19 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

19 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Yazın li | nasıl saklamalı? Buz dolabı olmadan muhafaza usulü Her evde buz dolâbı. bulunmadığı için pek çok ev kadini yazın bu sıcak günlerinde yemeklerini nasıl muhsafâ- za edeceğini bilmez. Eski zamanlarda serinde durması içih birçok şeyleri kuyuya sarkıtmak âdeti varmış. Fa kat şimdiki apartımanlarda mesele büsbütün başkadır. Yemekleri tel dölaba terleştirerek bunları buz dolabında imiş gibi mu- hafaza etmek mümkündür. Tel dola- bını tamamile sarabilecek büyük bir havlu olmalı. (Eski kullanılmış havlu- lârı, bornosları temiz yıkadıktan son- Ta; sağlam kısımlarını biribirine'ekli- yerek büyük bir havlu yapılabilir.) Dolabı bir leğen içerisine yerleştir- meli, içerisine yemekler konulduktan sonra kapısı kapanmalı. Dolabın üze- rine su dolu küçük bir leen oturtma- i Mi; Havityu: çeşmede" ıslâtip” sıkmah ve dolabın üzerine örtmeli. Hâvlonun ortası dolabın: üstündeki su'dolu le- gen içine gelmeli; ve su-içinde durma» si için üzerine bir taş koymalı. Yani dolabın üzerindeki sudolu leğeni havlu örtmeli; fakat konular taş sa- yesinde, içindeki suya batmahdır. Göl- geli: ve açık bir pencere önünde'du ran dolâbın içindeki yemekler, rüz- gür ie tebahhur eden havlu sayesinde serin kalır Havlunun' ortası 'su: içinde olduğu için, tebahhur ettikçe, o sudan çeke-, rek tekrar yaşlanır ve dibine süzülen sular da dolabın altındaki leğen içe- nlar; Tarifte güç görünen bu usulün tecrübe edilince nekadar ba- old taşılır baN yenilen -tereyağının'da taze , sıcaktan renginin bozulma- in şu tertip çok. faydalıdır: Töreyağım küçük bir kap içerisine ıp üzerine sudaldurmalı. Bu kü- çük kabı daha büyük ve'derin bir kap içerisine yerleştirmeli, Bu kabi da su doldurmalı. Yeni alınmış bir sak- » başaşağı bu su dolu derin Kabın ime Koymalı, Tereyağı tabağı sak- kalmahdir. Bit küçük havlu- ıp: saksı" üzerine sarmalı; uç» larını da tabaktaki su içerisine koy- malı. Tabaktaki su eksildikçe ilâve et- meli, sölge ve serin yerde tutmaldir. Yüzdeki: makiyajı temizlemek için krem Ge atarken yüzdeki makiyajı temizlemek için pek çok: kremler-sa- fılır. Bu cins kremlerden'evde'de yap- mak kabildir. 1 gram gelese, 2 gram: gommead- risine katır ması İç Çiçekli basma bu yaz her yerde ve her şeyde kullanılmaktadır. Birkaç model dercediyoruz: 1 — Lâcivert üzerine mavi, beyaz, pembe çiçekli basmadan tayör. Blu- zu beyaz'organdiden yapılmıstır. 2 — Beyaz pike etekle giyilen be- Sertleşen fanile: pantalonlar nasıl eski haline getirilir? İç fânilelerindön başka fanile pan- talonlar da evde yıkanırken dikkat edilmezse. kalınlaşır, keçe gibi olur. Bu hale çare yok zannedilir, Halbuki pek basit bir tarzda bunlar eski hali- ne gelebilir Kalınlaşan, keçeleşen pantalonu ve yahut iç fanilesini hafif ilik suda'yı kamalı; Sonra ayni ıliklıkta 10 bardak su içerisine bir bârdak amonyak ka. rıştırmalı ve yıkanan fanile veya pan- talonu içerisine batırarak iki saat bı- rakmalı. Bu'müddet