3 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

e ŞA AŞ N Wi atletizm müsabakalarında Mısırlı atletler koşularda kolaylıkla kazandılar - 110 metre manialı yarışta Faik yi Ss 22W ile ve rekorunu kırdı * Misir ve Yunan etletlerinin iştira- kile tertip edilen atletizm bayramma dün Fenerbahçe stadında başlandı. Tum saat 16,30 da önde Mısırlılar, ar- kadar atletlerimiz çıktılar. Kısa sü- ren merasimden sonra atletizm fede- rasyonu reisi Vildan Âşir tarafından Ufak bir hitabe verildi. Bundan sonra müsabakalara geçildi. Yarışların taf- silâtamı sıra ile yazıyoruz: 110 METRE MANİALI: İştirak edenler Vasfi, Yavru, Faik, Hrisafapulos, Madenridis, Bidayetindenberi başı tutan Faik ilk manlalardam ikisini devirmesine roğmen güzel bir koşu yaparak 15 S. 2/10 ile Türkiye rekorunu kır- mağa muvaffak oldu. İkinci gelen Vasfi de iyi bir koşu yaptı, TEKNİK NETİCE: | — Faik 15 8. 2/19 yeni Türkiye rekoru, 2 — Vasfi 15 8. 6/10 3 — Yavru 100 metre üçüncü kategori: Bu ya rış: iyi bir çıkış yapan Neriman ka- zanmağa muvaffak oldu. Teknik ne- tire; i — Neriman 11 5, 6/19 2 — Cihat 3 — Bülent Bu derece küçükler arasında İstan- bul rekorudur. 190 METRE: İştirak edenler! M. Ebeyd (Mısır), Eskenazi (Mısır), M. Haluani (Mısır), İrfan, Halük, Kâzım, Bu koşuyu Mısırlı Ebeyd ii 'Teknik netice: 1 — M. Ebeyd (Mısır) 11 &. 3/10 2 — Halük 3 — Haluani (Mısır) Mesafenin favorisi olan İrfan iyi bir koşu yapamadı. 800 METRE: Altı atlet iştirak elti. Muskiris (Misir), Ali Yusuf. (Mısır), Haluani (Gâlısır), Receb, Galip, Ahmed, Mısırlı atletler güzel bir ekip yar şı yaparak karandılar. Bizdende Galip iyi bir finiş yaptı ise de ancak ikinci oldu, Teknik netice: 1 — Muskiris 1 D, 58 S, 5/10 2 —Galip2b. 3 — Receb UZUN ATLAMA: Bu müsabakaya Mısırlı atietlerden kimse iştirek etmedi. Bizden Süreyya, Seyvan, İstepan, Lütfi, Cemal, Saris, Nevzad girdiler. Teknik netice; 1 — Seyvan 6 M.05 2 — İstepan 3 — Cemal 400 metre üçüncü katepori: İstik- balde iyi bir atlet olacağı görülen Muzaffer güzel bir koşu ile kazandı, Teknik netice: 1 — Muzaffer 56 8, 3/10 2 — Merih 3 — Kâzm 400 METRE: Beş atlet iştirak etti. Ebeyd (Mısır), Andriyadis (Mısır), Gören, Mehmed, İbrahim, Meşhur atlet Ovense benziyen Mi- sırlı Ebeyd 49 S8. 3/10 gibi güzel bir derece ile Mısır rekorunu kırmağa muvaffak oldu. Teknik netice: 1 — Ebeyd (Mısır) 49 8, 3/10 3— Gö 3 — Andriyadis (Mısır) CİRİT ATMA: Beş atlet iştirak etti. Saiyed Katıp (Mısır) Şerif, Rasim, Valsis, Osman, Rakiplerinden çok yüksek olan Saiyed kolaylıkla kazandı o Teknik netice: 1 — Saiyed Katıp (Mısır) 54 M. 58 2 — Rasim 4TM. 10 3 — Şerif 5000 METRE: Beş atlet iştirak etti. Abusbah (Mısır), Artan, Hüseyin, Behzad, Hakkı, Manisa. İlk turda Artan başı tuttu ise de Mısırı farkı kolayca kapadı. 3500 metreden sonra iki atlet beraber koş- mağa başladılar, Fakat Mısırlının ra- hat gittiği görülüyordu. 