19 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

acar gazeteler | bahsediyorlar. Roma 18 (A.A.) — Macar Başveki- B. İmredi ile Hariciye Nazıri B; dö B. Ciano, B. Alfieri, B. Starase ve fer İtalyan riealile Alman sefiri tikbal etmişlerdir. İstasyondan çı- gı sırada halk, Macar devlet #damlarını alkışlamıştır. Roma 18 (A.A) — İtalyanlarla varlar arasındaki ilk görüşmeler, Kiei sarayında yapılmıştır, B, İmredi B. Ciano, bu sarayda siyasi ufku #yle bir gözden geçirmişlerdir. Siyasi Börüşmeler öğleden sonra B. Mussoli- Mi ile yapılacaktır. Budapeşte 18 — Macar gazeteleri Macar Başvekili ile Hariciye Nazırı- din Romayı ziyaretine dair makale- ler neşrediyorlar. Peşti Hirlap gaz€- i bu ziyaretin büyük ehemmiyeti Sinaiada Romanya başvekili hükümet âzası d Bükreş 18 (Hu- Susi muhabiri- mizden) — Ka- Bükreş 18 (A. vaziyeti M üte ma diyen Ağırlaşmış ve ak- #am saat 18 de Sinalada Pelishor 59- Tâyında vefat etmiştir. 15 temmuz 93 © Gryrimübadillerin istihkaklarınn İâstiyesi için hazırlanan kanun lâyi- dan evvelce bahsetmiştik. LâYİ- ha Meclis tarafından kabul #dümiş Ve tasdike iktiran etmiştir. Kanun mi Gazetenin 15 temmuz tarihli Rüshasında intişar etmiştir. Kanun Mucibince gayrimübadillere vüte- i istihkaklarının - yüzde onu mis inde hazine bonosu verilecek, ©5- “ne bonosile değiştirilecektir. omada mühim Macar Başvekili ve Hariciye Nazırı not italyada hararetle karşılandılar i Almanya ve Italya ile dostluktan Alman tehlikes Ki bonolar da yüzü on nisbetinde har | “ Resmi Ginzrterle intişar eden kanu- | SALI 19 Temmuz 1938 onuşmalar Telefon: Fransız gazeteleri Macaristanın 5? Macar Başvekili B; İmredi ve Hariciye Nazırı B. dö Kanya olduğunu, Almanya ve İtalyanın. Av rupa sulhünün dayandığı iki sütun hükmünde bulunduğunu söylüyor. Fransız gazetesinin makalesi Pariş 18 — Epoguc gazetesi, Ma- Valide kraliçe Mari vefat etti Kral Karol, Veliahd ve Prenses hastanın başucunda bulunuyorlardı Patrik Kristea, diğer ün Sinalaya gittiler Karol ile veliahd Mişel, pren- ii hastanın başı ucunda bulunuyorlardı. Başvekil patrik Kris- tea ile diğer hükümet âzasıda Sİ nalayâ gelmişlerdir. yı A.A) — Eski Roman- Venedik 18 ( e « “Eski üzere bir aile yhtilâfından dolayı ge çen sene prenslik hukukundan eğ olurmuş ve Roman! er H. Karısile birlikte Brana namı da Venedikte oturmaktadır (Devamı 1i inci sahifede) ea e) eni tayrimübadillerin istihkaklarının tasii- yesi kanunu Resmi Gazetede çıktı am 9 tarihine kadar mahallin “en büyük mal memurluğuna müracaat etmiyenlerin hakları sakıt olacak «Madde 5 — Bu kanunun neşrin- den itibaren bir sene içinde . büyük mal memurluğuna müra- caatla mazbata veya bonolarını hazi- ne tahvili ile değiştirmiyenlerin hak- ları sakit olur.» 5 Kanun 15 temmuz 938 tarihinde Resmi Gazetede meşredildiğine göre 939 senesi 15 temmuzuna kadar mü- racant etmiyenlerin hakları sakit olacak demektir. ibi İstanbulda mahallin en büyük mal memuru defterdarlık olduğundan bu (Mevamı Ji inci sahifede) inden korktuğu nu yazıyorlar car Başvekili ile Hariciye Nazırının Romayı ziyaretlerinden bahsederek diyor ki: «Macaristan, Avusturyanın Alman- ya tarafından ilhakındanberi büyü- mekte olan Alman tehlikesinin far- kına ; varmıştır. Başvekil - nasyona) sosyalizme karşı şiddetli tedbirler al- mıştır. Başvekil, kendisine mali bir yardımda bulunup bulunmıyacağını anlamak için Londrada gizliden giz liye iskandillerde bulunmuştur. İtak yayı kendi memleketinin mukadde- rala ile alâkadar etmek için Romada manevralar çevirmektedir. «Maamafih