14 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

14 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

EA Bug nkü at ibne hangi atlar kazanabilir? yazılarının ilde karşılanaca- Dp a yazısı şudur) Bu sene İstanbul af yarışlarının geçen senelere nisbetle çok rağbet gördüğünü Ankarada iken gazeteler- de okumuştum. Geçen hafta bu rağ- betin derecesini gözümle gördüm. vardı. Müşterek bahiş gişeleri fazla- laştırıldığı halde gene ihtiyaca kâfi gelmiyordu. Zevk için girilen bir işte müşkilâta maruz kalınırsa tabi iyi bir netice vermez. Bunu gözönünde bu- lunduran ipodrum idaresinin bu haf- ta müşterek bahis gişelerine bir mık- dar daha ilâve ettiğini memnuniyet- le haber aldık. Çünkü müşterek ba- his halkı at yarışlarına bağlıyabile- cek en kuvvetli vasıtadır. Yarış seyircileri alâkaları olmıyan bir kaç atın koşuşundan hiç bir za man zevk duymazlar. Eğer atlardan biri üzerine bahse girecek olurlarsa gişeye yatırdıkları para onları gayri- ihtiyari koşunun zevk ve heyecanına, bağlar, Fakat koşan atların (kuvvetleri hakkında malümatı olmıyan bir s€ yirci talihsiz bir gününde bir kaç li- ra kaybederse çok kısa süren bu tat- lı heyecana veda mecburiyetinde ka- ar. Bunun için seyircinin kazatıma- sını, hiç olmazsa kaybetmemesini te- min etmek lâzımdır, Bu sebeple dün- yanın her tarafında gezeteler ve rad- yolar vasıtasile halka koşan atlar a- Taşında kazanması ihtimali olanlar tanıtılır. Fakat at yarışları neticesi €n güç tahmin edilebilen bir spor ol- duğu için müşlerek bahiste daima kazanmağa imkân yoktur. Eğer bu iş bukadar kolay olsaydı atları en yakından tanıyan ve koşü- ları hakkında en gsaslı malümat sâ- bibi olan atrenörlerin milyoner ol- maları lâzımdı. İstanbul yarışlarınm devamı müd- detince Akşamın muhterem karileri- ne koşulara iştirik edecek atları ve aralarında kazanması ihtimali olan- ları tanıtmağa gayret edeceğim. Yalnız at yarışlarında her şeyde olduğu için, şansın çok büyük rolü vardır. Onun için gişeden bilet alır- ken biraz da şansa bağlanmak bazen olmadık kazançlar temin eder. Meselâ evvelki hafta bir liralarına mukabil iki yüz lira Kazanan iki ta- lihlinin bütün yarışçıların bilgilerin- den fazla şansları varmuş! Şimdi yarınki koşulardan; bahse- deyim: Birinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki yarım kan ve haliş kan arap at ve kısraklara mahsustur. İkrami- yesi 190 lira, mesafesi 2000 metredir. Bu koşuda Aslan, Alderviş, Can, Ün- tü, Ejder, Ceylân, Sarıkuş ve Musul isminde sekiz at ve kısrak koşacak- tar. Bunların arasında şimdiye kadar güzel koşular yapmış, kuvvetli atlar vardır. Son idman vaziyellerini naza- rı itibara alarak Ünlü, Sarıkuş ve Musulun bu koşuda , rakiplerinden şanslı olduklarını zannediyorum. Yalnız Sarıkuş beşinci koşuya da kaydedilmiştir ve hangi tarafta ko- #ocağı da ancak koşu günü belli ola- caktır. iç İkinci koşu: Dört ve daha yukar- e ge b İş si ve be raklara mahsustur. Mesafe 2400 met- re, ikramiyesi 510 liradır. Şimdiye kadar koştuğu bütün ko- şuları kazanan bay Said Hülimin Sa- ğanak ismindeki atı bu koşuyu da koşacak ve bir arıza olmazsa bermü- tad kolay kazanacaktır. Memleketi- mizde yetişmiş hiç bir yarım kan İn- giliz at veya kısrağın Sağanağı geç- mesine imkân olmadığı için, rakip- lerinin ismini yazmağa bile lüzum görmüyorum. Üçüncü koşu: İki yaşında ve koşu ;, kazanmamış yerli halis kan İngiliz * taylara, mahsustur. İkramiyesi 400 güzel koşusu bu koşu olacaktır. Çün- kü koşuya yazılı olan Yatağan, Ka- ya, Yılmazkaya, Batıray, Karanfil ve Ece ismindeki altı tay idmanlarında oldukça müsavi kuvvet göstermişler- dir. Saniyen ne yaptığını bilmiyen kü- çük çocuklar gibi bu iki yaşlı taylâr da koşunun acemisidirler. Bunlardan büyük atlar gibi normal koşu bekle- nemez. Bundan evvelki koşunun