7 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife Londrada 950 tay- yarenin Iştirakile büyük manevralar yapıldı Sene 20 — No. 7115 — Fiati her yerde 5 kuruş — e — Mançuri Tokyo 6 (A.A) — Sovyetler, bugün Sabahleyin oÇankuleng mıntakasın- daki Japon mevzilerine taarruz teşeb- büsünde bulunmuşlardır. Japonların bombardımanı, Sovyetleri ricata mec bur etmiştir, Harbiye Nezareti, bir piyade tabu- Tu İle 50 tankın Çangçih gölü cenu- bunda, bir buçuk piyade taburu ile 60 tankın da Şatsaopingin şimalin- Ğ€ tâarruzda bulunmuş olduklarını tasrih etmektedir. Moskova Japon elçisine verilen talimat Tokyo 6 (A.A) — B. Litvinofun cevabı Harbiye Ve Hariciye Nezaret- leri mümessillerinin konferansı tara” fından tedkik edildikten sonra Hari- ciye Nazır, B. Çigemitsuya bir tel- graf çekerek müzakerata devam ei mesi için yeni talimat vermiştir. Tokyoya göre âcil olan mesele neymiş? Tokyo 6 (AA.) — Rüöyter ajansı muhabirinden: (Devamı 13 üncü sahifede) ö MEKTEPLERDE Talebe kayıt, kabul ve imtihan günleri Maarif Vekâleti, imtihan ve mekteplerin açılma günlerini de tespit etti lere ise 3 birinciteşrin pazartesi günü başlanacaktır. Orta mektep, lise ve öğretmen okul İarinda engel, bütünleme, olgunluk ve mezuniyet imtihanları eylülün 21 inci çarşamba gününe kadar yâpılar caktır. z (Devam: 13 üncü sahifede) Müzakereye devam için hükümetinden talimat alan Moskova Japon elçisi B. Çigemitsu Ankara 6 (Telefon) —- Kültür Ba kanlığı, 1938 - 1939 ders yılı talebe kayıt, kabul ve imtihan günlerile mekteplerin açılma günlerini tesbit etmiştir. Bu ders yılında talebe kay- dına 22 ağustos pazartesi günü baş- lanacak ve kayıtlar 20 eylül salı gü- hüne kadar devam edecektir. Ders- Hapishanenin âkibeti pazartesiye belli olacak Dünkü toplantıda hapishane binasının muhafazası leh ve aleyhinde hararetli münakaşalar oldu ai giriş kaj dün de vali ve belediye reisi B, Mu- hiddin Üstündağın - reisliği altında | Şehir meclisi salonunda toplanmıştır. pisi Umumi hapishanenin Hapishane binasının muhafaza edil- mesi veyahut yıktırılıp.yerine Adliye Sarayı inşası için. alâkadar ve müte- hassısi lardan mürekkep komisyon (Devamı 13 üncü sahifede) de tankların iştirakile dün de iki muharebe oldu Moskovadaki Japon elçisi ükümetinden yeni talimat aldı fon: Italya Boğazlar mukavelesine girdi Roma 6 (A.A.) — Resmi Ceride, bir kararname neşretmiştir, Bu kararna- me boğazların rejimine müteallik olan beynelmilel Montrö konferansı mu- karreratına İtalyanın işlirakini tasvib etmektedir. Bu kararnamenin ahkâ- mi 2 mayıs 1938 tarihinden itibaren makabline şamildir. Bir Italyan harp gemisinde infilâk 15 ölü ve bir çok yaralı vardır Roma 6 — Mayorka adasında Po- lonza Ilmanında bulunan Kuarto na rgındaki İtalyan kruvazöründe ka- zanlardan biri infilâk etmiştir. Bu infilâk esnasında 77, haslanede de 8 | tayfa ölmüşür. Yaralılar çoktur. Kr | vazör hasara uğramıştır, i Bir ananın “müdafaası Kızını kaçırmak istiyen silâhlı haydudlardan birisini öldürdü