16 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

16 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Uv : ğ i ab Beşiktaş kalesi önünde heyecanlı bir an ŞEREF STADI: Beşiktaş,Vefayı 4-0 yendi ilk devre golsüz olarak berabere nihayetlendi, Siyahbeyazlılar 6 dakika içinde 3 gol yaptılar Şeref stadında günün en mühim maçı Vefa ile Beşiktaş arasında ya- pıldı. Şampiyonluk yolunda avantajı bulunan siyah beyazlıların bu müsa- bakayı galibiyetle bitirmeleri şampi- yonluklarını garanti vaziyete soka cak. Diğer taraftan Vefalıların gale- besi puan vaziyeline nazaran Fener ve Galatasaray klüblerinin şampiyon- luk yolunda ümitlerini kuvvetlendi- revek mahiyette idi. Bu yüzden mü- sabakaya büyük bir kalabalık top- lanmıştı. Saat 15,20 de Süleymaniyeli Tarıkın hakemliği altında sahaya çıkan takımlar şu şekilde dizildiler; Beşiktaş: Mehmed Ali:- Taci, Hüs- nü - Bülend, Feyzi, Şevket - Hayati, Rıdvan, Bedii, Şeref, Eşert, Vefa: Azat . Saim, Vahid - Sefer, Lütfi, Namık - Adnan, Abduş, Şük- rü, Mehmed, Garo. Oyuna Vefanın merkezden yaptığı bir bücumla başlandı, Beşiktaş mü. dafaasında kesilen bu'akrın Vefa sağ tarafından tekrarlandı, Kale yak nında müsaid vaziyette topu yaka- layan Abdus günün ilk sıkı şütünü çekti. Dakikalar ilerledikçe yeşli be- yazlıların bütün enetjilerini kullana- rak oyun üzerinde ufak bir üstün- lük temin etmeğe muvaffak olduklar rını görüyoruz. Beşiktaşlılar fedakâr bir şekilde ça lışmakla ancak Vefa hücumlerinin netice almasına mâni oluyorlardı. Fakat ir tazyiki gitlikçe faz- devam ediyor. Vefanın sağdan yap- tığı bir hücumda ortaya geçen İopu Şükrü kaleye doğru havalandırdı. Taci topun kendisini aşacağını hisse dince elile çevirdi. Penâlti... Vefalılar bu penaltıyı . çoktanberi sahada görmediğimiz Namıka çektir. mek gibi bir hataya düştüler, Tabia- tile fütbola olan alışkanlığını kaybet- miş olan bu oyuncu topu dışarı at- makta gecikmedi. Kaçan penaltıdan sonra yeşil beyaz- lıların borulacağı tahmin edilirken bilâkis açıldıkları görüldü. Sol taraf- tan yaptıkları hücumlarla heran Be- şiktaş kalesini tehlikeye sokuyorlar- dı. Buna mukabii Beşiktaşlıların da Şeref, Eşref kombinezonuyle yaptığı inişler Vefalılara tehlike yaratıyorsa da Lütfi, Vahid müdafaası çok yes rinde müdahalelerle bu hücumları akim birakıyorlardı. Son dakikada Hayati vasıtasile ya- pilan hir Beşiktaş hücumunda Vefa- ular topu kornerle durdurdular, Çe kilen korneri müdafiler çevirdiler ve devre bu şekil değişmeden golsüz ola» rak berabere neticelendi, İkinci devre İkinci devreye Bşiktaşın sağdan yaptığı seri bir hücumla başlandı. Be- taberliğin şampiyonluğu tehlikeye sokacağını hisseden Siyah beyazlılar >, bütün enerjilerini kullanarak oyun üzerinde hâkim bir vaziyete geçtiler, Sağlı sollu yaptıkları hücumlarla Ve- fa kalesini tehdid ediyorlardı. Heran beklenen gol nihayet dördüncü daki- kada yapıldı. Beşiktaşın birinci golü Hayatinin avut çizgisine kadar gö- türerek ortaladığı topu kale önünde demarke vaziyette yakalayan Bedii Vefa müğafilerinin durgunluğundan istifade ederek plase bir vuruşla ta- kımının ilk golunu çıkardı, Bu sayı Vefalılar üzerinde bir tesir icra et- medi, Canla