3 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

3 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Senle 6 Çorap meselesi Kadınlar için elbise meselesi kadar belki de daha mühim olan bir de ço- Tap meselesi vardır, Bir kadın senede kaç çift çorap €s- kitir? Bunu Amerikada tedkik etmiş- ler, istatistikler yapmışlar ve nihayet bir kadının vasati olarak on günde bir çift çorap eskittiğini anlamışlardır. Ayda üç, senede otuz altı çift eden bu | çorapların bedelleri mühim bir ye- kün tutar, Çorap eskitmekte ayağın ve kundu- ranın büyük bir rolü olmakla beraber bunları kullanmanın da mühim tesiri vardır, Şimdiki çorapların eskimesi ilmek kaçması ile olur. Tül gibi ince çorap- tan mümkün mertebe fazla istifade edebilmek için şu bir kaç noktaya dik- kat edilmelidir: İngiliz kadınlarının tatbik ettikleri bir usul gayet iyi neticeler vermekte imiş, Çorap ne kadar fazla yıkanırsa © kadar çok dayanırmış, Çoraplara si- nen toz toprağın bunların çabuk aşın- masına sebep olduğu anlaşılmıştır. Buna mâni olmak için her akşam o gün giyilen çorapları hafif sabunlu ilik suda yıkamak sonra az limonlu veya sirkeli suda çalkalamak faydalı- dır, Çorap katiyen çitilenniğmeli, avuç içinde sıkılmamalıdır, Ayağa dalma temiz çorap giymek çorabın sağlamlığını arttırır. Bilhasas ayakları terliyenler için bu usulü tat- bik etmek elzemdir. İkinci nokta alınan çorabın ayağa tamam olmasına dikkat etmektir, Küçük çorap kadar büyük çorap ta çabuk eskir, Üçüncü nokta çorapların daima gölgede kurutulmasıdır. Ateş karşı- sında, güneşte kuruyan çoraplar ça- | buk yırtılır, Çoraplar ütülenmemelidir. Ütünün sicaklığı ipeği yakar, ayağa giyilince ilmek kaçmasına sebep olur. Umumiyetle çorapların ilmek kaç- ması korsenin jareteli iliştiği yerden olur. Buna mâni olmak için çorabın yukarısına ve iki jaretelin geldiği hi- zaya bir parmak yüksekliğinde ikiye katlanmış bir kurdele dikmektir. Jareteli bu kurdeleye iliştirince ço- raptan ilmek küçlükle kaçar. Marulun faydası Hergün sabah akşam birer marul yenilirse cild berraklaşır, kan tazelenir, gece rahat uyku uyunurmuş, Yizede eski kaleler Türk Tarih Kurumu tarafından arkeoloğ Arif Müfid Manselin başkanlığı Altında evvelki yıl Alpullu ve Hasköyde ve geçen yıl da Lüleburgarzda yapılan kazılara bu yıl da devam edilecektir. Bu yıl kazıların Vize höyüklerinde yapılmasına karar verilmiş ve bu kazi- ar için icab eden tahsisat ayrılmıştır. Kaleleri ve höyüklerile ve yeraltı saraylarile çok eski ve tarihi bir kasaba olan Vizede yapılacak bu kazının tarihin şimdiye kadar gizli kalmış bir çok Bu yaz emprime kumaşlar pek çok giyilecektir. Koyu renk elbise üzerine açık renk tayör veya manto giymek fazla taammüm etmiştir. Bir kaç mo- del dercediyoruz: 1 — Lâcivert üzerine bir çok renk çiçekli emprime krep marokenden el- bise, Bluzunda yaka hissini veren düz NN ANN I pin lâcivert krep matokenden parça kon- muştur, Kemeri ve cepleri düz kumaş- tandır. Üzerine giyilen ceket kumaşın alt tarafından yapılmıştır, Düz lâci- vert kumaştan omuzlar Üzerine parça konmuştur. 