24 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

24 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Kulelililer, kara sporlarında oldu- ğu gibi deniz sporlarını da büyük bir alâka ve enerji ile başarmağa uğra- şıyorlar. larına da her gün muntazam bir programla çalışan ve çalıştırılan bu değerli gençler, bize bu devamlı ve bilgili mesailerinin kıymetli hasıla. lasını göstermek için dört senedir yaptıkları gibi gene bir bayram ter- tib etmişlerdir. Bu bayrama komutanlar, bütün mekteb direktörleri ve sporseverler davet edilmiştir. Güzel bir program- la hazırlanmış olan Kulelililer, okul- ları önündeki su cereyanlarına Tağ- men elbiseli, hattâ techizatı yüz meğe, kurtarma, sudâ boğuşma ta- Jümlerine ehemmiyet vermişler ve wuvaffak ta olmuşlardır. Mülead- did su topu takımları da vardır. Başvekilin kendilerine hediye et- tiği şarpi ile her gün çalışıyorlar. 21 ağustos 938 cumartesi günü saat 16 da Kuleli lisesinde yapılacak olan bu dördüncü su sporları bay- ramının programı şudur; 1 — İstikiâi marşı, 2 — Bir söy- lev, 3 — Müsabikların geçid resmi, 4 — Atlamalar: 1, 3 5 metreden (Traplen ve kuleden), 5 — Kuleli bayrak yarış: 50 metre serbes, 100 metre kurbağalama. 50 metre sırtüstü, 100 metre serbes, 200 met- Antalya (Akşam) — Şehrimizden hareketle bisiklet: turuna çıkan üç genç, Burdur, İsparta, Eğirdir, Şar- Kikaraağaç, Kıreli, Konya, Cihan- beyli, Ankara, Polatlı, Sivrihisar, Eskişehir, Kütahya, Afyon, Sandıklı, Dinar, Tefenni, Korkuteli, yolu ile Antalyaya dönmüşlerdir. Katedilen mesafe 1528 kilometredir. Bu tur 18 gün içinde 5 gün istirahatle yapıl kilometreye çıkarılmış, günde vasali 8 santlik mesafe katedilmiştir. Spor- cularımız yağmur ve kuvvetli rüzgâr- lar alanda seyahatlarına devam et- muvaffakiyetle başaran sporcuları- mız dönüşlerinde parlak surette kar- şılanmişlardır. Partide kendilerine bir çay ziyafeti verilerek madalyalar- | la taltif edilmişlerdir. | İzmit dAkşım) — İzmit gençle inde yüzücülük ve deniz sporlarına bevea ve rağbet, günden güne art- le sporlar anında çok mühim muştır, Vasati günlük yürüyüş 100 © kilometre tahmin edilmişken 117 * mişlerdir Çizilen seyahat programmi | mir ürkiye 200 metre kurbağalama şampiyonu Yusuf çalıştırdığı İ gençlerle bir arada - maktadır. Bu sayede İzmit, Türkiye pim Kulelerin di üncü SU su sporları bayramı | Cumartesi günü saat16 da zengin bir program ile tesid edilecek re kurbağalama, 100 metre sırtüstü, 6 — Su altından yüzme: (Çıkış ye rinden düz olarak mesafe alma), 7 — Su altından dalarak en çok tabak çikarma: (3 : 5) metre derinlikten), 8 — Kurtarma, taşıma yüzmeleri ve canlandırma, — Esbise ile yüzme, su içinde soyunma, elbise ile mukave- met yüzüşü, 10 — Seferi teçhizatla atlamalar (5 metreden), 11 — Teçhi zatlı sudan geçişler, 12 — Padelbot yarışlar, 18 — Su topu, 14 — Şerpi yarışı, 15 — Müküfat tevzi. Yukardaki yarışlar arasında ay- rica deniz eğlenceleri de yapılacaktır. Gdiş vapuru: Köprü. Üsküdar is- kelesinden: 15,25 Dönüş vapuru: Çen- gölköyünden: 18,5, 18,42. Bandırma İdman Yurdu idare heyeti intihabı Bandırma (Akşam) — İdman Yur. du idare heyeti intihabı yurd âzaları- nın Halkevi salomında toplantısile ic. ra edilmiştir. Eski idare heyetinin se- nelik raporu okunduktan sonra seçim yapılmış ve neticede B. B. Ragıb Kural, Talât Esin, Salâhaddin Tekeli, Bekir Ural, ve Hakkı Sarı ekseriyetle idare Erbaade bir maç Erbaa 22 (Akşam) — Buraya gelen Samsun Demir spor klübü arasındaki maç üç üçe berabere bitmiştir. 