3 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Fenerbahçe İ | | Dün, Fenerbahçe stadında mevsi- min ilk büyük maçını seyrettik. Ha- kem Nuri Bosut'un idafesinde oyu- na on beşi çeyrek geçe başlandı. Tu- © kımlar aşağıdaki şekilde karşı karşı- © ya dizildiler; Fenerbahçe - Hüsameddin - Yaşar, Lebib - Mehmed Reşad, Aytan, Esad, Naci, Ali Rıza, Yaşar, Bülend, Fik- ret. “Beşiktaş - Mehmed Ali - Nuri, Fa- ruk - Rifat, Bedii, Feyzi - Hayati, Rıdvan, Nâzım, Hakkı, Eşref. İlk dakikalarda Fenerliler soldan indiler. Fikret, ustaca bir drıplikle topu uvut hattına kadar getirdi ve ortaladı. Ali Rızanın şütü avuta git- ti. Sarılâciverdliler soldari yaptıkları bu ilk akından sonra oyunu sağ ta- raflarına geçirdiler ve israrla cenah- tan oynamağa başladılar. Oyun do- kuzuncu dakikaya kadar berabere bir cereyan takib etli ve soldan inen bir Beşiktaş akını ile Fenerbahçe bi- rinci golü yedi. Beşiktaşın birinci golü Eşrefin ortaladığı topu, kendisini şarje eden Beşiktaşlı muhacimler arasından, Hüsameddin ancak elle vurarak uzaklaştırmağa çalıştı. Top on sekiz pas içinde Rıdvanın ayağı- na düştü. Rıdvanın çektiği yerden © bir şüt avuta gidiyordu. Fakat Nâ- zun önünden geçen topa ayak koy- mak suretile istikametini Pek yakından çekilen bu şütü tut- mağa imkân yoktu. Top ağları buldu, Rüzgürla beraber oynıyan Beşik- taşlılar bu golden sonra hücumları- : nı sıklaştırdılar, Müdafi Yaşarın id- mansızlığı Fener müdafaaşının müş- kil vaziyetlere düşmesine sebeb olu- yordu. Bu arada Fenerbahçe Fikret vası- tasile yaptığı akınlarla bir iki defa gol vaziyetleri yakaladı, Fakat sıra. sile Bülendin, Nacinin ve Yaşarın şütleri kaleyi bulmadı. Oyun hava- dan oynanıyor ve bu tarz ların oyunlarını kabul etlirmeleri- ni intaç ediyor. tinin bir akınını kornerle kesti. Ha- yatinin çektiği korneri Hakkı kaleye gönderdi. Hüsameddin bloke edilme- si kabil olan bu topa hâkim olama- dı. Beşiktaşlılar topu Hüsamdan kap. tılar. Rıdvanın kısa bir kafa vuruşu Siyahbeyazlılara ikinci golü kazan- dırdı. Fenerbahçeliler topu yere indirerek hücuma geçtiler. Fikretin çektiği bir “frikiki Naci vole bir şütle kaleye gönderdi. Avut. Biraz sonra Bülen- din sürüklediği bir akını neticelendi- remediler. Ve birinci devre (2 - 0) iy cereyan aldı, Fakat Fenerliler tek. © rar yerden oyniyarak hücuma geç- tiler. 2 - 2 berabere kaldılar Birinci devreyi Beşiktaş 2 -0 pi bitirdi, ikinci devrede de Fenerbahçe hâkim oynadı ile a) Fikret bu golü attıktan sonra ok dukça uzun süren bir baygınlık ge- girdi, ne havadan ve müsavi bir şekilde oy- nandı. Ve büsbütün bozulduğu bir sırada (2-2) berabere bitti. Nasıl oynadılar Mevsimin ilk maçı olduğu için her iki takım da beklenen iyi oyunu çı- karamadı. Fenefbahçe takımında Hüsameddinin iki goldede hatasi vardı. Birinci golde yumruk vura- cak, ikincisinde de topa hâkim ola- caktı. Müdafaada Yaşarın henüz id- mansız olduğu görülüyordu. Lebib güzel oynadı, Fener haf hattı, aya- ğında çok top tutmakla beraber za- rarsızdı. Hücum hattında iki ve Yaşar güzel oynadılar. İki insayd bozuktu. Hakem Nuri Bosut'un idaresi, ara sıra Beşiktaşlıların