17 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Harbiyede B E l V Ü Bahçesi Bu Akşam MUNiR NUREDDİN Köhgiğlel: azda La Sene 20 — No. 7094 — Fiati her yerde > Faydarpaşa geçidindeki demir köprünün inşasına başlanıyor aa 5 kuruş PAZAR 17 Temmuz 1938 Telefon: AKŞAM Bayan Pazar SAFİYE da dahil her akşam PANORAMA BAHEÇESİNDE Bestekâr TANBURİ SELÂHADDİN arkadaşları ”. Başmuharrir: 20565 .— Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Nafia Vekili köprünün 939 senesi sonunda biteceğini söylüyor Köprü 16 metre genişliğinde, olacaktır, üzerinden tramvaylar Şehrimizde bulunan Nafia Vekili B. Ali Çetinkâya © son günlerde, İs- tanbulun en mühim ihtiyaçlarından birini teşkil eden, Haydarpaşa geçi“ dindeki köprünün inşası meselesile meşgul. olmuştur. Muhterem Nafia Vekilimiz dün Pangaltıdaki . evinde kabul ettiği bir o muharririmize bu meselenin halledildiğini, köprünün İnşasma pek yakında başlanacağını tebşir etmiştir. B. Ali Çetinkaya de- miştir ki: «— Haydarpaşa inşasına bu sene başlıyoruz. Bu köp- rü, 939 birincikânunu sonunda bite- cektir, 16 metre genişliğinde 5 gözlü olacaktır, Köprünün 460 bin lira olü- sak keşfi yapılmıştır. İnşası yakında münakasaya çıkarılacaktır. İstanbul Belediyesi, inşa bedelinin üçte birini vermek üzere bize tahriri bir teklifte bulundu. Her halde bu paranın Be- lediyeden tahsili için bir şekil bula- CAĞIZ.» Bali Çetinkaya, -bundan sonra. | köprünün hazırlanan projesi üzerin- de muharririmize izahat vermek lüt funda bulunmuştur. Nafia Vekilimizin yakında münaka- saya çıkarılacağını söylediği yeni g& | Adliye Vek “ Memlekette ağır SU eksilmesi İçin a ; Ri ti karar Adliye sarayı için eyi sının doğru olmadığı bir yer tayin hapishane binasının tahakkuk ederse yeni Şehrimizde bulunan Adliye Vekili B. Şükrü Saraçoğlu dün adliyeye gelerek omüddeltumumi B. Hikmet Onatla, İstanbul adiiyesine aid muh- tellif meseleler üzerinde görüşmüş ve direktifler vermiştir. B. Şükrü Sa ğlu dün kendisile görüşen bir muharririmize muhtelif adli işler et- tafında şu malümatı vermiştir: - İstanbul cezaevinin yerine yâ sak olan adliye sarayi inşaatına yıktırı- ması icab eden hapishane bini tarihi kıymeti olup olmadığının t€s- yüzünden geçikmektedir. bu defa Ankaradan ayrılma» dan evvel İstanbul vilâyetine yazıl mış bir tezkere . imzaladım. Bunda, mütehassıslardan müteşekkil bir he- yetin hapishane binasında yeniden tedkikat yaparak kati bir karar ver- mesini İstedim. Şayet bu heyetin vereğeği karar menfi çıkar, yani ha- Pishane binasının «yıkılmasının. doğ” Fu olmadığı tahakkuk ederse, bica- ret ve sanayi odalarile diğer alâka- darlardan bir murahhasın iştirakile teşekkül edecek * bir heyetin, evvele? 34 metre uzunluğunda a da geçecektir Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya muharririmize hazırlanan proje hakkında izahat lütfederken çid köprüsü, şimendifer . hattı üze rinden geçmek suretile fevkami ola” rak yapılacaktır. Yeni köprü, eski ge- | çid üzerinden geçmiyecektir. Haydar» | paşa lisesi istikametinden tren hattı önüne kadar inen cadde, köprü ha- ili diyor ki: lar fazladır. Bunların edbir alıyoruz ,, verilemedi. Eski edilecek,, noter ve avukatlar kanunu ter ve avukatlar kani- astiye maddesi pılmıştır ki, Yeni no tedkikat yapan heyetle birleşerek | İstarıbul adliye sarayı için yeni vir | yer tayin etmelerini taleb ettim. Üsküdar adliye binasının projesi Nafia Vekületine verilmi Vekâlet Projeyi tedkik ediyor. Inşaat tahsisa- tı da hazırdır. Nafia Vekâleti tedki- katını bitirir bitirmen tahsisat Is“ tanbula gönderilecek ve derhal in , ; aata, başlanacaktır; SE otomatik bir surette | ee kanun tikçe kan tasfiyeye tabi tu- bunları daimi bir “e ük mücrimler üçük mi sabika ayy, yani cezir larıni umumi hapishanede geçirme- linde ve hat üzerinden - geçecektir. demirden olacak ve beş kısmı ihtiva edecek müstakim bir vaziyette bulu- nacaktır. (Devam: 13 üncü sahifede) Fransız Hariciye Nazırının Ankarayı ziyareti Paris 16 (A.A.) — Hariciye Nazırı Bonnet bu sabah İngiliz sefiri sir Phapps ile Türkiye sefiri Suad Davazı kabul etmiştir. Paris 16 (A.A.) — Havas ajansının öğrendiğine göre, bugün yapılan Bon- net « Sund Davaz görüşmesinde, Fran- sa Haticiye Nasırının eylül ayı için tesbit edilmiş olan: Ankara ziyareti mevzuubahis edilmiştir. EDilrizsmtlicns Behemehal! — Sıranızı beklesenize... Sonradan geldiğiniz halda niçin öne geçiyorsu- nuz? — Sen ne karışıyorsun, sen kim oluyorsun, be adam??... Gişelerin önünde mütemadiyen böyle kavgalar oluyor. Onun için: 1 — Her gişede, bir tarafından gi- rilir, öleki tarafından çıkılır bir par- maklık bulunmalıdır. Ters taraftan girenlere bilet vermemelidir. 2 — Böylelerinie bilel veren memur- lar mesul olmalıdır, Medeni memlekötlerin hepsinde bulunup da İstanbulda bulunmıyan «hakkına Kallanıp nöbetini bekle- mek» zihniyeti, şehrimizde beheme- hat yer etmişlerdir. ' Vali —ea Asri mezarlık meselesi beraet ve arkadaşları ettiler Heyeti hâkime, suçluların memuriyet ve vazifelerini suiistimal ettikleri tahakkuk etmediğinden müddeiumuminin tecziye talebini reddetti Ankara 16 (Telefonla) — Temyiz mahkemesi dördüncü ceğa dairesi, Zincirlikuyudaki asri mezarlık arsa- sının satın âlınmasında yolsuzluk olduğu iddiasile mahkemeye sevkedi- len İstanbul Valisi B. Muhiddin Üstün- dağ ve arkadaşları hakkındaki mah- kemenin rüyetine bugün de devam etti. İ B, Muhiddin Üstündağ ve arkadaş- | lari dünkü celsede meşguliyetlerinden bahsederek duruşmüda hazır buluna- muyacaklarını söylemişlerdi. Fakat bu- gün İzmit valisi B. Hâmid ve daimi encümen âzası B. Suphiden gayrisi müdafanlarını yapmak üzere duruş- mada hazır bulundular. Muhakeme- ye saat 10 u çeyrek geçe başlandı ve sâat 13 ü 20 geçe nihayet verildi. (Devami 13 üncü sahifede) Iktisad Vekili Karabükten | Zonguldak 16 (A.A) — Iktisad Ve- | kili B. Şakir Kesebit Karabükten An- karaya hareket etmiştir. Hareketinden evvel kendilerine Zonguldak ve Kara- | bük seyahatleriride refakat etmiş olan Anadolu ajansı muharririne aşağıda- ki beyanatla bulunmuşlardır: Yurdumuzun en mühim kuvvet ve servet menbalarından biri olan Zon- guldak kömür havzasındaki gördük- lerimden çok memnunum, Bu mili hazinenin daha verimli ve rasyonel bir surette istismarı için muhtelif tedbir- | leri ve imkânları Ankarada hazırlıya- | rak İstanbula tekrar geldiğim zaman | sayın Başvekilime arzedeceğim. İ Çatalağzında yeniden inşast düşü. | nülen-kömür limanı ile yine bu saha- da tesisi mevzuubahis büyük elektrik | Ankaraya hareket etti “Zonguldak kömür havzası yükselmekte olan iktisadi | kalkınmamızın sağlam temellerini teşkil eder,, Zonguldak havzasında başlıyan hummalı faaliyetin ana hatları nelerdir? santralı ve hamuızı kibrit ve superfos- fat fabrikaları sahaları üzerinde yap- tığımız tedkikat da çok faydalı ölmuş- tur. Memleketimizin en büyük bir en- düstri merkezi olmağa namzet bulu- nan Karabükteki demir ve çelik fab- rikalarının inşaatını programımız da- hilinde ilerlemiş görmekten de ayrıca memnunum. (Devamı 10 unçu sahifede Daimi fotograf müsabakamızda Hediye kazanan eserlerin sonu Bugün (9) uncu sahifemizdedir. İnsan gözü baktığı yeri eritse... (5)