7 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Çekoslovakya - Macaristan arasındaki müzakere yarına tehir edildi — Filistinde tayyareleri de iştirakile kanlı çarpışmalar oluyor Sene 21 — No. 7176 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA ” Teşrinievvel 1938 ——— Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı İşleri: 20765 — İdare; 20681 — Müdür; 20497 Dünkü geçid resminde süvariler, kumandan ile Yali ve Belediye reist, piyadeler geçerken Slovaklar müstakil bir devlet kurmağa karar verdiler Alman kuvvetleri dün dördüncü mıntakanın işgaline başladılar Bir Alman haberine göre, Çek ordusunda teşkilât bozulmuş, kamyonlar yolda kalmış Almanya ile Çekoslovakya arasındaki hudud direkleri ve gümrük kulübeleri kaldırılırken Prag 6 (A.A.) — Slovaklar, federatif bir devlet dahilinde bir muhtariyete sahip olmak lehinde karar vermişler. dir. Prag 6 (A.A.) — Halkçılar ve ko. münistler de dahil olmak üzere Zili- na'da toplanmış olan bütün Slovak fırkalarının mümessillerinden alınan | haberlere yöre bu fırkalar, eski başve- kil B. Hodza tarafından tanzim edil. Mahkeme salonunda rakibini boğmağa kalkıştı Jandarma ve mubaşirler araya girerek mütearrız kadını ayırdılar Birkaç gün evvel Tahtakale civa- | rında Zeynep adında bir kadın, kom- şusu Refik ve karısı Hanımla kavga ederek ikisini de tehdid etmiş, kara- kolda ifadeleri alınırken Zeynep ora- da da Refiğin kafasına tampon vur- duğu gibi, karısı Hanımı da polisle- rin önünde döğmeğe kalkışmıştı Evrakile birlikte Adliyeye teslim €lilen Zeynep, Sültanahmed üçüncü sulh ceza mahkemesinde mevkufen muhakeme altına alınmıştır Dün gene bu davaj fiğin karısı Hanın, yı anlattığı Sırada Zeynep birdenbire jandarma- nin önünden fırlamış ve muhakeme salonunda Hahımın üzerine atılarak: — Nasıl olsa senin kocanı elinden | Alacağım. Bari burada seni öldüreyim de kocan bana kalsın, Diye, boğazına sarılıp kadını boğ- mağa kalkışmıştır. Jandarma ve mü- | başirin müdahalesile Zeynep zorlukla yakalanarak Hanım kurtarılmıştır, Muhakeme salonunda cereyan eden bu hâdise hakkında da derhal zabıt | | 1 l i tutulmuş ve Zeynep tarafından taar- | ruza uğriyan Hanım, Adliye dokto- runa muayene ettirilm. , Hanımın gırtlağında, el ile sıkilmaktan müte- vellid izler görülmüştür. Zeynep, bu suçtan dolayı da muha- keme altına alınmış ve bunun da di. | ger dava ile birlikte görülmesine ka- rar verilerek muhakeme başka güne bırakılmıştır, Zeynep, mahkemeden çıktıktan son- i ra da ellerine kelepçe vurulmasına itiraz etmiş ve gene Hanımın üzeri. ne hücum etmeğe kalkışmıştır. Zey- nep Tevkifhaneye götürülmüştür, miş olan bir plânı kabul hususunda mutabık kalmışlardır. Bu akşam kati bir itilâf husule gelmesine intizar edilmektedir. (Devamı 6 ncı sahifede) Bbikikatlers Halkın hakkı İstanbulda işliyen otobtsler, diğer şehirlerin eskittiği fersude şeyler oldu- Gu için, yollarda bozulup bozulup ka- lsyor. Bir misal; Dün de, : Bakırköyünden külkan 3385 numaralı araba, hareketinden iti- daren birçok arızalar göstermiş, yo- Tun ortasında kalmıştır. Vaktini ayarlıyanların bu yüzden işlerine geç kalmalarını «kaza» diye izah etsek bile, şuna ne demeli; Bilet- çi, nakliye ücretinin iadesine razı ol- muyor!... (Belki de bazılarının ceple- rindeki para hesaplıydı.) Bu gibi ahvalde halkın hakkını gö- gelmek için, bilelçilerin