19 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Hükümet, köylülerin kullandığı kaput bez- lerinden yüzde otuz beş tenzilât yaptı General Vilmenin Berlini ziyareti, Fran- sa-Almanya arasın- da bir mukarenet havası yaratıyor a. Bene 20 — No, 7127 — Fiati her yerde 5 kuruş Kahraman ordumuz yarın sabah Edirneye giriyor | Ordu Üçşerefelide büyük bir geçi resmi yapacak ve zabitan a CUMA 19 Ağustos 1938 şerefine ziyafet verilecek taklar kuruldu yarın akşam büyük bir fener alayı yapıla- cak ve şehir tenvir edilecek Yukarıda sol ve ortada tarihi Sultan- selim camisi, solda yarn halkın coşkun tezahüratı arasında Edirneye girecek olan kahraman Mehmedcikler, en aşağıda solda Meriç nehri üzerin- deki köprü Montrö'de imzalanmış olan Boğaz- lar muahedesi mucibince, askerleri- miz, nasıl Boğazlar mıntakâsına gir- mişler ise, şimdi de Selânik itilâfı mu- Telefon; Edirne baştan başa donandı, | Şiği Başmuhazrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20497 Başvekil B. Celâl Bayar dün İzmire gitti Beynelmilel Fuarı açacak olan Başvekilin d pazartesi İstanbula dönmesi muhtemeldir X Ni | e EYİ NA 5 ep Başvekilin İzmire hareketinden iki intiba Başvekil B, Celâl Bayar refakatin- Saat 10,50 de Galata rıhlımına de İş bankası umum müdürü B. | Neşeli bir çehre ile gelen B. Celâl Ba- Muammer Eriş ve Deniz Bank umum |- yar kendisini teşyi için rıhtımda bek- müdürü B. Yusuf Ziya Öniş ile daha | bâzı zevat olduğu halde dün saat 11 | de İzmir vapurile İzmire gitmiştir. İ Ikinci beş senelik! sanayi plânının tatbiki Plânın tatbikine aid hazırlıklar, bitmiş addedilecek bir raddeye geldi Ankara 18 (Akşam) — Denizbank, geçen sene burada toplanan balıkçi- lık kongresinde tesbit edilen esaslar dairesinde hazırlanan su mahsulleri liyen zevatın ayrı ayrı ellerini sika” rak iltifata bulunmuştur. (Devamı 4 üncü sahifede) kanunu projesi üzerinde tedkikler yapmaktadır. Bilindiği gibi esasları henüz Denizbankın teessüs etmemiş (Yazısı 4 üncü sahifemizde) B. Hitler Fransız generali Vilmen'i kabul etti Fransız heyeti şerefine ziyafet verildi, hararetli nutuklar söylendi. Mareşal Göring, heyeti malikânesinde misafir etti Berlin 18 (A.A.) — B. Hitler, saat ti şal Gö Kk d'daki 13 de general Vilmen'i kabul edecek- tir. malikânesinde mümaileyhin misafiri olacaklardır. ” Saat 14 de general Vilmen ile malye- (Devamı 4 üncü sahilede) Edime 18 (Akşam) — Edirne hal kahraman ordumuzun şehre giri- Şini büyük merasimle kutlamağa ha- Zrlanmıştır, Selânikte Balkan antan- İ devletlerile Bulgaristan arasında Btçenlerde imzalanan anlaşma muci- bince, Trakya hududunda Lozan mu- ahedeşine göre mevcud olan gayri aske- ri mıntaka kalkmış olduğundan, kah- raman Mehmedciklerimizin Edirneye girmesine artık ahdi hiçbir mani kal mâmıştar, Hayat ucuzluğu Hükümet köylü kumaşları fiatını yeniden indirdi Istihlâk ve muamele vergisinde yapılan tadil ile tenzilât yüzde (35)i buldu Ankara 18 (Akşam) — B. Celâl Bayar hükümetinin, hayatı ucuzlat- Mak davasında, mühim bir yer tu- sınai mamülâtın ucuzlatılması gerindeki başarıları devam etmekte & , Bu meyanda bühassa köylümüz rafından istihlâk edilen sınat ma- Mülât üzerinde de durulmaktadır, Nitekim bu mamülâttan biri olan ut bezi fiatleri evvelce 5 20 nis m betinde ucuzlatılmıştı. Bu arada bez lerin iplik adetleri, ağırlıkları ve di- ger evsafı tesbit edilmiş ve bezler muayyen 15 tipe ayrılarak fabrika- ların kârları da müstehlik lehine tahdit edilmişti. Bu suretle piyasada mütemadiyen serbes imal edilerek satılan bezler bir kalite ve flat esasına bağlanmıştı, (Devamı 4 üncü sahilede) raci olmak üzere derhal halledise.... Rİ *İ bir şekilde cereyan etmiştir. cibince, yarınki cumartesi günü Edir- ne halkının coşkun ve candan teza» hüratı arasında Edirneye girecekler- dir. (Devamı 4 üncü sahifede) mMmikkantlier: ——----— Gişeler Halk gişeler önünde çok sıkıntı ÇE kiyor. Hele pazar günleri gezmeğe gi- denlerin annelerinden emdikleri süt burunlarından gelmektedir, Şikâyet üç türlü; 1 — Hareket saatinden pek az evvel açılıyorlar. 2 — Miktarları kâfi değildir, 3 — Halk da nöbete riayet etmiyor, Şehrimizin başlıca sıkıntılarından biri olan bu meselede, bütün gişelere Ri 7 ZE da AL ş Prens Andreye ameliyat Belgrad 18 (A.A.) — Prens Andre, dün akşam saat 20,30 da apandisitten ameliyat olmuştur. Ameliyat normal — Şey bayım... Evvelki yaz Macar, geçen yaz Mısırlı rakkase idil... "