3 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

3 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Odalarımızı verleştirirken.. Köşelerden istifade ederek neler yapabiliriz? Bir çok kadınlar odalarda köşelerin böş kaldığmı görürler; bunun odayı inleştirdiğini sezerler, fakat bu n önüne geçecek tedbirleri alamazlar. Halbuki zevklerini kendi. lerine rehber ederek irâz düşünseler, bu köşelerde binbir çeşit güzellik ya» Yatarak bir cennet vücuda getirebilir. le Bir misal verelim! Küçücük bir Partıman odası, bir tuvalet masas: yerleştirecek yeri bir türlü bulama. danız, Halbuki pencerenin yanında bir masa sığınıyacak kadar bir boşluk var Ve bu boşluk çok çirkin duruyor. Bu- Taya yerleşecek bir tuvalet masası ya- zatmak hiç te güç değildir. İşte soldaki resim bu tuvalet masa- sını gösteriyor, Pencere ile duvarın köşesi arasındaki boşluğa müselles şekilde oldukça kalın adi bir tahta par. Şaşı tesbit ederiz. Bu tahtanın ön ta- rafı hafifçe yuvarlaktır. Bunun iki yüzünü de yağlı boya ile beyaza bo Yarız.. Bu masaya fon teşkil edecek © lan duvara biribiriyle köşe teşkil ede. tek iki ayna koymak mümkündür. Aynalar köşeyi daha derin gösterir - ler ve mâsaya daha bol bir işik dö * kerler, Pencerenin yanına konulan ayna &- zerindeki akisli ufki bir elektrik lâm bası, gece tuvalet için icap eden ışığı temin edecektir. Masanın kenarına tâptedilen motiflerle süslü bir masa & teği, bu güzelliği bir kat daha arttıra Saktır, Bu eteği Volanlı yahut Volan. 8ız yapmak zevke bağlı bir meseledir. Bu minimini tuvalet masası önüne konacak olan iskemle, kadife yahut me gin kaplı bir tabure olacağı gibi ma- Saya uygun bir renkte yağlı boya ile boyanmış alelâde bir tabure de olabi” lir. Buraya arkalıklı bir iskemle koy - mak zevksizlik olur. İkinci resim, çok güzel bir köşeyi Bösteriyor, İnsan bu köşeyi görünce pek pahalı eşya ile hazırlanmış bir yer #anneder, Fakat hiç te öyle değildir. İki gözü kütüphane adi tahtadan, hat tü gaz sandığından yapılabilir. Tabit üzeri yağlı boya ile boyan- Mak şartiyle, Bütün sermayesi üç tah | ta ve beş on çiviyle biraz boyadan iba- | Tet. Üzerinde içerisinde kırmızı balk lar yüzen bir akuvaryun. Bu şık akvar | Yun Üzerine #lelâde bir cam kavanoz da kullanabilirsiniz.. Meselâ bir tur- Va kavanozu, Yalnız o vakit | Üzerine Miki ve gizli ışık sağanı akiseli elektrik ampulü yerine adi ve yuvarlak bir am Pul takmak icap eder. Buda masraf cihetinden ailenin çok lehine olan bir harekettir, Gece lâmbanın ışığı altında pırılpr yanan suda balıkların hareketi seyrine doyulmıyacak güzel bir man zara yaratır. Üstte görünen tahta raflar köşenin boşluğunu gider adi boyak tahta kütü neyi doldurduktan sora ri ek için konulmuş fardır. Kitaplarınız bu raflar taşacak kadar çok değilse bu ralar:nı bibiolarla süslersiniz. Biblo deyince hatırınıza pahalı şey” ler gelmet Zevkle yapılmış çocuk oyuncakları da bu işi görebilir. Daha