2 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

2 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Balkan kupasının ihyas için bir teşebbüs Romanya ile Yugoslavya arasında müzakere başladı Balkan sporcuları and içme merasiminde © Balkan milletleri arasında yapık makta olan ve (Balkan kupası) namı verilen futbol turnuvasına Yugoslav- ların Balkan fulbolünü hakir görme. leri ve bizim de iştirak için istenilen | yüksek bir parayı kabul efmiyerek | çekilmemiz yüzünden yalnız Bulgaris- | tan, Romanya ve Yunanistan arasın- | da devamına çalışılmakta idi. | Haber aldığımıza güre Balkan millet lerinin sporcuları arasında tanışma ve kaynaşmaya büyük yardımı olan bu müsabakaların ihyası için yeniden | Bazı teşebbüslere girişilmiştir. , Bu cümleden olarak bu müsabaka- lardan ilk olarak sporcularına bir menfaat temin elmeğiğini ileri süre- rek çekilen Yugoslavya ile görüşme- / Ter başlamıştır. Geçenlerde hususi olârâk Bükreşte yapılan Yugoslavya ile Ripensya ma- çı münasebetile Bükteşe' gelen Yu-” goslav futbol federasyonunun salâ- hiyettar azaları ile Romanya futbol idarecileri arasında ya pılan görüş melerde bu karşılaşmalarda futbol. larının memleketlerine mühim Ka zançlar temin ettiği ileri sürülmüş ve bu vesile ile Balkan milletlerinin bir. birlerile olan bağlılıkları mevzuubahs edilmiştir. Müasit bir hava içinde cereyan eden bu görüşmelerde Yugoslav idarecile- ri bu kupa maçlarının ihyasına ©sas itibarile taraftar olduklarını yalnış şeraillerde bazi değişiklikler yapılma. sının zaruri olduğu fikrinde bulun. duklarını bildirmişlerdir. İlk olarak Balkan kupasının aley- hinde bulunan Yugoslav idarecileri» nin bu şekilde beyanatta bulunmaları Ruümenleri memnun etmiş ve Rumen federasyonu azaları Yugoslavları tat- min edecek yeni bir hal çaresi bula. caklarını ve diğer Balkan millteleri nezdinde teşebbüsafa girişerek ala. cakları neticelere göre harrket ede. ceklerini cevaben bildirmişlerdir. Bu malümatı veren Rumen gazete- leri Romanya futbol federasyonunun lâzım gelen teşebbüslere girişerek Bal. kan futbol turnuvasının ihyası için alâkadar milletlere mektupla müra- den ziyade gençliğin birbirile temas. İ eaat edileceğini de yazmaktadırlar. G. Saray klübü Mecidiye köyünde stad yaptırıyor Stadın temel atma merasimi dün yapıldı Memleketimizin en kıymetli spor teşekküllerinden biri olan Gülatasa- ray ktübüne Cümburiyet Halk Parti» sinin yardımı ie Mevidiyeköyünde #tad yapmak içir geniş birsaha temin edildiğini evvelce bildirmiştik. Bu saha üstünde asri bir stadyom yapmağa karar veren Galatâsaray klübü faaliyete başlamış vedün sabah sekiz buçukta büyük bir sporcu kala- | balığı önünde stadın temelatma mera- | simi yapılmıştır. | le işe başlanmıştır. kurban kesilmiş ve bu kurbana ilk bi. çağı Çoban Mehmed atmıştır. Merasime, klüp umumi kâtibi bay Adil Oğuzun Halk Partisinin Galata- saray klübüne dölayısile memleket gençliğine gösterdiği alâkadan dolayı sitayişle bahsedilen bir nutkile niha- yet verilmiştir. Galatasaray klübünün ismini taşı- yacak olan stadda arazinin tesviyesi. Bu ameliye altı Bu münasebetle klüp tarafından bir | hafta devam edecektir. İREN SEYE EEE EEE BİNA YAEAAAREESEEEEESUEEANAZANAAAP AAAAASASEEM İstanbul Emniyet sandığı direktörlüğünden: 30,/1182 Borçlu bay M. Nüriye (HMulüsi oğlu) ilân yolile tebliğ: Gösterilen ikametgâh: Kasımpaşa Zincirlikuyu mahallesi Nalmcı yokuşu Na. 16. Bay M. Nuri 9900 hesap numarasile Gedikpaşa Divani mahallesi Gedik- paşa hamam sokak eski 17 yeni 51 numaralı bir kârgir evin tamamını birinci derecede ipotek göstererek 3,/12/930 tarihinde Sandığımızdan aldığınız 550 Vira borcu 17/5/9938 tarihi kadar ödemediğinizden faiz, komisyon ve masarl- fis beraber borcunuz 1057 Tira 95 Kuruşa varmıştır. Bu sebeple (3702) No.lı kaaun mucibince hakkınızda Sandıkça icrâ takibine başlanarak yukarda yazıl ikametgâlunıza