4500 üncü metrede Abusbah uşmağa başladı. Neticede Abusbah iyi bir finişle Artanı 180 metre kadar geçerek kazandı. "Teknik netice: 1 — Abusbah 16D,25S 2 — Artan 3 — İbrahim 4X409 METRE: Bu yarışta da takımımız büyük bir hezimete uğradı, Bizim atletler bir kere bayrak düşürdüklerinden çok geride kaldılar. Mısırlılar da rekorunu kırmağa muvaffak oldular. 1 — Mısır takımı 3 D. 28, 5, 2/10 2 — Türk takımı SIRIKLA İRTİFA ATLAMA: Bu müsabakaya Mısırlı atletler İş- tirak etmediler. Teknik netice; 1— Haydar 3,32 2 — Muhittin 3 M.32 (Ankara rekoru) Müsabakalardan sonra düşünceler Dünkü müsabakalarda şayanı dik- kat bir nokta Mısırlı atletlerin kolay- lıkla kazanmaları oldu. Dost Mısırlı- lar 100, 400, 000, 5000 metrelerde gü- zel koşular yaparak iyi derecelerle ka- zandılar. Bizde 100 metrede İrfan ken- dinden beklenen koşuyu yapamadı. Mısırlının derecesi olan 115. 3/10 zayıf bir derecedir. Eğer İrfan gnutad kosusunu ya- pabilseydi dün güzel bir galibiyet Dün Mısırlı atletlerin iştirakile yapılan atletizm müsabakalarından beş intiba alabilirdi, 400 metrede 100 metrenin galibi Mısırlı Ebyed cidden güzel biz yarış sonunda çok rahat bir şekilde kazandı. Derecesi 49 8. 3/10 yeni Mı- sır rekorudur, 800 metrede Mısırlılar cidden iyi teknik kullanarak kazan- dılar, Bidayette Mısırlı atletlerden bi- ri başı tutarak rakibi yordu ve ikinci turda diğer Mısırlı atlet çok iyi koşa- rak bizim sahalarımızda pek görülmi- yen bir derece ile kazandı. Galibin bu taktiğe aldanmıyarak mutad koşusu- nu yapınasım çok güzel bulduk, Fa- kat her zamanki gibi biraz erken fi- nişe başlıyan Galib Son metrelerde yoruldu. Yoksa yeni bir Türkiye re- koru yapabilirdi 5000 metrede bizimi atletler İbrahim ve Artan Mısırlıların 800 metrede ta- kib ettikleri taktikle koşmak istediler, Bidayette İbrahim bâşa geçerek Mısır- lyı yormak istedi. Fakat Mısırlı atlet akıllı bir koşu yaptığından bü taktik muvaffak olmadı. Neticede Mısırlı çok rahat kazandı. Mısırlılar könkurlar- dan yalnız ciride iştirak ettiler. Bun- da da bizim atletlerden yüksek olan Saiyed kazandı, Yalnız bizim atletle- rin iştirak ettikleri müsabakalara ge- lince 110 manlalıda Faik dün de tah- min ettiğimiz gibi Türkiye rekorunu kırmağa muvaffak oldu. Derecesi 15 8. 2719 rekorlarımızın en iyilerin- den sayılabilir. Uzun atlamada yapı- lan 6 M. 05 çok zayıf bir derecedir. Bu konkur için iyi bir atletizm manlesef yok. Günün son koşusu olan 4> 400 de Mısırlılar takımımızı sürklâse ederek kazandılar. Bu yarışta da günün en muvaffak atleti Übeyd gene çok güzel bir koşu ile takımının Mısıf rekoru kırmasın- da âmil oldular. Misırlıların dün ya- pılan yarışlarda Atinadakilerinden da- ha iyi dereceler elde etmesinde Kadı- köy pistinin mükemmeliyeti de âmil olmuştur. Bugün koşulara devam olu- nacaktır. Son olarak atletlerimize mu- vaffakıyetler dileri. | Bugün Bakırköyünde yapılacak maçlar Bugün Barutgücü alanında saat 10 da Barutgücü ikinci genç takımile Egespor A takımı saat 14 de Barut- gücünün birinci genç takımile Ateş- spor A takımı saat 16 da, Harbiye Yılmaz B takımı ile Barutgücü B takımı karşılaşacaklardır. Saat 17,30 da da Harbiye Yılmaz A takımile