18 gü nde bisiklet ile 1528 kilometre kateden üç Sporcumuz 1528 kilometrelik turu muvaffakıyetle bitiren üç Antalyalı sporcu izmitte yüzücülük çok rağbettedir mar zer eği bir merkez olmuştur, Türkiye 200 metre kurbağalama şampiyonu Yusuf, İdman Yurdu yü- zücülerini muntazam bir suretle çâr Muhtelif takım cuma günü izmire gidiyor İzmire gidecek İstanbul muhteliti takviye edildi Futbol federasyonu tarafından fu- ar münasebetile İzmirde Trakya, An- kara, İstanbul ve İzmir mubielitleri- nin iştirakile yapılan futbol turnua- sına iştirak edecek «lan İstanbul mufhteliti cuma günü sabahı Bandır- ma tarikile İzmire hareket edecektir. Evvelce bu müsabakalara iştirak et- mek Üzere altı Klüp muhtelitinden teşkil edilen İstanbul muhtelitine, İz- mirliler bu takımın İstanbulu terasil et- mekten uzak olduğunu ve İstanbulun birinci sınıf dört Klübünden oyuncu Alınmadığı için bu takıma karşı oy- namıyacaklarını (o bildirdiklerinden, son bir kararla bu takımın kadrosu değiştirilmiş ve İstanbulun birinci s1- nıf klüplerinden müteaddid oyuncu alınarak giden müuhtelitin kadrosu kuvvetlendirilmiştir. Yeni muhtelit takıma Beşiktaştan Mehmed Ali, Güneşten Murad, Gala tasaraydan Haşim, Fenerbahçeden Esad ve Lebib alınmışlardır. Yeni oyuncularla takviye edilmiş olan İstanbul muhteliti, İzmirde; Mehmed Ali - Bahadır, Lebib - Sa- deddin, Esad, Kemal - Muhteşem, Şe- hap, Haşim, Haydar, Murad, Şeklinde oynıyacaktır. Çekilen kura mucibince İzmir maç- larında 27 ağustos cumartesi: Trak- ya - İzmir, Ankara - İstanbul; 28 ağustos pazar: Trakya - Ankara, İs mir - İstanbul; 20 ağustos salı: Trak- ya - İstanbul, Arkara - İzmir takım- ları karsılaşacaklardır. 16 futbolcudan mürekkep olan İs- tanbul muhteliti, mntaka asbaşkanı Muhtarın riyasetinde gitmekiedir. Kendisine hakem olarak Nuri, antre- nör ularak Kelle İbrahim refakat et- mektedir, Bisikletçilerimiz dünya şampiyonâsına giremiyecek mi? 28 ağustosta Hollandada yapılacak olan dünya amatör bisiklet şampiyo- nasına girmemiz hakkında evvelee ve- rilen karardan, döviz müsaadesi alı- namadığından dolayı vazgeçilmiştir. Bu müsabakalar için bütün vesait temin edildiği ve bir aydanberi bisik- letçilerimiz muntazam bir şekilde ça- lıştarıldığı halde son dakikada çıkan bu engelin bertaraf eğilmesi yoluna gidilmesi, dünya amatör bisikletçile- rinden pek te aşağı olmadıklarını Ber- Un olimpiyadlarında 8 inci gelmek suretile isbat eden bisikletçilerimizin istikbali namına elzemdir. Alâkadarların buişe lâzım olan ehemmiyeti vereceklerini ve bisiklet- gilerimizin dünya bisikletçilerile boy Mısır takımı cuma günü geliyor Festival münasebetile tertip edilen futbol maçlarında cumartesi günü Güneş - Galatasaray muhtelili ile pazar günü de Fenerbahçe - Beşiktaş muhteliti ile karşılaşacak olan Masırın lig ve kupa şampiyonu Ennadiyülehli klübü cuma günü sabahı şehrimize federasyonu umumi kâtibi riyaset et- mektedir. İçinde 8 Mısır mili takım oyuncu- su bulunan bu takımın kuvveti hak- kında fazla bir şey yazmağı zaid bu- Iuyoruz. Eski futbolcuların çok