26 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

26 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

26 Teşrinievvel 1938 AKŞAM Sahife 11 mmm KABIZ MISINIZ? Bu âkşam bir kaşık MAZON olınız. Yarın het icesini görürsünüz. MAZON Meyva Tuzun İsmi taklid edilebilir. Fakat ne terti- bi, ne de tesiri taklid edilemez. MAZON isim ORO3 i markasına dikkat. Üşütmenin, grip, Nezle Baş ve Diş ağrılarının kat'i ilâç AE SKİN KAŞELERİDİR pahçkan SALİH NECATİ Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kut Tel: 0-2-3 Bvenska Orient Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantziğ, Dâynia Copenhag Abo Reva ve bütün Baltık Umanları şark ve Karadeniz başlı- ca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam pastalar, Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Oşlo- dan beklenen vapurlar, Boreland vapuru 30 T.evvel doğru, Gimborz vapuru 10 T. saniye doğru. Birkalanâ vapuru 12 T.sâniye doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, Dantzig - Stokholm, ve Öslo limanları için hareket edecek vapurlar. Birkaland vapuru 24 T, eyvele doğru. Boreland vapuru 1 T.saniye doğru. Bvemlie vapuru 3 T.saniye doğru. Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han B üncü katta kilin acentalığına müracasi, Tel: 44991 “2-9 Emsal! arasında en güzel ve şık Mobilyalar satan (Eski HAYDEN) Yeni BAKER Mağazaları Ziyaret ediniz. SALON; YEMEK ve YATAK ODASI takımlarının zen- gin çeşitleri her yerden eyi şartlar ve ucuz flatlarla bulursunuz. Seine Kir NELİMSMÜSSESATI ede İçkisiz Saz Ramazanı Şerif münasebetile her ak- şam Dördüncü Vakıf Han BORSA KIRAATHANESİNDE İstanbul Rad- yosunun FASIL SAZ HEY'ETİ ayrı ve muntazam fasıla klâsik ve Halk türkülerile programlarına devam ede- cekler ve bu hey'ete piyanist FEYZİ ASLANGİL de iştirak edecektir, Alleler gelebilir. İstanbul Asliye Birinci Ticaret Mahke- Mesinden: İsviçrede Ruti Maschinen Fabrik firmasından satın alınıp (Cenovaze Kompanya O Vapore) Vapur Şirke- tine mensup (Copomela) o vapurile İstanbula vürud eden 10/4404 M. B. 652/643 B.A. ve 933/630 R. M ve 173/699 numaralı markalarını taşı- makta olan 26 sandık makine yedek Parçalarına aid 26/6/938. tarihli or- dino zayi olduğundan ibtaline karir Yerilmesi Türkiye pamuklu dokuma YE pamuk ipliği fabrikaları Anonim Şirketi vekili Hâdi Sem'i tarafından talep edilmekle işbu ordino kimin Yedinde ise 45 gün zarfında mahke- meye ibraz edilmediği takdirde ibta- karar verileceği ticaret kanunu- Dun (637) inci ve müteakip madde- mucibince ilân olunur. & (11036) MOBİLYALI DAİRE ARANİYOR Tünelden Taksime kadar olan mın- dahilinde beş ay için kalörifer, cak suyu havi mobilyalı 3 oda ara- Mayor, Aile yanında da olabilir. 23125 hümaraya telefon. $ Hâl Matbaasında mevcut muhte- İ teb makina ve alât ve edevatı Biri satılacaktır. Taliplerin pri alna 1 e da avukat Hay- ri rn müracaatları, o e İ miştir. İşbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandiğa borcunuzu öde ! Muvaffak olmuş bir ilâç HAKKI KA TRAN PASTİLLERİ Öksürükleri köken keser Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Cumhuriyet bayramı dolayısile Ankara E lerde izdihama mani olma üzere Haydarpaşa İle Eski: darpaşa arasında işleyen tren- seyahatleri temin edilmek işleyen 2006 No. Tu yolcu katarı 27/10/! Ankaraya devam ettirileceği gibi An- NO lu bir yolcu treni işletilecektir. 