28 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Güneş - Galatasaray muhfeliti Mısır şampiyonunu 2 - 1 yendi Takımımız idmansız olmasına rağmen güzel oynadı ve galibiyeti haketti Komerden gelen bir topa Melt, Whsıt Kalecisi ile aynı zamanâs sıçrıyor Festival komitesi tarafından şeh- rimize davet edilen Misır İlig ve kupa şampiyonu Ennadiyülehli takımı ilk maçını dün Taksim stadında Güneş Galatasaray muhtelitine karşı oyna- dı. Futbol mevsimimiz, kuvvetli bir ec- nebi takımile oynanan oldukça gü- zel e muvaffakiyetli bir maçla açıl miş bulunuyor. Ennadiyülehli takımı beş seneden- beri Misir şampiyonluğunu elinde tu- tan bir timdir ve içinde, kaleci, s0 bek, sanirhaf, solhaf, sağaçık, san- trfor beynelmilel oyunculardır. Bi- hassa santrfor oynıyan Mahmud Muhtar 1924 olimpiyrdlarındanberi Misir xilli dakımında devamlı suret- te oynıyan ve 1928 de dünyanın en iyi soliçi ünvanını kazanmış olan kıy- melli bir oyuncudur. Miş “*mpiyon takınu şu oyuncu- lardan mürekkepti: "Aziz Fehmi - Ahmed Elvahiş, Kâ- mil Mesud - Murad Fehmi, İsmail Refet, Hüseyin Elfan - Hani, Savaf, Mahmud Muhtar, Rüştü, Elaşri. Buna mukabil mühtelit takımı mız, başlangıçta on oyuncusu mini küme şampiyonu Güneşten, yalnız bir tanesi Galatasaraydan olmak üze- re aşağıdaki şekilde idi; Cihad - Faruk, İbrahim - Eştak, Rıza, Ömer - Melih, Selâhaddin, Ve- bap, Niyazi, Rebil. Rahatsız olan Şazi Tezcanın yeri- ne Feridun Kılıç hakem seçildi. Duhuliyelerin yüksek olması yü- xünden stadyoma ancak üç bin ka- dar seyirci gelmişti. Maça, uzun merasimden sonra #8 at 17,10 da başlandı. Oyuncularımı- zın henüz idmanlı olmayışından do- layı neticeden nikbin olmıyan seyir. ciler daha ilk dakikalarda takımımı- zın çok güzel ve kombine bir oyun çıkarmağa başladığını görerek evve- lâ hayret içinde kaldılar. Sonrada memnun oldular, İlk on dakika içinde Vehabın ha- vadan attığı sütler veya zamanında, ve çok güzel ortaladığı bir topu Vehap çok güzel bir şütle kaleye gönderdi İakat pek az havadan... Mısır kalesi © aleyhine üst üste iki korner oldu. Ne- tice yok... Mısırlılar fazla bir hat üze- rinde oynuyorlar, henüz sahaya da alışmadılar. Rüzgür altinda toprak sahada oynamağa alışık olmadıkları yüzünden bocalıyorlar. Fakat daki- kalar geçtikçe Mısır takımının genç soliçi Rüştünün topu (fevkalâde dınblinglerle sürüklemesi muhtarın akıllı oyunu ve sağaçığın fazla de- marke kalması yüzünden Mısırlılar yavaş yavaş açılmağa başladılar. Yirmi beşinci dakikada kalemiz ilk mühim tehlikeyi geçirdi. Muhta- nın şinişek gibi bir şütünü kale dire. ği kurtardı. Biraz sonra takımımızda oldukça değişiklikler oldu: Selâhaddin, Niyazi, Melih, Rebii, Bülend. Santrhaf Rızanın yerine geçti. Istanbulat yarış- | larının sonuncusu Bugün İstanbul at yarışlarının altinci ve sonuncusu Veliefendi koşu yerinde Yapilacıktır. Programân mevcud beş koşu arasında mevsimin büyük Ikramiyeli yas rışlarının bulunması günün ehemmiyeti- ni arttırmaktadır. Geçen hafta neticeleri oldukça tahmin