1 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Dün, namağlüp gazeteciler takımı ikinci maçını Beykozda, Beykoz mü. tekaidlerine karşı oynadı ve (7-1) gi- bi büyük bir farkina galip geldi. Matbuat fakımile Beykoz müteknidleri bir arada" | İzzek Muhiddinin yokluğundan isti. kitlerin büyük farkla mağlüp etti Gazeteciler bu maçta yüksek teknik faikıyet ve kabiliyet göstermişlerdir fade ederek birinci gollerini attılar, İbrahim on sekiz pas işinde olan bir frikiki güzel bir şütle gazetecilerin Beykoz Klübü tarafından davet edi- İ ağlarma taktı. - len gazeteciler, Beykozun meşhur çayırında verilen mükemmii bir kır ziyateti ile, başta klüp erkânından bay Hüseyin olmak üzere Beykozlu sporcular tarafından izaz ve ikram edilmişlerdir. Tam saat on altıda gazeteciler mun- tazam kıyatetlerile kuvvetli bir şe kilde teşkil edilmiş olan Beykoz takı- mı kar $u kadro ile dizilmiş- lerdir Namık Ercümen Adem, X (Foto) - İzzet M ş , “Besim Ko; rın takımında Süleyma- n afi Ahmed, Vefah aşıcı bay Muhsin bulunuyor ve meşhur Kelle İbrahim santrhaf oynuyordu. Takım şu şekilde idi: Necati - Ahmed (Süleymaniye), Kâmil - Rıza, İbrahim, Seltar - Ah- med, Fahri, Muhsin, Hüsameddin, Hüseyin. Oyuna Ahmed İhsanın gazeteciler kazandıkça Beykozlular lehine inkişaf eden hakemliği ile başlandı. Gazete. ciler takımı Beykozlulara nisbetle yi- ne mülekaid, fakat daha genç oyün- culardan mütvekkepti. Bilhassa gaze- tecilerin hücum hattı faal takımlara ders verecek derecede kombine şütlü ve eşapeli, tam mânasile modern bir oyun oynıyordu. İlk golü Besim Ko- $alay, Şazinin otaladığı bir akında, topu müdafilerden kapıp vole ve ha- va zaviyeyi bulan bir şütle atlı. İki açığın anlaşması modern İutbolün belli başlı kaidelerindendir. Henüz yenmiş yemeğe ve kızgın gü- neşe rağmen gazeteciler gittikçe açı- larak Beykoz mütekaldlerini cidden müşkül vaziyetlere sokuyorlardı. Be- simin gölünden biraz sonra Ulvinin bir Bâsile Sedad Ikinci gölü attı. Bey- kozlularm akınlarmı Osman, Ahmed Adem ve Sallhaddinden mürekkep gazeteciler haf hattı kolaylıkla kesi- yordu, Aşıcı Muhsinin sikı bir şütünü kaleci Namık bir ayak darbesile kur- tardı, Devrenin ortalarında Şazinin orta- ladığı bir topu vole bir şülle Ulvi köşeden Beykoz kalesine soktu. Bey- kosluların bütün gayretierine rağ- men gazeteciler kombine bir oyunla saha hakimiyetini daima muhafaza ediyorlar ve yerden bir oyunla ber dakika Beykoz kalesini tehdid edi- y rdı, Nihayet bu tazyikin netice- nde Sedad gazetecilerin olünü de atmağa m aziyet (4-0) olu Enzeteciler oyu- uu gevşettiler, yah yoruldular, elle İbrahimin gayretile ve Fahrinin «erjisiyle yürüyen Beykoz muhteliti vurnu kanayarak sahadan uzaklaşan dördüncü Tak oldu. Yarım saatlik birinci devre (41) gazetecilerin galibiyeti fle bitti. İkin- ci devrede takımlardan yorulanlar yavaş yavaş çıkıyorlar, yerlerini ke narda bekliyen hevesli müteksidlere bırakıyorlardı, Bu arada teknik fai-.; kiyetlerini gösteren gazeteciler, Os- man Kavrak, Sedad ve Âli vasıtasile üç gol daha attılar. Beykozlular an- |, cak bir golle mukabele edebildiler, İ Maç lecilerin (7-1) gibi kati ga» Jebe: bitti. “ Gazeteciler, baştan sonuna kadar, | yalnız gazete sütunlarında değil, bil- | Tül sahada da en töknik fufbolü oy- | namağa kabiliyetli olduklarını gös- termişlerdir. Yalnız takviyeli Beykoz i müteksidlerini (7-1) yenen gezeleci- leri sahada rakibsiz kalmaları düşün- dürmektedir. Bir