kendisi Almanyayı da gücendirmiyecek surette hareket et- mek mecburiyetindedir. Başvekil önü- müzdeki ay içinde - Berline gidecek olan naibi hükümet Horti'ye refakat edecektir.» Uzak Şarkta gerginlik Sovyetler Japon asına cevap verdi KÜÇÜK ILÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 © “Hududa tecaviz yoktur, isgal edilen yer Sovyet arazisi dahilindedir,, deniliyor Japonya yeni bir nota hazırlıyor, askerin çekilmesini tekrar istiye Moskova 18 (A.A.) — Sovyet - Man- kömiserliğine müracaat etmiş olan Japon maslahatgüzarma ibraz edil- miştir. Bu muatedenamenin merbu- tu olan harita, Çangçi gölünün tama- mile Sovyet arazisinde kâin bulundu- unu isbat etmektedir. Şu halde Sov- yeller tarafmdan hududa bir güna tecavüzde bulunulmuş değildir, Japonya yeni bir nota verecek Tokyo 18 — Hariciye ve milli mü- dafaa nezaretleri, Sovyet askerinin 12 temmuzda İşgal ettiği boğazın Ja- ponyaya ald olduğuna dair bir vesika bazırlamışlardır. Vesika bugün Sov- yet Rusyaya verilecek ve Sovyet as- kerlerinin çekilmesi talebi tekrar edi- lecektir, Ankara caddelerini gene seller kapladı Mekteb kamplarını sular bastı, nüfusca zayiat yoktur Ankara 18 (Telefon) — Bu akşam Ankaraya gene şiddetli yağmur yağ- dı. Muhtelif caddeleri seller kapladı. Soltasoldaki mekteb kamplarmı da sular bastı. Bu arada beş talebenin boğulduğu hakkında bir rivayet çık- | tı. Vilâyet itfaiye ve emniyet teşkilâ- ta derhal faaliyete geçti. Vali ve bele- ŞİDDETLİ YAĞMURLAR! Sovyet - Mançukuo ve Savyet - Kore hududlarında gerginlik vardır. Soy. yetler işgal ettikleri yerleri - tahkim , Buralarda motörlü kıtaatın cekmiş Uzak Şarktaki Sovyet kuvvetleri kumandanı mareşal Biucher Kaybolan murakib kırda baygın bulundu Maliye murakibi B. Nevzadı Selim adında biri döverek bayıltmış. Selim aranıyor Maltepede oturan maliye mürakip- lerinden B, Nevzad geçen cümartesi | ve Pendik jandarmaları tahkikaba başlamışlardır. Bu tahkikat ve arağ- diye reisi B. Nevzad Tandoğan biz. | sabahı İstanbula ineceğini! söyliyerek | tırmalar devam ederken pazar günü zat kampların bulunduğu yere gitti. Talebeler otobüslerle şehre nakledik diler. Beş talebenin boğulduğu bir şa- yiadan ibarettir, nüfusca hiç bir zayi- at yoktur. nbikizmtler: Daha cömert olmalı! Tanınmış bir hayır mülessesemizin idarecilerinden biri anlattı: — Her yıl bir balomuz vardır. Pek ucuz olan, biletimizi satmak üzere, yar hut kotiyyonluk hediyeler rica etmek için en yilksek firmalara müracaat ederiz... Umumi müşahedemiş şudur: Seneden seneye memleket işlerinde inkişaf olduğu halde , hayır işlerine rağbet azalmaktadır... o Ekseri- yet istiskale yakın bir somurtkanlıkla bizi karşılar: «Gün geçmiyor ki bu gibi müracaatler olmasın..s derler. Halbüki, hayır müesseseleri parmakla sayılacak kadar az, bunların müraca- atleri mahdud mu mahdud!... Acaba jirmaları kim bu kadar izaç ediyor ki, yanıp yakılıyorlar ve birkaç Hralık bileti almıyacak derecede bıkkınlık gösteriyorlar?... Şunu da unutmamalı ki, dünyanın her memleketinde, hayır- perver teşkilât bizimkinden pek faz- ladır; zenginlere müracaat hususun. da birbirlerile yarış oederler.. Kapı- ların eşiklerini aşındırırlar.. Bizim pek sayılı, pek vakur iyilik milessese- lerimiz daha büyük bir şefkate, rağ- bete, kimmete, cömeriliğe lâyıktır. lar. evinden çıkmış, ukşama dönmemiştir. Ailesinin mürücaalı üzerine Kartal m ilmen ilkel — Bu ne hal ayol? — Hiçi... Gene tramvaya bindimi.. Pendikte simitçilik yapan Mehmed (Devamı 11 inci sahifede) (Tramvajların pisliği münasebetiyle)