kişilik stad doluverdi. Sahanın çimen ve yumuşak oldu- Bunu söylemeğe lüzum var mı? Hava bulutlu fakat rüzgârsız ve soğuk | değil... Tam saat üçte Wolverhamptonun akınile başlıyan maç derhal hararet- Ji bir şekil aldı, ve Middlesbrough ka- lesi şüt yağmuruna tutuldu. Wolver- hampton sarısiyah, diğerleri de kır- mızıbeyaz forma ile oynıyorlar., Henüz altıncı dakika olmamıştı ki Wolverhamplonun fevkalâde seri olan sağaçığı ileri bir pasa yetişerek sürdü ve kısa bir pasla sağiçi gördü. Üslat- ça bir şarjle önündeki müdafii düşü- ren sağiç on sekiz üzerinden kuvvet- Ti bir şüt çekti, sağ köşeder: yerden kayan top ağlara takıldı: Birinci gol uzun uzun alkışlandı, Bu gölden bi sonra kırmızibe- yazlılar açıldılar ve mukabil akınlar- la ümid verici bir oyun * çıkarmağa başladılar. Wolverhamptonun müt- hiş bir kalecisi var. En az 1.89 uzun- lukta olan bu insan azmanı görüle cek şey, aynı zamanda yerinin ehli... Kalecilerinin usta olduğunu bilen Wolverhampton oyuncuları sık sık geri pas veriyorlar. Birçok defalar santreye yakın yerlerden kaleye pas verdikleri oldu. Kalecinin degajman- ları neredeyse öbür kaleyi bulacak. Delikanlı yaradana sığınıp vuru- yor maşaliah!... Diğer enteresan bir nokta da on sekiz haricinde kaleye yakın yerlerdeki frikikleri kaleci ge- lerek çekiyor ve sonra koşarak yeri- ne dönüyor. Tabii bu esnada hemen bütün Wolverhampton takımı rakib kale önünde, beklere varıncıya kadar, Her iki takım oyuncularının stop- ları, takım halinde paslaşmaları ve topu havalandırmadan oynamaları, süratleri, nefesleri ve nihayet çıkış- ları, şarjleri o kadar kusursuz ki âde- ta maçm evvelce provası yapılmış ve tekrar ediliyor!... Bu dakikalarda (Middlesbrough adam akıllı tazyika başladı. Fakat Wolverhampton müdafaasının canlı atak oyunu fırsat vermiyor. 34 üncü dakika Wolverhampton solaçığının inkişaf ettirdiği akın santreforun 6i- kı şütile kaleyi bularak golle netice- lendi. Beklenmedik bir zamanda çi- karılan bu gol sarıslyah takımı âde- ta coşturdu, üstüste akınlar seyredi- yoruz. Öyle güzel anlaşıyorlar ki taz- yik çenberini kırmanın imkânı yok. çıkışlarla demarke vaziyet. ler bulmaları, pas alıp pas vermeleri bir kelime ile harikülâde 37 inci da- kikada solaçık tekrar aktı, uzun pası sağaçığı buldu, merkez muhacimin yağına gelen top üçüncü defa ola- rak Middlesbrough kalecisini mağ- lâb etti. Bu üç gol Kanaatimce hiç bir kaleri tarafından durdurulami- yacak gollerdi. Devre mütevazin 3-0 bitti Devre arasında bakın yanımdaki gazeteci arkadaş neler anlattı: — Wolverhamptonun Mr. Giasper isminde antika bir idarecisi var, her hafta maçtan evvel oyuncularına bir nevi enerji serumu şırınga ettiriyor. Bu zatın fikrine göre takımının bü- m Eskiden Asyada varmış bir ülke, Bir büyük memleket, bir zengin bölge. Bilemem kaç asır önce kurulmuş; Ülkeyi kurmakta kimler yorulmuş, Çinli mi, Moğol mu, yoksa Tatar mı?.. Palavra atsam da herkes yutar mi, Meselâ «Hunlar» 1 farzediverin, Bildiğim bir şey var yalnız: Bu yerin Başbuğu zorbaymış, hainmiş fazla: | Cezada kanaat