edilebilen koşular yapıldığı halde çifte bahiste kazananlar bir liralarına muka- bil 54 lira almışlardı. Bugünkü koşularda ufak bir sürpriz olursa çifie bahsi tut- turabilecek talihlilerin bundan çok fazla kazanacaklarını zanneğiyorum. Bugün yapılacak koşular şunlardır: Birinci koşu: Üç yaşındaki yarım kan iz taylara mahsus handikaptır. Me- Safesi 1600, metres ikramiyesi 190 Tlradır. Bu kuşuda Bintepe 59, Kop 54, Alcey- | Jin 51 Kilo ile koşacaklardır. Rakiölerini daha az kilo farkı ile v6 kolaylıkla geçen bay Celâl Bayarın Bin- tepesi bu koşuda da şansını kaybetmiş bir vaziyette değildir. Maamatın rakibleri de hafif kiloları dolayıslle tehlikeli ola- bilirler, İkinci koşu: Üç ve daha yukarı yaşta” balis kan İngiliz at ve kısraklara mahsustur. Mesafesi 1800 metre, ikrsmi- yesi 480 liradır. Hali hazırda memleketimizde mevcud halis kan İngiliz at ve kıusraklarının başında giden bay Sald Finiimin Sun and sir ve Novice isimlerindeki kısrakları bu koşunun birinci ve ikinciliği için en kuvvetli nameedlerdir. Kendilerine en yakın kuvvetle olan Dendi bu mesafe kuvvetli yakiblerine tehlikeli olamaz zannındayım. Üçüncü koşu: İki yaşındaki halis kan Sağdan yürüyen çok güzel bir kr | ingiliz erkek ve dişi taylara mahsustur. da Selâhaddin topu Bülendiri ayağı- na verdi, güzel vole bir şüt kalenin üst direğini sıyırarak avuta gitti. Melih, süratle bekleri geçti, arka- dan ittiler. Hakem penaltıyı çalmadı. 44 üncü dakikada kalecinin bir de- Mi 1000 metre, ikramiyesi 1200 li- ann Benyör, Yılmaz Kaya, Oya, Karmafl ve Balıray ismindeki taylar kaşacaktır. Bunlardan Senyör Ankarada kazandığı 800 liralık koşu dolayısile 5 kilo, Oya ve oYumaz Kaya Istanbulda kazandıkları bi- gajmanında Muhtar Hakkının alt. (cer koşu dolayıslle de sırasile 3 ve iki na girerek haf hattında bir faval yapı) tu. Favalü Hakkı çekti. Selâhaddin güzel bir kafa vuruşu ile topu iki be- kilo fazla siklet taşıyacaklardır. Diğer tay- ların kiloları müsavldir. * Zu tayların hepsi bir arada koşmadık- it için bugünkü koşuları çok enteresan kin arasında bulunan Melihin önüne | olacaktır. Taşıdıkları faxin kilolara rağ- gönderdi. Melih süratle iki bekle ka- lecinin ortasına girdi ve topu ağlara gönderdi. Devre (1-0) Güneş - Galatasaray muhtelilinin galibiyeti ile bitti. Bu devrenin umumi görünüşü şudur; İdmansız olmasına rağmen takı- mumız güzel, kombine ve hâkim oy- namıştır. Mısırlılar arasıra çok gü- zel kombinezonlar ve top kontrolü göstermelerine rağmen, rüzgüra kar- şı ve alışmadıkları toprak saha üze“ rinde beklenen muvaffakiyeti güste- rememişlerdir. İkinci devre, Musırlıların kalesi aley- hine üst üste olan iki kornerle başla- dı. Muhtelitin hâkimiyeti devam edi- yor. Altıncı dakikada haf hattından gelen bir topu Melih çok güzel takip etti. Kaleci, topu yumrukla uzaklaş- ardı, Eşfak yakaladığı topu ortaladı. Mısır kalecisi önüne düşen topa tek. rar yumruk vurdu, kaleden oldukça uzakta topu yakalıyan Rebii, kalenin boş olduğunu gördü ve derhal şütü