rivayete nazaran gü- zeteciler bir antrenörün nezareti si- i tında muntazam idmanlar yaparak önümüzdeki lig maçlarına iştirak et meğe karar vermişlerdir. Bir gazeteci olan hakemi maalesef İ | kindiğinden olacak. oyun ilerleyip gazetecilerin de faikiyeti arttıkça ma- çı Beykoz takımı tehine idare etti, , * Yelken yarışları Dünkü müsabakalar büyük bir | intizam içinde geçti Yelken ikinci teşvik müsabakaları dün Modada 1 numaralı olimpiyad rotası üzerinden yapıldı. Yarışlara Tür- kiye şampiyonu Burhan Kunt teknesi sakatlandığı için iştirak edememişti. Havanın çok sert olması yüzünden yarışa başlanmak için bir miktar beklendi, nihayet rotada ufak bir ta» dilât yapilarak açik şamandıranın yeri daha içeri alındı ve yarışlara baş- landı. 11 tane nizami şarpinin girdiği bu yarışta “Galatasaraydan Niyazi lk turlardan #tibaren başta gitmeğe başla- dı ise de son turda teknesi sakatlana- rak üçüncü pozisyona düştü ve neti- cede müsabıkların en tecrübelisi olan Feyyaz (G. 8.) teknesinin fena bir tekne olmasına rağmen Anadolulu Salâhaddini 50 metre geçerek ikinci teşvik yarışını kazandı, o Üçüncü: lük tey tişen ve parlak bir istik- bali olan Niyaziye kaldı. Kaba yoleler arasinda yapılan yar rışta Galatasaraydan A. Mesut birinel, Gülatasaraydan Ekrem ikinci, Mar- maraspor klübünden Melih üçüncü oldular, Dünkü yarışlar çok muntazam Ge reyan etli, Bunda Istanbul denizcilik İzmir enternasyonal uarına gitmeğe hazır- lanan Altılar muhteliti yenildi İzmir enternasyonal Fuarında or- ganize edilen turnuaya İstanbuldan Artilar muhitelitinin iştirakine karar verilmiştir. Dün Beykoz sahasında Altılar muhteliti A, ve B, olarak iki $akım halinde bir antrenman maçı İ yapmışlardır. p A. takım olarak birinci sınıf oyun- culardan mürekkeb olan takım, genç ye enerjik oyuncuları içine almış olan WB.) takımına bir saatlik bir oyunda (4-0) gibi kati bir farkla mağlüp ol etmişlerdir. Birinci devreyi B. takımı (1-0) galib bitirmiştir. İkinci devrede Şahap bir penaltı kaçırmış, buna mu- kabil gençler üstüste üç gol atmışlar. dır, Bu vaziyet başta Kâzım olmak Üzere A. takımı oyuncularını sinir. aram, serinleme Maç B. muhtelitinin (4-0) lık gali biyeti ile bitmiştir. Doğrusunu söylemek lâzını gelirse eğer behemehal (A) takımı Fuara gönderilecekse çalıştırılmalı. Aksi hal- de (B.) takımı, icab ederse takviye edilerek gönderilmelidir, Takımlar; A. takımı: Muvahhid (Vefay, Ruhi (Süleyma» niye), Bahadır (Beykoz) - Abâuş (Ves fa) Kemal (Beykoz), Daniş (Süley- maniye) -Tufan (Beykoz) Muhteşem (Vefa) Şahap (Beykoz), Hüseyin (Ve- fa), Kâzım (Beykoz), B. takımı: Safa, Halid, Bürhan - Mustafa, Kümran, Cahid - Ali, Zeki, Ekrem, Şükrü, Gazanfer, 'B, takımı ekseriyetle Beykozlu oyun- culardan mürekkeptir. Uux Profesyonel güreş müsabakaları yenmiştir. Adapazarlı Arif ile Molla Mehmed arasındaki güreşte on dört buçuk dar kiksda Molla Mehmed tuşla gelib gelmiştir. Mülâyim, Manisalı Aliile yaptığı güreşte berabere kalmıştır. Yeni Zelandalı Jo) Hodrin ile Kara Ali arasındaki intikam maçınınon yedinci dakikasında Kara Ali, Moğrini tuşla yenmiştir. Tekirdağlı Hüseyin, Babaeskili İb- rahimle berabere kalmıştır. ne a ajanı olan eski yelkenci B, Behzadın işinin tam ehli oluşu ile hakemlerden Rıza Sueri ve Hüsameddinin gösler- diği gayretler âmil olmuştur. DENİZ . İstanbul at yarışlarının ikinci haftası Dünkü koşular çok heyecanlı geçti ki koşu yerinde yapıldı. Vesaitin fena- tığına