4 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

4 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Balkan Kulak, boğaz, burun kongresinde neler görüşüldü ? Kongre, çok istifadeli oldu, murahhaslarımız| * mühim tebliğlerde bulundular Geçenlerde Ati- nada toplanan Balkan okulak, burun, o boğaz kongresine üni- versiteyi temsil etmek üzere iş- tirak eden üni- versite kulak, bu- Tun, boğaz do- çetten başka z memleketi- Kongreye iştirak eden dı dak on öniversile kulak, bu run, di B. kulak, boğaz mü- ”“” Birem Behçet tehaassısı kongre- de hazır bulunmuşlardır. Bundan başka Romanyadan 18, Yugoslavya» dan 6, Bulgaristandan 3, Arnavut- Yuktan 1, Yunanistandan da 30 ka- dar mütehassıs hazır bulunuyordu. Bu kongre hem tıbbi, hem de içti- mai mevzulara taallük ettiğinden bir muharririmiz kongre hakkında malümat almak üzere doktor Ekrem Behçete müracaat etmiştir. Üniver- sitemizin bu kıymetli doçentinin ver- diği malümata göre kongrenin na- sıl cereyan ettiğini hulâsaten yazı- yoruz: Kongre, Atina üniversitesinin me- rasim salonunda Yunan veliahdi ta- rafından açılmıştır. Yunan terbiyel umumiye nazırı ve üniversite rektö- rü murahhasları selâmlıyarak kon- greye omuvaffakıyet temennisinde bulundular. Bundan sonra kongreye riyaset eden Atina üniversitesi ku- lak, burun, boğaz profesörü Krisikos söze başlıyarak Balkan birliği ara- sındaki dostluktan, birliğin muhtelif sahalardaki çalışmalarının iyi neti- eelerinden hararetli bir şekilde bah- seden bir nutuk söylemiştir. Bundan sonra kongrede bulunan murahhaslar, Alfabe sırasile birer nutuk irat etmişlerdir. O Nutuklar Fransızca ve Almanca olarak söylen- miştir, Bu açılma merasimi bittikten son- ra üniversitenin anfiteatr salonuna çekilen murahhaslar arasında ilmi münakaşalara başlanmıştır. Müne- kaşalar, bilhassa Balkan memleket- lerinde sağırlık ve dilsizlik ile yapılan mücadeleler ile bunlara alt teşkilât ile teneffüs vazifesinin klinikte mu- ayene usullerine dair başlıca iki mev- zua taallük ediyordu. Memleketimizde sağır ve dilsizlerle yapılan mücadelelerin bütün tarihi seyirleri, sağır ve dilsiz mektebinin nasıl tecessüs ettiğini doktor B. Sani Yaver izah etmiştir. Bu mevzuda her murahhas kendi memleketindeki sa- gır ve dilsizlikle yapılan mücadele- İlk defa olarak sinemad ler etrafında izahat vermişlerdir, Sağır ve dilsizlere nasıl yardım ya» pılacağı, bu hususta Balkan memle- ketleri arasındaki mesai birliğinin nasıl temin edileceği görüşülmüştür, Neticede bu hususta Balkan memle- ketleri arasında temas ve etüdlere devam edilmesi, sağır ve dilsizlere fayda verecek şekilde çalışılması ka- rarli a Kongrenin ikinei mevzuunu teşkil eden «teneffüs vazifesinin klinikte muayene usulleri» etrafında da dok- tor Ekrem Behçet bir tebliğ yapmış- tır. Bu mevzuda eski, yeni tedavi usulleri ve bunların mukayese ve tenkidi yapılmıştır. Ve bu mevzular münakaşa edilmiştir. Bu esaslı mevzulardan sonra kon- greye muhtelif mevzulara ait 45 serbes münakaşa mevzuu tebliğ edil- miştir. Bunlardan altısı Türk mu- rahhasları tarafından verilen