3 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

3 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Fikret, Fenerbahçenin bera berlik gölünü böyle alis. Beşiktaş - Fenerbahçe ikişer golle berabere kaldılar i lik devreyi 2-0 galibiyetle bitiren siyah beyazlılar Hakkının iii Çalışma ve faada oynaması yüzünden ikinci kısımda beraberliğe düştüler Birçok dedikodulardan sonra nihayet tanzim edilebilen 008 - 939 senesi İs- tanbul lik müuçları fikstürü mucibince Senenin ilk resmi müsabakaları dün geh- rimizin dört zakasmda birdön başladı. Bu karşılaşmaların ©n ehemmiyetlisini de Beyiktagla Fenerbahçe takımları dün Kadıköy sahasmda beş bin kadar tah - min edilen bir seyirci kalabalığı önünde Yaptılar, Beşiktaş sabık idare heyetinin garib bir karariyle kllipten çıkarılan Şerefle Hüsnüden mahrum olarak öizilen siyah beyazldar muhakkak bir galibiyeti bu i- ki güzide oyuncunun *on bir, leri arasın. da bulunmaması yüzünden ziyan etmiş Oldular. Nuri Bosutun bakemliğiyle oynanan bu maça İki taraf da gu kadrolarla çikmış- lardı: Beşiktaş: Mehmet All - Nuri, Faruk - Rifat, Bedii, Feyzi » Hayati, Rıdvan, Nâ- zım, Hakkı, Eşref, Fenerbahçe: Hüsameddin . Yaşar, Le- bib - Reşad, Angelidis, Esad - Naci, Ali Riza, Yaşar, Bülend, Fikret, Oyuna rüzgüra karşı dizilmiş olan Fe- merlilerin akımıyla başlandı ve bu hücum Feyzide kesildi, Siyah beyazlılar bunu müteakip derhal rakip sahaya (girdiler; 4 üncü dakikada Hakkı - Eşref kombi- Bezonu Yaşarı çok kolaylıkla atlatarak Fener kalesine kadar sokuldularta da Hüsameddinin iyi yer tutuşu yüzünden netice alınamadı. Bundan #onra sar: bicivertliler Fikret vasıtasiyle tehlikeli hücumlara başladılar. | Fakat dün cidden güzel bir oyun çıka, Tan Nuri ve Rifat bu eşsiz sol açığa fe Bat verdirmiyorlardı. Fener muhacim hattmda Bülendie Al Rizanm becerik- | Birlikleri, Yaşarm da ağırlığı yüzünden | Fikretle eşin çalışmaları semeresiz Beğiktaşın ilk golü 12 inci dakilanda Eşretin sürüp Yagarı geçtikten sonra kavalandırdığı top, Fe- Der kalesini karıştırdı. Bu sırada Nâzm Yetişti; hafif bir şüt vo gol, Mağlüb vaziyete düşen Fenerliler can- landrlar, İki açıklariyle süratli inişler Yapıyorlar. Fakat ortanın ağırlığı yüzün- netice aldmıyorlardı. 20 inci dakikada 20 pastan Boğiktaş Kalesine atılan favlü Mehmet Ali korner, 19 atlattı. Bu tebiikeyi atlatan siyah bo Yazlılar seri bir akımla Fener kalesini sardılar, Beşiktaşın ikinci golü 22 inci dakikada Mae #cbebiyet verdiği korneri Hayati düzgün bir vu- ruşla Fener kalesi önlüne düşürdü ve kafadan kafaya dolaşan topu nihayet Rıdvan güzel bir plâse lie ikinci defa Fe- nor ağlarına taktı. 2-0 lk bir vaziyette sarı lâcivertliler mağlübiyeti kabul etmiş bir halde oyu- na devam ediyorlardı. 30 uncu dakikada Fener takımı kap. tanı Fikretin, yan bakem Rıfkı Aksayın Beşiktaş lehine bareket ettiğini ileri sü- rerek yaptığı itirazı kabul eden orta ha- kem Nuri Bosut yan hakemin vazifesine nihayet verdi. Bundan sonra ekseriya Fenerin yaptığı kücumlarla geçen ilk devre 2-0 Beşiktaş Vehine bitti, İkinci haftaym İkinci devre, rüzgüri arkalarına alan Fenerlilerin üst üste yaptıkları hücum- larla başladı. Sarı Wciyertiilerin baskısı gittikçe ziyadeleşmekte, Beşiktaş kalesi her an mühim tehlikeler atlatmaktay'dı. Fenerin ilk sayısı İl inci dakiada; ortadan uzun bir vu- ruşla Yaşara geçen topu, Fener merkez muhacimi sıkı bir gütle kaleye gönderdi. Mehmet Alinin plonjonuna rağmen top direğe çarparak ağlara takıldı. Fenerin beraberiik golü İik devrede bütün enerjilerini sarfe. den ve klüpteki son keşmekeş dolayısı le doğru