6 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

6 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

6 Teşrinlevvet 1938 Arsenal takımını Türkiyeye çağıramaz mıyız ? Mayısta Yugoslavya ve Romanyada maç yapacak olan yu meşhur İngiliz takımını Türkiyeye de davet edelim Haber aldığımı. 7 göre bütün dünyaya nam &â&- lan İngilterenin ve dünyanınen kuvvetli — takım- larından < Arsenal lig maçlarından sonra Avrupa» da büyük bir turneye çıkacak- tır. İngilizler ev- velâ şimal mem- leketlerine uğrıya- caklar, Merkezi Avrupada Oyna dıktan sonra Bal kanlara kadar uzanacaklardır. (Arsenal) gibi diğer bir çok İn- giliz takımları da Avrupa tumesine çıkacaklardır İngiliz takımlar nnn lig maçla- rından sonra Av- rupaya bir seya- hat yapmaları se- neden seneye âdet halini almaktadır. (Arsenal) takı- mı Balkanlarda o Arsenal oyuncularının Preston maçındaki mücadeleleri, Yugoslav ve Rumen takımları ile karşılaşacaktır. Bu kadar yakın komşu bir memle- kete gelen bu futbol yıldızlarını: ne. den Türkiyeye çağır mıyoruz? Bir İngiliz takımını bir Türk muhteliti ie oynarken görmek futbol amatör- lerinin hayallerinde yaşattıkları en büyük zevk ve arzu değil midir? Mayıs sonunda veya Haziranın ilk haftasında Bükreşte oynaması bu- gün tahekkuk eden (Arsenal) takı- mı, ufak bir fedakârlıkla Türkiyede de maç yapabilir. Bunu nasıl temin edebiliriz. Bulduğumuz muhtelif şe- klileri hülâsa ediyoruz. İngiliz takımı spor teşkilâtı misafiri olur. Türkiyede İngiliz takı- mına İstanbul ve Ankarada muhtelit takımlarla iki meç yaptırılır. Orga- nizatör olmak sıfatile maddi zarar ve kezanç spor teşekkülüne aiddir. — İkinci şık da bu işi klüplerin ba- şarması mevzuu bahsedilir, İstanbu- lan tanınmış büyük klüpleri acaba bu organizasyona yanaşırlar mı? Bu- gün böyle bir riske girecek hiç bir klüp göremiyoruz. Bu sebeblerden dolayı bu organizasyonu Klüpler ya- pamaz. — Üçüncü derecede akla gelen hususi organizatörlerdir. Hususi or- ganizatörlerin içinde bu işi para ka- zanmak muksadile yapacaklar oldu- ğu gibi spor aşkı ile ziyan etmemek şartile her hângi fedakârlıkta bulun- mağa hazır olanlar da vardır. Yalnız hususi organizatörlerin klüplerle ve spor teşkilâtı ile uyuşması zaruridir. Klüplerle, hususi organizatörlerin. uyuşması belki dedikodu. ve uzun münakaşalar doğurur diye bu şekli de pek sağlam bulmuyoruz. — Son bir nokta vardr. Bu orga- nizasyonun. bölgeler ve muntakalar tarafından .yapılması düşünülebilir, Fakat ne İstanbul ve ne de Ankara bölgelerinde bu işi beterecek tecrü- beli, arkadaşların bulunduğunu zan- netmiyoruz: Bütün ihtimalleri böyle telhis et- tikten: sonra “bur organizasyonun an- cak spor teşkilâtı, yani futbol fede- rasyonu tarafından başarılabileceği neticesine varıyoruz. İngiliz. takım- ları. Türkiyeye Merkezi Avrupa ta- kumları gibi iki, üç bin 'Türk lrasına gelmek istemezler. Eğer (Arsenal) Türkiyeye gelmek islerse Lazminat olarak istiyeceği para sekiz, on bin paranın & Yeni hiç olmazsa iki maç- ata Adonalitemanimi sik melidir. Şayed Arsenal takın Türki- yeye gelmeği kabul ederse yapacağı