7 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Neden milli maç yapmıyoruz ? Futbolümüzün kurtulması fazla Avrupa temasile kabildir Yuzosiavya İle yaptığımız milli maçta eski spor Kurumu başkan General Ali Kikmet Ayerdem milli temasların faidelerini anlatırken Son Yugoslavya maçından sonra milli formayı gene sahalarımızda gör“ mek imkânını-bulamıyoruz, Mt ve temsili olmak üzere yaptığımız iki karşılaşmanın da mağlübiyetimizle nelicelenmesi, Belgrad maçlarını kırmızı beyaz formanın tatili faali. yet devresi olarak kabul etmek mec- buriyeti haline soktu. Bir buçuk seneyi aşan bu tatil dev- resi çok fazla değil mi? 1924 olimpi- yadile etrafa kendini tanıtan Türk futbolcuları 1928 den itibaren çok na- dir görülen kuyruklu yıldıza döndü. 1928 den bugüne kadar yaptığımız, © da senede bir iki defa, karşılaşma- lar, futbol oynadığı kabul edilen bir millet için tabiatile pek azdır, Kom- şularımızın senelik milli futbol temas- ları için hazırladıkları ve altı ay evvel neşrettikleri faailyet listelerini okuyan hangi spor meraklısı Türkün izzeti nefsi rencide olmuyor? Büyük fedakârlıklaria senelerden- beri sistemli bir surette çalışan Yu- goslavların nihayet Balkan futbolunu hakir görecek derecede Merkezi Av- rupa seviyesine yükseldiklerini zan- nedersek kimse inkâr edemez. Daha geçen sene Balkan futbol turnuasına iştirakleri için kendilerine müracaat edildiği zaman alınan cevap şuol- muştu: «Balkanlarda oynanan futbol benim futbol seviyemle müsavi değii- | dir. Ve bu karşılaşmalar oyuncularımın | hiçbir teknik kıymetini arttıracak ma» hiyette olmadığından, ben Avrupa or- ganizasyonlarına gireceğim...» Bu cevabın yerinde olduğu bugün tam manasile sabit olmuştur. Bütün mevcudiyetlerini Avrupa takımlarile karşılaşmağa hasreden Yügoslarlar, bugün Avrupanın en mutena takım- larının iştirakile yapılan Merkezi Av- rupa kupasi maçlarına girecek kud- reti gösterdiler. Ve hiçbir Avrupa ta- kımı da Yugoslavları istihfaf etmedi. Çünkü hususi mahiyette Belgrada yaptıkları seyahatlerde aldıkları de- receler, Yugoslav fulbolunun kendi üyarlarına yükseldiğini pek bariz bir şekilde göstermişti. Yugoslavları Rumenler takib etti, Onlar da bir evvelkilerin tuttuğu yol- dan gittiler, Ve hattâ bu sene yapılan Merkezi Avrupa kupasında mütead- “did kereler şampiyonluğu kazanmış İtalyan Yüventüs takımını mağlüb etmeğe bile muvaffak oldular. Bütün bu misaller gözümüzün önünde dururken hâlâ kabuğumuza çekilip oturma, futbolumuzun birkaç sene daha terakkisine sed çekmekten başka bir şey değildir. Bu işi vatan vazifesi olarak kabul etmek hiçbir zaman hata değikdir. Berlin olimpiyadlarında iki güreş- çimizin kazandığı galebenin memle- ketimiz lehine ne büyük bir propa- ganda vasıtası olduğu malümdür. Binlerce lira ile elde edilemiyen bu mühim işi iki Türk gencinin kuvvetli bazuları gayet kolaylıkla yaptı. Bu- gün bütün dünya güreşçileri arasın- da Türklerin ismi omuzbaşı beraber söylenmektedir. Meşhur Palosalo anı- lirken Çoban Mehmedden de sitayiş- le bahsedilmekte, Mersinli Ahmed ise kuvvetli dariımeseline mi- İki Türk gencinin başardığı bu İşi futbolcularımız yapamazlar mı? Biz- de hakikaten genç mi yoktur, sporcu mu yoktur, milli temaslarda üzerin- de taşıdığı memleket bayrağını temsil edebilecek kabiliyette futbolcu mu