tebliğ- lerdi. Fakat iki günlük kongrede her tebliğin münakaşasına sıra gelmedi- ğinden münakaşası yapılanlarla ya- pılmıyanlarının basılmasına karar verilmiştir. Yunanlılar, bir nezaket eseri ola- rak evvelâ diğer murahhaslara söz söylemek imkânını verdiklerinden Yunanlı murahhaslar en sonra söz söylemişlerdir. Söylenen ve söylenmi- yen tebliğlerin basılması için üç ki- şilki bir komisyon intihap edilmiştir. Bundan sonra dördüncü Balkan kulak, burun Konferansının zamanı müzakere edilmiştir. Bu kongre iki senede bir mutad olarak toplanmak- tadır. Fakat 1940 senesinde beynel- milel burun, kulak kongresi Ams- terdamda toplanacağından Balkan kongresinin 1941 de İstanbulda iç- tima etmesi etrafında umumi bir ar- zu görülmüştür. Maamafih B. Ek- rem Behçet, bu hususta hükümetten salâhiyet almadığından üniversite namına böyle bir daveti şimdiden yâp- mıyacağını söylemiştir. Kongreden sonra Atina Paytaht Nazırı ve Yunan üniversitesi rektörü tarafından verilen ziyafetlerde Bal- kan memleketleri arasındaki dostluk ve çalışma birliğinin tezahürüne dair çok güzel nutuklar söylenmiş, Bal- kan devlet reislerinin şereflerine içli- miştir. Murahhaslarımız, Yunanlı dostla- nmzıdan büyük bir misafirperverlik ve nezaket görmüşlerdir. Düşkünlerevi Kreş mutahassıslığı Kıymetli çocuk doktorlarımızdan Balıkesir Doğum ve Çocuk bakımevi çocuk hastalıkları mütehassıs Dr. Ahmed Akkoyunlu, o Düşkünlerevi Kreş mütehassıslığına tayin edilmiş ve vazifesine başlamıştır. YARIN yarın akşam SUMER Sinemasında Bütün dünyayı eğlendiren ve şenlendiren... Hali hazır sinemacılığın en meşhur Aktörü... Kahkaha kralı E ER NANDEL en sen ÜZETTE eren SOKAK ŞARKICISI 5 Filminde görülecektir. Bu film tekrar tekrar görülecek bir şaheserdir. İlâveten: ECLAİR — JÇORNAL: Hali hazır dünya havadisleri — CAMBERLAYN — HİTLER mülâkatı — Çekos- lovakyada seferberiık — Bay Daladier Londrada — General Gamelin söylüyor...ve bütün haftanın hâdiseleri. MELE IZ”'te Meşhur United Artist şirketinin Goldwn Follies şaheseri. ŞAHANE ÇILGINLIKLAR Senenin ilk Ses - renk ve güzellikler meşheri, şahane eserler - Şahane renkler - şahane güzellikler, nefis bir mevzuu ve Dünyanın en büyük dansözü Vera Zorina Numaralı koltuklar satılmaktadır. Tel: 40868 AKŞAM Çukurovada tetkikler Ziraat Vekâleti bir heyet gönderdi Adana Çökşam) — Ziraat veki, | Vilâyetlerde açılan müsabaka imtihanlarında leti pamuk mahsulünü ve Çukurova çliçisinin vaziyetini tedkik için Ada- naya Ziraat Vekâleti umum müdü- rü B. Abidin Egenin reisliği altında Ziraat Vekâleti idare müdürü ile zi- râat mühendislerinden B. Şemsi Çe- lepin'den mürekkep bir heyet gön- dermiştir. Heyet istihsal mıntakasını gezecek, rekolte vaziyetini, piyasa me- selesini gözden geçirecektir. Heyet, yapacağı etüdler neticesini bir rapor halinde Ziraat Vekâletine bildirecektir. Sivasta bir cinayet Üvey oğlunu tabanca ile öldürdü Sıvas (Akşam) — Sıvasa bağlı Yaramış köyün. de İsmail adında biri üvey oğlunu tabanca ile öl dürmüştür. Mak tul Hüseyin &- dında bir genç- tir. Geçenlerde babası ölünce an- nesi