fa- vorisi addedilen Karanfil koşudr vi- rajı doğru dönmemesi yüzünden s0- nuncu kaldı. Yarın belki (okoşunun acısını çıkaracak kadar güzel koşa caktır. Fakat ayni yaramazlığı baş- ka bir tayın yapmıyacağını kim te- min edebilir. Onun için yukarıda yaz- dığım gibi bu koşuda müşterek bahis oynanırken şansı unutmamak lâzım- dır., Bu koşuda yarın ilk defa koşacak olan Kaya isminde çok güzel bir tay vardır. Yalnız ilk koşusu olduğu için ne yapacağını kestirmek zordur. Birincilik için müsavi şansı olan bu taylar arasında Karanfil belki ra- kiplerine tazyik edebilir. Dördüncü koşu: 3 ve daha yukarı yaştaki halis kan İngiliz at ve kısrak- lara mahsustür. İkramiyesi 850 lira, mesafesi 2400 metredir. Bu koşuda koşacak at ve kısraklar Şunlardır: Sun and air - Novice - Dan- dy - Tomru - Spring Board. Bunlardan bay Said Halime aid olan ilk iki kısrak rakiplerinden da ha şanslıdırlar. Bu mesafelerde güzel koşular yapmış olan Dandy ise for- munu bulmamış bir haldedir, Onun için Sâid Halimin kısraklarına tehli- keli olabileceğini zennetmiyorum. Beşinci koşu; Dört ve daha yuka- rı yaştaki yarım kan ve haliskan arap yalnız kısraklara mahsustur. Ikramiyesi 155 lira, mesafesi 1800 metredir. Bu koşuda Sarıkuş - Bahtiyar - Budak ve Lâle isminde dört kısrak koşacaktır. Sarıkuş birinci koşuyu koştuğu tak- dirde belki bu koşuda koşturulmıya- caktır. O takdirde koşunun en ümid- Ni kısrağı Bahtiyardır. Sarıkuş bu ko- şuda koştuğu takdirde Bahtiyar için ihmal edilmiyecek bir rakip olur. Bu haftaki programa nâzaran çifte bahis üçüncü ve beşinci koşular arasmda ikili bahis de dördüncü ko- şudadır, A, Atçı Dünya şampiyonu Yaşar Beyoğlu o Halkerinden aldığımız bir mektubda 936 Olimpiyadında hafıf siklet dünya şampiyonluğunu kazanan pehlivan bay Yaşar Halkevine müracaata davet edilmektedir. Rayhşmapk Çekoslovak Kr, Pezota Ziod Pengo em Moda koyunda deniz yarışları Bugünkü yarışlar çok güzel ve heyecanlı olacak Buçün Moda koyunda Denizcilik klübü tarafından terlib olunan büyük deniz ya- rışları icra edilecektir. Deniz klübünün faaliyeti, bugünkü yarışlar ve hakemler, hakkında okuyucularımıza tafsilât ver- miştik, Bugün sadece müsabakaların o proğra- mını dercediyoruz: Saat 10,30 da Birlik klüsik mesafe 1600 metre, saat 10,50 de iki çifte klâsik me- safe 1500 metre, saat 11,15 de dörüük klâsik müptediler arasında mesafe 1600 metre, saat 1140 da iki çifte klâsik ba- yanlar arasında #09 metre. Saat 12 öğle tatili Saat 13,15 de yarış sabası içinde şar- piler yarışı mesafe 1600 metre. (Sekiz taneden fazla iştirik edemez, yarışa ne suretle başlanacağını hakem heyeti tebliğ edecektir.) Saat 14 de beş çifte alamana- lar, profesyoneller arasında mesafe 1600 metre, saat 14,25 de dörtlük klâsik ba- yanlar arasında mesafe 1890 metre, Sant 1445 de su üzerinde kayak amatörler arasında mesafe 1600 metre, saat 15 de donanma 40 kişilik işkampavyaları me- safe 1600 metre, sant 1530 da allı çifte kancabaşlar mesafe 100 metre, sant 186 da can kurtaran sandalları yarışı D. Yolla- rı, Liman, Akay, Kılavuzluk, Şirketihay- riye, mesafe 1600 metre, saat 1630 da yarış sahasi içinde 400 metrelik yüzme yarışı (Yalnız amatörler iştirak edebilir- ler) mesafe 400 metre, saat 17 de tahli- siye sandalları yarışı Anadolu, Rumeli mesafe 800 metre, saat 1730 da dörüük Klâsik klüpler arasında kıdemliler mesa- fe 1400 metre, sant 18'de tahlisiye ma- nevraları. Saat 2030 da donanma ulamanalar ve sandallar resmigeçidi '(en İyi süslenmiş alamana ve sandala birer mükâfat veri- Iseektir), saat 22 de fişeklere o başlanı- Tenis marları finali Müsabakalar 'dün nihayet- lendi, galiplere kupalar verildi Festival komitesi tarafından tertip edilen tenis maçlarının finalleri dün Dağçılık kltibü kortlarında yapıldı. 