ihbarname gönderilmiş ise de ikâmetgâhimzi terketme. niz ve nerede Iduğunuzda öğrenilmemee ile ihbarname tebliğ edileme- diğinden kanun hükmüne tevfikan İlân yolile tebligat icrası icap etmiştir. İşbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığa borcunuzu ödemeniz ve kanunen kabule şayan bir itirazınız varsa bildirmeniz lâzımdır. Hakkımızdaki takib! usul dairesinde durdurmadığınız takdirde ipotekli gayri menkul mez- Kür kanuna göre Sandıkça satılacaktır. Bu cihetler borçlu bay M. Nurice bilin- mek ve ihbarname tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (8739) Vo) — ğ Kı Üypesi yılbaşında şehrimize geliyor Macaristanm kuvvetli klüplerinden olan ve profesyonel liglerde iyi bir va- giyette bulunan Uypeşt ile şehrimiz Klüplerinden Galatasaray arasında yapılan muhavere müsbet bir şekilde neticelendiğinden Macar sporcuları yılbaşı tatilinde dört maç yapmak ü- | gere şehrimize gelecektir. Macarlar şehrimizde ilk iki maçı | Galatasaray ve Beşiktaş takımlarile yapacak ve bu maçlardan almacak neticelere göre üçüncü ve dördüncü Genç takımlar arasında maç | Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş | Süleymaniye, İstanbulspor klüpleri nin genç takımları arasında tertip edi. | len ve iki devre devam edecek olan Ug maçları bü hafta cumartesi günün- den itibaren başlayacakatır. İ Frenş Varuş Atinada üç maç yapa Macaristan şampiyonu ve dünya kupası finalisti Prenş Varuş üç maç yapmak üzere Yunan klüpleri tarafın. | dan Noel yortusunda Atinaya davet | 'Yunanistanın en kuvvetli Klüple- rinden olan Olimpiyakos ve Enosis tarafından Atinaya davet edilen Ma- car klüplerinin üçünü ve son maçını da Yunan milli takımı ile yapması Ahtimal dahilindedir. AKŞAM — Dünya kupasında finale kalmakla kuvvetini isbat eden ve iç- lerinde dünyanın en meşhur futbolcu- su Şaruşi gibi kuvvetli elemanlar bu- Tunan Macar takımının Noel yortu- &unda Atinada yapacağı maçlardan sonra yılbaşı tatilinde şehrimize ge- tirtilmesinin imkân dhilinde bulundu. gunu büyük kfüplerimize hatırlatır ve çoktanberi kuvvetli bir takımın oyu- nunu görmiyen sporcutarı- ga bu fırsatı vermelerini temenni ede. tiz, Vehap Ankaraya gidiyor Güneş klübünün futbol şubesini lâğvetmesi üzerine meşhur futbolcu Vehap, vazifesinin Ankaraya nakledil- mesi dolayısile İstanbul klüplerine intisap etmeden Ankaraya gidecek. tir. Ankarada hangi klübe gireceği yo- | lunda kendisine müracaat ettiğimiz Vehap bu hususta henüz verilmiş bir kararı olmadığını Ankaradaki klüple rk gördükten sonra bir karar vereco- ğini bildirmişti Bir Gripin anmadan, el rtıraptan ye ağrınm en şid detlisimi en kolay ve çabuk ve en ucuz geçirmenin ça resi bir kaşe GRİPİN nimak- tır. Mideyi bozmaz, Oböbrek. Teri ve kalbi yormaz. | ber, resmi muamelâtla meşgul olma- 2 Kânunmevvel 1938 EB») | Yeni valinin tayini dün telgrafla bildirildi (Baş tarafı 1 nci sahifede) kâk ve mübaşeret tarihlerinin bildiril. | MESİ.» Dahiliye Vekili; Refik Saydam B. Muhiddin Üstündağ, Vekâletinin tebliğinin altına şunları yazarak im- zalamıştır: «1/12/9383 saat 11 de tebellüğ ettim.» B. Muhiddin Üstündağ, Vekâletin Belediyedeki odasına gelmekle bera- mış, kendisine ait hususi evrakı tas- nİf, bazı ziyaretleri kabul etmiştir. vilâyet ve Belediye işleri yeni vali B. Lütfi Kırdar gelinciye kadar - ka» nundaki salâhiyete binaen - dün sa» bahtan itibaren vali muavini B. Hü- dai tarafından vekâleten ifa edilmek- tedir. Çorum valiliğine tayin edilen Em- niyet müdürü Sah Kılc'ın tayini emri de dün vilâyete tebliğ edilmiştir. Yeni emniyet müdürü İstanbul Emniyet müdürlüğüne ta- yin edilen Ankara Emniyet müdürü 'B. Sadreddin Aka, bugünlerde şehri- İ mize gelerek yeni vazifesine başlıyar caktır. Yeni Emniyet müdürümüz, Harhiyeden mezundur; fakat asker- Mikten ayrılınca hukuk tahsilini de görmüş ve İstanbul Hukuk fakültesi. ni ikmal etmiştir. 