geçtikten sonra çalkalayıp gölgeye asmalı. Fanile es- kisi gibi yumuşak olur; ragante, 2 gram asitborik, 50 gram gliserin, 50 gram mai mukattar. Eczaneden alinan" malzemeyi evdö bain - mari'de karıştırarak ısıtmalı, tülbentten süzmeli; arzu etilen esans- tan birkaç damla koyarak güzelce ka- rştirmalıdır. Para Yüzünden... Aşk ve macera romanı Nakleden: (VA-NÜ) Yoo! - dedi; - Böyle asık'surat:ol- maz. Ömründe ilk defa para kazan- | dığın bu akşam gülmek lâzım. Hem (" de annenin içi rahat etsin diye iştihalı | iştihalı yemek yemelisin Suzanm gülümse'neğe bile mecali yoktu, Hazin hazin Acıkmıyorum! - dedi. Komşu kız odasına çekildikten son» ra, Hadiye hanım kızına yaklaşarak: um! Geldiğindenberi sana bakıyorum... Perişan bir halin var... Allah aşkına! Üzüntüye kapılma... Bak, göreceksin: Yemin ediyorum, mesud. olacaksın Bugün. gene hastahaneye git- tim Suzan; ürkek ürkek sordu: Kendisini gördün mü? Hayır... Beş gündenberi gelme- Evinde de yok... kız, düşündü: ba nerede? MİŞ, Ne yapıyor?.. “ Bir hafta daha, ayni şekilde geçti. Mele geceler, genç kızı son derece Ür» Tetrika No, 38 | Kütüyordu: Sessizlik ve karanlık için- de, acısının yükü altında daha fazla eziliyordu. O âdetn içinde bir şeyin kırıldığını duyuyor; yaşamaktan Kors kuyordu Günder güne halsizliği artıyor; göz- leri çukura kaçıyor; pembe ve taptar- ze teni soluyor, sararıyor; elmacık ke- mikleri çıkıyordu: Bir türlü ona ye mek yedirmek kabil olamıyordu Hadiye harmım artık korkmağa baş- Tamıştı. O haftada Pertevi bulmak kabil olmadi, Mahud vakadanberi' on yedi gün geçmişti. O gün terzihanede bir şapkaya ş6 kil vermeğe uğraşırken, şimşek süru- tile bir fikir genç kızım dimağına sap- landı «— Pertev acabı nerede?.. Yao gün son derece ıztirab çekerek kendi. sini öldürdise?:.» Bu fikir üzerine, artık rahatı, huzu- ru kalmadı. Gözleri karardı; gayriih” | tiyari yerinderi farladt, Kanarye sordu: »— Nereye gidiyorsun? Cevat bile vermedi, | BD rı yaz üzerine kırmızı ve siyah yildizli basma bluz. ve bolero, Kırmızı hasır şapkanın etrafına ayni basmadan gar- nitür konulmuştur. $ — Plâjde giyilecek beyaz şortlâ gi- yilen kanfetili basmadan (bain de 50- leil)* /büyük biye bir parça: kumaş çi ikolatalı torte 250 gram çikalata, 125 125. gram iç ba- dem, 125 gram tereyağı, 250 gram şe- | ker, 4 yumurta, 4 çorba kaşığı dolu , İ doku un almah. Çikolatayı'rendelâyip | pek-az. su (bir-iki çorba kaşığı) ile ateşte eritmeli. Bademleri makineden geçirmeli, ve çikolataya katmalı, tere- yağımı ilâve ederek: iyice karıştırma- li; pudra şekerini ve dört yumurtanın sarısını telle vurmalı; çikolatanın içine katmalı Unu. da azar azar ilâve ederek ka- rışlırıp' halletmeli, Yumurta akları, nı telle sertleştirmeli, hamura. ilâve etmeli, hafifçe karıştırıp yağlanımş kahba'dökerek orta sıcaklıkta firm. da 45 dâkikapişirmelidir. Gözleri dinlendirmek için Yaz; günü sıcaktan, toz topraktan ve güneşten rahatsız olan gözler ya şarır, göz kapakları .dâ kızarır. Buna en iyi ilâğ sabah, akşam ilik çay mankuu