başla çalışarak kalelerini müdafaa ediyor ve Beşiktaş tazyiki karşısında ezilmeden oynayarak ara- da sırada hücum yapmak imkânıni da buluyorlardı. Oyun bu sıralarda sertleşmek istidadı gösterdi. Her iki takım birbirine favul yapmağa baş- ladılar, Beşiktaşın ikinci golü 23 üncü dakikada merkezden inki şaf eden bir Beşiktaş hücumüunda Şe- refin âni olarak Hayatiye geçirdiği topu Hayati kalecinin müdahalesine rağmen ağlara taktı. Bu sayı yeşil beyazlıların oyunu üzerinde büyük bir tesir yaptı. Bütün hatlarında birden bozulma âlâlmi görülüyordu. Beşiktaşın üçüncü golü Beşiktaşın sıkı tazyiki altında de- vam eden oyunun 27 nci dakikasında müdafilerin yanlış bir kafa vurmaları yüzünden kale önünde topla karşı karşıya kalan Şeref sikı bir vuruşla takımının üçüncü golünü yaptı. Beşiktaşın dördüncü golü Bu golden iki dakika sonra Şere- fin avut çizgisine kadar götürerek geriye ortaladığı topu Rıdvn yetişe- rek dördüncü defa olarak Vefa ağla- rına taktı, Altı dakika içinde Kolaylıkla yapı- lan bu üç gol yeşil beyazlıların mane- viyatını bozduğundan artık gelişi gü- zel ve ne yaptıklarını bilmez bir şe- kilde oynamağa başladılar, Oyunun son dakikaları çetin bir çekişme halinde devam etti ve mü- sabaka bu vaziyet değişmeden 4 - 0 Beşiktaşın galebesile nihayetlendi, Nasıl oynadılar? Oyunun ilk devresi çok güzel ce- reyan etti, Her iki takım zaman za- man birbirine hâkim vaziyete geçti- ler. Yeşii beyazlıların müessiriyeti da“ ha fazla idi. Kaçırdıkları penaltı mağ- lübiyetlerinde büyük rol oynadı. İkinci devre Beşiktaş üstünlüğü altında geçti. Bu devrede bazı oyun- cuların yaptıkları çirkinlikler oyunun zevkini kaçırdı. Vefada başta emek- tar Saim olmak üzere Sefer, Abduş ve Lütfi muvaffak oldular. Şükrü ve Mehmed farla çalım yapmak hevesi yüzünden bir çok fırsatların kaçma- sina sebeb oldular. Beşiktaş takımın- da Mehmed Ali, Hüsnü, Feyzi, Rıd- , Şazi Tezcan Üniversite ve yüksek mektepliler tekrar klüp- lere girebilecek mi? Spor klüplerine girmekten me- nedilen üniversite ve yüksek mek- tepler mensuplarının bu kayıttan hariç bırakılması için beden ter- filinde sevinçle karşılanmşıtır. FENERBAHÇE STADI: Fenerbahçe, İ. Sporu 8-1; Beykoz, Top- kapıyı 7-0 yendiler Fenerbahçe stadında yapilan iki lig maçı da büyük sayı farklarile netcelendi. İlk maçı Beykozla Topka- Pı yaptılar, Hakem B. Adnan Akının idaresinde yapılan bu müsabaka da- ha ilk dakikadan itiâbren Beykoz hâkimiyeti altına girdi. Zayıf bir kadro ile sahaya çıkmak mecburiye- tinde kalan Topkapılılar Beykozun bu üstünlüğü karşısında fazla daya- namadı. İlk golü penaltıdan yapan Beykoz, devre ortalarına doğru Şehab. ve Said vasıtasile üç gol daha çıkara- rak devreyi 4 - O bitirdi. İkinci devrede yine hâkimiyeti ida- me ettiren Beykozlular 15 inci daki- kada beşmnei ve müteakiben de Şehab vasıtasile İki gol daha yaparak sayı adedierini yediye çıkardılar ve müsa- baka bu şekil değişmeden 7 - 0 Bey- kozun galebesile nihayetlindi. Fenerbahçe - İ. Spor Günün ikinci karşılaşması Fener- bahçe ile İstanbulspor arasında yapıls dı. Talebelerin kfüblerde oynatilma- masındân en-fazla müteessir olan İs- tanbulsporlular bu maça tekaüd