3 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

3 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

e — Dünkü müsabakanın en göze çarpan oyun cisi 1 Saim bir GS, hücumunu Keserken Lik maçları dün başladı Galatasaray Islanbulsporu, Güneş Beykozu, Veja Hilâli, Topkapı da Süleymaniyeyi mağlüp etli " oTaksim stadında Galatasaray 3 - Istanbulspor O Galatasaray : Saciğ « Lütü, Adnan - Ek- © yem, Eşfak, Celâl - Danyal, Süleyman, Mehmet, Bedi, Bülend. İstanbulspor: Salm - Samih, Burhan - Kemal, Hayri, Tarık - Bahri, Rıdvan, Seyfi, Cevad, İsmet, Hakem : Tarık Özerengin. Oyuna 13,30 da İstanbulsporlular baş- ladı. Üçüncü dakikndn Bülengin şahsi bir — ilerleyişten sonra çektiği gut Saimin e- dinde söndü ve Galatasaray bu akımdan sonra kısmi bir hâkimiyet tesisine mu. vaffak oldu. © © met dakikada Bülent, kalenin önün- de yalnız başına kaldığı halde muhukkak “bir golü avuta kaçırdı. Bundan bir da- — Kika sonra, İstanbulsyor aleyhine sağdan “ gekileni bir korneri Mehmet kaleye gön- “derdi; Saim bunu ancak ikinci bir kor- nerle kurtarabildi, İkinci korner de teh, — likesizce atlatıldı. Galatasaray akınları tevall ediyor. 20 inri dâkikada Süleymanın güzel bir Volesi direği sıyırarak avuta kaçtı. Bu- |* © mun akabinde İstanbulsporlu Ridvan ra- » Kip kaleye yaklaşarak #avurduğu güzel bir gütü Savid kornere almak suretile — “kürterâbildi” Çekilen körrerden sonra top kale önünde uzun müddet dolaştıy- sn da, nihayet uzaklaştırılabildi. #1 inci dakikada Mehmedin ayağındin » topu kapan Saim muhakkak bir göle mâ- nl oldu ve devre de golsüz nihayete er. İkinci devre © Oyun mütevazin bir şekilde başladı. 45 inci dakikada Süleyman bir golü he- “der etti, 22 inet dakikada Mehmedin de- “mir gibi bir şütü, gol olması beklenir. “ken kaleci tarafından tutuldu, Bunun © Arkasından gene Mehmedin bir kafam o Güneş: Cihad , Faruk, İbrahim - Yu. Sul, Riza, Ömer - Salâhaddin, Hakkı, Me © Mh, Niyazi, Rebii, © Oyuna Beykozlular başladı ve ilk an. 'da rakip kaleye kadar indiler. Top Güneş Kalesinden uzaklaştırıldıktan sonra bir iddet ortalarda dolaştı ve 4 nel da- bad ancak kornere atmak suretiyel kur- tarabildi. Altıncı dakikada gene Bir Bey- « hücumu, seğiç 'Turanın ka geçmesi izinden heba oldu. İİ Bu dakikadan sonra - oyuncuların de. “O ğil - hakemin bocaladığı görüldü. Orta- “da hiçbir sebeb yokken Beykoz aleyhine © olsayd cozası verdi, Hakemin bu şekil- de her iki taraf İçin tevali eden garib mü © dahaleleri 90 uncu dakikaya kadar de. «Yam etti. Tam bu esnada Güneş kalecisi | eline geçen bir şütü 18 pas çiz. dışmdan atarken takimi aleyhine bir Yuruşu verildi. Orta kaf Cemal bu- > mu ustaca bir gütle kaleye havale ettiy- “#e de, Cihad ayni güzellikte bir plonjon- Ja gole mâni oldu. © Oyun karşılıklı bücumlarla ve hake © min muhtelif favileri görmeyişiyle de- yam ediyor. 