yoktur?... Bütün bunlara katiyetle «hayırı cevabını verebiliriz, Bunların hepsi vardır. Fakat biz hastalığı teş- his edemiyoruz. Bunun içindir ki futbol, son seneler zarfında geri git- miş, yeni elemanlar yetişmemiş ve €s- ki 1924 - 1928 senelerindeki milli ta- kımımız daima hasretle anılmıştır» Türk futbolunu eski kudretli dev- rine yaklaştırmak için yapılacak ye- güne şey, evvelâ milli futbol takımını daldığı derin uykudan uyandırmak ve bir sene içinde yedi sekiz milli temas yapabilecek kudrete getirmektir. Dünyanın her tarafında büyük alâ- ka ve heyecanla takip edilen milli mü“ sabakalar sporcuların, futbolcuların da yegâne gayeleridir. Biz ne kadar çok milli temas yaparsak, o nisbette eleman kazanırız. e Memleketimizde de futbol, dünyanın her tarafında ol- duğu gibi, mergup bir spor olduğuna göre, futbol işlerine ehemmiyet ver- mek, bilhassa milli maçlarla spor he- yecanlarını ateşlendirmek lâzımdır, Bizdeki gençliğin kendisine tevdi edilen vazifeleri her ne pahasına olur- sa olsun, başaracağı göz önünde tu- tularak futbolumuzun kurtulması için mümkün olduğu kadar Avrupa te- masları yapmağa çalışmalı ve bilhas- sa milli karşılaşmaları senede birkaç defa tekrar ettirmelidir, İlk karşılaş- malarda vukuu muhtemel mağlübi- yetleri istikbalin galebesi olarak te- lâkki ettiğimiz gün bunu futbolumu- zun kurtulduğuna bir delil olarak kabul edebiliriz. Şazi Tezcan Bu haftaki maçlar Geçen hafta başlıyan lig maçları bu pazar gene dört stadda devem edecek ve birinci kümeye mensup on klüple ikinci kümeye mensup altı klüp biri- birile karşılaşacaklardır. Taksim sta- dında Süleymaniye ile Hilâl, Galata- saray İle Topkapı maçları vardır. Beşiktaş stadında Beykoz ile Vefa, Beşiktaş ile İstanbulspor karşılaşa- caklardır. Haftanın en mühim karşılaşması Fe- ner stadında yapılacak olan Güneş - Fenerbahçe maçıdır. Bu karşılaşma haftanın en mühim maçı olduktan başka galip ve mağlübun bu seneki İstanbul şampiyonasında oynıyaca- ğı rolü isbat edecek mahiyette oldu- gundan, büyük bir alâka ile beklen- Sofya (Akşam) — Evvelce Sofyada Romanya ve Bulgar sağır ve dilsiz. leri arasında yapılan ve halk tarafın- dan büyük alâka ile karşılanan futbol maçının revanşı, önümüzdeki hafta içinde Bükreşte yapılacaktır. Bu müsabaka için Bulgar sağır ve dilsizler klübü esaslı bir şekilde çalış- makta ve Romanyada iyi bir derece almaları için oyuncularına lâzım ge- 7 Teşrinlevrel 938 — Cuma Akşam neşriyatı: Saat 18,30 Dans mu- sikisi (piâk). 19 Konferans: Selim Sırı Tarcan. 1939 Kadıköy Halkevi namına Koral konseri: Koral şefi Hulüsi Ekdem tarafından. 19,55 Borsa haberleri, 20 Saat ayarı: Vedia Riza ve arkadaşları tarafin- dan Türk musikisi ve hlak şarkıları. 20,47 Ömer Riza Doğrul tarafı n arapça SY. ler, 21 Saat ayan: 1- İstanbul radyosu cazbandı. 2 - Çığan müsikisi 2130 Saa- det ve arkadaşları tarafından Türk mu- sikisi ve halk şarkıları, 22,10 Hava rapofu 2213 Darüti Fahri Kopuz ve arkadaşlar 2250 haberler ve ertesi günün programı, 23 Saat ayan, İstiklâl marşı, son. Ankara 7 Birineiteşrin 1988 Cuma programı (öğle naşriyatı tecrübe mahiyetinde ola- rak yeni Stüdyoda yapılacaktır.) Öğle neşriyatı: Saat 1230 - 13 Alaturka plâk neşriyatı. 31 - 13,15 Haberler. 1330 - 14 Karışık plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: Gaat 1870 - 1915 Plâk neşriyatı. 