19 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

19 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Bahife 8 Eski zamanımıza müteallik kıssalar (Baş tarafı 6 ncı sahifede) çalanmış, araba hayranlarile muha- fiz süvarilerin ve yaverlerin hayvan- larından maada on dört kişi telef ol. muş ve kırk kişi de yaralanmış. Soka- ğin her tarafı kan içinde kalmış. Kral ve kraliçe sıçrıyan kan lekeleri ile sa- raya götürülmüşler. Kaza mahalli feci bir manzara teşkil ediyordu. Fa- kat bu elim vakadan dolayı düğün programını bozmadılar, Gene süvare- lere ve Opera tiyatrosuna ve kral ve kraliçenin şerefine tertip olunan «boğa kursunda, boğayı iz'ac ile ku- durtmak için musallat ettikleri hay- vanların boğanın hücumile karınları- nı delip kanları aktıkça ve barsakları döküldükçe erkek ve kadın halkın zevkleri ve neşeleri son dereceye vari- yordu. El çırpıp ve alkışlar edip sevinç lerinden çılgın gibi oluyorlardı. Boğa- yı öldürmeğe uğraşın «Toreadora» Yazan: Salih Münir Çorlu Mütekaid Büyük Elçi BULMACAMIZ . mızı - Tasarruf. hina - Beyan cdatı alihe bakmak - Yerini bulma, — Pek rel - “Tersi iskambilde bir meyva - Yamala, - Şimali Afrikada bir Raci Diyar ” ilk tatlı devresi, Küçük salon - Aşikâr, Yukarıdan aşağı: 1 — Hirsiz Cargo» 3 — Erkek dadı - Sarma, — - Adi kumaş. 4 — Mulbakla tencere, sahan konan yer. $ — Öfkeli - Katiyen, 6 — Yunanistanın meşhur şairlerinden Homerin bir mersiyesi - Almaktan emir, 7 — Gazeteye yazılan bir bend --Aza, 8 — Güzel sanat - İnce deği. 9 — Hasislik. 10 — Veren, Geçen bulmacamızın halli: Soldan sağa: 1 — Tav, Su, Hün, 2 —On, Kola, Se, 3 — Badana, 4 — Kalamata, 5 — Köse, Adeta, 6 — Sana, Oba, 7 — Risale, 8 — Uz, Nayu, Bu, 9 — Nar, La, Sim, 10 — Traş, Mart Yukarıdan aşağı: 1 — Ton, Kunt, 2 — An, Kös,Zar,3 — Basar, Ra, £ — Kalenin, 5 — Soda, Asal, $ — Ulama, Ayı, 7 — Anadolu, 8 — Atebe, Sa, 9 — Üs, Ata, Bir, 10 — Ney, Punt. Bu akşam Nöbetçi eczaneler Gişi: Asım, Taksim: Kürkçüyan, Firurağada Ertuğrul, Kalyoncukulluk. ıs, Beyoğlu: İstiklâl cad- latasaray, Tüneldp Mstko- Okçumusa caddesinde Pındıklıda Mustafa Nail, , Hasküy:; Asso, Fatih: Is. Met gece açık eczaneler: * Yenikör, Emirgân, Rumelihisarı, Or- taköp, Arnarulköy, Bebek, Beykoz, "aşabahçe ve Anadoluhisarındaki ee- *aneler her gece açıktır. hediye olarak türlü şeyler atıyorlardı. | Kan görmekten bu derecelerde zevk | alan ve lezzet bulan bir halkın iki se- | enberi biribirlerinin kanını dük. | mekten hâlâ bıkmadıklarına şaşma- | . . i . Şirketi Hayriyeden: Yarınki Cumartesi günü Hoparlörlü ve Elektrikli 71 ve 74 numaralı vapurlarımız mutat Lüks Tenezzüh Seferlerini yapacaklardır. 