37 inci dakikada sağ açık « Salâhaddinden güzel bir pas alan Hakkı “vole bir vuruşla oyunun ilk gölünü takı, ina kazandırmağa muvaffak oldu. Bu gölden sonra karşılıklı hücümlarla mütevazin bir gekilde devam eden ilk devre 1-0 Güneşin lehine nihsyetlendi. Bu kısım gene mütevazin bir şekilde cereyan ederken, & mer dakikada Bey- kozluların yaptığı bir hücum (Pthemin — syağıyla beraberliği temlik etti, Bu dev- 3 e ' avuta kaçtı. Devrenin ortalarma doğru Bedil orta muavina Eşfak da muhacim kalına geç- tiler. Bu değişiklik derhal tesirini gös. terdi ve 28 inci dakikada mlldafileri mo- haretlo aşan Eşfak, nefis bir plâse ile oyunun ilk gölünü attı. Bu gol Galatasarayı canlandırdı, hü- cum Üstüne hücum yapıyorlar. Günün en İyi oyuncusu olan Saim, fevkalâde tatuş- Jar yaparak, muhakkak gollere mâni olu- yor. Sarı kırmızılılar oyunun neticesine pek sz kala Mehmedin ayağıyla iki gol daha çıkararak #enenin bu İlk resmi maçını 3.0 kazandılar. Mın vx A Beykoz: Safa - Bahadır, Sadeddin - Ca- hid, Cemal, Mustafa - Ethem, Turan, Sadettin, Mikrop, Gazanfer. Hakem: Feridun Kılıç. rede Beykozun pek enerjik bir oyun çi- kardığı görülüyordu. 20 inci dakikada Mikroptan yerinde bir pas'alan Etem i- kinci golü atarak takımmı galib vaziye. te getirmeğe muvaffak oldu. 1-2 muğlüb vaziyete düşen Güneşliler derhal hücuma geçerek rakip kaleyi ab- Tokn altına aldılar, Ofsayd vaziyette Beykoz kalesini şüte boğan Güneşlileri hakem görmüyordu. 28 inci dakikada favllo ve ofsaydia karışık bir anda Niya- zi bâraberliği kazandırdı. Bunun ârdın - dan Melih 50 uncu dakikada, uzun iti razları mücib olan bir gol daha yaptı. Hakem çök görilerde olduğu İçin, çiz. ginin üstünden çevrildiği söylenen bu golü saymış bulunuyordu, Beykozlular bir ara oyunu terketmek istedilerse de, Kelle İbrahimin teşvikiyle devama ka - rar verdiler ve oyun da bu şekilde niha- yete erdi, Son dakikada Güneş gleyhine olan bariz bir penaltıyı hakem görmedi. Dünkü oyünda Güneşliler çok sert oy- nadılar."Hakem maçı pek fern idare et- *. Güneş takımı formunda olmadığın gösteriyordu. Beykozlular çok canlı oy- nadılar, Yüzme rekoru Kopenhag, 3 (A.A) — Danimarkalı kadın yüzücü Rajnhıld Hveger 300 yar- dalık dünya yüzme rekorunu bu mesafe" yi 3 dakika 6-10 saniye 25 de katederek kırmıştır. Bundan evvelki rekor Holandalı De- nuden tarafından tesis edilmişti, İkinci kümeler Anadolunisar: 2 Feneryılmaz. 2 Dün sencaln ilk ikinci küme maçını Sü- Jeymanive stadında Anpdoluhisar ile Fo- neryılmaz takımları yoni yapilmış olan Yenibahçedeki (o Süleymaniye #indmda yaptılar. Takımlar sahayn şöyle çıktı. lar; Anadoluhisar? Mehmet - Rebii, Rifat - Celâl, Zeki, Sabahnddin , Mehmet Saim, Fuat, Osman, Talât, Ertuğrul, Feneryılmaz: İsmail - Namık, Ahmet, | Vahdet, Ekrem, İsmail - Refik, Şehab, Şerafeddin, Ecved, Necdet, Oyunun birinci devresi Feneryılmazdan Vahdet ve Şerafoddinin attığı iki golle ve çok hâkim bir