etmezmiş azla, En hafif buyruğu iple idammış, Bu başbuğ kan döken, hissiz adammış: Bir sürü Osmanlı hünkârı gibi, ! Merhamet bilmezmiş, taştarımış kalbi. | Mesele olmuştur adı herkese; Acaba ne?.. diye, düşünmedense, Bir isim uydurup, sona ecrelim: Meselâ «Kanlı han» diyiverelim, Zira ki bürümüş gözlerin! kan, Şimdi lâzım değil bize bu hakan, Gelelim biz onun güzel kızma: Âşıklar dönmüşler çam sakızma, Bırakmaz olmuşlar biran peşini, Çünkü yaratmamış Tanrı eşini: Bir mahmur bakışı dünyaya bedel, Şirin mi şirinmiş, güzel mi güzel, Yüreği yerinden oynamaz kimin: Oymuş ye dediği Lokman hekimin, Derisi düzgünmüş, gözü süzgünmüş, Bu kızı sevenler derdli, üzgünmüş, Gençleri yanmakta bulurum haklı, Yerinden oynamış herkesin aklı, Sevenler yazılsa ermezmiş sona: Yediden yetmişe âşıkmış ona, Hiç eli değer mi insanın aya; Bu kızı sevenler kalmışlar yaya: Herkesin ayrılık olmuş nasibi, Yanmışlar Marmara çırası gibi. Araba, Tatara, Türke, Çerkese “ Mesele olmuştur adı herkese: Kim bu kirpiği ok, kaşları yay kız? Meselâ koyalım ismini «Aykız», Ayın on dördüne benziyor çünkü, Değildir gençlerin tip! bugünkü, Ay gibi çehreli, sıhhatlidir o, Sıskaya düşkündür asri Romeo: Kendine arıyor zayıf bir Jülyet; Yanına sokulma, uzaktan seyret: Gözleri fersizdir, rengi soluktur, Yanaklar çöküktür, kaşlar yoluktur, Boyamak en büyük sanat, malüm ya: Meydana çıkacak korkunç bir mumya, Zamane kızları alıp bir sünger, Yüzünü sıkıca silerse eğer. Şimdiki güzeller yemek yemiyor, «Can, sıhhat boğazdan geliri» demiyor. Zayıflık modası çıktı çıkalı, Hepsi de andırdı bir kuru dalı, Halbuki bu «Aykız» öyle değilmiş, Önünde melekler bile eğilmiş; Sıhhatin ışığı parlar gözünde, Hilkatin boyası varmış yüzünde, Değilmiş bir çiroz misali sıska, 'Topuğa erişen saçlar lepiska, tün muvaffakıyeti bununla kaimdiri Bugünkü maça sid enteresan bir noka tada Wolverhampton merkez muavi- ninin iki hafta evvel Middlesbrough- dan 1000 İngilize (42000 lira) satın alınmış olmasıdır. İşte topa koşan şu kumral uzun genç iki hafta evvelki takımına karşı oyhıyor. Gelecek haf- ta Wolverhamptona karşı oynıyamı. yacağını kim temin eder?... Maçın ikinci devresi tahmin etti. ğim gibi Middlesbrougli'ın bariz hâ- kimiyeti altında oynandı. Zavallı Middlesbrough oyuncuları canlarını dişlerine takarak güzel akınlar yap- malarına rağmen bir türlü gol çıka- ramıyorlardı. Hele bir defasında ve yar kından çekilen plâse bir şüt kaleciyi mağlüb ederek iç direğe vurub geri dönünce Adeta çileden çıktılar ve çok sert oynamağa başladılar. Bu meyan- da gözle görülmeden inanılması güç | olan bazı tuhaf sahnelere şahid ol dum. Wolverhampton kalecisi topu ku- caklayınca hemen dört beş Middles- brough oyuncusu üzerine çullanıyor- | lar ve topu düşürmeğe çalışıyorlardı. Buna mani olmak üzere bir kaç Wol- verhampton müdafii de işe karışınca manzara görülecek bir hal alıyor ve kan gövdeyi götürüyordu. Bu arada hakem yere yatmış topu takib etme- İDAM MAHKÜMU Yazan: NECDET RÜŞTÜ Genişmiş kalçası, inceymiş beli, Ey Necdet!.. Tarifi kısa