kıymetli biblolarınız varsa o başka... Eğer odayı bir mütalea odası yapmak fikrinde iseniz o vakit Üzerinde rahat- ça uzan'p kitap okuyabileceğiniz bir divanı da odaya koyabilirsiniz, Odanın ikinci bir köşesini de zarif bir yâzı masası haline koyabilirsiniz. Üçüncü resim bize bunu gösteriyor. Bütün bu zarif tesisat sadece adi tah. tadan yapşlmıştır. İki tahta parçası a- rasındaki rafa kitaplarınızı, bloknot - larmızı, hattâ varsa telefonunuzu yer leştirmek çok kolaydır. Buraya duva - ra takılacak ayna ile derinlik ver. mek mümkündür, Yere serilecek bir bayvan postu burayı çok zaril bir yazı köşesi haline koyar. Bu kadınların giyini- Bu genç kadınlar Ilk bakışta güzel ve cazibeli görünürler; fakat bunları takld etmeyiniz. Eğer zevkiniz varsa, elbise ve tuvaletinizi seçerken ihtimam: davra- myorsanız bu bayanların tuvaletlerinde dalma göze batan, fena görünen bir hok- ta olduğunu keşfedeceksiniz. Heyeti u- mumiyenin güzelliğini bozan bazan çok küçük bir şeydir. Resimlere dikkatle ba, karak, ve izahlarımızı okuyarak bu kü- çük şeyleri tetkik ediniz: 1 — İşte.çok güzel, çok zarif bir tay- yör. Güzel bir şarpa bu tayyörün ineeli- ğini tamamiyle meydana çıkarıyor. Fa- kat bu bayan tüllü bir şapka giyecek yerde basit ve klâsik bir fötr şapka giy» miş olsaydı herhalde daha iyi olacaktı. 2 Eğer bu gekilde boyanıyorsanız herhalde affedilmez bir kusur yapmış 0- Myorsunuz. Tuvaletinizi ikmel ederken şapkanızin başmızda olmasına ne Tüzün #ar? Eğer bu Layan şapkasını başından çıkardığı vakit kaşlarının fena çizilmir olduğunu görürse kabahat kendisinin de- ği midir? 3 — Bu Rus blüzü nekadarda şik!.: Düğmeli eteklik de pek zarif. Fakat bu biüiz bu eteklikle iyi gitmler. Birisi yan- dan düğmeli, bir tanesi ortadan düşme- Wi. Bünlar vücudun görünlşündeki gü-| zeltiği bozuyor. Nekadar yazık değil mi? Bu bayanm çok güzel görünmek haklı | değil miydi? l 4 — Akşam yemeği elbiseniz sade bir | kumaştan olduğu halde çok zarif görünü, yor. Bu akşam sofrada herkesin gözü sizde kalacak, Bukleli saçlarınız da bü kıyafete çok vakışıyor. Yalnız kol baa- tinizin meğin çerçevesini çıkarmak şarti- 16. Çok ağır, çok enli olan bunun yerine İki kumaştan yapılar, deküpe yahut göçme şeklinde kumaştan süsler İâve 6- dilen elbiselerden birkaç dofa bahsettik. Bu moda büyük rağbet görerek günden güne yayılıyor. Bu yayılış sebebsiz değil- dir. Bu robu süslemek için uygun gidecek renklerde galonlar bulmak çok güçtür. Onun için elde bulunan kumaştan bir par. ça kesip çıkarmak daba kolay ve daha pratik sayılıyor. Bu modânm çok yayıldığını düş bugün ayni şekilde yapılmış üç model da. ha veriyoruz. Soldan itibaren: 1 — Yünlü jŞerseden yahut yünlü ma- Tokenden İki parçalı elbise, Korsaj önden bir zıpla kapatılmış olup ön tarafları ay- ni kumaştan geçme parçalarla süslüdür. Kollar vücuda yapışıktır. Eteklik ne pek fazla geniş, ne de çok dardır, 1,400 enin- de, 2,85 metre kumaştan çıkar, 2 — İkindi elbisesi, yünlü jerseden ya» hut yünlü Krepten y r. Dikişler aybi kumaşları fnco tezyinetla süselnmiştir. Bu tezyinat kumaşa örümcek dikişle di. külir, Kollar düz, kenarları kapaklıdır. 