İle'gözlere banyo. yap- maktır, Nireye gidiyordu? tevin: çalıştığı hastaneye... Orada so racak, kati vaziyeti: anlıyacaktı. Bu derece tereddüd içinde yaşamasının imkânı: yoktu. Masaların arasından süzülerek matınazel Anastasa yaklaş- ta: — Müsaade ederseniz biraz çıkmak istiyorum: Çünkü... Cümlesini Hitirmek imkânni bul- madan müdire cevab. verdi: -— Hastasınız, yüzünüzden anla- mis ber... Tsabuk gidin... Dışarıda Kar yağıyordu. Hemen bir tramvaya atladı. Hastaneye vardığı zaman kalbi'Kopacali gibi çarpıyordu. Kapıcının odasına: girdi. İri yarı, kır saçlı olan bu adam: — Neristiyorsunuz? - diye sorunca o, korkak korkak: — Doktor Pertev bey gelmedi mi? «dedi: - Yahud Kendisinden bir haber var m? Mi Gk Böğsü sararak sırtta çaprazlandiklan sonra belde bağlanmaktadır. Şapkası da ayni basrnadandır. 4 — Plâjda kullâmılacak'çiçekli bas: madan büyük çanta: 5 — Köyde giyilen canli renkli bas- madan elbise Evde yapılan şampuan Ankara, Melihat: :1' — Evde yapılacak sisin için en İyi şampuan tertibi şudur: 30 gram boraks, 30 gram karbonat dö sut, 1 gram küfuru, ve birküç damla sevdiği- niz esanstan ahı Bunları :birer: birer, bir Mtre su İçine alarak eritiniz, sonra şampuan gibi kullanmaz. 2 — Dökülen saçlarınız için ecsamedö şu ilâeı. yaptırınız: 15 gram giliserin, $ gram kölesterin 350 gram alkol, bir lire mai mukaklar. Sabah akşem bu İliçtan bir pamoğu 15- Mitıp saç köklerini masaj yapınız. Boyu kısa göstermek Kadıköy, L. H.Ç: 1 — Böyunuzan bir metre yetmiş dört santim olduğundan gi- kâyet ediyorsunuz. Bu boyzammettiğinin gibi acaip bir uzunluk değildir. Boynuzu kısa göstermek için şimdi moda olan.eni- ne yollu kumaşlardan elbise giyiniz? Mo- da olân alçak ökçeden istifâde ediniz. Dü ve" koyu'renk. kumaştan. elbise giy- meyiniz. Herkesin emeli inee uzun görünmek ok düğu'bu zamanda niçin kısa: görünmeğe özeriiyorsunuz? 2 — Çıplak bacakların plâjda esmer ve parlak olması ne kadar makbulse çorap altında görülen bacakların dâ © derese mat olması lâzımdır. Bunun. Için umumiyetle çorap giymez- | den evvet yağsız bir krem sürmeli Havlu Herhalde: Per: | İ — Benkendisini üçhaftadir görme | dim. O arada yaşlı, sevimli yüzlü ve matruş bir adam paltosunun kürklü yakasını kaldırmış, geçiyordu. Kapıcı selâma durdu. Adam genç Kısım sualini piacak ki, Suzana bakarak: — Daktor Pertevi mi soruyorsunuz? Ben buranın sertabibiyim... — Evet... Merak ediyorum... Çönkü işitmiş We iyice sildikten sonra bol pudtalamalı ve çorap giyilmetidir. akrakiamdır.... «AKraham» tabirini yalan söylemediğine kanidi. Pertevi ciğden manevi nişanlısı telâk: ki ediyordü Sertabib telâşla — Yâ... Kendisini ne zaman gördü: nuz?.. Ben pek fazla merak içinde yim... Kâç zamandır hastanede görün” müyor... Sesi sadası.da yok... — Biz de endişe içihdeyiz de bura- ya onun için geldim. Ve kendi kendine; #«— Muhakkak bir felâket oldu... Muhakkak intihar ettil» diyordu. İhtiyar doktor, anlatıyordu: — On beş, an yedi gündenberi orta da yok... Ne oldu bilmem... Halbuki o; katiyen böyle şeyler