14,30 da kalkan 74 de mükemmel alaturka Saz Heyeti, 14,45 de kalkan 71 de mükemmel Salon ve Caz Orkestrası vardır. Büfeler Lokantacı maruf Pandeli ve Beyoğlu mu- hitinde tanınmış Glorya pastanesi tarafından deruhde edilmiştir. Her taraftan gösterilen rağbet ve arzu üzerine 71 de dans yeri sureti mahsusada büyütülmüştür. Bilet ücretleri her iki vapur için 75 kuruştur. İstanbul Manifatura Tüccarları Birliği İstanbul vilâyetinin 21 temmuz 988 tarihli ilmühaberiyle işbu ağustos iptidasında İs- tanbulda Aşirelendi cad e Dilsizade hanında 8 No; dairede: (İstanbul mani- Yataura tüccarları birliği) ni altında bir birlik kurulmuş ve bunun idare heyeti azası ve ikametgâhlari kanin mucibince aşağıda gösterilmiştir; 1 — Rets: Remal Avunduk ve ortağı Osman bey, Rumeli caddesi Sisa apart. No. 2. 2 — Rels vekili: Vehbi Billmer ve ortağı Slâhhane caddesi Vehbibey apart. No. 6 3 — Aza: Halli Al zmen. Şişli Osmanbey, Matbaa sokak, No. 38 4 — Aza İhsan Mermerci. Kadık Mühür 5 Aza Ali Nec'boğlu, Nişantaş, Refah 6 — Aza Ata Atabek, Nişan'aş, Vali) 7 — Aza Ahmet Hamdi Topbaş. Eren 8 — Aza Mustafa Iükmet Yucat, Aksaray, Ağayokuşu Kemalpaşa mahallesi No. 14 9— Aza Sadi Tamer ve E. Findıklıyan, Taksim Topçu sokak No. 9 10 — Aza A. Lülliyan, M. Narliyan, Harbiye Cümhuriyet caddesi No: 271 Aza Penso Soda dl şirketi, Osminbey Sebat apartıman No, $ Maltas ve ve oğulları, Nişantaş; “Teşvikiye İmren | müessle £, Mermerei apartman No, 15 rtuman. No, 4 caddesi No. 3 nde Etem efendi sokak No. 9! 13 — Aza Liya Yeri No. 5 14 — Aza ve U. kâtip: Agüh Ömez Akalın, Babıâli caddesi No 18 İstanbul Manifatura Tüccarları Birliği Esas nizamnamesi ayrıca tab edilmiştir. mi ve ortağı, Taksim, Abdülhak Hâmid sokak Müberra Apart, BEYOĞLU — TÜNELBAŞI — YENİYOL Fiz ve ve Ticaret ın ALMAN LİSESİ ... Tam devreli Lise, Ticaret mektebi, almanca öğretmek için ihzarı sınıflar. Derslere 16 Eylül cuma günü başlanacaktır. Kayıt muamelesi 9 Ey- lülden itibaren hergün saat 8 den 12 ye kadar: Nüfus teskeresi veya ika- met tezkeresi; mahalli nükümet doktorluğunca tasdikli sıhhat raporu çi- çek aşisı kâğıdı ve tifo aşısı kâğıdı; altı fotoğraf ve mektep tasdiknamesi veya diplomasiyle yapılır. Fazla malümat için 49486 ya telefon edilmesi, Kayıtlar 15 Eylül perşembe günü saat 12 ye kadar devam edecektir, Üsküdar kız enstitüsü direktörlüğünden: Üsküdar Kız enstitüsü ve Akşam kısunlarına 22 ağustos 938 den itibaren talebe kaydına başlanmıştır. Kayıt günleri: Pazartesi, çarşamba, cuma günleri.. saat 9—12, 1—4 (5571) :snafı Cemiyetinden: İstanbul Deniz Küçük nakliyı Cemiyet nizaranamesine ilâvesi hey'eti idarece teklif olunacak mevad hal kında görüşülüp karar verilmek üzere hey'eti umumiyenin 23/8,/938 salı günü | saat 13 de toplanmanı tekarrür ettiğinden cemyiette mukayyet azanın mezkür İ gün ve saatte gelmeleri rica olunur. Açık eksiltme ilânı: Haydarpaşa Lisesi satınalma kurumundan: 3 Eylül 938 cumartesi günü saat 11 de İstanbul Kültür direktörlüğü binası içinde Liseler muhasebeelliğinde toplanacak olan komisyonda 1071 lira 92 ku- Tuş keşif bedelli Haydarpaşa lisesinde yapılacak bölme işleri açik eksiltmeye İ konulmuştur. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri, genel hususi ve fenni şartnameleri proje keşif hülâsasile buna müteferriğ diğer evrak Haydarpaşa lisesinde görü- lebilir. Muvakkat teminat 81 liradır. İsteklilerin en az 1.000 llralık bu işe benzer iş yaptığına dair idarelerinden almış okduğu vesikalara istinaden İstanbul Nafıa müdürlüğünden alınmış eh- liyet ve 938 yılına ait ticaret odası vesikalarile gelmeleri. (5565) Nafia Vekâletinden: Diyarbakır - Cizre hattının altmışıncı kilometresile seksenbeşinci kilo- metresi arasındaki dördüncü kısmın inşaat ve ray ferşiyatı kapalı zarf usulü ile münakasya konulmuştur. i — Münakasa 26/8/9389 tarihine müsadif cuma günü saat 11 de vekâleti- miz demir yollar inşaat dairesindeki münakasa komisyonu odasında yapılacak- tar. 2 -- Bu işlerin muhammen bedeli bir milyon yüz etlibin liradır. 3 — Muvakkat teminat kırk sekiz bin iki yüz elli liradır. 4 — Mükavele projesi, eksiltme şartnamesi, bayındırlık işleri genel şartna- mesi vahidi kiyasii #iat eli, fenni şartname, ahşap traversle ferşiyat tali- matnamesi, çimento normu, telgraf hattı, şarinamesi, plân profil ve köprü projesinden mürekkep bir takım münkasa evrakı elli lira mukabilinde demir yollar inşaat dairesinden tedarik olunabilir. 5 — Bu mümdkasaya girmek 'yenlerin 2490 numaralı arttırma, eksilt- İme ve ihale kanunu mucibince ibrazına mecbur oldukları evrak ve vesikaları yakkat teminatlarını için muteber bilümüm Nafta işlerine ve- t iş » girebileceklerine dair vekâletimizden verilmiş alarını ve fiat tek'ileri: vi kapalı ve mühürlü zarflarını e eksiltme şartnamesinni tarifatı dairesinde hazırlıyarak r numaralı makbuz mukabilinde inşaat dairesi i etmiş olmaları lâzımdır. (2112) (5299) İstanbul verem mücadele cemiyetinden Erenköy sanatoryomunda istihdam olunmak üzere 120 lira ücretli bir mü- tehassıs tabibe ve 60 lira ücretli diplomalı bir hemşireye lüzum vardır. Talip olanların cemiyete müracaatları. 15498) in Vi zin | kuruş bedel İ haiz bulunup yaşı otuzdan yukarı olmıyanlar arasında 27/8/938 saat d — 19 Ağustos 1938 DA GOJİ, ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayınız MEYVA Tuzu En hoş ve taze meyvaların usarelerinden istihsal edilmiş tabii bir meyva tuzudur. Emsalsiz bir fen harikası olduğundan tamamen taklid edilemez İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğtu — İstanbul Kapalı zarf usulile yapı ilânı Kültür Bakanlığından: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankarada Hamamönünde yapılacak ortaokul inşaatı ve teslestıdır. Keşif bedeli 325 604 lira 89 kuruştur. 2 — Eksiltme 26 ağustos 938 tarihinde cuma günü saat 1l de Kültür Ba- kanlığı orta öğretim genel direktörlüğünde kapalı zari usulile yapılacaktır 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi ve buna ait müteferri evrakı 16 lira 28 mukabilinde Kültür bakanlığı orta öğretim dairesinden alabilir- ler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 16 774.20 liralık muvakkat te- minat vermeleri ve nafıa vekâletinden 1938 senesi için yapı müteahhilliği ve- sikası göstermeleri ve bir defada yaptığı en büyük buna benzer bir işin bede- dinin 200 000 liradan #z olmaması ve müteahhidin diplomalı mühendis veya mimar olması veya bunlardan biri ile müşlereken teklif yapması