2 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

2 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

AKŞAM 2 Kânunuevvel 1938 Sahife 13 Et ve sebzelerin İylee öişmemesirön, möyfaların güzelee yikinmâmasından, Içleh sula ve saf olmamasından hasıl olan solucan dediğimiz barsak kurtları en muz hayvanlardır. Bunlar; ince barsağın İç zarına yapışarak ve kan emerek yetişir ve ürerlet, z karın şişmeleri, burun ve makat kaşınması, ishal, oburluk, baş dönmesi, Salya akması, sar'aya benzer sinir halleri, gece korkuları, gör- rn temiz Ekseriyetle çocuklarda bulunur. ” Halsizlik, kansızlık, hazımsızlık, karın ağrıları mede, işitmede bozukluk hep bu kurtların tesiridir. iSMET SANTONIN BiSKUVİTI bu kurtların en birinci devasıdır. Büyük ve küçüklere itimadin verilir. Her çocuk seve seve yer. Çocuklarınza senede bir kaç defa ihtiyaten veriniz. Alle doktorunuza danışınız. DİKKAT: Kullandıktan yirmi dört saat sonra solucanlar düşmezse çocuğunuzda solu- haizdir. Tarzı istimali can olmadığına itimat ediniz. Sıhhat Vekâletinin resmi müsaadesini kutuların içinde yazılıdır. Kullanış tara; Bir bisküvit çizgi ile beş müsavi kısma ayrılmıştır. Büyükler: Gece ya- tarken iki kutu bisküvit, çocuklar: 10-15 yaşına kadar bir kutu, 10 yaşından aşağı çocuk- lara her yaş için gece yatarken bir çizgi bisküviti verilir. Fiatı her eczanede 20 kuruştur. (İ S M E T) ismine dikkat. VE BAĞI Sayesinde bir çocuk gibi korkusuzca koşar, atlar, ve bisiklete biner, kürek çeker, tenis oynar, danseder, güneş banyosunu alır velhasıl bütün spor hareketlerinize rahat Ye neşe ile devam edebilirsiniz. FEMİL ve BAĞI FEMİL ve BAĞI Artık kadınlara ayın üzüntülü günlerini - tamamen unut. turmuştur, O kadar pratiktir ki; en ince elbiseler altında bile sezilmez, kullanan kâdın mevcudiyetini katiyen anlayamaz. Mikrop yuvası olan eski usul bez ve pamuk tamponların FEMİL ve BAĞI Bayanların hayatlarına mal olan rahim, tenasül ve sinir hastalıklarının önüne geçmiştir. Beynelmilel Kadınlar Cemiyeti; Bayanların (Aylık temizliklerinde yalnız FEMİL ve BAĞI eczane ve büyük ticarethanelerde bulunur. —ma HiLKA'T; Daima kanunlarına sadıktır. Yaratan kuvvet, her insana sıhhat ve saadet içinde yaşamak hakkını vermiştir. Her türlü sulistimal ve tabiat kanunlarına aykırı hareketin cezası ölümdür. Yurddaş! Her zaman kendi kendinin doktoru ol! Bü- tün uzviyetini gözden geçir ve gördüğün en ufak bir ârıza üzerine derhal taaliyete geç. Kendinde düşkünlük, halsiz- lik, iştahasızlık, kansızlık, kuvvetsizlik, tembellik, korkak- Uk mı hissediyorsun? Bunlar uzviyetin imdad işaretidir, Çabuk yetiş ve hayat eksiri olan Kan, kuvvet ve iştiha şurubu işmiye başla, FOSFARSOL tabletletin esasını teşkil eden ve bütün doktorlarca takdir edilen en mühim ilâçların fenni bir surette teşrikinden yapılmış emsalsiz bir kudret şurubudur. Kanı tazeler ve çoğaltır, iştihayı açar, sinirleri, adaleleri sağlamlaştırır. Azim ve faaliyeti, hafza ve zekâyı yükseltir, bütün kudretleri uzviyete toplayarak ömrü tabiiyi bütün ne- şelerle geçirir. FOSFARSOL güneş gibidir. Girdiği yere sağ- hık, dincilik, ve gençlik saçar, her eczanede bulunur, ÖKSÜRÜK ŞURUBU “Sirop Pectoral,, Eski ve yeni bütün öksürükleri geçirir, balgam söktürür, bronşları temizler, nezle ve gripten korur, göğüsleri zayıf olanlara bilhassa şayanı tavslüedir İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu İstanbul P.T.T. Levazım md. Lüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için satın alınacak olan (10) ton amalgame çinko açık eksiltıneye konmuştur. 2 — Muhammen bedel (5000) lira muvakkat teminat (375) liradır. 3 — Eksiltme 16/12/988 tarihine müsadif cuma günü saat (15) de An- karada P. T. T. Umumi müdürlüğü (binasındaki satın alma komisyonunda yapılacaktır. 4 — İsteklilerin muvakkat teminat makbuzu veya banka mektubu ile kanu. ni vesaiki hamilen mezkür gün ve saatte komisyona mürücaatları. 5 — Şartnameler Ankarada P. T. T. Levazım ve İstanbulda Kınacıyan hanında P, T. T. Levazım ayniyat şubesi Md. lüklerinden parasız verilir. (4576) — (8024) 1939, YILBAŞI Hava Kurumu büyük piyangosu Büyük ikramiyesi ( 500,000 ) Liradır Ayrıca: 200.000, 150.000, 100,000, 70.000, 60.000, 50.000, 30.000, 20.000, 15.000 liralık ikramiye- pa (400.000 ve 100.