3 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

3 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

” amaaa a m aminn 3 BİRİNCİTEŞRİN 1938 PAZARLESİ Harp korkusundan sonra Avrupada ebedi sulh ! İngiltere ve Almanya arasında olduğu gibi Fransa ve Almanya Telefon: 23872 Sene: 7 - Sayı: 2393 son Havadisler İLAN İŞLERİ: Tel, 20335 loy eyalil hükümet merkezi Prağdan kaldırılıyor Alman hududuna 50 kilometre mesafede olması yüzünden Prağ mahzurlu görüldü Çekoslovakya Ingiltereden ekonomik| müzaheret rica etti Londra, 3 — Bir in istihbarat a- ( resmi bir haber verilmemişte de yakm- vaky ya | da bildirilmesi beklenmektedir. Yardım ricası Londra, 2 (A. A.) — Taymis gazetesi, Çek hükümetinin İngiltereye müracaat ederek ekonomik zorlukların: yenmek Ü- Dep Detam 4 üncüde giliz Alman hudü dune 50 kilometre gibi yakın bir yerde bulu- nan Pragın hükümet merkezi olmasi mah. Zurlu görülmektedir. Bu hususta henüz Japonlar geniş mikyasta zehirli gaz harbine baş'adılar Ç.nliler.n Japonlardan mühim mevkiler zapte.tikleri bildiriliyor Londra, 3 — Uzak Şarktan gelen haberler harp vaziyetini bep Japonlar aleyhinde göstetmekte devam ediyor. Bir kaç gün evvel Japonlar tarafından işgal edilmiş olan Hahan'ın cenwbun - da Peiüing . Hankov battında kâin Loshan şehri pazar günü cereyan eden şiddetli muharebeler neticesinde Çin- iler tarafından istirdat edilmiştir. Çinliler şimdi şark istikametinde İlerlemektedirler. Huangştanın 7 kilo. metfe garbında Japonlara taarruz ct- mişlerdir. Şansi ve Hopsideki Çin kıtaları ta. melekle rafından hareket üssü olarak kullanı - lan Şansinin şarkındaki mühim bir sevkülceyş noktası olan Vutaie Japon. lar tarafından yapılan taarruz tekrar geri püskürtülmüştür, Japonlar bu noktada mübim zayia- ta uğramaktadırlar, Hongkongdan alınan haberlere gö- re bütün cephelerde maruz kaldıkları muannidane mukavemet karşısında Ja. ponlar geniş mikyasta zehirli gaz kul Iasmağa karar vermişlerdir. 24 eylül gecesi iki Japon nakliye ge Ber Devam 4 üncüde Deniz ticaret filomuzun yeni gemisi Marakaz vapuru bu sabah geldi Trak ve “usun eşi olan Warakaz da Marmara hattında işleyecek Bap” Yazısı 2 incide misakı imzalanacak Bundan sonra silâhların tahdidi müzakerelerine başlanacak Çemöerlayn Musolini ile ne görüşecek ? Londra, 3 (A.A) — Henüz teeyyüt et- miyen bazı haberlere göre oÇemberlâyn ile Musolini arasmda vukubulacak mü” lâkat esnâsında Ispanyadaki ecnebi gö“ nüllüleri meselesi halledilehildiği takdir de İngiliz * İtalyan itilâfınm derhal me riyete gitöceği “Press Association,nun hir muhabiri taralından bildirilmektedir. Muharrir bundan sonra tahakkuk et mesi muhtemel olan bir tasavvurdan bah setmektedir. Bu tasavvur o Almanya ile Fransa arasında; Çemberlayn ile Hitler tarafından tanzim edilen metnin esasla” rından ibarettir. Bu suretle istikbalde bir garp hava paktının imzası, hattâ si- (Devamı 6 ncıda) Atatürk Dr. Aras ve Berlin elçimizi kabulettiler Istanbul, 2(A, A.) —Bu sabah Ce. nevreden avdet eden hariciye vekili Dr. | Tevfik Rüştü Aras, öğleye doğru Dol- mabahçe sarayma giderek Reisicumbur ! Atatürk tarafından kabul buyurulmuş- tur. Dr, Aras, Atatürk'e seyahati ve muh- telif işler hakkında uzun muruzatta bu- Tunmuştur. İstanbul, 2 (A, A.) — Relsioümhur Atatürk, buğün öğleden sonra Börlinden yeni gelen büyük elçimiz Hamdi Arpağ'ı kabul buyurmuşlardır. Şehremininde Bıçaklı kavalye Dansa kalkmak iste- miyen kızın kaval- yelerini yaraladı Dün akşam Şehremininde Basrinin gazinosunda bir kız yüzünden bir kişi- nin ağır ve iki kişinin hafif sürette yara- Janmasile neticelenen kanlı bir hâdise ol muştur, Muzaffer, Mehmet ve diğer bir arkadaş ları Mediha isminde bir kızla (beraber DF” Devamı 4 üncüde Ispanyada sakatlanan italyanlar Me Yazısı 3 üncüde Gemberleym D Dolâdiye, Hitler Hitler ve Tünik konuşmalarında. — Leh ordusu da Çek topraklarına girdi Prag, Macar taleplerini m. zakere yolile is'af edecek Çek meselesinin en buhranlı günlerinde Varşovada yapılan mitinglerden biri, (Yazısı 4 üncüde) Eski Makedonya komitecileri reisi Mihailof'la karısı Akdenizde dolaşan bir vapurda kaldılar Mihailofun karaya çıkmasına hiç bir memleket müsaade etmiyor WA Yazısı 6 ncıda) âÂ