Ba» Tutgücü A takını bir maç yapacak- lardır, Tekirdağlı ile Kara Ali bugün İzmirde güreşiyorlar İzmir 2 (Telefonla) — Tekirdağlı Hüseyin ile Kara Ali yarın saat 14 de Alsancak stadyomunda birbirlerini venincive kadar müreseçeklerdir. SARAY ve BABIÂLİNİN İÇ YÜZÜ Yazan: SÜLEYMAN KÂNİ İRTEM — Tercüme, iktibas hakkı mahfuzduf” Tetrika No. 165 “Biz durur dururda siyaset : meydanına böyle atılırız , . o ©“ Sabahaddin bey, yalıdaki kadınlar, Emin efendi, Fazlı bey, yalıya gelmiş olan Serbesti sahibi Mevlânzade Rifat bey istimbota binerek Kandillide Ce- mile sultanzade Celâleddin beyin ya- lısına sığındılar. Ertesi günü Saba- haddin bey Pendiğe gitti. O sabah bahriye askerleri Ali Ka- buli beyi yâkalıyarak türlü, türlü ezi- yetlerle Yıldız sarayına götürdüler; orada öldürdüler, Donanma hareketi kara kuvvetin tesirile bu suretle akim kaldı.) Esbak Ankara mebusu B, Mahir Said de (31 mart) eserinde Sabahad- din beyin bu sıradaki tarzı hareketini Ahmed Bedevi notlarında gördüğüm şekilde hikâye eyledikten sonra Saba- haddinin Avnullah okruvazörüne gi- derken yanına İttihad ve Terakki İz- mir şubesine mensub hocası Kadın- hanlı Emin efendiyi de aldığını, Ha- midiyede görüştüğü zevat arasında Rauf beyin de bulunduğunu Fazlı be- yin ifadesine atfen ilâve ediyor. Merlânzade Rifat bey ise bu mese- lede Sabahaddin beyle münasebetini biraz başka tarzda tasvir etmekte- dir: (1) (Sabahaddin ve Ahmed Fazlı bey- lerle Mevlânzade arasında evvelce ba- zi tertibat hakkında - Abdülhamidin hali için olmalı - müzakereler ceröyan etmişti. Verilen kararların makul ol madığı Kasidecizade Ziya Mollanın tirazı üzerine anlaşılmasile bunların icrasından sarfi nazar olunmuş ve «bu bapta verilen paralar iade edil- mişti. (2) Bu sırada Ermeni Taşnaksütyon komilesile Ahrar arasında ittifak de- recesinde bir itilâf vardı, Ermeniler de (Ahrar) 131 mart kıyam hareketi- nin nâzımi sanıyorlardı.) Mevlânsade Rifat bey 31 mart sa- bahı - kendi yazdığına göre - her şey- den bihaber olarak haremağasi Beşir ağa ile birlikte aksaraydan Serbesti idarehanesine giderken tesadüf ettiği dostlar kendisine vaziyeti anlattılar; tahkik için Beşir ağayı Beyazıd tara- fna gönderdi. Kendisi de dostu Asaf paşanın evine girdi. Asaf paşa dışarı- dan gelerek dönen şayinları anlattı. Beşir ağu da avdetinde bunları teyid etti. Mevlânzade avcı taburlarının kı- yamına ihtimal vermediği için Beşir ağayı Ahrar fırkasının merkezine yol- ladı. Beşir, Ahmed Fazlı beyden çabuk gidip kendisini görmesi lâzım geldiği haberini getirdi. Fazlı bey: — Korkacak bir şey yok. İşler yo- lunda! Demiş. Bu haber , kıyamın Ahrar fırkasınca idare edildiğini gösteriyor- du. Rifat bey Kumkapıdan İrene bine- cekti, Rasgeldiği Taşnaklardan Na- lanyan. bırakmadı; evine gölürdü. Rifat bey Beşiri buradan tekrar Fazlı beye gönderdi. Fazlı bey gene fakat bu defa biraz kızgınlıkla: — Dakika fevt etmeden gelsin. Kor- kacak bir şey yok! Diye musırrane bir davette daha bulundu. Ermeni dostları Mevlânza- denin yanına dört müsellâh