çekti. Ağları bulan topla mühtelit (20) galip vaziyete geçti. Bu gölden sonra Mısır şampiyon tâ kımı bir aralık büsbütün bocalamağa başladı. Bu arada Melih malüm sür- atle gene kaleci ile karşı karşıya kal dı. Ele tuttular. Hakem gene çalmadı. Muhtelit takım biraz gayret göslere- bilseydi, gol adedi Yazlalaşabilirdi. Fakat idmansızlıktan yorulan oyun- cular yavaş yavaş gevşemeğe başladı- lar, Musıritlar ise, rüzgürm da yardı- mile ve gene söliçlerinin oyunu sâ- yesinde hâkimiyeti yavaş yavaş elle- rine aldılar ve on sltıncı dakikada şütle ağlara gönderdi. Oyun 2-1) vaziyete girince, oyuncularımız tehli- keyi görerek son bir gayret sarfetti- ler ve maçı (241) kurtarmağa mu- yaffak oldular, “ Dünkü oyunun birinci devresi ile ikincinin başlangıcı güzeldi, Her iki takımın idmansız olması yüzünden, çünkü Mısırda da futbol mevsimi he- nüz başlamamışlır, ikinci devrenin mühim bir kısmı bozuktu ve biraz da sertti. Mısır takımında kaleci ikinci gok de hatalıdır. Bekler vasat, santrhaf çok iyi, soliç mükemmeldi, Muhtar akıllı ve güzel oynadı. Diğer oyuncu- 14 da Bem Bilhassa e KERE EEE EEE EEE men koşu kazanmış olan taylar bilhassz Yümaz Kaya ve Mr rakiblerine falk görükmektedirler. Her koşuda şanslı gösterildiği halde bir birincilik kazanamıyan Karanfile müşterek bahiste ouisider olarak oyuno- nabilir.* Dördüncü koşu: Dört ve daha yukari yaştaki yerli yarım kan İngiliz at ve kısraklara mahsus handikaptır. Mesafesi 3000 metre, ikramiyesi 510 Hiradır, Bu koşuda koşacak at ve kisrakların taşıyacakları kilolar şunlardır: Gezlân 50, Olgo, 53, Mavzika 54, Mah- mure 53. Geçen hafta 2600 metrelik koşuyu $7 kilo ile koşan Olgo kazanmış, Ceylin 63 kilo ile ikinci olmuştu. Bugünkü küoları ise Olgaya nazaran Ceylina şans oOver- mektedir. Fakat Mahmurenin de Kilosu 60 dan 53 e düştüğüne göre bu kısrak ta Ceylân için tehlikeli bir rakib olacaktır. Bu koşuda koşacak olan dört oyarım kanıh da kazanma şansı olmakla beraber yukarıda yazdığımız gibi Ceylin ve Mah- raureyi rakiplerine birz üstün görüyo- rum. Beşinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki ayrılmışlardır, Bu sebeple bu koşuda her zaman gördü- Gümüz arap eh göremiyete- ğiz. Bununla beraber koşacak alar olduk- ça müsavi kuvvette oldukları için yarış- ları güzel ve heyecanlı olacaktır, Geçen fıh Aldervişin hemen arkasında ikinci ge- len Ünlü ihmal edilmiyecek kuvvette bir atar. Üçüncü hafta yarışları meyanında ya- gu daha Wâve edeceğini duydum. Bu ko- şunun yapılması tahakkuk etliği takdiğ- de halis kan İngiliz at ve kısraklarına mahsus biç handikap şeklinde olacaktır. 