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Keşide Yılbaşı gecesi yapılacaktır. Biletler — (2,5), (5) ve (10) lira Iıktır... Vakit kaybetmeden hemen biletinizi almaz. KAN VE DERMAN Biogenine: senik ve acı nebatat hülâsalarile taba- betin fevkalâde ehemmiyet verdiği ve şayanı hayret muvaf- İakiyetler temin ettiği bir devadır. . . Biogenine: halsizlik, kansızlık hallerini pek kısa bir zamanda izale eder. Kandaki kırmızı yuvarlacıkları tazeler ve çoğaltır. açar, dermansızlığı giderir, vücude gençlik. dinçlik verir, cil. din soluk rengini canlandır: r. . Biogenine: tesiri olduğu gibi sıtma nekahatlerin- : : Biogenine: küçükler kolaylıkla alabilirler. Sıhhat Vekâletinin müsaadesini haizdir. Her eczanede bulunur. Böbreklerden idrar torbasına kadar yollar - daki hastalık- ların mikrobla- rını kökünden temizlemek için HELMOBLÜ kullanınız 'Terkibinde bulunan kinin, çelik, ar- Uzun ve kısa, ateşli ve ateşsiz süren hastalıklardan sonra görülen zafiyet, İştihayı ak pembeleştirir. Sinirlilerin kıymetli ve sadık bir ar- . : Biogenine; kadaşıdır. Sinirlere kuvvet verir. Has- tayı usandıran birçok asabi buhranları en çabuk zamanda şifalandırır. Hiçbir sinir ilâcı: Nevrasteni ve isteriye müpte- 14 olanlara (BİOGSNİNE) kadar istifade temin edemez. , Gençlerde görülen ve çok defa nev- . . Biogenine: rasteniden mütevellid olan iktidarsız. lık ve bel gevşekliğinde pek mühim rol oynar, « Sıtmaya karşı fevkalâde koruyucu . Böbreklerin çalışmak kudretini artırır, kadın, erkek i drar zorluklarını, eski ve yeni belsoğukluğunu, mesane iltihabın bel ağrısım, sık sık idrar bozmak, ve bozarken yanmak halle- lerini giderir. Bol idrar temin eder. Sıhhat Vekâletinin ruh- satını haizdir. Her eczanede bulunur. de de pek müessirdir. « Şekerli hap şeklindedir. Büyük ve Sabah yataktan kalkarken başınız ağrıyorsa yahut, nezleniz varsa hiç düşünmeyin hemen bir Kaşe Alınız Nezleyi ve baş ağrısını geçirir ve Gripten korur — İsmine dikkat ediniz — öksürmnlerre KATRAN HAKKI EKREM İstanbul Emniyet sandığı direktörlüğünden:; 38/1429 Emniyet Sandığına borçlu ölü bay Reşid varislerine ilân yolile tebliğ: Faik oğlu bay Reşid Büyükdere İspanyol caddesi eski 2 yeni 2-4 maa depo | Bilan otelinin tamamını. | Birinci derecede ipotek göstererek 17/8/931 tarihinde 11498 hesap numa- rasile Sandığımızdan aldığı 1540 lira borcu 27/7/938 tarihine kadar ödemedi- ğinden faiz, komisyon ve masarifi ile beraber borç 3777 lira 78 kuruşa varmıştır; Bu sebeple 5202 numaralı kanun mucibince hakkında icra takibi başlanmak | üzere tenzin: olunan ihbarname borçlunun mukavelenamede gösterdiği ika- İ metgâhına gönderilmiş isede borçlu bay Reşidin yukarda yazılı adreste İ öldüğü anlaşılmış ve tebliğ yapılamamıştır. Mezkür kanunun 45 inci maddesi | vefat halinde tebligatın ilân suretile yapılmasını âmirdir borçlu ölü bay | Reşid mirascıları işbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığı. l mıza müracaatla murislerinin borcunu ödemeleri veya kanunen kabule şayan | | Sultanahmet sulh hâkimliğinden: ŞUYU'UN IZALESİ için Cibalide Vaki KORPi DEĞİRMENİ ve müştemilâtı her türlü tesisatı ile satılmaktadır. İhale tarihi 21 Kânunuevvel 938 çarşamba günü saat 14-16. Müracaat yeri İstanbul Divanyolunda Sultanah- met sulh mahkemesi başkâtipliği, Satış ilânı: 19/11/938 tarihli Tan ve Son Telgraf gazetelerinde intişar etmiştir. Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Türbe, Borkurd Kıraathanesi karşı- sında eski Kiod Farer sokak No.8-10. Öğleden sonra 3tenTyekadar O bir itirazları var ise bildirmeleri lâzımdır. Mirascılar ipoteği kurtarmazlar ve yahut başlayan takibi usul dairesinde durdurmazlarsa ipotekli gayri menkul mezkür kanuna göre Sandıkça satılacaktır. Bu cihetler alâkadarlarca bilinip ona göre hareket edlimek ve herbirine ayrı ayrı ihbarname tebliği makamma kâim olmak üzere kefiyet ilân olunur. £ (8738) Kadıköy 2 nci Sulh Hukuk Hâkim- liğinden Ölen ve terekesi hâkimliğimizce ya- zılan Derlet Demiryolları Haydarpaşa Hareket başmüfettişi Cemil Kezetin ev eşyası Haydarpaşa İşletme müdür- lüğü binasında 2 nci kattaki dalrede 3/12/938 Cumartesi günü saat 14 te açik arttırma suretile salılacağı ilân olunur. (8717) Türkiye Cümhuriyeti Merkez Bankası İstanbul şubesinden Bayan Feride adına yazılı D sınıfından birlik 31357, 31451 ve 31456 numaralı üç adet bankamız hisse senedi kaybedilmiş olduğundan artık hükmü kalma dığı ve sahibine başka numaralı yeni senet verileceği bildirilir, (8730) Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü Şevket Rado Akşam Matbaası