10.15 - 20 Türk musikisi ve halk şarkıları (Hikmet Rıza). 20 - 2010 saat ayafı ve arapça neşriyat. 20,10 - 20.15 Haberler, 20,15 - 21 'Türk musikisi ve halk şarkıları (Muzaffer İlkar ve Müzeyyen Sena). 21 - 2115 Çocuk Esirgeme kuru- mu namma konferans: Dr. Muzaffer Sezer kadın hastalıkları mütehassısı, Mevzuu: (Rahim kanseri), 21,15 - 22 Stüdyo salon orkestrası: 1 — Armandola: Moonlight İe Venlee. 3 — Josef Gung'ı: Traume auf dem Ozen. 3 — Sliede: Vielilebehen, 4 — Vittori-o Gtullani: A Te Sola, 5 — Mosskowski: Bpanlsehe Tünre, 6— Sehubert: Moment Musical 1 - 215 Haberler ve hava raporu. 2215 Yarınki program ve son. Avrupa İstasyonları programı Sant de Berlin 20 - 20,45 hafif musiki — Kolon- ya 20 - 2045 karışık musiki — Münih 20 bando muzikası — Budapeşte 20 radyo or- kestrası tarafından konser — Florans 20 halk musikisi — Paris P. T. T, ve Limages 20 şen program ve 2030 solist kanseri — olndra Reg. 20,25 İngiliz salon musikisi — Lyon ve Radyo Paris 20 - 2030 şarkılar — Milâno 2030 konser — Roma 2030 kon- ser — Stocholm 72045 (Rose - Marie) isimli operet — Varşova 20 şen musiki. Sant 21 de Berlin 21,10 salon orkestrası tarafından dans musikisi — Breslar ve Prankfurt 3115 karışık musliri — İeipziş ve Danzig 7110 muhtelif opera ve operet parçi- ları — Hamburg 21,10 Beriloz'un senfo- nisi — Viyana 21110 Alman operalarından parçalar — Atholne 21,15 - 22,15 orkestra konseri — Bükreş 21,10 plâkla (Puccini) nin (Lâ Behöme) operası — Hiversum I 2155 - 23,10 orkesim ile muntahap par- çalar — Sottens 21 şarkılar ve 213 5- 2225 kabare musikisi — Stokholm 21 Rose - Ma- rie operetine devam — Toulouse P. 21-2130 şarkılar ve dans haavları — Varşova 2040 e kadar şen musikiye devam. Saat 22 de Berlin 22 Tsehaikowsky'nin yarışları, Sörönadı ve 1812 uvertürü — Breslav 22.15 halk şarkıları — Lelpzig ve Danzig pros- rama devam — Hamburg 92 konsere do- vam — Kolonya 22 plâk neşriyatı — Stuttgart orkestra İle ve piyano ilç eski eserler — Viyana 22 Almın opereların- dan parçalara devam — Belgrad 22 halk şarkıları — Budapeşte 2255 orkestra ta- rafından manlahap parçalar — Bükreş 22 plâkla (Bohöme) operasına devam — Ftorans 22 orkesira konseri ve 22,40 - 2330 karışık musizi — Radyo Paris ve Grenoble 2230 - 2430 (Cantedor) İsimli trajedi — Paris (Eiffel) ve Limages 2230 - 2430 şen porgram — Marsilya 2230 - 2430 orkestra kowseri — Paris P, T.'T. ve Toulouse P, 2230 « 2430 karışık musiki — Bordeaux 720 - 2430 değişik program — Londra (Reg) 72 orkestra tarafından muntahap parçalar — Roma 27 - 2330 senfonik kön- ser — Varşova 22,15 - 2355 (Brams) ın piyano konsertosu ve (Beethven) in dör- düncü senfonisi, Saat 23 de Deutschlands. 2349 - 2845 küçük gece konseri piyano ile (Chopinlin eserleri — Münih 2320 - 1 plâk neşriyatı — Diğer Alman İstasyonları Leipzigden naklen 2330 - 1 dans musikisi ve karışık musiki — Atholne 7330 - M30 şen program Bükreş 23 plâkia (Bohâme) operasına de- vam — Droltwich 2345 - i Macar beste- kârlarının korartetleri — Florans 2030 - 2455 dans musikisi — Kopenhag 2320 - Londra (Reg.) bando muzikası semburg 73.15 muhtelif bestekârların şark musikisine ald eserleri Roma 2300 dans — Varşova 33 konsere devam. Sant 74 den itibaren Deutsehlands. 