6 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

6 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Güneş, G. Sarayı 4- © 5 ia 2 yenerek milli küme şampiyonluğunu kazandı Güneşin galibiyetini, tecrübenin ve fütbol bilgisinin enerjiye galibiy Güneş dün son maçında Galatasır rayı (4 - 2) mağlüp etti ve bu suret- le hiç yenilmeden 1938 senesi milli küme şampiyonluğunu kıkanmış oldu. Bu maçın şampiyonluk üzerinde, m battâ baştaki üç takımın dereceleri | üzerinde dahi hiç bir tesiri yoktu, Birinciliği bu maçtan evvel «sase temin etmiş bulunan Güneşin, dün kü oyuna tamamile hazırlıkns olak yak çıktığını gördük. Güneş takımı, idmansız bir hak de olmasına rağmen Galatasarayı X4 - 2) gibi net bir farkina yene meğe muvaffa koldu. Güneşin galibi” yetini tecrübenin ve futbol bilgisinin enerjiye galibiyeti diye hülâsa edebi" Miriz, Çünkü, genç oyunculardan müs rekkep olan Galatasaray takımı biş buçuk saat durmadan uğraştı, di- dindi ve çalıştı. Hattâ oyunun son- larında saha ve top hâkimiyetini tap mamile eline almışta, Fakat bir haf üzerinde sistemsiz bir şekilde oyn yan Galatasaray forverdleri, sarfet- tikleri enerjinin semeresini elde ede- mediler, Güneş takımı, dünkü idmaneış Tig» line rağmen futbolda açıklardan na şekilde istifade edileceğini ve Ani deçx Jasmanların kıymetini bir kere da ha göstermeğe muvafak oldu. Güne $in dört golünden üçü de aşıkların âni ortalamaları ve cenah değiş dirmelerile oldu. Birinci gol — Taçtan topu kapan Murad Ani olarak ortaladı. Rebii önüne düşüp sıçrayan topu bekle meden vole bir vuruşla köşeden Ga iatasaray kalesine soktu. Üçüncü gol — Sağiç yerine kaçmış olan Rebii, topu Salâhaddine verdi, Salahaddin topu' kısa bir vuruştan sonra yerden ortaladı, Melihle mücgk dele eden Salimden fırlıyan topu ta» mamile demarke olan Niyazi yakın mesafeden gole çevirdi. Dördüncü gol — Sağaçık yerins karlar deplase olan Melih çizgi üze rinden topu ortaladı. Niyazinin vole şütü Sacidi yerinden kıpırdatmadan ağları buldu. Bu üç golde de futbolda deplasma- nın kıymetini gösteren mükemmel birer misaldir. TAKIMLAR VE HAKEM Güneş: Cihad - Faruk, Hakkı - Yusuf, Riza, Ömer - Salâhaddin, Niyazi, Melih, Murad, Rebii. Galatasaray: Sacid « Salim, Adnar; Musa, Mustafa, Suavi - Necdet, Eş- fak, Mehmed Yılmaz, Haşım, Bülend. Hakem: Adanan Akın. Galatasaray birinci devreye büyük bir gayret ve enerji ile başladı. Nec det tarafından işliyen Galatasaray hücum hatli kolayca Güneş kalesine iniyor, Bir kaç tehlikeli vaziyeti Ci- had kortardı, Dalma demarke olan Necdetin fki orlalayışını Haşim, ha- vadan ve ters vuruşlarla dışarı att. Galatasaray takımında bu on da kika süren hâkimiyet esnasında ak- sayan bir tek oyuncu yok. On beşinci dakikaya doğru topu yere indiren Gü neş güzel ve kombine bir kaç akın yaptı, Adnan ve Salim topu zama nında kestiler, Salâhaddinin ortalar yışını Murad ağır hareketile kaçır dı. Rebii ile Murad yer değiştirdiler, Salâhaddin ve Reblinin hayırlâdık- Tarı bir akında Melih, Sacidle karşı karşıya kaldı, Fakat önündeki topa ka