'Tek bayanlar finalini bayan Goro- detski ile bayan Gindorf oynadılar. Bayan Gindorf güzel oynamasına rağ- men oyununu tanzimeden bayan Gorodetski birinci seti 6-3, ikinciyi 6-2 kazanmaya muvaffak oldu. Tek erkek finali Krist ile Telyan arasında oynandı. File oyununda muvaffak olamıyan Kris kortun ge- risine çekilince oyununu büsbütün bozdu ve beş set üzerinden yapılan maçı 6-2, 6-4 ve 6-2 kaybetti, Çift erkek müsabakasının finaline Krist, Arevyan ve baba oğul Binsler . Bu maç çok güzel oldu. Birinci seti Binsler 6-1 aldılar, İkinci set büyük bir mücadele için- de geçti. Neticede Binsler yoruldular seti 6-2 kaybettiler. Üçüncü ve dör- düncü sette daha güzel oynıyan Krist Arevyan çifti bu setleri 6-4, 6-1 almı- ya muvaffak oldular, Muhtelit müsabakasının finaline, bayan Gorodelski, Vedad Abud, ba- yan Gindorf, Arevyan kalmışlardı. Bu maç da çok güzel oldu. İki taraf da büyük bir gayretle oynadılar, Vs- dad Abdun güzel oyunu birinci çiftin müsabakayı kazanmasını intaç etti. Sayılar 6-3, 6-44 dür, Müsabakaların sonunda festival komitesi reisi B. Asım Süreyya galip- lere kupalar dağıttı, —————————— YENİ NEŞRİYAT: Modern Türkiye meocmuasının 25 inci sayısı çıktı: Bu sayıda: İki tume hatırası Mahmud Yesari, ATATÜRK (Venedik Mihitaryan rahiplerindan Mıgırdiç Boduryan), Tah- 'Hoyi, Güzel- 1 — Şartnamesi mucibince satın alınacak incir, üzüm ve anason koymağa mahsus 50,000 adet çuval 1/8/938 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden ve pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. IE — Muhammen bedeli beheri 42 kuruş hesabile 21000 lira ve muvakkat teminatı 1575 liradır. HI — Eksiltme 22/3/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 10 dn Ka- balaşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 1 lira bedel mukabilinde her gün İnhisarlar levazım ve mübayaat şubesile Ankara ve İzmir başmüdürlüklerinden alınabilir. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (5094) * I — İdaremizin Gaziantep fabrikası için şarlnamesi mucibince satın alı- nacak 500 ton rekompoze maden kömürü 3/8/938 tarihinde ihale edilemediğin- Cen yeniden ve pazarlık usulile eksiltmeye konulmuştur. TI — Muhammen bedeli beher tonu 15.20 lira hesabile 7600 lira ve mu- vakkat teminatı 570 Hradır. HI — Eksiltme 20/8/938 tarihine rastlayan cumartesi günü saat 10 da Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacak- tar, IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 75 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (5180) * Mahalli İşin mahiyeti Keşif bedeli Muvakkat Te. Eksiltinenin Melefan tuzlası İdare binası ve 600 ton-Lira Kuruş (Lira Kuruş 8. Tük tuz Amb, 15609 52 1170 72 10 Çay tuzlası (İdare binası ve 600 ton- luk tuz Ambarı 15609 52 1170 72 11 1 — İdaremizin Siirt Müstakil müdürlüğüne bağlı Melefan ve Çay tuzla- larında şartname ve projeleri mucibince yaptırılacak idare binaları ve tuz am- barları inşaatı ayrı ayrı kapalı zarfla eksiitmeye konmuş ise de 14/7/938 tari- hinde ihale edilemediğinden yeniden ve ayrı ayrı pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösterilmiştir. 3 — Eksiltme 19/8/938 tarihine rastlayan cuma günü hizalarında yazılı saatlarda Siirt müstakil müdürlüğünde müteşekkil komisyonda yapılacaktır. 4 — Her işe ait şartname ve projeler 78 kuruş bedel mukabilinde İnhisârlar umum müdürlüğü tuz fen şubesile Ankara başmüdürlüğünden ve Slirt müs- takili müdürlüğünden alınabilir. 5 steklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde Siirt müstakil müdürlüğünde müteşekkil komisyona müracaatları ilân olunur. (5044) * 1 — Şişeli içkilerin ambalâjı için ihtiyacımız olan şartnamelerine ekli 1s- telerde eb'at ve miktarları yazılı 4572.63 metre mikâbı kesilmiş sandıklık tah- ta şartnamesi muribince kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. 