7 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

7 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Deniz klübünün tenis turnuası başladı Müsabakalar büyük bir intizam ve muvaffakiyetle devam ediyor Modadaki verdiğimiz ası tam bir intizam için- etti ve çok muvaffak, ıdud olmakla berabe merâklılarımızı ası merak ve alâka ile ta- ir. eliminasyon neticeleri şunlardır Suad, Dölangranja 6-4 ve 6-0 ko- laylıkla galib gelmiştir. İbrahim Cimcoz, Lefteriyi 6-0 ve 6-3 mağlüb etmiştir. Vedad Abud, V. Binns maçı heye- canlı ve güzel olmuş, V. Binns'in iyi oyununa rağmen daha iyi oynıyan Jad Abud maçı 7-5 ve 6-2 Kazan- tar Kris - Ziya Celâl maçında Kris bi- Seti kolayca 6-0 öazanmış, fa- inciyi 7-5 kaybetmiş Üçün- cü sette Ziya Celâl evvelâ ileride olduğu halde Kris rakibine 6-3 galib gelmiştir. Melih, H. Halli 6-1 ve 6-0 faik bir Oyunla mağlüb etmiş, B. Cimcoz ol- dukça müsavi bir maçtan sonra Arey- yanı 6-3 ve 7-5 yenmiştir. Armitage, C. Binns maçının birinci setini Armitage 6-1 almış, ikincide 4-2 galib iken C. Binns müsabakayı terketmiştir. Telyan, Muslih maçı, netice 6-2, 6-2 gibi açık bir sayı farkı ile Telya- nın lehine olmasına rağmen, cidden enteresan olmuştur. Gayet kuvvetli ve sert sağ vuruşları ile ekseriya Tel- yanı işkl! vaziyetlerde bırakan Muslih, Telyan'ın toplayıcı oyunu karşısında oyunu henüz müstakar olmadığı için maçı kaybetmiştir. Muslihin, bilhassa uzun vürü: puan hazırlayışı ve süratle fileye iz klübünün Mi oldu. M tün tenis tenis burn kib edilm ihaçlarmın Bayanlar arasındaki k zı y ermiştir, Bayan Kurlelli ile bayan Molosi arasındaki » çok uzun sürmüş ve tahmin hilâfına olarak güzel ve bil- hassa enerjik bir oyun çıkaran bayan Molosi maçı kazanmıştır. Birinci se- ti bayan Kurtelli 7-5 almış faknt ikin- ybettiği müteaddid maç bol- lardan sonra 14-12 vermiştir, Üçüncü i bayan Molosi güzel bir oyunla kazanmıştır. Bayan Molpsinin mu- Kavemet ve maç kabiliyeti şayanı takdirdir. Çit erkek maçlarında Suad - Zeki çifti, Kris, Arevyan çiftini 6-4 ve 6-2 mağlüb etmiş ve Suad ve bilhas- sa Zeki çok güzel bir oyun çıkarmış- lardır. Kris ile Arevyan evvelden kay- bedilmiş bir maç hissini vererek oy- namışlardır. İbrahim Cimcoz, Armitage o çifti ile C. Binns, V. Binns çifti arasında- Mardin Halkevi sinemasında köylü günü ki maç çok enteresan olmuş baba ve oğuldan mürekkeb Bin r dablı n zaman çok güzel oyunlar çı- lardır, Bilhassa genç Binns'in filedeki vole oyunu takdir kazanmış- tır, Fakat tecrübeli oyunlar olan İbra- him ve Armitage maçı 6-3 ve 7-5 ka- zanmışlardır Bugün yapılacak gıya yazıyoruz: at 9,30 da A kordunda! Muslih, Ziya çifti - Vedad ve arkadaşı. B kordunda; Dölagrani, B. Cimcoz çifti - H. Hall, Lefteri çifti. Saat 10,15 de A korduna Vedad Abud. Sant 11 de A kordunda: İ, Cimcoz - Eris. B kordunda: Melih - B, Cimcoz, Saat 11,45 de A kordunda: Bayan Görode! ile bayan Molosi arasında tek bayanlar finali, Saat 1230 da her iki kordda da çift erkekler dömifinali, Saat 15 de her iki kordda tek er- kekler dömifineli, Saat 15,45 de bayan Novil, bayan Molösi çifti ile bayan Gorodesiski, bayan Cumming çifti. Saat 16,30 da tek erkek finali. Saat 17,30 da çift erkek finali, Bir gün içinde müteaddid maç yapmak (mecburiyelinde (kalacak olar tenisçilerin finallere yorgun bir üyette geleceklerini tahmin ediyo- Ulvi Yenal Slavya takımının Izmirde maçı Çekler 21 ağustosta İzmir muhtelitile karşılaşacaklar müsabakaları Suad - profe nın İzmire gelerek 21 ağus- mir muhtelitile bir müsabaka tırılmış ve bu hu- Fuar 20 görmek & töreninde bulunmak üzere sretçiler, Çeklerin 1 İzmir muh- telitile yapacağı müsabakayı