geçti. Giâlatasaray kalesi çok sıkıştı. Üs- tüste iki komer, nihayet Sacid kur- tardı, Güneşin bu hâkimiyeti esna sında Sacid çok güzel çalışıyör. Galatasaray tazyikten kurtuldu. Necdetin âni bir akını Güneş kalesi- ni karıştırdı, Faruk kale önünde 1ska geçli. Bülend iki metreden topu dr garı atta eti diye hülâsa edebiliriz eği $ By zi 22 Dünkü maçın İstatistiği GALATASARAY Gol Korner Ofsayd Avut Kalecinin Favül Endbol Taç ALEYHİNE Birinci devre 1 M İkinci deyre 3 GÜNEŞ ALEYHİNE: Birinci devre o 2 3 0 Güneş takımı duru gibi oldu. Cihad yatarak Necdetin yakından bir şütünü kurtardı, Güneşin mukabil bir akının- da Rebii ters bir vuruşla topu hava dan köşeye gönderdi. Sacld güzel bir hâreketle kornere attı. Üstüste birkaş Gineş akını netice vermedi. Devrenin bitmesine pek az bir ga- man var, Güneş, yukarıda anlattığı- muz şekilde Rebii vasıtasile birinci go- Tünü yaptı ve devre (1-0) Güneşin ga Mibiyeti ile bitti, İkinci devre Güneş takımı, yerden ve güzel bir oyunla başladı ve altıncı dakikada ge- ns yukarıda yazdığımız şekilde Niyazi vastasile ikinci golü yapmağa muvaf- fak oldu. Sekizinci dakikada on sekiz pas çiz- gisi içine düşen bir topa Faruk Eşfa- ğın arkasından sıçrıyarak kafa İle vurdu. Hakem bu hareketi penaltı ile cezalandırdı. Necdetin yerden bir şütü oyunu (2-1) vaziyete geçirdi. Onuncu daki- kada Niyaziye on sekiz pas çizgisi üne- rinde Galatasaray müdafaası bir fa- vül yaptı, Salâhaddinin yerden köşe Yi bulan bir şütü, Sacidin plonjonuna rağmen aradaki farkı gene ikiye çi- kardı:3-1. Oyun müsavi bir şekilde devam edi- yor. Galatasaray takımı bir aralık mağ 1übiyet! kabul etmiş gibi göründü. Gü- neş hücum hattı yerden deplAsmanlı bir oyun oynıyor. Otuzuncu dakikada Melihin bir ortalayışı ile Niyazi Güne- şin dördüncü golünü yapmağa mu- vaffak oldu. 'müdahinledi 15 o ı 6 Ji 9 13 15 8 (41) gibi büyük bir farka rağmen Galatasaray bir müddet daha güzel ve atak bir oyun oynadı. Hâşimin ânl bir şütünü Cihad fevkalâde bir plonjonla tuttu, Zaten iyi işlemiyen (Faruk - Hak- kı) hattı büsbütün bozulmağa başla, dı, Faruk topu ancak endbolle kesebi- Miyor. Cihad, çabuk geçilen mtdafaa- sının arkasında büyük bir muvaffakı. yetle çalışıyor. Güneş takımı artık ta- mamile yoruldu. Oyunun bitmesine dört dakika kala Galatasaraylılar, s0- Jaçığa geçen Mehmed Yılmaz vasıta- #ile ikinci gollerini yaptılar ve oyun (4-2) Güneşin galibiyetile bitti, NASIL OYNADILAR? Güneşten Cihad çok güzel bir maş çıkardı. İki bek idmansızdı. Haf hat tında Rıza birinci devrede İyi oynadı. Yan haflar vasattı. Hücum Hattında Salâhaddin ve Rebii gibi fki usta oyun- cu Güneşin galibiyetini temin ettiler, Niyazi bu hattın en çalışkan ve en muvaffak olan elemani idi. Melih ve Murad orta derecede oynadılar. Galatasaray takımında Sacld, gol- lerde hatasızdı ve güzel oynadı, Meh» med Salim mildafaanın en iyi oyun- cusü İdi. Adnan Salimden sonra en fazla muvaffak olan oyuncu oldu. Haf hattı, birinci devrede iyi idi. Fakat ikinci devrede bazuldu. Bir hat Üze- rinde oynıyan hücum hattında