Karapınar Sinop 6 (Hususi) köyünde garip bir hâdise oldu. Silâh- lı dört şahıs genç bir kızı kaçırmak istemişlerdir, Haydudlar gece geç va- kit eve gelmişler ve hiç birşeyden ha- beri olmıyah kızı yatağında çarşafa sararak kaldırmak istemişlerdir. Bu sırada kızın biraz ilerisindeki yatak- ta yatan annesi, kızının acı acı fer- yadile gözlerini açmış ve dört hay- dudu görmüştür, Anne bü vaziyet karşısında derhal yatağından fırlamış ve müdhiş bir çeviklikle diğer odaya geçerek silâhı- ni kapmış ve mütecavizlere ateş et- miştir, Haydudlardan birisi aldığı yaraların açısı ile yere düşmüş, di- gerleri kaçmıştır, Bu yaralı fazla kan zayi ettiği için biraz sonra ölmüştür. Gece yarısı silâh seslerine uyanan köy halkı ve jandarmalar hâdise ma- halline koşmuşlardır. Kaçan üç hay- dud araştırılmaktadır. Tahkiksta de- vam ediliyor, Ankarada toprak atmak suretile bir yangın söndürüldü Ankara 6 (Telefonla) — Etlik bağ- | larında Eskişehirli İsmailin baraka- sından dün saat 18 de yangın çıkmış- tır, İtfaiye derhal vaka yerine gide- rek yangını söndürmüştür. Yalnız, yangının çıktığı yer bağlık olduğu için, itfaiye makineleri barakanın ya- nına kadar girememiş ve yangın, ba- rakanın üzerine toprak atılmak sure- tile söndürülmüştür. B. Tahsin Uzer şehrimizde Üçüncü umumi müfettiş B. Tahsin Uzer dün öğle üzeri şehrimize gelmiş- EbDülrkikatlierz Dakikaların kiymeti Öğleyin düdük çalıyor, on ikiyi ha- ber veriyor. Fekat hâlâ şehrimizin umumi yerlerindeki bilyük saatler bi- ribirlerinden farklıdır, İstasyonlarda bile... Bu ihmale sebep nedir? Dakikala. rın kiymetini hâlâ öğrenemedik mi? Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Selânik anlaşması Atatürkle Bulgar Kralı arasında samimi telgraflar teati olundu Balkan antantı ile Bulgaristan < arasındaki muahede Selânikte Yunan ve Bulgar Başvekilleri tarafından imzalanırken (Yazısı 2 nol sahifemizde, General Hamilton B. Hitler ile görüştü General, Ingiliz ricalile görüşmedikçe beyanatta bulunmaktan istinkâf etti Berlin 6 (A.â.) — Mütekald İngiliz generallerinden Skoçyanm «İngiliz Iejyonün reisi Jan Hamilton, B, Hit- Jeri ziyaret etmek için gitmiş olduğu Berştesgaden'den Führer'in şahsi tay- yaresi ile Berline avdet etmiştir, Ay- ni tayyare, kendisini bugün öğleden sonra Londraya götürecektir. Jan Hamilton, Führer ile yapmış olduğu görüşmeler hakkında İngiliz zimamdarlarna malümat ve izahat vermeden evvel gazetecilere bıt bap- ta beydmatta bulunmaktan imtina etmiştir. Maamafih, Führerin bir Av- Tupa harbinin önüne geçmek arzu- sunda bulunduğundan emin olduğu- nu söylemiştir. General, Almanyanın başkalarının kendisini mütemadiyen tahrik etme- lerine müsamaha etmiyeceği fikrinde olduğunu ilâve etmiştir. Londra 6 (A-A.) — General sir Jan Hamilton, B. Hitlerin hususi tayya- resi ile Almanyadan dönmüş ve Kroy- donda yere inmiştir. — Yetişin, imdaaaanat!!... Kaynanam kendini kuyuya atacak... — Sen oradasın ya be adam! — Öyle amma, kuyunun kapağını açamıyoruz!...