oyunculardan mürekkeb bir takımla çıktı B, Ahmed Ademin idare ettiği maç- ta takımlar şu kadrolarla oynadılar, Fenerbahçe: Hüsameddin - Fazil, Lebib - M. Reşad, Aytan, Ali Riza « Fikret, Esad, Yaşar, Şaban, Semih. İ. Spor; Ali - Ali, İsmali - Nejad, Orhan, Tarık - Bürhan, Samih, Sa- lâhaddin, Hasan, İhsan. Oyuna başlar başlamaz Fenerliler derhal bu mütekaid takım karşısında hâkimiyeti ele aldılar ve kalecinin acemiliği yüzünden Fikret vasıtasile üstüste üç gol çıkardılar, Son dakika- larda bir sayı daha yaparak devreyi * 4 - 0 bitirdiler. İknci devrede yine Fenerbahçe has- mimı çenber içine alarak hâkim bir şekilde oynadı. Fikret, Şaban, Esad takımlarının sayılarını yediye çıkar-, makta müşkilât çekmediler, Oyunun 35 inci dakikasında Fenerbahçe gok lerini sekize çikarmış oluyordu ki İs- tanbulspor muhacimleri Son bir gây- ret sarfederek sol açıkları vasıtasile ilk ve son sayılarını yaparak bugünü de 8 - 1 gibi büyük bir farkla mağ- Tüb bitirdiler, Kır koşusu İstanbul atletizm Monitörlüğü ta- rafından tertib edilen Kır koşuları müsabakalarına dün Şişlide deyam edilmiştir. Altı bin metre üzerinde ya- pılan bu müsabakada Galatasaraydan İbrahim 20551 dakika ile birinci, De- mirspordan Hüseyin ikinci, Beşiktaş- tan Artin üçüncü olmuşlardır. Bu at- Jetler İzmirde İstanbul takımını teşkil edeceklerdir. Vefa - Beşiktaş maçından diğer bir enstantane TAKSİM STADI: Haftanın sürprizi Galatasaray - Hilâl ile 1-1 berabere kaldı Maçın golleri ilk devrede yapıldı Taksim stadında günün yegâne lig maçı Galatasaray ile Hilâl arasında yapıldı ve bütün tahminlerin hilâfına bir sürpriz denecek şekilde 1-1 berabe- re nihayetlendi. Şazi Tezcanın hakem- liği altında sahaya çıkan takımlar şu şekilde dizildiler, Galatasaray: Osman - Lülli, Adnan- Musa, Bedii, Ektem - Necdet, Süley- man, Cemil, Buduri, Mehmed. Hilâl: Murad - Akif, Muammer» Mustafa, Zeynel, Müsalim - LÜtfİ, Hakkı, Rüstem, Halük, İbrahm. Galatasaray takımında İzmirden ge- len Cemil merkez muhacim oynuyor- du. Senelerdenberi müdefi oynıyan bu oyuncunun akımın en mühim mevkiine getirilmesi dünkü netice üzerinde büyük bir âmil olmuştur. Oyuna Galatasaray başladı ve der. Kal kaleyi bulan bu hücum Cemilin acelesi yüzünden heba oldu. Sarıkır- mızılıların âni hücumunu tehlikesiz atlatan Hilâlliler derhal mukabele ei- tiler ve bu akın korner ile neticelendi. Sağdan çekilen korneri Hilâl mer. kez muhacimi Hakkı güzel bir kafa vuruşile üçüncü dakikada gole tahvil etti. İlk dakikalarda yedikleri golü müteâkib kısa bir şaşkınlık devresi geçiren Galatasaraylılar ümid veren hücumlarla derhal oyun üzerinde hâ- kim bir vaziyete geçtiler, Sarıkırmızı hâkimiyetine giren oyun her dakika beraberlik sayısını işaret eden bir şekil almasına rağmen karı. şık ve sıkışık vaziyette oyniyan mu. hacimler bir türlü netice #lamiıyor- Jardı. Takımda ilk defa merkez muha- cim oynıyan Cemil şahsi oyunu yüzün, den üstüste fırsatlar kaçırıyor ve di. ğer mubacimler de isteksiz oyunlarile birbirini bozmakta yarış ediyorlardı. Tahmin etmedikleri bir anda yap- tıkları gol ile maneviyatları yükselen Hilâlliler de arada sırada şahsi hü- cumlar yapıyorlardı. Bir aralık