28 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

28 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

(Baştarafı 6 ıncı sahifede) yat yapmaktan başka bir şey değil. di. Çünkü o Kıyıcı Osman pehlivan- İa vakis güreşiyordu ama ders almak için... Nasıl tahmin ederdim ki Akif ölüm döşeğinde bile bana kollarını yukarı- ya kaldırarak Kıyıcı Osman pehlivan- dan bahsedecek: Romanya muhteliti Fenerbahçe ile 2-2 berabere kaldı Mehmed Akif gecesi gelen Akit beydi. Bıyığının bir tarafı donmuştu. Ben Çapada oturuyordum. O Beylef* beyinde. O gün Beylerbeyinden Be şiktaşa tek bir vapur işlemişti. — Beşiktaştan Çapaya yürüyerek mi geldiniz? dedim. — Evet... Her şeye rağmen geldim. Çünkü söz vermiştim!.. dedi. Birinci devreyi Fenerliler 2 - 0 galip bitirdiler. Ikinci devrede bazı müessif hâdiseler oldu Futbol federasyonu tarafından üç maç yapmak üzere davet edilen Ro- manya muhteliti ikinci maçını dün Taksim stadında yaptı. Müsabaka, iş saatine tesadüf etmesine rağmen,iki bin kadar meraklı tarafından heys- canla seyredildi. Fakat 2 - 2 beraberlikle neticelenen maçla maalesef bazı hâdiseler cer&- yan etti. Biribirine tokat atmakla bâş- yan bu hareketlerin, yan hakeminş tecavüz ve gırtlağına sarılmak gibi, sokak kavgası şeklinde nihayet bul- ması, bizim gibi, bu soğuk havada tut» bol görmeğe gelen seyircileri de te Adnan, Akının hakemliği altında Romanya bayrağının renklerinden teş” | kil edilmiş formalarla sahaya çıkan Rumenler halkı selâmlıyarak yerleri. ni aldılar. Biraz sonra da Fenerliler sahada göründüler, Romanya muhteliti: Negrin - Duçe, Drâgonesko - Nitos, Pop, Pol - Mcldo- vano, Mihailesko, Barafki, Prastler, Jika. Fenerbahçe: Hüsameddin - Lebib, Yaşar - M. Reşad, Aytan, Esad - Kü. çük Fikret, Şaban, Vahap, Basri, Fik- ret, Fenerbahça, İzmirli Vahapla Bas“ Tiyi takımına ithal ederek muhacim' hattını kuvvetlendirmişli, Oyuna sa- rı lâcivertlilerin soldan yaptıkları bir hücumla başlandı. Derhal Rumenler tarafından mukabele gören bu hü- cum uzun paslarla Fener kalesine da- yandı, Gayet kolaylıkla rakip müda- faayı atlatan Rumen oyuncuları da- ha ilk dakikalarda bizim #utbolcular- dan yüksek olduklarını belli ettiler, İlk anlar Rumenlerin seri ve sistem- M bir futbol oynadıklarını gösteriyor- du. Kendilerini yormadan, yalnız to- pun hareketi ve paslarının yerlerini bulması, Avrupa takımlarındaki has- letlerin bu takımda da mevcud oldu- ğuna bir delildi. 10 uncu dakikaya kadar oyun çok süratli geçti. Mütekabil akınlar her | iki taraf için tehlike yaratiyordu. Fe- nerden Aytanın aksaması, Rumen mu- haciminin serbes hareketine sebep Ol- duğundan, dakikalar İlerledikçe bu hücumlar Fener aleyhine tecelli etme- ğe başladı. Sarı lâcivert takımda Vahap ile Basri, İzmir Altay takımında yan ya- ng oynamanın verdiği alışkanhıkla çok güzel anlaşıyorlar. Fakat arada sıra- da açıklara pas vermek hatırlarına gelse fena olmıyacak... Dakika 25... Rumenlerin sağdan yaptıkları seri bir akında Yaşarı at- Jatan merkez muhacimlerinin sağ üst köşeyi bulan ustalıklı vuruşunu, Hü- sameddin çok güçlükle k ıyarak muhakkak bir sayıya mani oldu. Fenerin ortadan kısa paslı oynama- st aleyhine oluyor. Böyle çamurlu ha- yalarda bunun hata olduğunu idrak etmemeleri çok tuhaf... Nitekim top- la çok oynıyan üç orta oyuncuda yo- rulma alâimi görülmeğe başlandı... Dakika 30... Rumenlerin tezyiki faz, Jalaştı. Bu sırada Hüsameddin takr- zmnın en faal oyuncusu... Çekilen şüt lere cansiparane