yapmazdı... Mu» hakkak ki harikulâde bir hâdise ol. muştur... Merak ettim, annesine yaz” dim... Oğlunu o da görmemiş... Bura- daki evine uğradım... Orada da yok... Zaten son zamanlarda doktor Pertev- de gayritabil bir hal görüyordum... Kullanmakda Üzüntüsü vardı... Ama artık yarından | teri yok, polise haber vereceğim, araş- firmalar yapmalı... Birdenbire: — Aman ne oluyorsunuz, bayan?.. «dedi, Suzan sendelemişti. Bayılacak gibi olmuştu, Bütün kuvvelile kendini yenmağe çalışıyordu. AR İ Çünkü l Ir il Moda haberleri Kalçaları enii olanlar pijama giymemeli, bacakları mevzunun ek mi yanlar da şarttan vazgeçmelir dirler * Üzerine renkli benekler işlen* miş organdiden elbise modadır * Biekler tir: # İnce yünden ve Xetenden ört! len elbiseler plâjlarda görülüyer- # Emprime elbiselerin etekler rinin aşağısına ve bolerosunun et rafina emprimenin çiçeklerini #6 sip yanyana bordür gibi dikmek rağbettedir. * Sandal biçimi ve topukları açıkta ayakkabları gece elBisesil€ giyilmektedir. * Renkli keten, şantungı tual dö sua elbiseleri beyaz sutaşla iş lemek modadir. çok Kısa güyileceki * Çanta, eldiven; kemer, sapka ayri renkte, faka? etbiseye zd bir renkte giyilmelidir Dişlerin beyaz ve parlak olması için Büy'ikada, Bilge hr: Dört bardak gram 'irt çekilmiş ve bit“çeyrek' ateşte veyi kesif sevmeası tabilirsiniz) tülbent 500 gram har birakinız. © Ayr muz -750'gram' sütle rinde yakut buz dolabında. soğuttukta! sonra bardaklara. taksim ediniz. Bardağ'fi üç. çeyreğini sütlük kahve ile deldurunu boş kalan yere soğuk krem şantiyi key? rak lram ediniz; Kü Bey ölçüleri Aykar; Macide G.: 1 — Fr * kümıları” ftafiles - maneguir No: 40 — Göğüs 87, bet: 67. Kalça santim. No. 42 santim. 44 — Göğüs Göğüs: 50, bel: 70, kalça * 94; beli 73; kalça: 3 » SE; bel: 76, Kalça: 10 Ne: 48 — Göğüs 30, kanl 1 130 santim. 2 — Vbeud sikleti boy yaş He değişir. 3: — Spor yaparak çocuğunuzun. boyf) uzayabilir: Bu: hususta en iyi fikri mii) doktorunuz verebilir. 102, bri ile ölçülür, faka Sertabib — Genç kızın elinden tutt# Keskin nazarlarla ona bakarak — Ateşiniz'var... Fazla yorulnmuşsu” muz... Solukluğunuz gayritabil... Mu * hakkak manen vemadd sti rahat lâzım. Derhal yatağ | | elisi | nir | | gi Suzan hastaneden çıktıktan sonr# ne yaptığını! bilemedi. Aklı fikri, Bİ noktada temerküz et *i «— Mutlak Pertev kendini öldü” dü!» İlK defa olarak, düşündü'ki ölü insanları büyük acılardan kurtarabi" Jirmiş meğer... Elleri ayakları buz K€© silmiş, karmn içinde yürüyordu. Rü” gâr yüzüne çarpıyor ve o, mukadder&” tan önüne katılmış minimini bir yap” rak gibi... Hayatın: mütemadiyen ( felâketif darbelediği insanlara mahsus bir şaf” kınlığı vardi. Donarak, titreverek a” mesinin yanına geldi. İ © Hadiye; linnte halde görünce feni İ halde korktu. Hele Suzanın; boyun# — Pertev kendini öldürdü... Mutlaf | kendini öldürdü!., - dediğini işittike” Kızını teselli için ne yapacağını bil” 7 sumu oburtü” İ Wücudünü yün atkılarin sardı. Ever” ni avuçlarının içine alarak ısıtınağ” çalıştı: (Arkası var) Md