sert çıkışlarına göz yumduğu için, kuvvetli değildi. Ulvi YENAL Ankaradaki maçlar Ankara 2 (A.A.) — Burada yapı- lan lig maçlarında Muhafızgücü ta- kımı 4-0 Galatasarayı, Gençlerbirliği 3-0 Güneşi mağlüb etmiş etmişlerdir. Tenis maçlarını Güneş kazandı İstanbul tenis ajanlığı tarafından Fenerbahçe, Güneş ve Dağcılık klüp- leri arasında tertib edilen tenis maç. Tarına dün Dağcılık klübü kortla- rında devam edilmiş ve Güneş ile Dağcılık klübü teniscileri tekrar kar- şılaşmışlardır. Bir gün evvel 9 - 2 gibi açık bir sa- yı farkile mağlüb olan Dağcılık klübü teniscileri dün büyük bir gayret gös- termişler ve Güneş takımı gâlebeyi ancak 6 - 5 lehine çevirebilmiştir. Müsabakalara gelecek hafta devam edilecek ve finale kalan Fenerbahçe ile Güneş teniscileri karşılaşacaklar. dır. Bu karşılaşmanın galibi 1938 ku. pasını kazanacaktır. Oyunun bundan sonraki kısmı ge- lerine ve yan hakemleri- ne dikkat edelim! Dün, Kadıköyünde Fenerbahçe ile Beşiktaş takımları, dört bin- den fazla seyirci önünde futbol mevsiminin ilk büyük ve heye- canlı maçını oynadılar. Maç, mu» tad olduğu veçhile, maalesef gene tam zamanında (o başlıyamadı. Saat on beşte ilân edilen oyunun başlama düdüğü ancak on beşi çeyrek geçe ötebildi. Güzel, çimen bir saha, dört binden fazla seyirci, mükemmel Ii) bir futbol havası ve temiz giyin. İ) miş iki takım... Bütün bu eksik- İ) siz futbol dekorunun ve şahısla- rının içinde yalnız bir şey göze İ) batıyordu: Şehir elbisesi ve kravatı İle, bayrağı elinde taç hattı üzerinde sağı yukarı koşan yan hake- agam zahmetine katlan- ) mamış olan bu yan hakemi biraz (| sonra Fikretin müdahalesi Üze- i) rine ve bir münakaşa neticesin- de sahadan çıktı gitti ve sahanın bir kenari boş kaldı! Maçların başlama saatlerine | ve yan hakemlerine dikkat ede- Tim! İkinci küme maçlari Yeni yapılan Süleymaniye saha- sında dün sabahtan itibaren ikinci küme maçlarına başlandı. İlk maçı Anadoluhisar ile Fener Yılmaz yap- tılar. Oyun 2 - 2 berabere neticelendi, İkinci oyun Anadolu ile Beylerbe- yi arasında yapıldı. İlk devre 2-0 Anadolunun mağlübiyeti ile geçti. İkinci devre rakibine ancak bir gol yapabilen Anadolulular maçı 2-1 kay- betmekle geçen sere maçlara iştirak etmediklerinin cezasını çekmiş oldu- lar. : Günün üçüncü oyununu Galala gençler ile Kasımpaşa yaplılar. Bü- yük bir asabiyet havası içinde geçen oyunun $ön dakikasında rakibine bir gol yapan Galatagençler maçı 1 - 0 kazandılar. —— — Barutgücü sahasındaki maçlar Dün Barutgücü sahasında bir çök spor hareketleri yapılmış ve bu me- yanda Akınspor atletlerile Bakırköy Rum atlet takımı karşılaşmıştır. Bü- yük bir intizam içinde geçen bu mü- sabakları Akınspor atletleri 45 - 60 kazanmışlardır. Davutpaşa gençler birliği ile Baruf- gücü klüplerinin yaptığı futbol maç- larında ise Barutgücünün genç takı- mı 3 -Imağlüb, B. takımı4-1,A,ta- kımı 2 - 0 gâlib gelmiştir. Taksim ligi Stadyom müdürlüğü tarafından federe olmıyan klüpler arasında ter- tib edilen lig maçlarına dün Taksim stadında başlandı. İlk oyun Kurtuluş ile Taksim Yeni Yıldız arasında ceres yan etti ve Kurtuluş 2 » 1 galib geldi, İkinci