iki maçtan birini İstanbulda, diğe- rini Ankarada yapmalıdır. Futfol ta- rihimizde unutulmaz iki büyük hatıra gibi kalacak bu eşsiz iki maçın fev- kalâde olan ehemmiyetini düşünerek stad ücretlerini yalnız oiki güne mahsus olmak üzere yükseltmek mecburiyeti vardır. İstanbuldaki müsabaka için fint- ler bir ve İki lira Ankara maçı için de yanm lira vebirlira olmalıdır. Bu iki müsabaka için katl surette Hüsnü tekrar klübüne alınacak iBeşiktaş klübü yeniden bir kongre yapıyor Beşiktaş klübü idare heyeti ile sporcular arasında çıkan-ihtilâfın hal- ledildiğini ve-idare heyeti âzalarından Hikmet Balkan ile Fuad Balkanın is- tifa ederek yeni bir idare heyeti ku» rulduğunu evvelce bildirmiştik. İdare heyetindeki bu değişiklikten sonra evvelce antronımana gelmiyen , Sporcular muntazaman çalışmağa baş- lamışlar ve bu çalışmalarının semere- sini de pazar günü Fenerbahçe ile be- rabere kalmakla görmüşlerdir, Stad isminin değişmesine karar ve- yen eski idare heyeti, bu kararı pro- Sovyet Rusyu takımı ile yapılan bir maçta Hüsnü takım kaptanına buket verirken davetiye usulü muteber olmamalı- dır, İstanbuldaki müsabaka beheme- hal Fener stadında olmalıdır. O gün, Fener stadı seyircilere çok küçük gelecek ve muhakak ki dave- tiye olmadığına ve hiç bir suretle bi- letsiz maça girmek mümkün olmi- yatağına göre bu maç on bin liraya yakın hasılat yapabilir. Ankaradaki stadın (20,000) seyirci aldığını düşünürsek Mayıs sonunda olacak bu mühim maçta, İstanbulda olduğu gibi on bin liraya yakın bir hasılat temini mümkündür. Bu suretle İstanbul ve Ankarada yapılacak iki maçta yirmi bin liraya yakın hasılat elde edilecektir. Buna mukabil İ takımına verilecek tazminat, Ankara seyahati, stad ki raları vergilerin mecmu yekünu on beş bin liradan fazla edecektir. Sathi bir tahmin ile elde ettiğimiz bu rakamların lehde veya aleyhde kabarması veya azalması da her za- man için mümkündür. Fakat şunu unutmıyalım: Böyle meşhur bir İngiliz takımını Türkiyeye davet ederken ilk düşü- neçeğimiz kazanç elbet de Türk fut- bolünün kazancı olacaktır. Memle- ketimize gelmesini temenni ettiğimiz bu futbol üstadları bizeçok şeyler öğreteceklerdir. Futfolün doğuşundanberi, yüz se- nedir dünyaya hâkim olan bu futbol harikalarını görmek ve istiftadelen- mek için katlanacağımız maddi fe- dakârlıklara hiç bir zaman pişman olmuyacağız. Bir İngiliz takımının bize göstere- ceği fevkalâdelikler 'Türk #utbolcü- lüğünde bir inkılâb yapabilir. Türk futbolüne yeni bir hiz verebilir. Türk futbol federasyonu bu hayırlı işe ön ayak olursa Türk futbolcülüğüne büyük bir iyilik yapmış olacaktır. ADİL GİRAY testo eden birçok Beşiktaşlıları teczi- ye etmiş ve.bu meyanda klübün en es- ki ve emektar oyuncularından Hüs- nüyü de tardetmek suretile klüpten kaydini silmişti, Son dakikada aldığımız bir habere göre, Beşiktaş klübü idare heyetinde- ki inhilâl eden âzalıklara yeniden se- çim yapmak üzere mumi bir kongre yapılacak ve bu kongrenin intihap edeceği şaluslar klübün yeni idare heyeti olarak vazifeye başlıyacaklar- dır, Yeni idare heyetinde vazife ala» cağı