'Burndn Taşpınar, Purista, Zavada ve Sa- malop ismindeki at ve kısrakların koşmam ihtimali vardır. Maamafiyh bu koşunun yapılıp yapılmıyacağı ancak bugün yanş yerinde belli olacağından müşterek bahis oynıyacak Kkerllerimi kendi şanslarına terkediyorum. A, Aiçı EEEENEEEEREEEYEİ oyuncuların top kontxolleri kusur. suzdu, yalnız topu geri hatlarda faz- la oynuyorlar ve oyunu derinleme des gil bir haf üzerinde inkişaf gtlirme» ğe çalışıyorlar, Takımımızda Cihad, Hakkı, Me. ih ve Rebii çok güzel oynadılar, Dİ- ğer oyuncular içinde aksayan yoktu, Bilhassa İbrahim oldukça iyi idi. yaman geçme müsabaka- sını Mahmud (6.8.) kazandı Yarışlara girenler bir arada Festival komitesi tarafından ter- | âen dört, İstanbulspordan iki olmak tip edilen Boğazı geçme müsabakala- rının birincisi bugün Anadoluhisarı ile Bebekteki Galalasuray lokali ara- sında icra edildi. Ecnebilerin de işti- Tak edeceği bu müsabakanın intizam altında cereyan edebilmesi için lâzım- gelen tertibat alınmıştı. Müsabakaya tam saat 10,40 da başlardı, Müsaba- kaya Bulgaristanın Levski klübün- den 200 metre şampiyonu Assen İva- nof da iştirak etmiştir. Galatasaraydan on dört, Beşiktaş- tan beş, Beykozdan dokuz, Ortaköy- üzere müsabakaya giren 35 yüzücü güzel bir yarış yapmışlardır. Neticede? 1 — Mahmud (G. S.) 22,38 dakika 2 — Halil (G.S.) 2252 » 3 — Sadullah (0. Köy) 23.24 » 4 — İbrahim (Bey.) 2336 » 5 — İsmail (Bey.) 2 > Bulgar yüzücü ancak 20 inci olabil- miştir. Beş müsabık yarışı terketmişlerdir. Yarışta kazananlara, mükâfatlarını vali Bay Muhiddin Üstündağ ves; tir, Kuleli bayramı bu sene çok parlak oldu Miğmidldndn bill gelenlere Istanbul valisi tarafından madalyalar dağıtıldı Dün Kule yapsan ya bayramına Gana Elbise ve techizatla yüzmeler i "Kul sekeri Hes #1 Sporları bay- ramı dün saat on altı otuzda mektep binası önünde merasimle yapılmıştır. Merasimde İstanbul Vali ve Belediye reisi B. Muhiddin Üstündağ, İstanbul Merkez komutanı general İhsan Ilgaz, askeri liseler müfettişi B. Adil Törer, askeri mektepler müdürleri ve bir çok yüksek mektepli subaylar ile da- yetliler hazır bulunmuşlardır, Su sporları bayramma İstiklâl mar- Beş ve bir metre tramplenden: Bi- rinci Burhan pi ikinci Hasan Budan, Su altından yüzmede İbrahim Ön- vel birinci, Reşad Alatug ikinci ge miştir. Gene küçükler arasında riler. ördek kovalamı (müsabakasında Hayri Karabulut birinci gelmiştir. Su altında tabak toplamada Bürhan Hakem Feridun maçı, fazla misa“ | Emren yirmi tabak, diğer arkadaşları toplamışlardır. bir şekilde idare etti. yeme © Divi Yenal Hasan, ikinci Muzaffer gelmiştir. Büyük tur müsabakasında bir saat yüzme sonunda Rıza Tunguç birinci, Hakkı Çağlı ikinci gelmiştir. Kuleli küçüklerile Çengelköy küçük“ leri arasındaki su topu müsabakasın- dn Kuleli Küçükleri 1 - 0 galip. Kır mızı vesarı su topunda 1-Osari galip. Bot yarışlarında, Levendie Kemal birinci, Tek botlarda Abdi Baracoğlu birinci, Şarpi yarışları vaktin geç olmasından yapılamamıştır. Kazananlara İstanbul valisi tara" fından madalyalar verilmiştir. Bugün yapılacak spor hareketleri Taksimde: Saat 17 de Ennadiyülehli - Fener, Beşiktaş muteliti, Boğazda; Saat 10 da: Bebek ile Salacak arasında yüz- me (Mısırlı yüzücüler de iştirak edeceklerdir.) Modada: Saat 10 da: Başvekâlet kotra yarışı. Yenikamda: Saat 10 da: İstanbul kürek şampiyonluğu. Veliefendide; Saat 15 de: "At koşularının ditınci haftası, o $