oyunuyla neticetenmiş- tir. İkinci devrede Hisarlılar açılarak hasımlarını sikt bir çember altma almış- lar ve birinci gollerini penaltıdan, Celâl, ve oyunun bitmesino iki dakika kala da Osman ayağıyla beraberlik sayısmı yapmağı muvaffak oldular. Hakem ikin- ci devrede sert oynuyan İki oyuncuyu çı, karmak mecburiyetinde kaldı, Fksik o- yuncuyla oynamak mecburiyetinde ka - Jan her iki tekimda da henüz formlarını “Bülmmiy oytndu azdı. Fondrmarm mer- if kez muhacimi Şerafeddin #ahanm &n mu- vaffak oyuncusüydu. Beylerbeyi: 2 Anadolu: 1 Günün . ikinci oyununda — Anadolu ile Beylerbeyi takımları karşılaştılar. Ta - kımlar sahaya şöyle çıktılar: Anadolu: Salim . Salim, Dündar « Ceh- di, Halim, Rauf - Kadri, Mustafa, Namık, Mes'ut, Konan, Beylerbeyi: Muammer - Hasan, Cemal AfIf, Cahid, Adnan - Bedri, Ahmet, Re- ceb, Mazhar, Muzaffer. Birinci devre o Beylerbeyinin anlayışlı hücumu neticesinde oyunun ortalarına kadar Anadolu çok sıkıştı ve Cahidin gil- zel bir pasından istifade elen Receb Beylerbeyine birinci gölü kazandırdı. İkinci devrenin bidayetinde biz pensi, tr kazanan Beylerbeyliler, Cahiğin ayağı ile ikinci gollerini kaydettiler. Fakat bundan sonra oyunlarını gevşeterek ha- sımlarının hâkimiyeti alma girdiler, O- Yunun ortalarma kadar hemen hemen tek kale oynıyan Anadolulular, Beylerbeyi müdafilerinin biribirleriyle anlaşamıya - rak kaleyi boş bırakmalarmdan istifade ederek yegire sayılarmı yapmaya mu- vaflak oldularsı da meğlöbiyetten kur, tulamadılar. Anadolu takımını eski gök- yetinden bir hayli kaybetmiş bulduk. Va- ziyetlerini telâfi için çok çalısmalıdırlar. Galata gençler; 1 Kasımpaşa: O Günür son ve en mühim karşılaşması Hilâl: Murad » Cevdet, Muammer - Fa. hri, Zeynel, Galib - İlhan, Hakkı, Naim, Mustafa, Kanf, Şeref stadında Vefa 2 - Hılâi 1 Vefa; Ahmed - Sefer, Vahid * Murad Lütfi, Abduş . Adunn, Şükrü, Mehmet, Hüseyin, Muhtesem, Hakem: Necdet Gezen, Müsabaka rüzgâr altına düşen Vefa- nın sık rve enerjik hücumlariyle başladi. Lik maçlarmın bu ilk müsabakasında iyi bir galibiyet kazanmak arzusiyle çalışan yeşil beyazlılar üst üste müteaddid gel fırsatları kaçırdıklan sonra Hüseyinin 4- yağiyle ancak bir tek sayı yapmaya mu vaffak olarak ilk haftaymı 1-0 galib bi- tirdiler, İkinci devre İkinci devrede rüzgârı arkasma olan Vefa mühacimlerinin sayı adedini arttı. racakları tahmin olunuyordu. Fakat va- ziyet hiç de böyle olmadı. Hilâlliler gay- retli oyunları sayesinde maçın cereyanı- nt mütevazin bir şekle sokmağa muvaf. fak oldülar. Hilâlin her maçta bir gol st” mak muvaffakıyotini gösteren muhacimi Hakki, beraberlik sayısmı kaydedince Vefaliların galibyoti büsbütün tehlikeye girmiş oldu. Fakat bu beraberlik sayf. sından sonra müdafaayı tercih eden Hi- lâl takımı vakit ilerledikço mütemadiyen sıkıştı ve nihayet Muhteşemin şiddetli bir şütüyle ikinci bir gol daha yemekten kurtulamadı. Vo