arkadaş verdiler, O da bunlarla beraber Babi- biyetle bir şeye intizar ediyor gibiydi. Rifat bey deveran eden şayialardan bahsile haber sordu. — Kimsenin kimseden haberi yok, Ahmed Rıza Babıâlide. Asker ise Ba- âliye girmiyor. Cevabını aldı. — Kasidecizade Ziya Mollanın reyi var mı? — Hayır, — Niçin haber vermediniz? Fazlı bey derince düşündü. — Kimi-göndereyim? Hem baka- lim gelir mi? — Gelir. Ban ilhzi göndereşin çi Leonu Ziya Mollanın Sultan smda Abdülhamidin hal'ine teşeb oturacağı kanastinde bulundukif haddin beyin istimbotu gönderdiği rehanesine gelen Ermeniler yerief$in; dülhamid tarafını iltizam eylerse âi hâl maksadını - temine kâfi mesin. Kıyam eden asker arasınd şimdi doğrudan doğruya top atsın Rifat bey Ermeni dostlarından & civarındaki konağına yolladı. Dişçi on avdetinde; — Ziya Molla haber böklemiş. Gz, maâyınca ve askerin (padişahım Ör; yaşa) bağırmağa başladığını duyfp ca telâş etmiş. Caddebostanı civallaş da kiraladığı köşke gitmiş, Yarın gİ cekmiş. Haberini getirdi. (Bu sözler Ahrarın bu kıyam « na delâlet ediyor.) pi Bu aralık içeriye biri girdi. Söğe, den bahsile Fazlı beyin Mevlâni Rifat beyi bulup getirmesini istedi haber verdi, : Fazlı bey, Osmanlı gazetesinde lışan Bazbazyan efendi, Beşir © - Mevlânzade hep birlikte KuruçeşiÜ 1 gittiler. Rifat beyle birlikte gazete İK! döndüler, Yalıda Fazlı ve Rifat beyler harfin alındı. N Sabahaddin görmez: i — İşte biz durur, durur da siyiils: meydanına böyle atılırız mirim! $ Z vali nasıl buldunuz? Diye sordu, Bu anda prens # mini vücudile kendisini Mi det ve şehamet timsali g neki B tiyordu ! Merlânzade — Evet, bütün ordüğ . de görünüyor. Harekette intizam ö i tebrik ederim. 4, | kat donanma haric Kalmış. Eğer Mevlânzadeyi karım ki ordu maksadı - Abdülh nefer bahriyeli yokmuş. Diyince prens Sabahaddin Fa ye mânalı surette baktı ve: — Donanma da bizimledir! Dedikten sonra Fazlı beye: — İstimbotu al. Çabuk ( ke) git. Ali Kabuliyi gör. Benden e. Bir takım bahriyeli çıkarsın; riedeki asker ile birleştirsin. Emrini verdi, Fazlı bey çıktı. İğ, geçmeden geldi. Prense hitaben: İp; — Ali Kabuliyi gördüm. Es ira rini tebliğ ettim. Şimdi b an; çıkaracaklar, Ancak top endahtı ö zabitlerle müzakereyi daha ikmal ©, mediklerinden mümkün olamıyağil a) nı söyledi. Bu emrin herhalde karşı infaz olunacağını vaadetti. h Babahaddin: — Teşekkür ederim! Mukabelesinde bulundu. Tam sırada Yıldız cihetinden silâh 9 gelmeğe başladı. Sabahaddin bey şa, meraka düştü. Fazlı boy Fazlı — Bilmiyorum efendim. & Muhteşem salon içinde bir d ve havf havası esti. Yaylım ateş giiht çe ziyadeleşiyor, yalıya yaki v Biraz sonra prens S 0 remdeki kadınlar, tevabii ve Fazli y. istimbotla denize açıldılar. ul Mevlânzade selâmlıkta bir perine, den sokaktan geçen askerlere “yo atılmasının sebebini sordu. Askere... — Dediğimiz oldu. Şeriat Şenlik yapıyoruz. nuğ Cevabını verdiler. (Arkası i (1) (Hakkı Vatan yahut Tarlkı dede Hakikat Ketmedilemez) (2) Bu paraların kimin tarafınd. verildiği ve miktarı tasrih olunmu