bihak- kin muvaffak olan oyuncu, yalnız bi- rinci devrede Necdetti. Diğerleri mu- vaffak olmuş sayılamazlar. Hakem, maçı iyi idare etti. Divi Yenal Şişliye maçı kazandırdı Dün sabah Taksim stadında gayri- federeler arasında bir aydanberi ya- pılmakta olan Apoyevmatini kupası | dömi finali Şişli ile Pera arasında oy- nandı, Bu sene Pera ile yaplığı maçlardan ancak birinde berabe- re kalan, diğerlerinde (kazanan Şişli takımı dün de enerjik bir oyun çıkararak kuvvetli rakibin! 3-2 yenme- ğe muvaffak oldu. 5000 kadar seyir- cinin önünde yapılan maçı Adnan Akın idare etti. Takımlar; Şişli: Armenak - Api, Martayan - Agop, Nubar, Arşevir - Soldur, Şavaş, Vehap, Mikrob, Diran. Pera: Koço - Civelek, Hıristo - Et- yen, Angeildis, Çaços - Canbaz, Me- sinezi, Bodori, Bambino, Todori. Para atmada Pera kazandığından oldukça şiddetli esen rüzgâri lehe a- dı. Şişlinin yaptığı ilk akın kolaylık- la kesildikten sonra Perahılar oyun- da bir hâkimiyet kurmağa muvaffak oldularsa da müessir olamıyorlar ve yaptıkları akınlar bermutad enerjik oynıyan Şişli müdafaası tarafından geçirmeğe da Vehabın 20 metreden çektiği şütü Pera kalecisi Koço bloke edemedi. Yetişen Mikob da plâse bir vuruşla ta- kımının ilk sayısını yaptı. Peralılar bu golden sonra tekrer hâkimiyeti aldılarsa da netice alamı- yorlardı. Buna mukabil 36 'ncı daki- kada soldan flerliyen Diranın yerden #akat hafit bir şütü direğe çarptı. Yes tişen Mikrob da hafif bir vuruşla ta- kımının ikinci golünü attı. Birin ci devre biraz sonra Şişlinin 2-0 gali- Beşiktaş - Altılar |,» muhteliti maçı , Altılar muhteliti 2-1 galib geldi ! Takim stadyomunda Güneş - Ga- | Jatasaray maçından evvel Beşiktaş İle Altılar muhteliti karşılaştı. Nuri Bo- sudun idaresinde başlıyan maçın Ilk dakikaları mütevazin geçti. 25 inci dakikada Nazım sıkı bir şütle Beşiktaşa bir gol kazandırdı, Bu gol Altılar muhtâlitini harekete ge- tirdi ve açıklar vasıtasile Beşiktaş kalesine tehlikeli hücumlar yapmağa başladılar. Bu hücumlardan birinde Muhteşem güzel bir çıkışla muhlteli- tin beraberlik saysını yaptı ve devre bu suretle 1 - 1 bitti. İkinci devreye Altılar Omuhteliti rüzgâri da arkasına alarak sıkı hü- cumlarla başladı. Yirminci dakikada Mühteşem Altılann ikinci gölünü de çıkardı. Beşiktaşlılar 85 ve 37 ci dar kikalarda iki mühim fırsat kaçırdı. ler ve oyun 3 - 1 mhuhtelitin lehine neticelendi. F. Bahçe 7 - Arnavutköy 1 Dün Kadıköy ilebirmaç yaptı, Arnavutköy ile bir maç yapmıştır. Oyun ilk dakikalardan itibaren hâ- kimiyeti ele alan Fenerliler Arnavut- köy kalesini sardılar. İlk dakikalar- dan itibaren başlıyan tazyik gitlikça daraldı ve Fenerliler 28 inci dakikada Şaban vasıtasile ilk gollerini çikardi- Mdr. Beş dakika sonra Reşad 35 met- reğden siki bir şütle ikinei ve biras sonra da Fikret yine aynı mesafeden üçüncü golleri yaptılar ve devre 3-0 bitti. Fenerliler ikinci devrede de Arna” vutköyün bir gölüne mukabil Pikre- tin ayağı ile bir ve Yaşarın ayağı ile de üç gol yaparak maçı 7 - 1 kazan- dılar. Akyeşil - Gölcük İdman yurdu maçi İzmit 5 (Akşam) — Bugün Göleüğe giden Akyeşli spor klübü futbolou- lari Gölcük Me yaptık- ları maçta 5-2 mağlfp olmuşlardır. | olmasına rağmen Peralılar büyük bi enerji sayesinde ilk on beş dakikada berabereyi temin etmeğe muvaffak oldular. Peralıların hâkimiyeti ilk semeresini 12 nci dakikada verdi. Şiş- M müdafaalarından birinin el hatasın» dan verilen penaltıyı Mesinezi çok gün zel bir vuruşla gole tahvil etti. 17 ncâ dakikada sağdan Todorinin şandeli- ns Bambino fevkalâde bir kafa vura rak lakımları berabere vaziyete ge tirdi. Berabereyi temin etmek (için sarfetlikleri enerjiden yorulan Pera- Milar bundan sonra tamamile oyunun cereyanını Şişli takımının eline bi raktılar Son dakikalara kadar gol çi- karamıyan Şişli galibiyet golünü 42 nel dakikada şu suretle yapta: Vehabın çektiği şütü Koço bloke 8- demedi ve Diran da hafif bir plâse i- le topu ağlara taktı. Son dakikada Peranın Şişli kalesini karıştıran bir hücumundan sonra maç Şişlinin 3-3 galibiyeti ile bitti, Nasıl oynadılar? Galip gelen Şişli takımını sarfetti. ği enerjiden dolayı takdir etmek ica- beder. Dün Şişlifler Perayı yenmek için o kadar enerji sarfettiler ki yap- tıkları üçüncü gölden sonra bazı o yuncuları bayıldı, Ferd itibarile kale- ci Armenak, Nubar, Vehap, Mikrob, Şa» vaş, Diran güzel oynadılar Bilhassa Mikrobun enerjisi ve fırsatlardan tam zamanında istifade etmesi mükem- meldi. Vehaba gelince takımını idare ederek her zamanki gibi güzel oyna» dı. Poraya gelince: Birinci devrede ta» lihsizdiler. Kalecileri Koçonun üç ha tası Şişli muhacimlerine üç golkar zandırdı. Takımın en iyi oyuncusu Bambino idi. Adnan Akın bu çetin kupa maçını cidden güzel idare etti, 'T. Kuyaş Son puan vaziyeti Dün yapılan Galatasaray - Güneş maçı ile mili küme maçları bitti. 'Bu cedvel takımların puan vaziye- tini göstermektedir: 0.G.B.M.A.Y.P. 4 4 4 3 4 26 4 2 4 5 22 Harbiye 14 4 19 Alsancak 14 4 010173821 Hükmen mağlübiyetler 2-0 Uk neticeler addedilmiştir. Güneş Beşiktaş G. Saray Üçok M. Gücü 1 2 0 0 2 1 Barutgücü sahasında dün yapılan maçlar Dün Barutgücü sahasmda Barutgü» cü Üçüncü genç takımile Bakırköy Rum ikinci genç takımı karşılaşmış, neticede 6 - O Barutgücü gelib gel miştir. Bundan sonra yapılan Bakırköy bi rinci genç Rüm takımile Türkspor B. takımı karşılaşmasında Bakirköy Rum gençleri 2 - 1 kazanmışlardır. Barutgücü fkinci genç takımile Türe spor A takımı karşılaşması 4 - 4 bera bere neticelenmiştir. Barutgücü B takımile Akyıldız A takımı karşılaşması 7 - 2 Barutgücü lehine neticelenmiştir. Bundan sonra Barulgücünün ik tekaüd takımı da bir maç yapmış ve Salimin takımı İhsarın takımını yenmiştir. Balkan otomobil rallisi Atina 5 (A.A.) — Balkan otomobij rallisine iştirak eden aşağıdaki otge mobiller Atinaya varmıştır. 1 numaralı araba Klen Jentile, 2 Yu goslav Husnik, 3 Elen bayan Papu, ğ Elen Yanulatas, 9 Alman Manykej, 14 Bulgar Piper, 18 Klen Papadopuloğ 17 Rumen Berlesko, 18 Rumen Monk Katide, 21 Arnavuf Baskas, 44 Rumeyş Kristen, 5 Elen Moskof, Kazananlar, pazartesi günü sabahı ilân olunacaktır,