günün en muvaffak oyuncusu merkez muha-* cimleri Hakkı kaleci ile karşı karşıya kaldığı halde acelesi yüzünden topu dışarı attı. İkinci bir hücumu Osman fedakâr bir blonjonla önledi. Her an kolaylıkla hücum fırsatı bulan Gels- tasaraylılar bütün hatlarile Hilâl ka- lesine yüklediler. Fakat bütün di. dinmeler kontrolsüz bir şekilde oldu. ğundan netice vermiyordu. Nihayet devrenin #4 üncü dakika. sında Hilâl müdafiinin topu elile çe- virmesi Galatasaraylılara beraberlik imkânını verdi. Ve Necdetin attığı penalti ile Sarıkırmızılılar yegâne sü“ yılarını yaptılar, Ve devre 1-1 beraberet rihayetlendi. İkinci devre İkinci devreye beraberlikten kurtul. mak için büyük bir azimle başlıyan Galatasaraylılar derhal üstünlüğü te- min ederek Hilâl nısıf sahasına yerleş- tiler. Hilâlin müdafaa tarzında oyni- yacağı bütün hatların geri eelmesila anlaşılmış buna rukabil Galatasaray. lar yanlış bir tabiye ile olduğu gibi Hilâl kalesine yüklenmişlerdir. “Kale önüne yığılan on bir Hilâl oyum cusu arasından topu geçirmek Gala- tâsaray oyuncuları için büyük bir te- sadüf olabilirdi, Bunu idrak ederek Hilâl takımına kale önünden açılma imkânlarını vermeleri icab ederken bunu yapmadılar. Ve bu yanlış hare. ketleri maçın beraberlikle nihayetlen- esine sebeb oldu. Bütün Katlarile beraber Hilâl kale. sine yüklenen Galatasaraylılar daki- kalar ilerledikçe netice slamadıkları- nı en nihayet takdir ettiler ve Cemil müdafaaya Adnan ve Musayı muha- cim hattına Lütjiyi haf hattına geçir- diler. Takimda yapılan bu son tadilât hücüm hattıma biraz can vermiş ise de bu tabiye son dakikâlarda yapıldığı için müessir olamadı. Tamamile müdafaaya çekilen Hilâl oyuncuları kalelerini canla başla mü- dnfaa ederek Galatasaray hücumları- na karşı koyuyorlardı. Mukacim hattına geçen Adnan ken- disinden evvel muhacim oynuyan ar- kadaşlarını kıskandıracak “bir şekilde oynıyarak sağlı sollu müteaddid şüt- lerle Hilâl kalesini tehdid ediyordu. Fakat beraberliği bozmamak için bü- tün varlığını ortaya koyan Hilâ! kale- cisi Murad fedakâr plonjonlarla bu şütlere mâni oluyordu. Oyun Hilâl kalecisi ile Galatasaray muhacimleri arasında sıkı bir çekiş- me halinde devam ederken ve vaziyet değişmeden günün sürprizi halinde 1-1 beraberlikle neticelendi. Nasıl oynadılar? Galatasaray nasıl olsa yeneriz zih- niyetile sahaya çıkmanın hatasını be- raberlikle ödedi. Takımda başta Lütfi olmak üzere bütün müdafaa hattı muvaffak oldu. Muhacim hâttanda oynıyanlar maçın bu sürprizli şekilde nihayetlenmesine sebeb oldular. , Hilâl takımı şampiyonada rol oy- nyan bir klüple berabere kalmakla büyük bir muvaffakıyet göstermiştir. Başla kalecileri Murad olmak üzere Kkif, Müslim, Zeynel, Hakkı bu parlaki neticede âmil olmuşlardır. Bu muvaf- fakıyetlerinden dolayı kendilerini teb- rik ederiz. Galatasaraylı Nihadın oğlu öldü Eski sporculardan Galatasaraylı Ni had ve eşi Muallâ Pekdiğin oğulları Asım Pekdik difteri hastalığından ki- sa bir zamanda dün vefat etmiştir. Cenazesi bugün saat on dörtte Me- cidiye köyündeki hanesinden kaldırı. larak Asri mezarlıktaki medfeni mahe susuna defnedilecektir. e Mevlâdan kederli ilesine sabr cemil #emenni eyleriz.