hattâ isteme- ğe vakit brakmaksızın bilet ücretleri- mi nezaketle ve ilizarle iade etmesi kaide olmalı değil midi: Bunu tamim etmeli, Daimi fotograf müsabakamızın 1 ilkteşrin 1938 seçiminde hedi- ye kazanan eserlerin mabaadi yarınki sayımızdadır. Istanbul, kurtuluş bayramını dün çok parlak merasimle kutladı Halk, askerlerimizi şiddetle alkışladı, gece müsamereler verildi İstanbulun kurtuluş bayramı dün büyük merasimle kutlanmıştır. Şehir sabahı erkenden bayraklarla donün- miş, merasime iştirk edecek kıtalar, okul talebeleri muzikalarla Sultanah- med meydanına gelmeğe başlamıştı. | akiben deniz harp okulu ve lisesi ta- Saat ona doğru kıtalar, mektep ta- İ lebesi, Maltepe muzikası ve Hsesi ta- lebeleri, muhtelif teşekküllerin he- ! lebesi, piyade ve suvari bölükleri, bi- yetleri meydanda yer almışlardı. Tam| nicilik okulu talebeleri, bunlara yüz saat onda 21 pare top alıldı. Herkes | metre mesafede bir sahra bataryası, ihtiram vaziyeti aldı; kara ve deniz | polis, itfaiye efradı, şehir bandosu, bütün nakıl vasıtaları şehitlerimize | alfabe sırasile üniversite ve yüksek hürmeten bir dakika oldukları yerde | okullar talebesile izcileri, liseler ve kaldı. esnaf teşekkülleri geliyordu. Alay tramvay cadesini takiben Taksim meydânına çıkmışlar. (Devamı 4 üncü sahifede) kıtalardan yüz metre ileride giderek yol açıyor, sıra ile, önde 33 üncü fır- Ka muzikası olduğu halde ihtiyat za» bit mektebinden bir tabur, askeri tıb- biye okulu, deniz muzikası ve müte- Alayın hareketi Alay saat on buçukta hareket et- | miştir. Motosikletli polis müfrezesi | Alman Iktisad Nazırile B. Şakir Kesebir arasında nutuklar irad edildi B. Funk Türkiye Almanya iş e. . . . birliğinin genişlediğini söyledi Ankara 6 (A.A.) — Alman İktisad Nazırı ekselâns Dr. Funk, refikası ve müşavirleri Konte ve Walter, Berlin büyük elçimiz Hamdi Arpağ ve mih- mandarlarile birlikte bu sabah - saa$ gonla şehrimize gelmiş, Türk ve Al- man bayraklarile donatılmış olan is- tasyonda, İktisad Vekili Şakir Kesebir - ve refikası, Almanya büyük elçisi von £ Keller ve refikası, Ankara vali ve Be- lediye reisi, Hariciye Vekâleti umumi £ kâtip vekili, İktisad Vekâleti müste- şarı, Protokol dairesi reisi, Türkofis reisi ve Hariciye Vekâleti İktisad ve Ticaret dairesi umum müdürü, An- kara merkez kumandanı ve Emniyet direktörü ve Almanya sefareti erkânı tarafından karşılanmış, bir ihtiram kıtası selâm resmini ifa etmiş, muzika Alman ve İstiklâl marşlarını çalmış- tır, İstasyon civarında biriken halk, mis safirleri şiddetle alkışlamıştır. Ekselâns Funk, refikası ile refakat- lerindeki zevat Ankarapalasta ilhzar edilmiş olan dairelere inmişlerdir. Ziyaretler Ankara 6 (A.A.) — Bu sabah şehri- mize gelmiş olan Alman İktisad Nazırı | Ekselans doktor Funk, Refakatinde Al | manya büyük elçisi Keller bulunduğu halde sant 11 de İktisad Vekili Şakir | Kesebir, saat 11 1 30 geçe Hariciye Ve- i Alman İktisad Nazırınn refikası bayan Funk kili Rüştü Arası ve sant 12 de Başve- kil Celâl Bayar ziyaret etmiş ve bu zi- yaretler iade edilmiştir. Bayan Funkda ögleden önce bayan Kesebiri ve bayan Celâl Bayarı ziyaret etmiş ve iadei ziyarette bulunulmuş- tur. Doktor Funk ve refikası öğle yemeği ni maiyelindeki zevat ile birlikte hu- si surette yemşiler ve müteakiben Çubuk barajını gezmişlerdir. (Devamı 6 ncı sahifede)