oyun Pera ile Arnavudköy ara sında oynandı. Peralılar hâkim bir oyundan sonra bu maçı 3 - 1 kazan- dılar. Lig maçları puan cedveli ı 1 1 1 1 1 1 a a IVILIİ mrepam Galibiyet Yediği gel Puan Berabere Nİ e e ee Attığı gol Illa kiili m jılld) “ye vuswmmj Ml TAKSİM STADI: Galatasaray - İstanbulsporu 3 - 0, Güneş - Beykozu 3-2 yendiler lim, Musa, Necdet, Haşimden mah- rum olarak şu kadro ile çıktı: Sacid, Adnan, Lütfi, Ekrem, Eşfak, Celâl, Bülend, Bedi, Mehmed, Süleyman, Danyal, İstanbulspor: Saim, Sabih, Bürhan, Tarık, Hayri, Kemal, İsmet, Cevad, Seyfi, Rıdvan, Bahri. Oyuna vasat bir süralle başlandı. Galatasaraylılar, daha ilk dakikalarda rakiplerine tefevvuk ettiler, İstanbul- spor kalecisinin yerinde müdahaleleri ve muhacimlerinin mütemadiyen to- pu çiğnemeleri gol çıkmasma mâni oluyordu. Devre ilerledikçe oyun tat- Siz ve zevksiz bir şekilde devam etti ve birinci devre 0-0 berabere bitti, Galatasaraylılar OZ nci devrede rüzgârı da lehlerine alarak başın- dan sonuna kadar hâkim oynadr lar. Ancak maçın bitmesine on beş dakikâ kala Eşfakın ayağile birinci, 40 ıncı dakikada Mehmedin ayağile İkinci, 43 üncü dakikada Süleymanın ayağile üçüncü kolü kazanarak maçı 3 - 0 bitirdiler, Galatasaray takımı bozuk bir oyun” oynadı. Takımlarının zayıf bulun- ması, mevsim başlangıcı, bütün bun- lar daha görerek ve daha fütbols ben- oynatacağı kadroyu iyi seçemediğini gördük. Her yeni maçta, yeni bir oyun tecrübe etmek kendilerine pek paha- lıya mal olabilir. Eşfak ve Lütfi ta-, kımın en göze çarpan oyuncuları idi, Tamamen genç oyunculardan teşkil edilen İstanbulsporluların bir arada çalışmaları lâzım olduğu göze çarptı. Hakem Tarık Özeriken kararların- da çok mütereddid idi. Maçı iyi idare edemedi. Güneş - Beykoz Oyun her iki tarafın karşılıklı ve zorlu akınlarile başladı, Güneşin akınları Ani ve seri oluyor. Beykoz daha ziyade İbrahimin aksamasından istifade ederek dalma sağdan hücum ediyor, Devrenin sonlarına doğru Gü- neşin hâkimiyeti gittikçe bariz bir şekil almakla beraber Melih ve Salâ- haddinin isabetsiz şütleri ile netice veriyordu. 38 inci dakikada bir karı- istifade eden Güneş ilk go- lünü kazandı ve devre 1 - O bitti, 2 nci devrede rüzgürla beraber oynıyan Beykoz güzel ve düzgün bir oyunla daha ilk dakikalarda sık sık Güneş müdafaasını (o sıkıştırmağa başladı ve 9 uncu dakikada Etemin * ayağile beraberlik golünü atan Bey- kozlülar, yirminci sakikada Cihadın yine Etem vasıtasile 2 - 1 galib vazi- yete çıktılar, Bu gol Güneşi harekete getirdi, Beykoz kalesini çenber içine alan Güneş muhacimleri sağlı sollu şüt yağmuruna tuttular. Beykoz ta- kımı 2 - 1 galibiyete razı oldu ve mü- dafaaya çekildi. Vakıt kazanmak için topu aruta atmağa başladılar. Kale önündeki bu sıkışık vaziyetten istifa- de eden Güenşliler 38 inci dakikada Niyazinin kafa ile attığı bir gölle be- raberliği ve 42 nci dakikada yine Niyas sinin ayağile üçüncü golü atlılar. Niyazinin çektiği şütü kaleci bloke edemedi. Top çizgiyi geçip İçerde bir daire çizdikten sonra dışarı çıktı. Hakem gol verdi, Beykozlular bu gole itiraz ettiler ve uzun münakaşalardan sonra