görmek fırsatını elde edec z kımı, Türkiyede ilk defa futbol tek- niğini göslermiş ve öğretmiş bir ta- kımdır ve şimdi en kuvvetli kadro- sunu bulmuştur. Bu yıl Avrupada yaplığı müteaddil müsabakalarda hep galip gelmiş, hattâ İtalyanların meşhur Amirazyone takımile yaptığı son müsabakada (9-0) gibi mühim bir netice almıştır. Slavya takımının İzmire tam kadrosile geleceği haber alınmışlır, İzmirdeki müsabakadan sonra 27 ve 28 ağustos tarihinde İs- tanbulda İstanbul muhtelit takımla- rile iki müsabaka daha yapacaktır. Mardin (Akşamy — Halkevi tarafından açılan Sinema çok rağbet gör“ müştür, Hemen her akşam dolmakta ve sonradan gelenler yer bulamamak» adırlar. Değeri belediye reisi Dr. B. Aziz Orasın başkanlığı altında çal» an Mardin Halkevi muhite gittikçe daha faydalı olmaktadır . Yukarıki klişe Halkevi sinemasında köylü için tertib edilen güne âit bir intiban tesbit ediyor. Çocuk yüzme havuzu Beyazıdda aa münasip görülüyor z has | Belediyenin n muhtelif lerinde mami deniz 1 yüz: me ocuklara hay rak yü; Havuz için münasip bir yer bulun- mak üzere şehrin muhtelif yerlerinde İt yapılmış, nihayet en m aha olarak Beyazıt tercih edil- miştir. Beyazıtta bu havuz için 7 nasip bir arsa bulunacaktır. Beyazıt meydanındaki havuzun suyu da denizden alınmak suretile tedarik edileci en yüzme havu- zunun suyu için Beyazıt havuzunun su tertibatından istifade edilecektir. Bu havuzdan başka şehrin diğer yer- lerinde de münasip yerlerde yüzme havuzları inşa etmek için tedkikât yapılacaktır. Buz ihtikârı Buzun kilosuru 100 paradan fazla satanlar cezalandırılacaklar Havaların sıcak gittiği şu günlerde bazı buzcu dükkânlarının fırsattan istifade ederek buzu pahalıya sattık- İ ları görülmüştür. Bunun bir ibtikâr İ şeklini aldığı ar ılmıştır. Belediye, yaz günleri halkın başlıca ihtiyacını teşkil eden buzun narhtan fazla sa- tılmaması için icab edenlere emir vermiş ve kilosunu 100 paradan fazla satan bayilerin şiddetle cezalandınıl- masını bildirmiştir. Halk ta ihtikâra tesadüf ettiği takdirde Belediyeye şi- küyet etmelidir. Bu şikâyetler derhal nazarı dikkate almacaktır. Buz fabrikası sıcak havaları göz önüne alarak ihtiyaç nisbetinde is- tihsalini arttırdığından buzsuzluktan şikâyet eden bayilerin iddiaları yer- siz ve haksız görülmektedir. Odun ve kömür pahalı | Bu tereffü nakliye ücretlerinin arttırılmasından mı ileri geliyor? Kışlık odun ve kömürünü ucuzca ve iyi cinsten tedarik etmek isteyen- ler, ötedenberi yaz ve ilkbaharda mübayaat yaparlar, Fakat bu sene odun ve kömür piyasası geçen seneye nazaran yüksek flatlerle açılmış, son- baharda ve kış başlangıcında fiatle- rin daha çok yükse gi anlaşılmış- tar. Belediyece yapılan tedkikat netice- sinde bu seneki pahalılığın asil se- bebi şöyle tesbit edilmiştir; Ge çen sene nakliye ücreti çeki ba- şında 50 kuruş olduğu halde bu $e- ne bu masraf 120 kuruşa çıkmıştır. Bu tereftüün sebebi de ayrıca tedkik edileck ve şayed ortada ihtikâra de- lâlet edecek bir sebeb varsa Belediye- ce fülen Melanie edilecektir, Sus dün Mudanyaya gitti Bandırma hattına tahsis edilen De- nizbank Denizyolları işletmesinin Sus vapuru dün Mudanyaya yolcu götür- müştür. Mudanya seferlerini Trak vapuru yapmakta ise de haftada bir gün eski vapurlardan birinin yerine Mudanyaya Sus vapurunun işletilme- si daha muvafık görülmüştür, Sus vapuru cumartesiden obaşka günler gene Bandırma seferlerine de- vam edecektir, Bugün yapılacak spor hareketleri TAKSİM STADINDA: Profesyonel serbes güreş müsa- bakaları saat 16 da, BAKIRKÖY VELİEFENDİDE; At yarışları saat 15 de, DENİZ KLÜBÜ KORTLARI; Tenis maçları sabah saat 9.80 Izmirde