2 — Muhammen bedeli beher M3 36.30 lira hesabile 165986 lira 47 kuruş ve muvakkat teminatı 9549.32 liradır. 3 — Eksiltme 16/8/938 tarihine rastlayan salı günü saat 1l de Kaşataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartnameler 270 kuruş mukabilinde her gün inhisarlar levazım ve mübayaat şubesile Ankara ve İzmir başmüdürlüklerinden alınabilir. 5 — Mühürlü teklif mektubunu ve kanuni vesaik ile X 7,5 güvenme pa- rası makbuzu veya banka mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların ek- silime günü en geç saat 10 a kadar yukarda adı geçen alim komisyonu baş- kanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır, (4877) * 1 — Şarlname ve resmi mucibince Şemsipaşa deposu için yaptırılacak 40 adet elbise dolabı açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Muhammen bedeli beheri 27.72 lira hesabile 1108.80 lira ve muvakkat ten'inalı 83.16 liradır. 3 — Wksillme 24/8/938 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 11 de Kabalaş levazım ve mübayaat şubesindeki alim komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü yeçen şubeden alınabilir. 5 — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 96 75 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (5246) I — Listesinde cins ve ni muhtelif renk 1715 kilo matbaa mürekkebi şartname ve nümuneleri mucibince açık eksiltme usulile satın alı- nacaklır. 1 — Hepsinin muhammen bedeli 1418.10 lira ve muvakkat teminatı 136.35 liradır. TI — Eksiltme 25/VI11/938 tarihin e rastlayan perşembe günü saat 10 da Kabataşta levazım ve mübayat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, IV —- Şartname ve listeler parasız olrak her gün sözü geçen şubeden alı- nabilir, V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 95 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (5280) 1 — Şartname ve nümunesi Glee satın alınacak 40.000 kilo bel ipi kapalı zari usulile eksiltmeye konmuştur. 1 — Muhammen bedeli beher kilosu 58 kuruş hesabile 23200 lira ve mu- vakkat teminatı 1740 liradır. nı — Eksilime 20/V111/938 tarihine rastlıyan pazarlesi günü saat 1l de Kabalaşta levazım ve mubâyaat şubesindeki alim komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 1.16 lira bedel mukabilinde İnhisarlar levazım ve mu- bayaat şubesile Ankara ve İzmir baştnüdürlüklerinden alınabilir. v — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile 9 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü saat 10,30 a kadar yukarıda adı geçen alım komisyonu başkanlığına makbüz mukabilinde verilmesi lâzımdır. (5801) * 1 — 'Tefrişi takarrür eden Balıkesir, Bursa, Edirne, Erzurum, İzmir, Kon- ya, Akhisar, Afyon ve Yalova idareleri için idaremizce kabul edilen tipler dahi- linde ve şartnameleri mucibince yaptırılacak 1342 parça eşya kapalı zarf usu- iiyle eksiltmeye konmuştur. 7 — Muhammen bedeli 30776 lira 61 kuruş ve muvakkat teminatı 2308.25 Tiradır. TI — Eksiltme 22/V111/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 11 de Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartname ve resimler 1.53 lira bedel mukabilinde her gün İnhisarlar Umum Müdürlüğü Levazım vo Mubayaat şubesiyle Ankara ve İzmir Başmü- dürlüğünden alırabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin şimdiye kadar en aşağı yirmi bin liralık bu gibi işleri mavaffakıyetle yapmış olduklarını gösterir vesalki İnhisarlar İnşaat şubesine ibrmz ederek mukabilinde bir ehliyet vesikası alma- Tarı lâzımdır. Vi — Mühürlü teklif mektubunu, kanuni vesaik ve V ci maddede yazı ehliyet vesikası, 9» 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka mektubunu ihti. va edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 10 na kadar yuka- İ-rıda adı geçen Alım komisyonu ye aa İn ermez verilmesi