2 — Siyah üzerine mavi çiçekli em- prime elbise. Kemeri siyah podösüet | İ il tir. Mantosu mavi ince yünlüdendir. 3 — Lâcivert üzerine beyaz çiçekli emprime elbise, Kemeri beyaz podö- süettir. Jabosu beyaz danteldir, Tayö- rü ayni kumaşın beyaz tarafından ya- pılmışlır. Reverleri üzerine lâcivert Ikinci bir rever konmuştur. Cildin şeffaf olması Şimal memleket kadınları ciltleri- nin şeffaflığı ile şöhret bulmuşlardır. Şöhretlerini şu basit iJâca medyun- durlar, | Tülbent içerisine bir avuç kepek bağlamalı, bir tas su ile ateşe koymalı. Su kaynayıp kepeğin özünü alınca, (su sütlü gibi beyaz olunca) ateşten indirmeli, Soğuduğu zaman içerisine bir kahve fincanı çiğ süt karıştırmalı. Sabah ve akşam bu su fle yüzü yıka- malıdır, Parkeleri nasıl parlatmalı? Evdeki parkeleri yahut cilâlı mu- şambaları parlatmak için eski bir be- re (yün örme yahut fötr) kullanmalı, Bununla oyulan parke ve muşamiba- Jar pek çabuk piril piril olur, Bere kirlenince yıkayıp kurutmalıdır. Uzun müddet bunu kullanmak kabildi İzlerini meydana çıkaracağı ümid ediliyor, Bademli bisküi 500 gram un, 250 gram iç badem, 250 gram ince toz şeker, 250 gram tereyağ, 10 gram toz tarçın, 2 yumur- ta, bir limonun rendelenmiş kabuğu, dört çorba kaşığı kirş yahut konyak almalı, Makineden çekilmiş bademlerle unu karıştırmalı, ortasını açmalı şekeri, çırpılmış yumurtaları, konyağı, tarçı- nı ve limon kabuğunu koymalı, Bir çatalla karıştırarak halletmeli. Hafif- çe eritilmiş yağı ilâve ettikten sonra elle hamuru iyice yoğlurmalı, yuvarla- malı, üzerini örterek serin bir yerde 24 saat bırakmalı, Ertesi gün hamuru yarım santimden ince açmalı. Bir bar- dakla yuvarlaklar kesmeli, Üzerleri- ne yumurta sarısı sürerek hafif yağ- lanmış tepsiye dizerek kızgın fırında | kaynatmalı, ateşten indirip soğumu Tavada kalan yağı nasıl temizlemeli? Tava işinde kullanılan yağlar iş bit- tikten sonra siyahlaşmış ve dibi tor- İ tulu kalır, Bu yağı (sade yağ olsun, | zeytin yağı olsun) temizlemek müm- İ kündü Temiz su ile bir tencerede fıkır fıkır ğa bırakmalı. Tortusu dibine iner, te- mizlenmiş yağ suyun üzerinde kalır. Kaşıkla toplamalı ve temiz olarak saklamalıdır. Makasların iyi kesmesi için Makaslar körleşince bileyiciye bilet- mektense zımpara kâğıdı kesmek kâ- fidir, Makas bilenmiş gibi olur. “Peş on dakika pişirmeli, Bu bisküiler kapalı teneke kut” yahut sırça kavanoz içerisinde uzu.. müddet muhafaza edilebilir, İzmir (Akşam) — İzmir Halkevi yönkurulu, yüksek okullarda dokuz, Use ve orta bkullarda 15 Türk geneinta tahsil masrafını temin etmektedir. Bu gençlere yapılan para yardımı, ileride bir işe girdikleri vakit iade etmeleri şar- tile yapılmaktadır. Mevsim münasebetile Halkevi spor şubesi, civar kazalara, tarih! harabelerin bulunduğu yerlere gezintiler, sürek avları tertib etmiştir. İlk sürek avi, İzmir civarında Yeniköyde yapılmıştır. 