ve mukave- leyi birlikte imza etmesi lâzımdır, 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir sa- at evveline kadar Orta öğretim dairesine getirerek eksiltme komisyonu reisli- ğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Posta ile gönderilecek mektup- Jarın uyni saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu İle olması ve taahhütlü olarak gönderilmesi şarttır. Postada olacak gecik- kabul edilmez. (2958) (5257) Darphane ve damga matbaası müdürlüğünden: 1 — İdare muhasebesine 25 lira maaşlı iki kâtip alınacaktır, lise mezunu ve askerliğini yapmış ve memurin kanununun 4 üncü maddesinde yazıl şartları uzda müsabaka yamlacakfır. Taliplerin imtihan esaslarını anlamak için vesaikiyle müdürlüğe müracaatları, (Teşrinisani 938 de terhis edileceklerden müsabakaya girip kazananların o vakit tayinleri yapılmak üzere kabulleri caizdir.) 1 — Yerli malt 50 ton Külçe kurşun balsa zari usulile. 2 —115 ton sömlikok açık eksiltme ile. 3 — 3000 kilo meşe kömürü ve 80 çeki kesilmemiş gürgen paaarlıkla satın alınacaktır. 4 —'Tahminen 6 ton muhtelif pik ve 40 ton kırpıntı matbaa kâğıdı ve hur- da birer adet kalorifer kazanı ve saç soba pazarlıkla sattlacaktır. 5 — Kurşunun muhammen bedeli 13250 Ilra ve muvakkat teminatı 992 llra 75 kuruştur. 6 — Sömikokun muhammen bedeli 2357 lira 50 kuruş ve muvakkat temi- natı 177 liradır. i 7 — Kurşunun eksiltmesi 1 eylül 938 perşembe ve sömikokun eksiltmesi de 2 eylül 938 cuma günü saat 14 de yapılacaktır. 8 — Meşö kömürü ve gürgenin pazarlığı 6 eylül 938 sah günü saat 14 de yapılacaktır. 9 — Yukarda gösterilen eşyanın pazarlıkla satışına 8 eylül 938 perşembe günü saat 14 de başlanacaktır, 10 — Teklif mektupları eksiltmeden bir saat evvel müdüriyetimizdeki ko. misyona verilecektir. Eksiltme ve arttırma gösterilen saatlerde bu komisyonda yapılacaktır. 11 — İstekliler şeringmeleri almak ve satılacak eşyayı görmek için 13 ağus- tos 938 tarihiriden itibaren her gün saat 14-16 da idareye müracaat edebilirler, (5322) imtihanla memur alınacaktır inhısarlar umum müdürlüğünden İdaremiz müskirat kısmında çalıştırılmak üzere eski Halkalı yüksek Zi- raat mektebi veya Ankara Yüksek ziraat enstitüsü mezunlarından imtihanla aşağıde yazılı evsaf ve şerniti haiz ınemur alınacaktır. 1 — Yaşı 21 den aşağı ve 35 den yukarı olmamak. 2 — Askerliğini y 2 si a j nü ahlâk ashabından olmak, haysiyeti mü- hil bir cürüm ve alelitlâk ağı ya o derecede cezayı müstelzim bir fiille mahküm bulun ri hastalıklara ve bedeni ve akli arızalara müptelâ sinden 936 senesinden eyvel çıkmış ise şimdiye kadar çalıştığını tesbit eylemek, 8 — Bir ecnebi lisanına okur, yazar ve anlar şekilde vakıf olmak. 7 — İmtihan sözlü ve yazılı olarak 25/8/938 perşembe günü saat 9 da umum müdürlük merkezinde icra edilecek ve kazananlara icap eden tebligat adresleri. ne yapılacaktır. Tallulerin üç adet fotoğraf ve evrakı müsbitelerile birlikte en geç 24/8/938 çarşamba günü saat 12 ye kadar idaremiz memurin müdürlüğüne müracaat et“ meleri, (0384),