kendisine talip olan İsme» ilile evlenmiş. tir, Katil İsmail Bir gün İsmail evlerine su girdi- ğinden bahisle Hüseyinin oturduğu kışmın kapısını örmek istemiştir. Hü- | seyin buna itiraz etmiş: «Evimi ba- İ na zindan mı yapacaksın?» demiştir. Bu yüzden çıkan kavga üzerine İs- mail tabancasını almış ve yedi Kur- şun sıkarak Hüseyini öldürmüştür. Katil yakalanmıştır, Mevlevihanekapısı önündeki yol yapıldı Edirnekapısı “ile 'Mevlihanekapısı arasındaki asfalt yolun Mevlevihaneka- | İ inşaat mektebine, i Edirne sanatlar mektebine, pısı önündeki kısmı tâmamlanmadığın- dan surları ziyaret - öden seyyahlarla buradan diğer geçenlerin otomobille. | rimanevra yapmakla müşkülâta uğ- | rıyorlardı. Belediye bir toprak zemi- mi olan bu kısmın da inşasını bitir. l miştir. Bu suretle otomobiller hiç bir ânzaya uğramaksızın dönebilecek- lerdir, Diş tebabeti kongresi Üçüncü milli diş tebabeti kongresi 17.19 birinci teşrin 1938 de Ankara- da yapılacaktır. Meslektaşların aza kartlarını genel sekreterlikten aldırma- ları ve kongre hakkında gerek tebliğ “ yapmak ve gerekse izahat almak İste- | yenlerin aşağıdaki adrese müracaat et-| meleri lâzımdır. Bütün arkadaşların tıp kongresile | beraber yapılacak olan bu kongreye iş- tirak etmelerini dileriz. Adres: Taksim Cumhuriyet meyda- mı Zıgana apartıman AKŞAM ED 4 'Teşrimevvel 1938 Sanat okullarına alınacak parasız yatılı talebeler kazananların isimlerini yazıyoruz Ankara 3 (Telefonla) — Sanat okullarına alınacak parasız yatılı ta- lebeler için vilâyetlerde açılan mü- sabaka imtihanlarının neticesi bü- gün geç vakit belli olmuştur. İmti- hanlarda muvaffak olanlardan bir kısmının isimlerini ve verildikleri sa- | nat okullarını bildiriyorum. İstanbuldan: Mahmud ve Melih Edirne sanatlar mektebine, Recep İzmir sanatlar mektebine, Said Kas- tamonu sanatlar mektebine, Osman, Cemal, Necdet Ankara inşaat mek- tebine, Ali Aydın inşaat mektebine, Eskişehirden: Sadık Konya sanat- lar mektebine, Behiç Edirne sanatlar mektebine, Tevfik, Hüseyin Anka. ra inşaat mektebine, Muzaffer Ay- dın inşaat mektebine. Kocatlinden: Mehmed, Salahad- din, Ruhi, Necati, İhsan, Edirne sa- natlar mektebine, Bilecikten: Nihad, Kemal, Nured- din Aydın sanatlar mektebine, Ab- dürrauf Ankara inşaat mektebine. Ankaradan: İbrahim, Kâzım, Ha-' san, Ruhi, Naci Konya sanatlar mek- tebine, Ahmed, Hüsnü, Hüseyin, Said, Sadık, Ali, Kastamonu sanat- lar mektebine, İsmail, Cemal, Fethi, İbrahim, Refet, Hüsameddin, Ali, Edirne saratlar mektebine, Mehmed, Kemal, Diyarbakır sanatlar mektebi- ne, Nusret, Galib, Feyzi, Lütfi An- kara insaat mektebine, İrfan Aydın inşaat mektebine , Çanakkaleden: Nazif, Bayram, Re- cep, Edime sanatlar mektebine, Re- cep ve Kerim Ankara inşaat mekte- bine, Kirklarelinden Şükrü Edime sanallar mektebine, Mehmed Aydın Bursadan: İhsan, Mahmud, Zafer, İzmirden Sabri, Hüseyin, Celâl, Hüseyin Abad, Kemal, İzmir sanatlar versek Gala müsameresi SARAY sinemasında ÖNÜMÜZ YANIK Baş rollerde: JEAN GABİN ve MIREHLE BALIN Bir ihtiras romanı.. En büyük Fransız yıldızları tarafından göz