bir çocuk hastahanesi açılacak Bergamada başlanan kermesler diğer kazalarada teşmil edilecek ) — İzmirin değerli valisi B. Fazlı Güleç, kermesler, Ço- cuk hastanesi, Çocuk o prevantoryo- mu, Çocuk kampının daimiye çevril- mesi ve sair meseleler hakkında aşağı- daki beyanatta bulunmuştur; Kermeslerden alınan neticeler iyidir Bergamada başladığımız kermesler- den aldığımız netice iyidir, bizi mem- nun edicidir. Her günkü hareket, bu işin diğer kazalara da teşmili için bize cesaret veriyor, Meselâ kazalarımız- da unutulan eski mili oyunlar ve spor hareketlerini canlandırmakla beraber hücum edecek seyyah kafilelerine karşı alınacak vaziyet ve tavırlar işin- de de muhiti hazırlamaktadır. Bu işte vatandaşlardan ve bil hassa gazetelerden beklediğimiz, nok- sanları samimiyetle bize İzah e- leridir ki, bundan sonraki kermeslers de bu noksanlar tekrar edilmesin ve is- tediğimiz mükemmeliyet elde edil sin, Gölcük kermesinde, bilhassa Öde- miş kaymakamı ile Belediye reisinin çok gayret ve hizmetleri göze çarpmak- ta idi. Bu arkadaşlarımızın glecek yıl- Isrdâ muhitlerinden duha fazla kuv- vet larak daha büyük muvaffakıyet elde edeceklerine şimdiden emin bu- lunuyorunı, Gölcükte ikametkâh Sa- hibi bütün köylüler bu işe cidden yük- sek alâka gösterdiler ve umumiyetle giden ziyaretçilerin huzurunu temine el birliğile çalıştılar, hepsine teşekkür etmek borcumuzdur. Nüfus ve çocuk meselesi Vilâyetimizde nüfus işine ehemmi- yel vermeyi Belediyemizle beraber ka- rarlaştırmış bulunuyoruz, Bunun işin. dir ki Doğumevi kısmını da ihtiva et- mek üzere Belediye, vilâyet ve temin edilen devlet yardımile bir Çocuk has- tanesi yapılmak üzeredir, Buna zami- i namına getirimeğe kumı işini annelere öğretmek kara- rındayız. Bu işe belki bir iki ay sonra başlıyacağız. Bütün bunların mükem- mili olarak ta Buca nahiye merkezin- de bir Çocuk prevantoryomu yaptır- mak istiyoruz. Bunun için meclisi umumüinin fevkalâde içtimamdan is- tifade ederek kararlaştırdığımız bir teklif üzerinde konuşacağız. Müsbet İzmir valisi B. Fazlı Güleç karar alınca bunu vücude getirmeğe çalışacağız. Birkaç senedenberi tecrübe ettiği. miz zayıf çocuklar kampı işinin, ha- alt bir yerde daimiye tahvi- linden isifade büyük olacağını anla- dık. Bununla beraber cemiyet bünye- sini takviye ve zaten artmakta bulu- nan nüfusumuzun arım vaziyetine de hizmet etmiş olacağız. Teferrüa ta ald kısımları da, müsbet karar al- dıktan sonra size söyliyeceğim.» Valimizin beyanatı burada bitmekte dir, Gölcük kermesi, hakikaten güzel olmuş ve derhal semerelerini verme- ye başlamıştır. Davetlilerden Göleükte bir gün geçirmiş olanlar, burasının çok güzel hava ve manzaralarından istifade etmek için oraya giderek on beş yirmi gün kalmağa karar vermiş- lerdir, Konsoloslardan bazıları, mezu- niyetlerini Gölcükte geçireceklerdir. Gölde banyo almak istiy için de e İşaretler konmuştur. k, büyük bir kaynaktan toplanan sulardan meydana gelmek- tedir. Bazı e girdaplar, teh- likeli yerler vardı 1020 rakımında bulunan Gölcük yaylasında iki güzel ve büyük otel vardır, Gölde gezintiler yapmak için yelkenli, yelkensiz ka- yıklar, hattâ motörler de vardır, Göl- cük kermesi, yurdumuzun bu güzel parçasını tanıtmak için iyi bir vesile uştur. Kıvrım çayı köprüsü bitti Kastamonu (Akşam) — Kastamonu - Taşköprü yolunun 60 nci kilomet- resinde Kıvrım çayı üzerinde yapılmakta olan betonarme köprü inşaatı bitirii- migtir, Köprü iki ayak üzerinde 43 metre 77 santim uzunluğundadır. Keşfi 30 bin küsur liradır, ezle, Grip Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. daa AŞAN İcabında günde 3 kaşe alınabilir. MAN 5