2435 - 1 (Sehubert) in istasyonları Budapoşte 24,10 caz musikisi — Landrn TReg.) 24,25 dans musikisi — Berlin ve Graz i - 4 gece konseri — Frankfurt ve Stuttgart | - 3 hafif karışık musiki, Toros kız talebe yurdu Üniversiteli bayanlara mahsus resmi ruhsatla osenelerdenberi açılmış bulunan yegâne mücsse- sedir. Tafsilât almak için Şehza- debaşmönki yurd müdürlüğüne müracaat edilmelidir. Aylık ika- met ücreti 7 liradır. gidecek oyunculara, çalıştıkları mü- esseselerden İzin temin edilmiş ve hep 7 Teşrinievvel 1938 ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırça yını Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı 'direktörlüğünden Bayan Takuhinin Sandığımızdan 22544 Hesap No. sile aldığı 350 lira bor. cuna karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu ödemediğinden hal kında yapılan takip üzerine 3202 No. lu kanunun 46 cı maddesinin matufu olân 40 cı maddesine göre satılması icabeden Beyoğlunda Pangaltı da eski bü. yük Pangaltı yeni İnönü mahallesinin eski İcadiye yeni Babil sokağında eski 46 yeni 50 kapı No. lu ahşap bir evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık art, tırmağa konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek isteyen 120 lira pey akçası verecektir. Mili bankalarımızdan birinin & minat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 10/10/9383 tarihinden itibaren tedkik etmek isteyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzum- lu izahatta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanla bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul! hakkında her şeyi öğren- miş ad ve itibar olunur. Birinci artırma 28/11/938 tarihine müsadif pazartesi günü Cağaloğlunda kâin sandığımızda saat 14 ten 16 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icad beden gayrimenkul mükellefiyeti-ile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 15/12/938 tarihine müsadif perşembe günü aynı mahalde ve ayni saatta son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde birakıla- caktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sa- hiplerinin bu haklarını ve husüsile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tari- hinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bil. dirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Da- ba fazla malümat almak isteyenlerin 938/105 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. DİKKAT Emniyet Sandığı; sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek iste. yenlere tahmin edilen kıymetin yarısına kadar ikraz yaparak usulüne göre kolaylık göstermektedir. (7246) Gümrük muhafaza genel komutanlığı istanbul satın alma komisyonundan 1 — 15, 19, 277, 28 ve 29 sayılı motörlere alınacak '7 kalem kelvin marka ye dek makina parçalarının müteahhidi nam ve hesabına 1/10/938 cumartesi gü. nü saat 11 de yapınlacak açık eksiltmesine talip çıkmadığından 11/10/938 sali günü saat 11 de yeniden müteahhidi nam ve hesabına açık eksiltmesi yapıla- caktır. 2 — Tahmini tutarı 1118 lira ve ilk teminatı 84 liradır. 