küurtarışlar yap- mak mecburiyetinde kalıyor. Yaşarın bir ıskası az daha gole maloluyordu. Fakat soliçleri bu ıskayı tahmin etme- diğinden, iyi kullanamadı. FENERİN İLK GOLÜ Dakika 36... Geriden aldığı pası avut çizgisine kadar götüren Fikrete Yavl yaptılar. Çekilen favlı, kale yaki- nında yakalyan Basri güzel bir vücud çalımile önündeki Rumen müdafii at- | Jattı. Tam şütü çekeceği sırada çelme- | ye maruz kaldı ve yuvarlandı, Penal- tı... Pikretin çektiği şüt Fenerlilere | birinci golü kazandırdı Bu sayı Rumenleri bozdu Gelişigü- zci oynamağa başladılar. Pırsattan is- tifade etmesini bilen sart lâcivertliler derhal oyun üzerinde hâkimiyet kur- dular, EFNERİN İKİNCİ GOLÜ Dakika, 42... Fikret avuk çizgisine kadar götürdüğü topu geriye yuvarlar dı, Seri bir çıkış yapan Basri sıkı bir şütle takımının ikinci sayısını yapti, Son dakikalarda Rumen müdafile- rinin eline çarpan top penaltı ile neti. celendi. Rumenler hakemin kararına birçok itiraz ettilerse de hakem din- lemedi ve Küçük Fikretin çektiği pe- naltıyı kalecileri kurtardı ve devre 0-2 Fenerbahçe lehine kapandı. İKİNCİ DEVRE Bu devreye Fenerliler takımlarında tadilât yaparak çıktılar. Vahap ile Şa- ban çıkmış, yerlerine Naci ile Yaşar alınmıştı. Oyun Fenerlilerin, Rumen müdafa- asında kesilen bir hücümile başladı. Mağlüp vaziyetten kurtulmak için bü- yük bir azimle çalışan Ri nler oyu- nu derhal Fener kalesi önüne intikal ettirdiler, Ve bu sırada ilk hâdise pat- Jak verdi, Fener kalesi yakınında Rumen mer- ; kez muhacimi ile Lebip çarpıştılar. Her ikisi de yere yuvarlandı. Yerden kalkan Rumen oyuncu, sesi tribünle- re kadar akseden bir tokatı Lebibin suratına indirdi. Bir saniye kadar şaş- kınlık devresi geçiren Lebib buna yum. rukla mukabelede bulundu ve saha bir an için karıştı ise de hakem her iki tarafı barışlırarak oyuna tekrar devam edildi. Fakat bu hâdise, bütün oyuncuların âsabını bozmuş olacak ki her iki ta- raf seri bir şekilde oynamağa ve biri- birlerine kasdi olarak tekme atmağa, şar) yapmağa başladılar, Bilhassa Ru- men oyuncular hakemin kararlarına mütemadi bir şekilde itiras ederek oyunun şirazesinden çıkmasına sebep oluyorlardı. Bu arada Esad sert oyuna tahammül edemiyerek sahayı terket- ti, Yerine Necdet girdi, Vücudü sağ» lam olanın muvaffak olduğu bir maş İ seyrediyoruz. Biribirine çamur alan lar, tekme savuranlar fazlalıştı. RUMENLERİN İLK GOLÜ Dakika 27... Sağaçıklarının bir or- Yukarıda: Fenerbahçe ve Rumen takımı oyuncuları bir arada, aşağıda: Dünkü maçtan bir esntantane | tasını kale önünde yakalıyan soliçleri | vole bir şütle İlk Rumen golünü yap İ mağa muvaffak oldu. Bu sayıdan sonra'Rumenlerin taz- yiki büsbütün arttı. Oyun âdetâ tek kale halinde Fener nısıf sahasında de- varmı ediyordu. Fevkalâde oynıyan Hü- sameddin ile Rumen muhacimleri ara- sında sıkı bir çekişme ver, Bir türlü gol yaptırmıyan Fener kalecisi günün en parlak pyuncusu... — Kıyıcı Osman pehlivan Namık Kemalin emmisi idi...» Mitat Cemal Akifin nasıl baytar mektebine, Halkalıya girdiğini anlat- tı. Onun spor hayatından bahsetti: Onun verdiği sözü yerine getirme bep olamazdı. Bunu söyleyince ben: — Aman dedim, benim verdiğim sözün şiddâtli bir lodosa bile taham- — Mektepte Doru adında bir at | mülü yoktur. vardı. Ondan sonra ona söz vermeğe kork- Akiften başkası bu ata binemezdi. | tum... Başkaları üstünden muntazaman dü- şerlerdi. Akif yalnız ata değil karala- ra denizlere de hükmederdi. Hatta arkadaşlarını