1934 benberi Ankara Emniyet mü- dürlüğünü muvaffakıyetle ifa etmek- teydi, İstanbuldaki yeni vazifesinde de ayni şekilde muvaffak olacağı süp- hesiz sayılıyor Istanbul Emniyet müdür muavini İken Emniyet umum müdürlüğü bi- rinci şube müdürlüğüne tayin edilen B. Kâmran iki güne kadar yeni vazi- fesine başlamak üzere Ankaraya gide- cektir. Emniyet müdür muavinliğine tayin edilen B. Mehmed Ali, B. Fikriden in- hilâl eden dördüncü şube müdürlüğü- ne tayin edilen B. Taceddin, B. Palk- ten inhilâl eden altıncı şube müdürlü- güne tayin edilen B. Hall dünden iti- baren yeni vazifelerine başlamışlar. dır. Beşinci sube müdürlüğüne yeniden tayin edilen B. Şükrü de iki güne ka- dar Afyonkarahisardan gelecektir. Emniyet müdürlüğü birinci şube âmirlerinden B. Şevki, üçüncü şube müdür muavinliğine tayin edilmiş, üçüncü şube müdür muavini B, Tahir de Emniyeti umumiye kadrosuna alınmıştır. Reisicümhurumuzla devlet reisleri arasında teati edilen telgraflar (Baş tarafı 6 ncı sahifede) Ekselâns Kalinin Sovyet Sosyalist Cümhuriyetleri Birliği İcra Komitesi Reisi MOSKOVA Cümhurreisliğine intihabım dolayr slle göndermek lütfünde bulunduğu- nuz nazik telgraftan dolayı size ha Taretle teşekkür ederim. Memleketlerimiz arasındaki anane vi dostluk, kıymetli surette saklıyaca- ımız Kıymetli bir kazançtır. Müna- sebetlerimizin tarsini ve devamlı suk rette inkişafı hakkındaki temennileri. nize tamamile iştirak eder ve ben de şahsi saadetiniz ve Sovyet halkının r&- fahı hakkındaki en samimi temenni- lerimi bildiririm. İnönü Türkiye Cümhuriyeti Reisi Fahametlü İsmet Paşa Hazretlerine ANKARA “Türk milletinin muazzam pederi Mustafa Kemal paşa hazretlerinin haberi vefatını aldım. Bundan dolayı ansamimülkalb taziyetlerimi, Türki- Ucuz - Tesirli - Zararsız .- Ni icabında günde 3 kaşe alınabilir İsmine dikkat, Taklidlerinden sakınınız ve Gripin yerine marka verirlerse şiddetle red ediniz.. başka bir yenin sadık ve kadim bir muhibbi si İatile necib Türk milletine takdimi bir vazife bilir, ayni zamanda Cümhur riyaseti makamına intihap buyurul- muş olduğunuz beşaret haberini al- mış bulunduğumu arzederim, Türkiyenin ötedenberi mukaddera- tanı feyizli ellerinizle idare buyurmuş olmanız hasebile, necib Türk milleti- ni kıymettar vücudünüzle yükselte- ceğinizden emin olarak, sadık bir kalbin ifadesile zatı fehametpenahi- lerine arzı tazimat ederim. İmam Yahya Hazretülmamı Yahya Melik-ül Yemen SANA Büyük Atatürkün zıyaı hasebile zatı fahimanelerinin izhar buyurduk- ları tesssürden pek mütehassis oldu- kumu arzeder, hakkımdaki samimi hissiyat ve temennilerden dolayı te- şekkür ve hürmellerimin kabulünü istirham ederim, İnönü Ekselâns İsmet İnönü Reisicüimhur ANKARA Ekselânsınızın o Cümhurreisliğine intihapları dolayısile en hararetli teb- riklerimi arzederim. Bundan böyle mukaddorstını, müteveffa (Büyük Reisin en yakın arkadaşının idare ede- ceğinden müdrik bulunan Türk mik leti istikbale sükün ve itimadla baka- bilir, Dost ve müttefik Türkiyeninin refah ve teaisi ve Relsicümhurunun şahsi saadeti hakkında en samimi #emennilerimi bildiririm. Paul A, R. Naib Pol BELGRAD Altes Ruayalinizin dostane telgrafı beni derin bir surette mütehassis etti, Bundan dolayı hararetle teşekkür eder ve şahsi saadetleri İle dost ve müttefik Yugoslavyanın refah ve itilâsmı en samimi bir surette dilerim, İnönü Tarım kredi kooperatifleri ortaklarının mahsulleri Ankara 1 (Telefonla) — Maliye Vekâleti, tarım kredi kooperatifleri ortaklarının mahsutlerinin devlet, ala- cağı için haciz edilmiyeceğini alâka- darlara tamim etmiştir. Bu tamimde devletin hakkı bu mahsullerin aynına taalluk ediyorsa hacia yapılabileceği zikrolunmakta. dır. Türkiye - Danimarka ticaret anlaşması Ankara 1 (Teleforia) — Danimar- ka hükümeti ile akdedeceğimiz yeni caret anlaşması müzakerelerine de- vam olunmaktadır. Müzakereler yar tında neticeleneci