3 — Şartnamesile evsafı komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbuzları ve kanuni vesika. Yarı ile Galata eski ithalât gümrüğü binasındaki komisyona gelmeleri. o (7222 Aslan ve Eskihisar Müttehit Çimento ve Su Kireci Fabrikaları Anonim şirketinden : ÜÇÜNCÜ DAVETNAME — İKİNCİ İLÂN Aslan ve Eskihisar müttehit çimento ve su kireci fabrikaları anonim şirketi hisse- darlarının atideki ruznameyi müzakere etmek üzere ikinci defa fevkalâde içtimaa davet olundukları 20 Eylül 1933 tarihinde ticaret kanununun muaddel 386 ncı mad- desinin istilsam eylediği nisabı içtima hasıl olmadığından, şirketi metküre hissedaranı zirde münderiç ayni ruznameyi müzakere elmek üzere 27 Teşrinievvel 1938 larihine müsadif Perşembe günü saat 15,30 da Galatada Açopyan hanında şirket merkezinde üçüncü bir fevkalâde içlimaa davet olunurlar. RUZNAMEİ MÜZAKERAT: 1 — Çimente sanayiinin Bti Bank elinde temerküz eltirilmesi ve hususi çimenle fabrikanlarının bu Bankaya devir ve feragı hakkında hükümetçe ittihaz olunan karar- dan hissedaranca malümat husuliyle heyeti umumiyece bu bapla bir karar İltihazı, ? — Devir ve ferağ şeraitinin tasdiki yine hissedaran heyeti umumiyesinin tasyi- bine muallâk olmak üzere, işbu şeraitin müzakere ve tesbili için deleşe tayini, 3 — İşbu devir muamelesinin icap edeceği ve heyeti umumiyenin münasip diğer bilcümle kararların iltihazı. Ticaret kanununun 385 inci maddesi mucibince hissedardan bir hissesi olanın dahi işbu müzakereye İştirak ve rey ita etmeğe hakkı vardır ve birden ziyade hissesi olan zevatın reyleri hisseleri nisbetinde tezayüd eder. İşbu içlimada hazır bulunmak istiyen zevat ticaret kanununun Sİ inci maddesi mucibince içtima tarihinden bir hafta evvel hisselerini şirket merkezine tevdi etmeli- dirler. Bankalara tevdi edilecek hisse senetleri mukabilinde alınacak olan makpuzlar çşir- ket merkesine tevdiat mahiyetinde olarak kabul edilecektir. 12 Ağustos 1938 tarihinde vukubulacağı ilân olunan birinci içlima için tevdi olunan hisse senadatı miktarı knunen muktari nisabı doldurmadığından 20 Eyiği 1938 tarihin. kerine zekelerle yapılan neşriyat 7 olunan hisse senedatı yine kanmmi dereceyi bulmamış ve bu içlimaın da akdi müm- kün olamamıştır. Yukarda yazıldığı üzere 77 Teşrinievvel 1938 tarihine müsadif Perşembe günü üçüncü defa olarak içtiman davet olunan fevkalâde hiwedaran heyeti umumiyesinde nisabı müzakerenin has olabilmesi için 38,000 hisse senedinin tevdi edilmiş olması bulunan hisse senetlerini yermi içtimadan en geç bir hafta evveline yani 20 Teşrini- evvel 1938 Perşembe günü akşamına kadar şirket merkezine tevdi ve yahut bunları bankaları vererek makpuz mukabilinde AlAcakları mektupları şirkete teslim eyleme- leri ve içtimz günü behemehal heyeti umümiyede bizzat veya ahari tevkil suretiyle isbatı vücud eylemeleri sureti mahsusada ve kemali ehemmiyetle hissedaranı kirami nazarı ittilâma vazolunur. Şirket, banka masraflarını tamamen deryhic ettiğinden Banka Komerçiyale İtal- yana, Banko di Roma, Deyçe Oryenibank - Dresdner Bank şabesi, Holanda Bankası, ve Osmanlı Bankasının Galata şubelerine testim olunacak hisse senedatı için bu bam- kalar hisse senedatı mudilerinden komisyon namiyle hiç bir para almıyacaklardır. Hisse senedalı tevdi edip te mazeretine binaen heyeti umumiyede hazır buluna- mıyaenk olan zevat diğerlerini tevkil ve yedierindeki duhuliye varakalarını bunlara ciro etmek istedikleri takdirde, ciro için mMüktazi bir liralık pul şirket tarafından tesvi- bu zevatın heyeti umumiye gününden evvel şirkete gelerek bu mua-