tahmin edilen eski Beşiktaşlılar Sanat mekteplerine alınacak yalılı talebe Ankara 4 (Akşam) — Sanat mek- teplerine alınacak parasız yatılı ta» lebeler arasında açılan müsabaka imtihanında muvaffak olanlardan bir kısmının adlarını bildirmiştim. Imlihanda muvaffak olan diğer ta lebelerin ve verildikleri sanat okul- Yarının adlarınıda bugün bildiri- yorum: Bolu vilâyetinden: Mehmet İnegöl (Kastamonu sanat), İhvan Sayın (Anka- ra inşaatı; Kütahyadan: Hasan Özcan, Ahmet Yanık, Abdullah Şallı (Aydın sa- mat), Kemal Ural (Mardin sanat), Bay- ram. Yılmaz (İzmir sanatı, Nuredin Seç- gel (Konya sanat), Hali! Alpaslan (An- kars inşaat); Diyarbakırdan: Muharrem Öğreç, Hüseyin Özer, Süleyman Günsel, Ahmet, Çetin, Zübeyr Yılmaz, İszet Aksa- lan, Arif Erşin, Ulvi Göker, Btem Dav- ran, Ahmet Akyol. (Diyarbakır sanat), Vehap Babaoğlu, İbrahim Akay (Anka- ra Inşaat); Ağrıdan: Nusret Baysal (Di- yardaki sanat), Sabahaddin (Ankara in- saat): Blâsiğden: İskender Bakar «Dİ- yarbakır sanat), Nadir Yilmazçelik, Ek- Tem Örkan (Ankara inşaat), Mustafa "Te- kin, Rıza Canalan (Aydın sanat); Mar- diriden: İbrahim Usta (Diyarbakır; sa“ nat), Haydar Yalıner (Ankara inşaat; Vandan: İbrahim Oğuz (Diyarbakır sa- nat), Mehmet Bilgin “(Ankara inşaat), Gi- resundan Şakir Üstündağ, . Salih Özgen, Osman Seyis, Kemal Pınar, Ömer Yönden, Abdülvahit (İzmir sanat), Ferhat Öztürk (Aydın sanat), Cemal Karadeniz, Ahmet Bal (Ankara inşaat); Tsparladan; Nuri Cömert, Mustafa Varlıer), Ahmet Akbaş, Hüseyin Çırak, Ahmet Cancan, Süleyman Özdereli, All Yalçınkaya, Refik Gürler (Aydın sanat), Mehmet Boran (Konya sanat), Mustafa Güler (Ankara inşaat), Emin Çerçi (Aydin sanat); Çorumdan: Vezni Dursun (İzmir sanat), Kâzım Ak- taş (Ankara inşaatı; Trabzondan: Kemal Saral (İzmir sanat); Amasyadan: Feh- mi Ölçer, Mesui Aslan, İsmail Gürsu, Aziz Kalıpçı, Ibrahim Göksöz, Hidayet Nalbant, Hilmi Umultan (Kastamonu sanat), Yahya. Becer, Muzaffer Takpur, Mustafa Bivritepe (Ankara inşaat); Kas- tamonudan; İbrahim Alp, Mustafa Ka- yar, Şükrü Nalça Bazmaz oğlu, Ahmet Sa- kal, Hasan O İmamoğlu, ilyas Şengel, Sabri Alşarer (Kastamonu sanat); Rize- den: Abdürrahman Aksoy, Mehmet Berk (İzmir sanat), Muammer Alkan (Edirne sanati, Mustafa Arıcı (Ankara inşaat), (Aydın sanatı; Samsundan: Hakkı. Morçül (İzmir Celâleddin Karaoğlan (Kastamo- , Yaşar Ağıl (Ankara inşaatı; Musa Dal Abdullah Serengil sanat) dan: Yaşar Katırcıoğlu, Hasan İzmir sanati; , Erşurumdan Şeref Çağana, Ekrem Elekçin, Nureddin Yayık, Ali Testig (İzm yat), Haydar Ibrahim. Turhan: (Ankara in- aneden: Yusuf Kaltoğlu Karstan: Necmeddin Sağ, Gürbüz, Hüsrev Akpınar (İzmir sa- Ordudan: Mehmet Kırca, İbrahim Hümü Aydan, İsmall Ciğerim, Ah Kâmü Çakır, Kırşe- İbrahim. Ka- naki; Kaya, met Kırca, Cihat Şener, Mehmet Erbaş, Mustafa Sarıhan; hirden: Mustafa Atagören, rakaş, Celâl Yükselen, Arif Buldum, Bakir Dündar (Konya sanat); Kaysori- den: Abdullah Sircan, İbrahim Yapaf (Konya sanat); Yozgatta: Faruk Alıcı (Kastamonu sanal), Emin Dikmen, Emin Seçkin (Konyu sanat), Zihni Yazan (An- kara inşaat); Burdurdan: İsmaili Uçak, Ali Btet, Ziya Bilek, Hasan Sümer, Meh- met Cavit Erdinç, Osman Küpesiz, Saim Göker, Ahmet Bağsı, Ahmet Yoleri, Fev- zi Kulukuz (Aydın sanat), Mercan Ka- rasoş, Taceddin Çine (Ankara inşaatı; İçelden:. Gani Bilir, Fikret Tunçel, Ne- cip Aras, Şükrü Bünürner, Hasan Coş- kunirmak, Süleyman Tonguç, Mustafk Mete; Muştan:- Alâaddin Bilen, Sıdkı Önal, Hall Önal (Diyarbakır sanat); Ur- fadan: Müslim Özdemir (Ankara inşaat); Çorumdan: Sıdkı (Kastamonu sanat), Cafer Sanlı (Aydın sanat); Gaziantep- ten: Ömre Bön, Derviş Yılmaz, Kemni Akkaş, Mustafa Miziroğlu, Abdülkadir Uğurluel, Süleyman Tütüncü (Konya sa- nat), Kâni Altıntaş (İzmir sanat), Sıdkı Ağca dAnkamı inşaat), Kemal Alp, Ruh- mi dolgun (Aydın sanat); Çankırıdan; Ali Akay, Emin Aydoğdu, Recep Gümüş, Hüseyin Koca, Mehmet Kumru, Mahmut Buz, Fethi Budakçı, Remzi Onay, İsmali Alemdar (İzmir sanatı, Mitaç Özaslan (Konya. sanat reli, AN Kühye (Ankara İnşaat); Halil Kara- gülle, Mehmet Esen (Kastamonu sanat); Maraştan: o Ahmet Sarıyıldız. Mehmet Korkmaz, Sıdkı Oğulnuş, Ali Arıkan, Sül betçi, Hatip Aykaç, Ahmet » Koz, uş Korkmaz (Diyarbakır sa- nat), Zar (Konya sanat), Kadri Doğan, . Muhiddin İnanç, Nüzim Özden (Ankara inşaat); Niğdeden: Fehmi Kıvanç, Bahtiyar Gökbelen, Aziz Kaplan (Konya sanat); Hakâriden: Avni Bora, Cevat Bingöl (Ankara inşaat); Malalyadan: Mehmet Cengiz, Edip Budak, İbrahim Sa- noğlu (Diyarbakır sanat), Kemal Işık, Halli Yanardağ, Raşat Balanlı, Recai Gü- rer, Fikret Tanar (Ankara inşaat, İbra- him Esmer (Aydın sanat); Bitlisten Ze- ki Rumeli, Remzi Talaş, Osman Yalçın Diyarbakır sanat) okullarına kabul edit- mişlerdir. Kayseri, Niğde, İçel, Ordu, Kars, Trabzon vilâyetlerinden inşaat usta okulu müsabaka imlihanlarına giren- lerden kimse kazanamamıştır Kastamonu, Hakâri, Sinop, Muş, Kırşehir, Gümüşhane, Erzincan ve Bitlis vilâyetlerinden bu okul müsa- baka imtihanlarına kimse girme- miştir. Antalya müsabaka imtihan- larının neticesi henüz belli olma- muştur, Listede adı yazılı olmıyan vilâyet- lerden müsabaka imtihanına girmiş olanların hiç biri kazanamamıştır. Kendine bey eziyet ediyor NEVROZIN varken ıstırab çekilir mi Baş, Diş ağrıları ve üşütmekten mütevellid bütün ağrı, sızı, sancılarla nezleye; To- matizmaya karşı NEVROZİN alınabilir İSMİNE DİKKAT Taklidlerinden sakınınız. Ve Nevrozin yerine başka bir marka verenleri şiddetle reddediniz. RADYOLIN ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM klüplerinin ve mili futbol takımının uzun seneler kaptanlığını yapmış olan Hüsnünün bu şekilde klüpten uzaklaştırılmasını kabul etmemekte ve bu kiymetli sporcunun tekrar Be- şiktaş camlası. içine alınacağını İtti- fakla söylemektedirler, Yakında toplanacak olan kongre- den sonra Hüsnünün tard kararının her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayınız bildirilerek, tekrar fulbol oynaması geri alındığı, ait olduğu makamlara için müsaade alınacaktır. Futbol sahalarımızın en dürüst bir siması olarak tanıdığımız. Hüsnüyü bu suretle tekrar siyah beyaz forma altında görmek, Türk sporu için bir kazançtır.