2006 No. lu »keti saat 15:30 Eskişehirden hâreketi 3,55, Anka- raya varışı 10.05 dir, 2005 katarın Ankaradan hareketi saat 17,45, Eskişehirden hâreketi 23,48 olup Haydarpaşaya varışı 8,21 dir. 7905) İstanbul emniyet sandığı direktörlüğünden 338/454 Borçlu Agop Yüzbaşıyan kızı Madam Haykuhi'ye ilân yolile tebliğ: Gösterilen ikametgâh: Büyükada Büyükadayalı Yalı mahallesi Pervane 40- kak No. 37,39 Madam Haykuhi 17908 hesap numarasile Büyükada A mahallesi Pervane sokak eski 3 yeni 37,39 numaralı bahçeli ahşap iki bölüklü bir evin tamamını birinci derecede ipotek göstererek 26/10/0933 tarihinde sandığı» mızdan aldığınız 400 lira borcu 29/3/938 tarihine kadar ödemediğinizden faiz, komisyon ve masarifile beraber borcunuz 184 lira 90 kuruşa varmıştır. Bu sebep- le (3202) No. h kanun mucibince hakkınızda Sandıkça icra takibine başlanarak yukarıda yazılı ikametgâhinıza ihbarname gönderilmiş ise de ikametgâhınızı İ terketmeniz ve nerede olduğunuzu da öğrenilememesi hasebile ihbarname tebliğ | edilemediğinden kanun hükmüne tevfikan ilân yolile tebligat icrası icab et- | meniz ve kanunen kabule şayan bir itirannız varsa bildirmeniz lâzımdır. Hakkı- nızdaki takibi usul dairesinde durdurmadığınız takdirde ipotekli gayri menkul İ mezkür kanuna göre Sandıkça satılacaktır. Bu cihetler borçlu Madam Hayku- hice bilinmek ve ihbarname tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (0870) İstanbul emniyet sandığı direktörlüğünden 938/93 Borçlu Bayan İsmete ilân yolile tebliğ: , Gösterilen ikametgâhı: Aksarayda Alembey mahallesinde Ceylân sakağında No. 4 Hüseyin kızı Bayan ismet 17728 hesap numarasile Ahırkapıda Akkıyık ma hailesinde Keresteci sokağrıda eski 9 yeni 31 numaralı ahşap bir evin tamamını birinci derecede ipotek göstererek 19/10/933 tarihinde sandığımızdan aldığınız 300 lira borcu 2/2/9238 tarihine kadar ödemediğinizden faiz, komisyon ve mâ- sarifile beraber borcunuz 219 Jira 17 kuruşa varmıştır. Bu sebeple (8202) No. lı kanün mucibince hakkınızda Sandıkça icra takibine başlanarak yukarıda yazı- | lı ikametgihınıza ihaarname gönderilmiş ise de ikametgâhınızı terketmeniz ve nerede ölduğunuzüda öğrenilememesi hasebile ihbarrianşe tebliğ edilemediğinden kanun hükrnüne tevfikan ilân yolilc tebligat icrası icab etmiştir. İşbu ilân tari- hinden #tibaren bir buçuk ay içinde Sandığa borcunuzu ödemeniz ve kanunen ka- bule şayan bir itirazınz varsa bildirmeniz lâzımdır. Hakkınızdaki takib! usul dai- resnde durdurmadığınız takdirde ipotekli gayri menktil mezkür kanına göre San- dıkça satılacaktır. Bu cihetler borclu Bayan İsmetçe bilinmek ve ihbarname teb- liği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (7869) İstanbul emniyet sandığı direktörlüğünden 317/109 Borçlu Bay Nahman kızı Madam Ana'ya ilân yolile tebliğ: Gösterilen ikametgâh, Beyoğlu Bekâr sokak No. 28 Mağdüm Anâ 19409 hesap numarasile Çarşıyıkebir Sahaflar sokak eski 97 yeni 97 numaârali kâğir bir dük- kânın tamamını birinci derecede ipotek göstererek 9/8934 tarihinde Sandığımız- dan aldığınız 700 lira borcu 10/12 /937 tarihine kadar ödemediğinizden faiz, ko- ! misyon ve masarifile beraber borcunuz 864 lira 67 kuruşa varmıştır. Busebeple (8202) No. h kanun mucibince hakkınızda sandıkça icra takibine başlanarak yu- karıda yazılı ikametgâhımıza ihbarname gönderilmiş ise de ikametgâhınızı ter- ketmeniz ve nerede olduğunuzda öğrenilememesi hasebile ihbarname tebliğ edi- lemediğinden karun hükmüne tevfikan ilân yolile tebligat icrası icabet etmiştir. İşbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığa borcunuzu ödemeniz ve Kanunen kabule şayan