ve koşu yerinin tren durak mâ» halinden bir hayli uzak olmasına rağ- men dünkü yarışlar geçen haftakiler- den daha fazla alâka gördü ve yarış- ları beş binden fazla seyirci takib otti, Dünkü koşular geçen pazarkine nis- betle daha heyecanlı oldu ve birçok sürprizli neticeler verdi. Bu meyanda çifte bahiste yarışların umulmuyan neticeler vermesinden birkaç talihli bir Tiralarına iki yüz lira almağa mu- vaffak oldular, Birinci koşu Dört ve daha yukarı yaştaki yarım- kan Arap at ve kısraklara mahsus. Mesafesi 2000 metre, İkramiyesi 155 ilra, Birinciye 110, ikinciye 30, üçün- cüye 15 lira. Satış koşusu olan bu ko- şudaki atlar 200, 400, 600 liraya sati- tıktı, Geçen hafta rahat bir yarış ka- yanan Ceylân VII bu muvaffakıyetini bu defa da tekrarladı. 1, Ceylân VEL (R. Özçelik) 2. Musul ($. Temel) * 3, Lâle (K. Köktener) Bahsi müşterekle ganyan 160; plâ- se 100, 215, 260 verdi. İkinci koşu Üç yaşında ve sene zarfında karanç- darı 500 Tirayı doldurmuyan yerli halis- kan İngiliz erkek ve dişi taylara mah- sus. Mesafesi 1800 metre, İkramiyesi 355 Tira. Birinciye 280, ikinciye 55, üçüncüye 20 Tira. İki tayın iştirak ettiği yarışı Şipka 2. Ateş (8. Omurtağ) Bahsi müşterekte ganyan 110 verdi. Üçüncü koşu Dört ve daha yukarı yaştaki yarım- kan Arap ve haliskan Arap et ve kıs raklara mahsus, Mesafesi 2400 metre, İkramiyesi 190 lira, Birinciye 120, ikinciye 50, üçüncüye 20 Bira, Sarıkuş rabat bir yarış yaparak ka zandı. 1. Sarıkuş (Talât Çevik) 1. Bahtiyar (Şemseddin) 3. Ünlü (A, Geliş) Ünlüye çok oynadığı için Sarıkuş güzel bir ganyan verdi: 465 kuruş, Plâse 200, 200 verdi. Bu koşuda ikili bahis de olduğun- dan Sarıkuş - Bahtiyar çiftine oyni- yanlar bir Hralarına 955 kuruş aldı- Jar, Dördüncü koşu İki yaşında ve koşu kazanmamış yerli haliskan erkek ve dişi taylara mahsus, Mesafesi 800 metre. İkrami- yesi 500 lira, Birinciye 400, ikinciye “15, üçünclye 25 tira, Çok kısa mesafede yapılan bu ya- Beşinci koşu (Handikap) Üç yaşındaki yerli yarımkan İngiliz erkek ve dişi taylara mahsus, Mesa- fesi 1400 metre. İkramiyesi 255 lira. Birinciye 180, ikinciye 55, üçüncüye 20 lira. 1. Bintepe (Celâl Bayar) 2. Kop (Mareşal F. Çakmak) 3. Alceylân (İ. Nalçin) Bahsi müşterekte ganyan 450, plâ- se 170, 170 verdi Dördüncü ve beşinci koşular ara- sında çifte bahis vardı. Oya - Bintepe çiftini bulan birkaç talihli bir lirala- rına raükabil iki yüz lira aldılar. * At yarışlarına önümüzdeki pazar günü Veliefendideki koşu yerinde de- vam edilecektir. Yalnız önümüzdeki pazar daha çok rağbet göreceği mu- hakkak olan yarışlarda bahsi müşte. rek gişelerinin önündeki izdihamı azalmak için bunlara birkaç yeni gi- şe ilâve edilmesi lâzımdır. T.K Şişli klübünün atletizm müsabakası Şişli spor klübünün tertib ettiği atletizm müsabakaları bu sabah Tak- sim stadında yapıldı. Teknik netice- İse 100 M: Zare 128. 200 M: Zare Ss 6/10 400 M: Zare 418. 800 M: Stepan 2D.178. 1500 M: Artan 4D. 9S.2/10 3000 M: Artan 10D,298.9/10 ü IM 55 SM 11 BM. IT 3Mm0 45 M2 18M.89 4S, 7/10 Fuar turnuası İzmir (Akşam) —Tağustosta İzmit ve Aydın muhtelit takımları, boş vilâ- yetin futbol şampiyon takımları ar# sında 16 ağustosta başlıyacak fuar tuf* nuvasına hazırlık olmak üzere İzmi” rin Alsancak stadında hususi bir mü” sabaka yapacaklardır. Aydın muhteli” tinde eski Türk milli takımında oyn” mış üç değerli oyuncu bulunduğun göre 7 uğustos müsabakası, heyecanli ve zevkli bir imtihan olacaktır.