iyi tanıdığı Muhtar ve Ali Fehmi bu ta- kımla birlikte şehrimize gelecek ve muhecim hattında oynıyacaklardır. Bebek bahçesinde aile balosu Beşiktaş Helkevinden: Sosyal yardım ve yoksul çocukları bakım işlerinde Jütufkâr muavenetlerde bulunan sayın katdeşleri- mize 7oYX11 ve eğlenceli bir gece geçirmek için 27 Ağustos I4İ8 cumartesi günü sant 16 dan sabaha kadar devam etmek üzere Bebek Bahçesinde bir ale balosu terib edilmiştir. Üyelerimizin paramız duhuliye kartlarını almak üzere her gün öğleden sonra Halkevimizo müpacaatları Tâzımdığ, i 24 Ağustos 1938 Zincirlikuyudaki otomobil faciasının muhakemesi Mahkeme muhtelif şahidleri dinledi ve muhakemeyi başka bir güne talik etti Beş ay kadar evvsl Maslak yolun- da Zintirlikuyu civarında gazeteci arkadaşımız “Tahirin ölümü ve Hay- dar, Şefik, Ekrem, Nihad ve şoför Kemal adlarında beş “kişinin de ya- Yalanmalarile neticelenen otomobil kazasının muhakemesine ağır ceza mahkemesinde bakılmıştır. Dünkü celsede şoför Kemal mev- kufen suçlu yerinde, elekirik şirketi müşteriler dairesi müdürü B. Os- man Kema! de davacı yerinde bulu- nuyordu. Celse açılınca, kaza esna- sında otomebilde bulunup yaralar nanlardan Nihad şahid olarak din- lendi, Nihad kazayı şöyle anlattı: — Sabahleyin erkenden beş kişi matbaadan çıktık. Dalma bizi gez- meğe götüren şoför Kemalin otomo- biline bindik. Galatasaray civarında bir dükkândan üç şişe rakı ile yiye- cek aldıktan sonra Zincirlikuyudaki gazinoya gittik. Orada rakıları içtik. Şoför rakı içmedi. Saat 77 sıraların- da Büyükdereye gitmek üzere tek- rar otomobille yola çıktık. Biraz git- tikten sonra karşıdan 150 metre ka- dar Merimizde başka bir otomobil gördük. Bizim şoför korne çalarak yol istedi. Öndeki otomobil de yolun sağ tarafına sapmak suretile yol ver- di. Biz yolumuza devam ettik. Fakat aramızda dört metre kadar mesafe kaldığı sırada öndeki otomobil bir- denbire tekrar sola dönerek önümü- ze çıktı. Bu otomobile çarptığımızı hatırkbyorum. Bundan kırk sekiz sa- at sonra ayıldığım zaman da kendi- mi hastanede buldum, Beynim zede- Jenmiş. Hiç birşey O hafırlıyamıyor. dum. Öndeki otomobile çarplığımız zaman bizim şoför Kemal sarsılmış ve çarparak yami- mıştı. Müsademeden evvel ve müsa- deme esnasında bizim otomobil 50 ile 70 kilometre arasında bir süratle gidiyordu. Öndeki otomobilin sahibi 'B. Osman Kemal, bizim yol istemek üzere çaldığımız korne sesini duymuş olacak ki, sağ tarafa saparak bize yol verği, Bu ifade Üzerine reis, B. Osman Kemalin ne diyeceğini sordu. B. Os- man Kemal korne meselesine İtiraz ederek; — Yol üzerinde otomobilimle ma nevre yaptığımı ilk defa söyliyen be- nim, Fakat bu manevrayı arkadan korne sesi duyarak yapmadım. Ge- zintimi bitirmiştim. Maksadım, yan- taraftaki toprak yola saparak olomo- bilimi çevirip geri dönmekli, Yoldan saparken dikiz aynamdan baktım. Seksen, hattâ yüz metre geride dahi Ücretsizdir. otomobil görmedim. Korne sesi de duymadım. O esnnda arkadaki ©to- mobil daha geride imiş. Çok süralli geldiği için birdenbire bans yaklaş- mış ve çarpmıştır. Korne de çalma- mıştır. Benim etomobilime çarpınca ayağımdan yaralandım. On gün te- davi altında kaldım. Olomubil bana çarptıktan sonra yanımdan geçti ve sikzaklı yürüyüşle ilerlemeğe başla. dı. Belki yardıma