bir itirazımız varsa bildirmeniz lâzımdır. Hakkınızdaki takibi usul dairesinde durdurmadığınız takdirde ipotekli gayri menkul mezkür kanuna göre sandıkça salılacaktır. Bu cihetler borçlu Madam Ana'ca bilinmek ve ihbarname tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (7868) İstanbul emniyet sandığı direktörlüğünden 38/95 Borçlu Todoraki Papadopulos kızı Bayan Yanola Hociye ilân yolile tebliğ: Gösterilen ikametgüh: Beyoğlu Kâtipmustafaçelebi mahallesi İbil sokak No. 5 Bayan Yanole Hoci 12165 hesap numarasile Büyükada Yalı mahallesi eski Bağ" çıvan oğlu yeni Lada sokak eski 10 yeni 1/3,16 numaralı bir evin tamamını İ birinci derecede ipotek göstererek 10/3/932 tarihinde Sandığımızdan aldığı- ! nız 3500 Jira borcu 28/4/9838 tarihine kadar ödemediğinizden faiz, komisyon ve masârifile beraber borcunuz 5775 lira 53 kuruşa varmıştır. Bu sebeple (3202) No. li kanun mucibince hakkınızda Sandıkça icra takibine başlanarak yuka- rıda yazılı ikametgâhınıza ihbarname gönderilmiş ise de ikametgâhınızı terket. meniz ve nerede olduğunuzda öğrenilememesi hasebile ihbarname tebliğ edile. iğinden kanun hükmüne tevfikan ilân yolile tebligat icrası icab etmiştir, İşbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığa borcunuzu ödemeniz ve kanunen kabule şayan bir itirazınız varsa bildirmeniz lâzımdır. Hakkınızda- ki takibi usul diresinde durdurmadığınız takdirde ipotekli gayri menkul mez- kür kanuna göre Sandıkça satılacaktır. Bu cihetler borçlu Bayan Yanola Ho- ci'ce bilinmek ve ihbarname tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (7867) Galatasaray lisesi Alım satım komisyonu başkanlığından: Keşif bedeli İlk teminatı lira K. ira 1669 55 126 Galatasaray lisesinin Ortaköy şubesi binasında yapılacak olan ve keşif bedeli ve ilk teminalı yukarıda yazıl: tamiratın 2/11/938 çarşanba günü saat 14,30 da kültür direktörlüğü binası içinde liseler muhasebeciliğinde toplana- cak olan komisyonda açık eksiltmesi yapılacaktır. Bu işe ait keşifina'ne ve şartname evrakı Jise idaresinden görülebilir. İs- teklilerinin en az (1000) liralık bu işe benzer iş yaptıklarına dair idarelerin. den alruş oldukları vesikalara İstinaden nafla direktörlüğünden eksiltme ta- rihinden bir hafta evvel ire ilzama ve yeni sene ticaret odası Pei: « teminat m li gün ve ona, gelmeleri, « (1598) | buzlarile bel om Gs | teren şarlname ile noterliğe tasdik ettirilecek taahhüd senedinin me İnhisarlar U. Müdürlüğünden : | I — Şartnameleri mücibince satın alınacak 50 Kiloluk «15 adet ve 100 kiloluk «180000 adet tuz çuvalı ayrı ayrı kapalı sarf usuliy iltmeye konmuştur. II — Muhammen bedelieri; 50 Kilolukların beheri 23 kuruş hesabiyle «345005 lira ve muvakkat teminat. «2587.50» lira, 100 kilolukların beheri 41 kuruş hesabiyle «73800» lira ve muvakkat teminatı «4940, liradır. kdirde peherine 50 kiloluklar için 25 santim va 100 kiloluklar için de 50 santim zammedilir. 14 — Eksiltme 7/X1/938 tarihine rastlıyan Pazartesi günü 50 lik çüval Jar saat 75 de 190 lük çuvallar saat 15.30 da Kabataşla Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 50 likler 1.73 lira ve 100 lükler 8.70 lira bedel muka- bitinde İnhisarlar Umum Müdrülüğü Levazım ve Mubayaat Şubesiyle Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden alınabilir. V — Mühürlü teklif mektubunu, kanuni vesaik İle (© 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların ihale günü eksiltme saalierinden yarımşar saat evveline kadar yukarda adı geçen Alım Komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzım- dır. «7731» BALSAMIN KREMLERİ Gece - gündüz - yağlıs- yağsız ve acı badem BALSAMIN KREMLERİ Bütün dünyada birinciliği tasdik edilmiş sıhhi güzellik kremleridir. Gece için yağlı - gündüz için yağsız ve halis acı badem çeşidleri vardir. Iususi ya70 ve tüblerde satır! ii 0? İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Kültür Bakanlığından 1 — 2259 sayılı kanunun taibikine dair olan tallmpatnameye göre ilk okul- ların 4 üncü ve 5 inci sınıfları için iki ciltten müteşekkil bir aritmetik kitabi yazılması müsabakaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 27 teşrinievvel 938 de teala ve 26 nisan 949 çarşamba günü akşamı bitmek üzere altı aydır. N 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler 26 kânünüsün! 939 perşembe gü- nü akşama kâdar bir dilekçe ile kültür bakanlığına mürâğaat ederek bu müsa- bakaya girecekler defterine adlarını yazdırarak bir nümâfa alacaklardır. 4 — Müsabâkada birinciliği kazanan kitap, serişi üçiyu şüre ile okullarda okutulacak ve müellifine her yıl için 1000 er lira telff hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitap serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifine verilenin bir-yıllığı, üçüncü, dördüncü v» beşinci çıkanlara da bir defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat verilecektir. 5 — Müsabakaya gireceklerin eserleMni üçer nüsha olmak üzere makina ile ve kâğıdların yalnız birer yüzüne ya zılmış olarak kültür bakanlığı yayın direktörlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzımdır. Kitaba konulacak resim, şekil grafikler vesairenin asıllarının yalnız bu nüs- halardan birine ve diğerlerine konulmuş bulunması kâfidir. Müsabâkâya ba- sılmış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya gönderecek. lerdir. & — Müsabakaya girenlerce eser müsveddelerile birlikte eserleri kabul edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf hakkından vazgeçerek kültür bakanlığına üç yıllık bir devre için terkettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışının son tashihlerinin kendileri veya kendi mesuliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tara fındarı yapılacağını gösterir Noterlikten tasdikli bir taahhüd senedi verilmesi de lâzımdır. 7 — Kitaplarda bulunması lâzımgelen pedagojik ve teknik vasıfları gös. formülü kültür bakanlığı yayın direktörlüğünden alınabilir. Mektupla istevenlerin bir kuruşluk posta iri birlikte göndermeleri lâzımdır. 439R5w — 6865» Şekerci Hacı Bekir müessesesinin NADİDE REÇELLERİ İftar sofralarının başlıca zinetidir. “Titiz bir itina ile hazırlanan bu reçellerder; tatanlar, ağızlarına başka reçel almazlar... ALİ MUHiDDiN HACI BEKİR Bahçekapı, Beyoğlu, Karaköy, Kadıköy. Beyoğlu tahsilât müdürlüğünden Muazzez ve Şükranın Tarlabaşı Maliye şubesine olan vergi borçlarından dolayı Beyoğlu Cihangir mahalle ve sokağında eski 6,8 yeni 8 sayılı (sağ tara- fı: Mehmet Bahattin arsası, sol tarafı Hacer ve biraderi Osman arsası, önü ta rikiâm, arkası Fatma Zehra ile Mehmet Sabri ve Hasan Hakkı ve Mediha F'eri- de arsası ile Mahdud) 7 metre murabbaı miktarında aparlımanın ipotek faz- ası tahslli emval kanunu hükümlerine göre açık arttırma suretile son müza- yedesi yapılacaktır. Taliplerin 31/10/938 tarihine tesadüf eden pazartesi gü- nü saat 14 den sonra Beyoğlu kazasında müteşekkil idare heyetine ipotek faz- 17.5 pey akçası olan 663 Ii ile birlikte müracatları ilân olunur. ( (3 bir kere me