1,40 eninde, 2,75 metre kumaşdan çıkar. 3 — İpekli maroken yahut krepdöşin- den yapılan elbise. Ön tarsfma tül grek dikilmiş ve kolun üzerine açık renkli bir kümüştan dekupe çiçekler geçirilmiştir. Etekliğin kalça kısımları dar, &$â az daha geniştir. Bir metre en metre kumaştan çikar. inee bir zineir takmadıkca bu mahzurun önüne geçemezsin 5 Bu bayan güzel rittir, Basit, #ade düğ; kit güzel ve zariftir. teden olacak Yerde lü robu, çok za- eli roblar ber va- Fakat yakası ten- ayni trikodan ol. | saydı, bin defa daha güzel olacaktı. 6 — Bu kadm, güzelliği amma ağır bir hata işlemiştir. Yünlü ceketi çok gık, tır. Fakat bu inci gerdanlık bu güzel mangsra Üzerinde bit leke gibi duruyor. Bonra kulaklarmda inci küpeler var. B- ğer bü bayan güzel ve zarif olmak isti yorsa derhal bu küpeleri ve gerdanlığı akşam dekolte elbi- çaarmalıdır. Onlar! sesiyle takabilir. Diki kumaştan | iyapılma elbisei modası genişliyor Tütün, Sinirler ve kadin Eskiden bizde genç kızlar ve genç ka- dınlar cigara İçmezlerdi. Belki de bu tahminde yanılıyorum. Fakat bana öyle gellyor ki kadınlar arasında tütün kulla» nanlar günden güne artıyor: otururken hattâ çalışırken, yahut lokantada cizara- Sın tellendiren kadınlara stk sik tasge- Uyorum. Halbuki tütün boş ve zararsız vakit geçirecek birvasıta değildir. Onur sinir. lere olan tesirini dalma gözönünde bu. lundurmak lâzımdır. T ilk tasmmüme başladığı günden itibaren kimse ona lâkayt kalamamız, ya methotmiş, yahut da aleyhinde bulun- muştur. Tütünün müessir maddesi olan nikotin, ilk alındığı zamanlarda, sinirle. rin yalnız uç taraflarını tenbih eder. O vakit faaliyetimiz artar, Eskisinden da» ha fazla çalışırız. Yalnız mütemadi suret. 16 tütün kullananlarda biraz sonrü bu tenebbüh yerine bir tenbellik başlar. Tütünün sinirler üzerine olun bu tesiri muhakkaktır. Fakat bu tesir şahsa göre değişir, İlk içtiğiniz clgaranm hatırasını belki hâlâ unutmamışsınızdır. Boğaznız gıtıklanmiş, başınız dönmüş, soğuk bir ökmüş, belki mideniz de bulanmış- tır. Cigaranım bu ilk :#turabını son bir fa- cla tamamlıyabilir, Cigara, bir göğüs an- jlnine yadut tabajik denen kastazığa gö- türen bir yoldur. Bir hakikati de açıkça söylemek icab eder: kadm tütüne erkekten daha ax mütohammildir. Sinirleri tütünden daha şok müteessir olur. Birçok kadınlarda yüz sarılığı tütünün tesiridir. Daha ileri dev- rede de kalb arızaları başlar. Kadmların cigara içmesi bir modaysa, bu salgınm önüne sözle geçilemiyecektir. Fakat kadmlara, cigarayı içseler bile kadınca içmelerini tavsiye edebiliriz. Ciğarayı bir gün içmek, birkaç gün bı. Takmak, sonra tekrar birkaç gün içmek suretiyle bu mazurların önüne geçebilir. siniz. ter