İhtiyaçları olur Gi- ye otomobilimle bir müddet urkala- rını takib ettim. Fakat onlar durma- dılar, yollarına devâm ettiler, 57 metre İleride de ağaca çarplılar, feci kaza oldu. Eğer ağaca çurpmasaydı- lar yine durmıyacuklurdı, Benim olo- mobilim küçük ve Lekne gibi birşey- dir. Bana çarpmakia onların koca- man otomobillerine hiç birşey olmaz. Asıl zarar gören benim. Hem yara Jandım, hem otomobilim hasara uğ- Tadı. Şimdi de zarar ve ziyan davacısı sıfatile burada bulunuyorum. Dedi, Şahit Nihad hazırlık tahki- katında verdiği ifadede kendi otamo- billerinin 80 fle 100 kilometre arasın- da bir süratle gittiğini ve 5, 6 metre yaklaştıkları sırada B. Osman Kema- lin birdenbire obomobilini çevirip yo- Ja çıktığını söylemişti. Bujki ifade. si arasındaki farkın sebebi soruldu. Nihad: — Kazada beynim yerinden oyna- mış, kendimi kaybetmiştim. Hâlâ kendimi toplıyamadım. Rakamlar arasında bocalıyorum. Dedi. Şefik ve Haydar adlarındaki diğer şahitlerle karakol fandarmaları da dinlendi. Teğkik için evrakın id- dia makamına tevdiine karar verile. rek muhakeme başka güne bırakıldı. Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişli: Maçka, Taksim: İstiklâl cad- desinde Kemal Rebul, Kurtuluş cad- desinde A. Gulapilo, Beyoğlu; Gala- tasaray, Posta sokağında Garih, Ga- lata: Topçular endesinde Hidayet, Kasımpaşa: Vasıf, Hasköy: llahmoğ- unda Barbut, Eminânü: Beşir Ke- mal, Fatih: İsmail Hakkı, Karagüm- Tük: Mehmed Font, Bakırköy; Mer- kez, Sarıyor: Osman, Aksaray: Yeni- kapıda Sarım, Beşiklaş: Vidin, Pe- ner: Vitali, Kumkapı: Cemil, Küçük- pazar: Hasan Hulüsi, Samatya: Ye- Gikulede “Tvofilos, Alemdar: Çeriberli- taşta Sırrı Rasım, Şehremini: Ahmed Hamdi, Kadıköy: Sadık, Yeldeğirme- ninde Üçler, Üsküdar: Selimiye, Hey- belinda: 'Tomas, Büyükada: Halk. (Yüksek iktisat ve ticaret mektebi direktörlüğünden: Yüksek İktisat ve Ticaret mektebi ve ona bağlı Ticaret Hisesi ve Orta ti- “İleanet mektehi kayıt ve kabul şartları: Mektep, Yüksek iktisat ve ticaret mektebi, ticaret lisesi, orta ticaret mel tebi olmak üzere üç kısımdan müteşekkildir. Mer üç kısım da yatıh değildir. Yüksek İktisat ve Ticaret kısmı üç senedir, Bu kısma kayıt ve kabul için: 1 — Lise bitirme ve olgunluk sınavlarını başarmış olmak. 2 — Ticaret liselerinden mezun olmak lâzımdır. Ticaret lisesi İlk yılı ihzari olmak üzere dört yıldır. Bu kısma kayıt ve ka- bul için. 1 — Orta mektep mezunu olmak. 2 — Orta ticaret mekteplerinden mezun olmak, 3 — 18 yaşından büyük olmamak lâzımdır. «Yalnız dört senelik orta ticaret mektebi mezunları bu kısmın birindi si mıfına kabul edilirler.» Orta Ticaret mektebi ilk yılı ihzari olmak üzere dört yıldır. Bu kısma ka yıl ve kabul için: 1 — İlk mektep mezunu olmak. 2 — 15 yaşından büyük olmamak lâzımdır. «Başka mekteplerde iki yıl üst üste aynı sınıfta kaldığından kaydı si. nen talebe ticaret lisesi ve orta ticaret mektebi kısımlarına kabul edilemezles, Mektebe kayıt için müracaala aşağıdaki belgelerin getirilmesi lâzımdır. > Z. Direktörlüğe hitaben yazılmış bir dilekçe, 2 — Mekteb diploma veya tasdiknamelerinin asılları, 3 — Nüfus cüzdanı. 4 — Aşı kâğıdı ve sıhhat raporu 5 — İyi hal kâğıdı. 6 — Alta tane vesika fotoğrafı, Ticaret lisesi ve orta ticaret mektebi kısımlarına Kıyı, olunacak talebe