kamaştırıcı bir muhitte oynanmış Dramatik bir mevzu, mektebine, Sabri Ankara inşaat mek» tebine, Aydından: Kemal, Kâzım, Mehmed Aydın sanatlar mektebine, Kâmil Ankara inşaat mektebine, Denizliden: Kâmil, Ömer, Veli Ay- dın sanatlar mektebine, Kâzım, Os- man, Asım Ankara inşaat mektebine, Manisadan: Adnan, Rıza, Mehmed Aydın sanatlar mektebine, Fuad Edirne sanatlar mektebine, Arif An- kara inşaat mektebine, İsmail Aydın inşaat mektebine, Muğladan: Ömer Aydın sanatlar mektebine, (Balıkesirden Mustafa, Hakkı, İsmali, Ahmed, Avni, Meh- med, Arif, Hilmi, Nihad, Şerafeddin, Ahmed, Mehmed, Basri, Nuri, Ke maleddin, İlyas, Hilmi Edime sanat- lar mektebine, Faik, Ankara inşaat mektebine, Mahmud, Süleyman Ay- dın inşaat mektebine. Konyadan: Veli, Mahmud, Konya sanatlar mektebine, Seyhandan Meh- med Konya sanatlar mektebine. —— ————— Beyoğlunda Halk ope- peret tiyatrosunda (8SKİ ÇAĞLAYAN) Yakında başlıyor. İlk operet ? Yazan: Mahmut Yesari | Müzik: Seyfettin Asal * ŞEHZADEBAŞI Turan Tiyatrosu Halk sanatkin Naşit, okuyucu Semiha, Mişel varyetesi birlikte, Bu ge- ce: Baba Katili komedi. 3 Pu ———— ERTUĞRUL SADİ TEK TİYATROSU 'Takâim meydanında 8 - 1 scl - teşrin cumartesi akşamından İtibaren 1948 kış temsillerine başlıyor * EKİ PERŞEMBE AKŞAMI Mevsimin ilk aşk Süperfilmi olan GÖNÜLLER Büyük Aşk ve İhtiras filminin ilk irasci şerefine için yerlerini şimdiden temin ediniz, Türkkuşu genel direktörlüğünden: Mecmuuna 00 lira kıymet takdir edilen muhtelif civata ve somun alına» caktır. Şartnan'esi ve lstesi her gün Ankârada Türkkuşu levazım bürosunda, İstanbulda T. F İstekilerin nihayet 10 teşrinievvel ları ilin olunur. (n071) <, şubesinde görülebilir, 938 tarihine kadar tekliflerini yapma. Satılık kıymetli eşya Kadıköy 2 inci sulh hukuk hâkimliğinden 938/25 'Terekesine hâkimliğimizce elkonulmuş olan Edibe Çınarın Sâlon yatak, sofra takımlarile kıymetli nında satılacağı İlân olunur. halı ve sair eşyasi 5 teşrinievvel 938 çarşamba günü saat 14 den itibaren Yeldeğirmeninde rıhtım iskele sokağında Alibey apartıma- (7086) Nafia Vekâletinden 'Eksiltmeye konulan İş: 1 — Menemen ovasının sulanması (30) kuruştur. inşaatı ve keşif bedeli (458 514) lira 2 — Eksiltme 27/10/938 tarihine raslayan perşembe günü saat 11 de Na- fıa vekâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zari usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, fenni sariname ve projeleri (22) lira (95) kuruş mukabilinde nel şartnamsei mukavele projesi bayındırlık işleri ge- sular umüm müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksiltn.eye girebilmek için isteklilerin (22090) lira (57) kuruşluk mu- vakkat teminat vermesi ve eksiltmenin vel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile vekâlele müracaat yapılacağı günden en az sekiz gün ev- ederek bu işe mâhsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulünmiyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı sâütlen bir sa- at evveline kadar sular umum müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (4109) (7101) Dans, s0lo, düct. &