dürüst antrenman yapmamış O- | Jan Beşiktaşlılarm bu kısımda kesildik. leri görülüyordu. Bundan | istifsde eden Fenerliler, 18 ımcı dakikada ikinci sayı- larını kaydettiler. Mehmet Alinin iyi bloke edemediği topu, Fikret kafayla kaleye soktu. Bu beraberlikten sonra siyah beyaxlı- lar tekrar hücuma geçtilerse de , daimi bir hastalık haline gelen - Hakkının mü. dafaada oynfması yüzünden Beşiktaş muhacim hattı felce uğruyordu. Müsabaka böylece, Beşiktaşın üç akın- cı ile yaptığı, Fenerin de ağır orla mu- hacimleri yüzünden ns cumlariyle vaziyet d € vermiyen hü- eden , tsra » Siyak * Beyoz kölenin sıkıştığı anlardan feynin ikişer golüyle beraberlikle neti- elendi. Nasıl oynadılar? Finerbabçe takımı beklenilen oyunu çı- karamadı. Müdafaada Yaşar kabil oldu- ğu kadar fenaydı. Muavin hattı ile bek Lebib takımlarınm mağlübiyetten kur - tardılar, Muhacimlerden Fikret ve Naci mü- kemmeldiler, üç orta . ve bunlardan bil- hassa Bülend - hemen hemen hiç muvaf- fak olamadılar. Beşiktaş on birinde Nuri ve Faruk büşta olmak üzere Feyzi, Rifat, Meh- met Ali kusursuz oynadılar, Hakkı ne- fessiz, Bedil çekingendi, Rıdvan ve Nâ- zım yakaladıkları fırsatları iyi kullandı. Jar, Hayali yirmi iki oyuncunun en f6- nasıydı. Hakkı biraz nefesli olup da muhacim hattındaki oyununa devam etseydi, Be- şiktaşm dünkü maçı üç puvan kazana” rak bitirebilirdi. o0.M KUNAK. Bulgaristanı 83 -1 yendi Almanyanm ikinci #mif oyuncularm . dan mürekkep milli futbol takımı dün Sofyada Bulgar milli timi ile karşılaşmış- tır. Baştan sona kadar üstün bir oyu çıkaran Alman takımı bu maçta yediği bir gole mukabil üç gol kaydederek mü- sabakayı 3-1 kazanmıştır. Gayri federe.er a Kurtuluş Taksim yeni yıldızı, Pera da Arnavutköyünü mağlüp etti Gayrifedere klüpler arasmda şampi. yonluk müsabakalarına dünden itibaren Taksim stağyorunda başlanmıştır. İlk olarak Porayla Arnavutköy B ta. kımları karşılaşmışlar ve çetin bir müsa- baka yapan iki takım golsüz olarak bera- bere kalmışlardır. Kurtuluş - T. Y. Y. K Birinci takımlar arasnda fik müsaba- kâyt yapan Kurtuluş ve T. Y. Y. K tim. leri şu şekilde sahaya çıktılar; Kurtuluş: Azad , Serkis, Bodos - Nebil, Cevad, Naci - Aspet, Varojyan, Süley- man, Mehmet, Kerim, 'Taksim Yeni Yıldız: Panayot - Hris- to, Asmanidis , Araboğlu, Drago, Diya- Beşiktaş Rifvenın eyoğile ikinci golünü anadilde mandi « Maryo, Lili, Pluyenidis, Kozan, Venes, Karşılıki: birkaç Sücumdan sonra rüz- gâri lekine almış olan Taksim Yeni Yıl diz takımı, hafif bir Üstünlük tesis etti ve birlbirini kovalıyn hücumlardan birin. de Kurtuluş sağ muavininin kaleciye br. raktığı topa yetişen Sol açık Venos takı- mmın ilk ve son golünü att. Bundan sonra vaziyet değişmeden ilk devre 1.0 Kurtuluş aleyhine bitti, İKİNCİ DEVRE İkizci haftaymda rüzgârla beraber oy. nıyan Kurtuluş ilk dakikadan itibaren hâkimdi: Oyun 'T. Y. Y. K, sahasında c6- reyan etmekteyken Drago ile Mehmet &- | rasında bir kavga çıktı, hakem her iki 0- yuncuyu da dışarı çıkardı. Dakikalar ilerledikçe Kurtuluş daha ağır basmaktaydı. Bu üstünlük nihayet 31 inci dakikada semeresini verdi, geri- den verilen bir pasla Süleyman beraber. lik golünü attı ve bunu yedi sekiz daki- ka sonra Varojyanın yaptığı ikinci bir gol takip etti, Oyun Kurtuluşun tazyikı altında, fakat başka sayı kaydedilmeden 2-1 T. Y. Y .K. aleyhine nihayetlendi. Pera - Arnavutköy Günün ikinci müsabakası Pera ile Ar- nsvutköy arasında yapıldı. Bu maça iki taraf da şu kadrolariyle iştirak ettiler. Arnavutköy: Neemi - Mihal, İstavro , Strado, Kâmran, Sarafim - Anesti, Gogo, Maruli, Muzaffer; Nuri. Pera: Çakatyos « Iiristo, Mesinezi « Çi, çoviç, Demberg, Caços - Ekonomidis, Çplafi, Çokopulos, Bambino, Todori. Birinci devre karşılıklr akmlarla devam etti, İlk golü Arnavutköy attı, Pera dev- renin sonlarma doğru muhakkak bir gol kaçırdıktan #onra Ekonomidisin ayağı i. Je beraberliği tesis etti. İkinci devrede Kümranin hatasını Bambinonun kafa va- ruşu Lamamladı. Top Arnavutköy ağla - rında... Bambinonun sürüklediği genç Po- ra forvedleri hâkim oyunlarının neticesi- ni görmekte gecikmediler, Yaptıkları #1. kı birakmda santrfor Porava Beiineü so- Mi de kazandırdı. Hakem gole itiraz eden Aranvutköy kalecisini dışarı çıkardı. O yunun bundan #onrasi Arnavulköyün çök galışmasma rağmen Peranın 3-1 gulibi- yetiyiö nihayet buldu. M.T. enerji İki gün evvel yaptığım tahminler dün- kü maçta tamamen hakikat oldu. Esas» “ kı bir değişiklik yapılmamış bir Fener» bahçe takımım, çalışmamış da olsa, €. nerjik Beşiktaş takımı karşısında kolay- ca galibiyet temin edemiyeceğini yaz” muştım. Dün, sahada çok çalışmış, fakat - bir Ikisi müstesna » enerjiden mahrum ©, yunculardan mürekkep bir takonla, çam İsşmamıs, fuknt enerjik bir takım karşı hastı, Birinci devrede enerjinin, çalışmaktan ve rakibe ehemmiyet vermemezlikten doğan fazla itimada galebesini seyrettik, İkinci devrede de çalışmak semeresini gösterdi ve enerjide çalışmanın verdiği kuvvetle eksilmeden devam eden tazyi- ka fazla mukavemet edemedi. Her iki keyfiyete de sırasiyle yar İzm eden rüzgürm bu arada en mühim rolü oynadığını da unutmamak lâzımdır. Fenerbahçe, malüm sebeblerden dola, yı zayıf olan rakibine neden galib gele- medi. Bunu kısaca şu suretle izah edebi iiriz: Fenerbahçe bu yil farla hazırlıkir bulunmasına rağmen geçen senelere nis. petle bir ilerleme değil, hattâ bir geri. leme ifade etmektedir. Takım eski (meş, hur!) tekniğini de tamamen ksybetmif vaziyetto sistemsiz ve gelisizüzel oyna- maktadır. Paslar kısa ve yerini bulmak ta isabetsizdir. Bunlara ilâve olarak da, oyuncuların ekserisi yine fazla topla oy- namak, çalım yapmak ve İüzuwsuz süs rüşlerde bulunmak gibi eski hastalıkla. rmdan kurtulamamışlardır. Yanl Fenerbahçeliler gittikçe eski meziyetlerini kaybetmekte ve buna mu- kabil de oyun üzerinde fena tesirleri o- lan itiyadlarından vazgeçmemektedirler, İste bunun için de açik ve genis pas. larla oynıyan Beşiktaş karşımda daha iyi netice alamamiışlardır, Dün, her Iki takım da fena oynamakta biribirleriyle yarış etmekle beraber birin- ci devrede Fenerbahçe, ikinci devrede de Beşiktaş rakibinden daha kötü oyn, yarak biribirlerine gol fırsatı vermişler. dir. Umumiyet itibariyle maç teknik nokta smdan çok zaif cereyan etmiştir. Her iki takımda da ne geri hatlar ve me de İleri hatlar içinde vazifesini tam yapan hat yok tur. Fenerbahçe muavin battı, yan ta- rafları fazla top tutmatan, ortası da çe, kingen oynamaktan eski müessiriyetini gösterememiştir. Besiktsş o muhacim hultımı eski for. munda olmamasma rağmen Hakla, ve Fenerbahçe muhacim battmı da Fikret sürüklemiştir. İkinci devrede Hakkınn midafanya geçmesi Besiktaş hiicum hattmı derhal sıfıra indirmiştir. Umemiyet itibariyle dünkü maç, enerji've çalışmanın bir kar. şılasması olmuş ve her iki takımda dn teknik üstünlük bulunmaması bu Iki key. fiyetten birinin galebe çalmasına mânl olmustur. Sababattin AYGEN © Galatasaray ve Güneş Ankara lik maçlarında Mağlâp oldular Ankara, 2 (Hususi) — Ankara mınta, kası tik maçlarma bugün başlandı. İlk müsabakada - Arknragücü takımı Galatasarayı 4-0, ikinci oyunda da Gençe lerbirliği Güneş on birini 3-0 mağlüb et- iler,