toplayarak ka- radan Edirneye gitmeğe bile kalkabi- lirdi, İyi yüzerdi. Ufukta başını sw- dan çıkararak karadaki arkadaşlarına gülmek en büyük zevki idi. Yüzmek, yürümek, güreşmek... Bunlardan baş- ka Halkalı mektebinde Akif için bir | dert daha başladı: Şiir merai.. O nakil vasıtalarını sevmezdi. Ver- diği bir sözü geri bırakacak hiçbir ma- ni dinlemezdi. Meşrutiyetin ilk senelerinde bir cuma adam boyu kar yağmıştı. O gün Akifin sevmediği vasıtaların hiç Mitat Cemal uzun uzun ve mükem- mel bir surette Akifi tahlil etti. Bundan sonra yüksek muallim mek tebi gençleri tarafından Akiften par- çalar, Çanakkale, Azim, Birlik, Bük bül, Kendim için ve Asımdan parça lar okundu. Profesör Ali Nihad, Akif hakkında bir konferans verdi. Dünkü merasim ile yüksek muak lim mektebi gençleri hakikaten bir kadirşinaslık nümunesi gösterdiler. Bugün yapılacak merasim Şair Amerhum Mehmed Akifin ölü- münün senei devriyesi münasebetile bugün saat 10 da Edirnekapıdaki me- zarına temeltaşı atılacak ve bu mü- biri işlemiyordu. Bizim eve sütçü, ek- | nasebetle bir ihtifal yapılacaktır. Öğ- mekçi gibi adamlar bile gelmemişler- | leden sonra Beyazıt camiinde mevlüd di. okutulacak, saat 18 de de üniversite Biz öğle yemeğinden sonra ekmek- konferans salonunda diğer bir ihtifal çiyi beklerken kapı çalındı. Fakat yapılacaktır. RUMENLERİN İKİNCİ GOLÜ Son dakikadayız... Sahanın ortasın- da Fener lehine bir taç oldu, Vakit ge- çirmek için olacak, hiçbir Fenerli taç atmağa teşebbüs elmedi. Bu sırada onların bu durgunluğunu fırsat sa yanı'bir Rumen oyuncunun Fenerin atması icab eden tacı attığını hayret- le gördük. Bu ihmal bir gole maloldu. Sağaçıkları taçtan gelen topu sürerek Fener kalesine indi. Ve yaptığı orta. dan, soliçleri istifade ederek topu Fe- ner kalesine attı, Bu sayıdan sonra bazı oyuncular hakeme itiraz ettiler; münakaşa büş- ladı ve golü kabul etmiş olan hakemin kararından vazgeçmediğini görünce, yan hakemine müracaat ettiler. Bu sırada yan hakeminin boğazına bile sarılanlar oldu ise de polisin müdaha- lesile bu teessür uyandıran hâdisenia önüne geçildi. Bu esnada vakit tamam olduğun- dan, çok zevkli başlıyan müsabaka, teessürler arasında, arzu €dilmiyen bir şekilde nihayet buldu, Şazi Tezcan Ferençvaros 3 - Aiina mubteliti 1 Atina 27 — Macar Ferençvaros ta» kımı, dün ikinci maçını Atina muh- telitile yapmış ve 3 - 1 galib gelmiş- tir. İki takım birer gol yaparak bi. rinci haftayimi berabere bitirmiş- lerdir. İkinci haftayimde Macarlar, bâki. miyeti ele almışlar ve arka arkaya iki gol yaparak maçı 3 - 1 kazanmış. lardır. Macar takımı üçüncü maçını pazar günü Yunan milli takimile ya- pacaktır. Galata Gençler birliği kongresi Galata Gençlerbirliği kongresi 29 kânunuevvel perşembe günü saat 21 de Galatada birlik kurağında topla nacaktır, Kıymetinden şüphe edilmez bir diş macunu haline nasıl geldi ? Zira Dalma nefistir, dalma temizdir,da | temizler, dişleri parlatır ve hastalık” ima ucuzdur. Ve minelerdeki pasları | ları geçirir. Ancak sabah, öğle ve akşam günde 3 defa dişlerinizi onunla fırçalamak ŞARTTIR Daima RADYOLIN AARA SARA SARA PARA SORA Avrupa yarı orta sıklet şampiyonluğu Milân 27 (A.A.) — Avrupa yan ot- ta sıklet şampiyonluğu için yapılan bir maç neticesinde İtalyan Turtello, Belçikalı Wouters'e puvan hesabile 15 ravundda galib gelmiştir. Baş, Diş, Nezle, Grip Komatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. ayi AŞAN lcabında günde 3 kaşe alınabilir. MEAŞANI iğ Â