27 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bene 21 — No, 7225 — Flati her yerde 5 kuruş AKŞAM PAZAR 97 Soya 1938 Telefon: Başmuharrir: 20685 — Yan işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 —— mann — Prağ hükümeti Lehlere hudud. Afafürkün aziz naaşı ienliscni için tarziye verdi Lehistana bırakılan eraziyi de bugün tahliye etmeği kabul etti Varşova gazeteleri, Rütenya meselesi halledilmedikçe yeni Çekoslovak hududu için gari bizi sü yazıyorlar Varşova 26 (A.A.) — Resmi tebliğ: 24 sonleşrinde Polonya - Çekoslovakya tahdidi hudud komisyonundaki Po- lonya heyetine Çekoslovakya arazisin- de yapılan tecavüz üzerine tahdidi hus dud işlerine takib edilen usul daire. sinde devam edilemiyeceği anlaşılmış» tır. Dün 25 sonteşrinde Silezyanın hâ- rekât grupuna mensup kıtalar Polon- yaya aid olduğu tasdik edilen Czadea muıntakasındaki araziyi derhal işgal etmişlerdir. Pragdaki Polonya elçisi Çekoslovak hükümeti nezdinde hâdiseyi protesto ye taleb etmiştir. Ayni za- ni, Çekoslo» myaya bırakılan üz işgal edilmemiş olan arazinin derhal tahliye edilmesini ve bu arazi- nif 1 ilkkânunda değil, 27 sonteşrinde Polonya askeri makamlarma devredil mesini-istemiştir. Polonya elçisinin bu talebleri Çekos- Leh Hariciye Nazırı B. Beck İran heyeti âbideye dün çelenk koydu Ispanyol heyeti dün tayyare ile gitti bir kaç heyet te bugün hareket edecek İran heyeti reisi general kayduktan sonra defteri Ebedi Şef Atatürkün cenaze mearsi- minde bulunmak üzere Ankaraya gi- den heyetler memleketlerine dönüyör- lar; Dün de İspanya heyeti tayyare ile Yeşilköyden hareket etmiştir, Şehri- mizde bulunan sekiz heyetten bazı- ları bugün ve bir kısmı da yarın mem- leketlerine &vdet edeceklerdir. İran heyeti reisi general Nahcivan | Nahcivan âbideye çelenk mahsusu imzalıyor dün beraberinde iki yaveri olduğu hal- de saat 12 de Taksim Cümhuriyet Aâbidesine çelenk koymuş, defteri mah- ! susu imzalamıştır, İran heyeti de hu- ; gün, yarın Tahrana hareket edecek- tir. General Nahcivan dün yaverlerile şehirde gezintiler yapmıştır. Şehri- mizde bulunan diğer heyetler de şeh- rin muhtelif yerlerini gezmişlerdir, Jovak hükümeti tarafından kabul edil. miştir. Czadea mıntakâsının işgali esna- sında jandarma karakolları ve Çekos- lovak kıtaları ile çarpışmalar olmuş- tur. Çekoslovak ordusunun mümes- silleri Czadea arazisini işgal eden Po- lonya kıtalarının kumandanına mü- racaat ederek bu arazinin işgalinin 25 sonteşrinde bitirilmesine kumandan ile birlikte karar vermişlerdir. Prag 26 (A.A.) — Resmi bir tebliğ. de bildirdiğine göre Câdzel ve Orava- da çıkan hâdileser diplomasi yolile hal ledilmiştir. Yeni Çek hududlarının garantisi Varşova 26 (A.A.) — Çekoslovak- yanın yeni hududlarının garantisi hakkında tefsirlerde bulunan mat- buat, Karpatlaraltı Rütenyası mese- lesi halledilmedikçe bu meselenin ha- (Devamı 4 üncü sahifede) EBbikkatlers amam Onlardan da daha ileri... Garb matbualının, Büyük Kayıbı- mız etrafında, müttefikan hakkımız- da yazdığı cemilekâr yazılardan do- layı mütehassis olmakla beraber, dü- İ şülen yanlışlardan dolayı da hayret- te kaldık: «Boğaziçile Haliç arasındaki çifli- ğinde...» «Cümhuriyetin Uk Kabinesine işti. rak eden kadın nazır...» İlh, ilh gibi malümat... Eskiden Garbe kayıdsız, şartsız hayranlık. Şimdi Garbin bize hayran olduğu Şu devirde, tıpkı Garb gibi de- gil, Gerpten daha iyi, daha mütekâ- mil olmak zaruretlerini hissediyoru- ruz. Bu, ihtimal şimdilik kabil değil; fakat elbette ki, hedef, bu gibi ma- Iâmattan daha doğrusunu verebilen bir matbuat şeklini yaratmaktır. Her sahada aynı ülkü: Onlardan da daha ileri... ANKARA Yazan: Refik Halid Yarın neşrine başlıyoruz Mizahi istatistikler!.. (10) 60 sene yaşıyan bir Salamon: nereye gömülecek? Meclis reisi, Başvekil ve Dahiliye Vekilinden mürekkep bir komisyon kuruldu Yeri tesbit edildikten sonra anıt için beynelmilel bir müsabaka açılacak Büyük Önderin mübarek naaşı Ankara 26 (Akşam) — Şehirde tabii hayst avdet etmiştir. Bununla bera- ber resmi matem 10 birincikânuna kâ- dar devam edecek ve o zamana kadar hükümet memurları, suarelere iştirak | Etnografya müzesine nakledilirken edemiyecekler ve suâre veremiyecek- lerdir, Ankara halkına gelince; Ankara hal- kı, bütün yurddaşlar gibi, milli yasın (Devamı 4 üncü sahifede) Ribbentropun Parise salı günü gelmesi muhtemel Fransa hükümeti, komünistlerin hasmana nümayişlerine karşı İstisnai tedbirler alacak Paris 26 (A.A.) — Hariciye nezareti mahfilleri Fransız - Alman beyan- namesini imza etmek üzere Von Ribbentropun ne zaman Parise gele- ceğini tayin edememektedirler. Zan- nedildiğine göre Fransa hükümeti, dahili vaziyet dolayıslle evvelce 20 sonteşrin olarak tesbit edilmiş olan ziyaret tarihinin bir kaç gün daha İ tehirini Alman hükümetinden İste- miştir. Bu ziyaretin umumi grevin srifesi olan bu ayın 29 uncu salı gü- nü yapılmasına da ihtimal verilmek. tedir. Fakat bu takdirde Von Rib- bentrop, Pariste öğleden evvel bir kaç saat kalabilecek ve öğleden sön- ra Berline avdet edecektir. Hariciye Nazırı Bonnet, dün bu hususta Almanya sefiri ile görüşmüş- tür. Eer ne olursa olsun komünistlerin tehdidi dolayısile Almanya Hariciye Nazırı tarafından yapılacak olan bu ziyaret esnasında hadiseler çıkması- na ve nümayiş yapılmasına meydan B. Ribbentrop vermemek için Fransa hükümeti is- tisnai tedbirler alacaktır.