oyuna büyük bir asabiyet için- de tekrar başlandı. Maç bu şekil de- Eişmeden Beykozun favullu akınlarile 3-2 Güneşin lehine neticelendi. Nasıl oynadılar Güneş takımı oyuna galibiyetten emin bir takım haleti ruhiyesile baş- ladı ve bu az daha mağlübiyetine s8- beb olacaktı, Nitekim galibiyeti de güçlükle elde edebildi, Antrenemanı diğer takımlara nisbeten çok iyi, üç dört maçta formunu bulabilir. Yal nız Güneş takımında görmeğe alış- madığımız bir noktaya işaret edelim: Sıkışık anlarda müdafiler birbirlerine giriyorlar, Buna biraz da İbrahimin bozuk oyunu sebeb oldu. Cihada pek fazla iş düşmemekle beraber şanslı bir günde olmadığı muhakkakti. Müdafiler pek iyi an laşamadılar, Haf hattı vazifesini gör- dü, Forverdi sürükliyen Rebii ve Salâ- haddin idi, Melih iyi bir oyun çıkara- madı. Hattâ seri forvedler arasında biraz ağır kaldı. Niyazi galibiyeti te- min etti ve iyi bir oyun çıkardı. Beykoz takımı bütün yaz kendi sahasında antreneman yapmanın 58 meresini gördü. Ümidin fevkinde gü- zel bir oyun çıkardı. İkinci devrenin 35 inci dakikasına kadar galip oyna- ması buna bir delildir. Güneşin oyu- nunu bozmağa muvaffak oldu. Yalnız sontadan müdafaaya çekilmeleri mağ- lübiyetine sebeb oldu. Üçüncü gole itirazları yersiz ve çok uzun oldu. Genç solaçıkları He santr- forvedleri göze çarptı. Bu maçtan edindiğimiz intiba Beykoz takımının çok kuvvetli bir takım olduğudur. ig maçlarında büyük işler yapması kuvvetle muhtemeldir. Takımlar: Güneş; Cihad, Faruk, İbrahim, Yusuf, Riza, Ömer, Salâ. haddin, Hakkı, Melih, Niyazi, Rebii, Beykoz; Safa, Bahadir, Sadeddin, Cahid, Kemal, Mustafa, Gazanfer, Mikrob, Etem, Sadeddin, Turhan. bir tereddüdünden İstifade ederek Hakem Feridunun idaresi vasaltı, BEŞİKTAŞ STADI: Hilâl - Vefaya, Süleymaniye Topkapıya mağlüp oldular Beşiktaş stadında günün ilk maçı geçen sene ikinci kümede şampiyon olarak birinci kümeye terfi eden Hâl ile Vefa arasında yapıldı. Necdetin hakemliği altında başlı- yan"oyuna her iki takım en kuvvetli kadrolarile çıkmışlardı. Maça rüzgâr altında başlıyan Vefalılar açıkları va- sitasile oyunu derhal Hilâl kelesi önüne intikal-ettirdiler. Vefanın bu üstünlüğü fazla sürmedi. Kısa bir şaşkınlık devresi geçiren Hilâlliler de açılmağa ve rüzgârla oynadıkları için Vefa kalesini tehdide başladılar. Nis- beten tecrübeli oyunculardan mürek- keb Vefa muhacimleri HA müdafi. lerinin kaleden açılmasından istifade ederek Hüseyin vasıtasile birinci golü yaptılar ve devre 1 Vefa lehine ka- pandı, İkinci devreye Vefalılar büyük i da müdafaanın , Oyun son dakikaya kadar berabere vaziyeti muhafaza ettiyse de son da- kikada Muhteşem bir frikikten sıkı bir şütle Vefanın galibiyet golünü yaptı. Ve maç bu şekil değişmeden Hilâlin 2 « 1 mağlübiyetile nihayet buldu. Süleymaniye - Topkapı: Günün ikinci maçını Şazi Tezcanın hakemliği altında Süleymaniye ile Topkapı yaptılar. Tam bir tevazün içinde geçen ilk devre 0 - 0 berabere bitti. İkinci devre rüzgâr altına dü- »gen Topkapılılar Daniş vasıtasile bir gol yedilerse de bu sayı kendilerini gayrele getirdi. Ve Salâhaddin bera- berliği Kâmil bir korner z Ni <1