bu #süretle Vefalılar 2-İ galib gelmiş oldular, Müsabaka umumi” yot itibariyle Yeşil beyazlıların bâkimi yeti attmda geçmekle beraber Hilâlin za” man zaman Hakkı vasıtasiyle inkişaf 6. den hllcumları da çok tehlikeli oluyordu. Hakem Necdet Gezen bü müsabekayf güzel hir şekilde idars etmiştir. Topkapı - 2 Suieymaniye - 1 'Tokpapı: Abdülkadir , Semih, Sabahad- din - Mamdi, Hakla, Yayreddin - Tahsin, Kâmli, Selâhaddin, Ziya, Yunus. Süleymaniye: İbrahim - Bürhan, Ru- hi - İbrahim, Orhan, fbrahim . Süreyya, Necdet, İbrahim, Danis, Ranf, Hakem: Şazi Tezcan, Geçen hafta Galatasaraya karşı olduk- ça güzel bir oyun cikaran Sülevmaniye takımının bu müsabakayı kazanacağı tahmin olunurdu. Fakat oyunun ilk dev- resi bu tahmini boşa çıkaracak bir şekil. de cereyan etti, Büyük bir gayretle ça- Tışan Topkapılılar ve devamlı bir ekilde enerji sarfederek Ukhaftaymı hiç gol ye. meden böraberlikle bitirmeğe muvaffak oldular, İkinci devrede neticeyi kendi ta- rafına çevirmek için çok gayrot eden Kasımpaşayla Galata gençler birliği ara- sında oynandı, "Takımlar sahaya şöyle çıktı: Kasımpaşa: Isik - Rüştü, Selim , Sab- ri, Mümtax, Mecid - Hayri, Ali, İbrahim, Muzaffer, Murtaza., Galata gençlerbirliği: Hüsmen - Şükrü, Cihad - Ethem, Halil, Hüseyin , İlya, Ra- sim, Kâmil, Kenan, Naim. Oyunun birinci dakikasında Mümtaz ve Hüseyin hakem tarafından oyundan çi karıldı, İlk dere Galata gençler rüzgürr lehlerine alarak bökim oynamağı başla- dı. Fakat merkez muavinlerinin çok İfa- vullü oynaması netire almalarma mini 0. Yayordu, İlk devre sıfır sıfıra berabere bitti. İkinci devre müsavi gersit altında de- vam ederken, İlya takımının galibiyet golünü atarak Galata Gençlerbirliğini bu mübim maçtan galib çıkardı. Süleymaniye, bir aralık Daniş vasılasile güzel bir sayı kazanarak galib vaziyete geçtiyse de bu çokk devam etmedi, Galibiyetin verdiği negeyle gayreti el- den bırakan siyah beyazlılar Topkapı tas | kımınm tazyikı altına girdiler. Kâmll ve Salâhaddin vasıtasiyle şiddetli hamle * icrde bulunan Topkapılılar, evvelâ hera- berliği temine muvaffak oldular. Vaziyet 1.1 olduktan sonra oyun biraz sertleş - mek istidadı gösterdiyaö do Şeri Tezean buna fırsat bırakmadığından norma! vas ziyet tekrar evdet etti, Ruhinin bütün gayretlerine rağmen Süleymaniyo müdafaası ikinci golü ye- mekten kurtulamadığndan Topkapılılar Kâmllin yaptığı golle bu mükmi müsa- bakayı 2.1 kazanmsğa muvaffak oldu . lar. !pekiş takımı Bursada galip geldi Istanbul İpekiş fabrikası spor klübü birinci futbol takımı, evvelki gün Bürsa- ya gitmiş ve dün Bursa İpekiş fabrikasi takmuyla yaptığı maçı, çok güzel ve hü- kim bir oyundan sonra, İstanbul İpekiş takımı 3-1 kazanmıştır. Üç ay evvel kurulmuş olan İpekiş ta. kimi, şimdiye kadar hiç mağ'üb olmamış v6 birçok tanmmaş rakiplerini yenmiş - tir. Dünkü galibiyet de bu klübün yeni bir muvaffakıyetidir.