29 Nisanda Halkevi bir spor bayramı tertib etmiştir. Muhtelif spor şubelerine mensub gençlerden bi- rinci ve ikinci geleceklere bisiklet, boks eldiveni ve salr spor malzemesi hediye edilecektir. Yukarıdaki resimde İzmir Halkevi yönkurul üyeleri bir arada görünüyor. Ortadaki bayan, Halkevi reisi Bn, Şehime Yunustur. pi 3 Mayıs 198) W edef rengi ka yahub * Beyaz keten pikeden yapılan klâsik tayör biçimi şaketler koyu elbiselerle yazın çok giyilecektir. # Yol yürümek ve spor yapmak için tire çorap giymek Amerikada Beyaz veya bej rengi keten tire-İi 8i ve tığ iğnesi ile yapılmış yaka- lar yazlık elbiseleri süstiyecektir. Bu yakalar dantel gibi işlenmekte dir. * Sabahları giyilen robdöşanbfs ları çiçekli yahut çizgili kumaş- tan yapmak modadır. # Yukardan aş: me ile iliklene der çok be- geniliyor. İnce yünlüden, keten- den, şantungdan elbiseler ekseri- yetle bu model yapılmaktadır. "ya kadar düğ“ Kınalı gibi kıtmızı renk saç modadır. A İpekli lose ile örülmüş ve elbiseler yazın giyilecektir. bluz Ayak şişmesine karşı Kadıköy Acıbadem, uzunca bir yürüyüşten sonra ayaklar eks seriya şişer ve sızlar, Böyle yürüy de daima & ökç ve geniş spf m evvel, yahut.eve geli ii gelmez çok sıcak su içine iki çorba kaşlğ İh tos halinde soda ile bir çorbe inde şap atınız k hissedersiniz. İnce örtüler çiy kola ile nasıl kolalanır? & boş, on dakika tu £ böylece bira ayakları bı dan evvel Süllerden nasil kurtulmalı ? Maltepe, Lâ elindeki sil ze göre & sürünüz. On, ler dü rke içerisine iKÜ0İ atıp bir haf mee biF şam sürünüz. Sofra usulleri zmir,C. M.: 1 — Yemek yerken biçak * elde, çatal sol elde tutulur. Bti önce çalara kesip te sonra yemek doğru değil dir. Et bıcakla bir lokmada yenilecek ka” dar ke çatala batırılıp ağıza götürü” Tür, 4 — Ağızda yemek varken su içilmesi Lokmayı yı an sonra su veya şarap içilir. 3 — Poçele ta olarak dizler yelek içine lanmaz. Mektubluk kâğıdlar Ankara, P.L.: 1 — Meklubluk kâl lar da modaya tabidir. Eskiden pembö yeşil, mor, renkler de kullanılırdı. Şimdi beyaz, bej ve gri ile mavi arası (mavi “8 gri) denilen renkler en makbuldür. Zarf” ların İçindeki astar aynı rengin birgi daha koyusu ve düzüdür. Bir zamanın ÇiYği eh zarf astarları kullamteği muyor. 2 — Dalma kullandığınız lâvan ancak pek aziz mıza o gönderebi er esiz değildir. Bunun da modası geç 3 — Mavi, iyah mürekkeb kullanılanlardır. Renkli ve yaldızlı rekkebler de artık kullamımıyor. mü“ Kaşların çoğalması için Bayan Semiha: Kaşlarınızın çoğalma işin her gece yatarken küçük bir fırça” Hind yağına, yahut tatlı badem yağı batırıp kaşlarınızı fırçalayınız. o Yabi çaycılardan siyah çay satın alınız Bunü her zamank! gibi haşlayınız. Bu koyu çaf dan beş çorba kaşığı ölçerek bir finesi ayırınız içine Ogr 25 sulfato (sulfate gülnine) atarak eritiniz. Pamukla kaşlarM” sürünüz, Leylâ: Tikhahardâ Eş göt karşı Bü, men etmi Ri aher tanı tik. Tan men tur, tere dain daki kın min him Me mil min