kesmeli, Belki de bulunur bir baştan çıkanl.. pe Gelelim masala: Bu zorba hakan Ansızın bir korkunç ferman savurmuşi Zavallı «Rona» yı zincire vurmuş. Şimdi de söyleyim kimdir bu «Rona»: Bir genç ki, kadınlar âşıkmış ona, Bakire, dul, evli bütün tutkunmuş, Muşmula nineler bile yutkunmuş. İ Eabette yutkunur: Boy bos yerinde, Mânalı bakışlar var gözlerinde, Sık, parlak saçlardır başının süsü, En rahat yastıktır o geniş göğsü. Biçimli bir burun, açık bir alın, Kaşları az çatık, dudaklar kalm, Sporcu. Sağlamdır ayağı, eli. Fazla söz gerekmez, kısa kesmeli, İstemem tarifin sonuna varmak: Doğru mu kızları baştan çıkarmak! e | Bir sabah toplanmış bütün ahali, Mahşerden farksızmış meydanın hali, Merakla bakıyor binlerce adam: «Kanlı han» edecek «Rona» yı idam, Genç, yaşlı yanarken herkesin içi, Askerler getirmiş zavallı genci, Kederli bakışı kalbe dokunmuş. Cezanın sebebi halka okunmuş: «Hakanın kızına göz koydu Rona, «Gizlice aşkını söyledi ona!.. «Bir gece habersiz saraya daldı, «Bu küstah «Aykız» dan bir buse aldıl,, «Ferman var, bü adam asılacaktıri.» Kadınlar bağırmış: — Bu ceza haktır!.. Hiç onun olur mu bir hakan kızı, Asınız, gebersin namus harsizı!,, Bu garib isyana şaşırmış herkes! Erkekler cezaya çıkarmamış 808, Kadınlar yırtınıp bağırmış sade. Yaşlılar haykırmış daha ziyade: Dedik ya; hepsi de ona tufkunmuş, Muşmula nineler bile yutkunmuş. Öpmedi genç kendilerini, xmuşlar —'Tez ferman bulsun yerinil, Hakanın askeri bağırmış tekrar: — Ey Rona!., Son defa ne dileğin var, Bir tane olmalı bu dilek ancak, Hükümdar mutlaka onu yapacak?., Kıskanç kadınlara Rona duymuş kin, Sehpanın önünde düşünmüş sakin; "Kurnaz genç onlarla ederek alay, Haykırıp demiş ki: — Dileğim kolay: En yaşlı, en çirkin kadının eli Boynuma takılan ipi çekmeli!., Bunu hangi kadın itiraf eder: En yaşlı, en çirkin olan benim der?. Meydanda bir panik olmuş çılgınca; Kadınlar evlere bütün kaçınca, Çare yok; idamdan kurtulmuş Rona, Bu masal da ermiş böylece sona, LA AY e MM ğe çalışıyot ve nizamsız bir harekef görünce düdüğünü çalarak oyunu durduruyordu. Bazı defalar birkaç de- fa düdük çalmasına rağmen oyuncu- ları çözmeğe muvaffak olamadan üzerlerine atlıyarak birer birer ayır- mağa mecbur oldu. Bu arbede sille, yumruk tabil gırla, vur abalıya önü- ne gelen yapıştırıyor. İşte bu minval Üzere devam eden oyun yeni bir gol vermeden ilk devrede yapılan üç gol le bitti. Wolverhampton cidden yaman ta» Maçlan sonra gazeleci arkadaşımı Mr. Poultan anlatıyor: — İngiliz Jiginin sert takımı Sunderland, en enerjik takımı Wol- verhampton, en teknik ve kombine takımı Prestondur. Hayatımda bu- günkü gibi bir maç hiç seyretmemiş" tim. Hele ikinci devre âdeta Ameri- kan futbolü idi, Avrupa takımlarının sert olduğundan şikâyet ederiz amma görüyorsunuz ki bu iddla pek yerin” de değildir. A Dostumun bu tasnif bizim takım- ların şöhretlerini tatbik edersek B& şiktaş Sunderland, Galatasaray Wok verhampton, Fenerbahçe de Preston olmak icab eder değil mi? Atlet ll me li ..na «— A ek oiğei al ğe a“svayys “2