26 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Matbuat im Tekaüdlerle yapılacak bu karşılaşma Bursada büyük bir alâka uyandırmıştır Kurban bayrammda Bursa tekaüdlerile karşılaşacak olan Matbuat futbolcuları | Bursa 25 — İstanbul matbuat fut- bol takımının kurban bayramı tati inden istifade ederek Şehrimiz tekâ- üd talamile bir maç yapmak Üzere Bursaya geleceği haberi burada bü- yük bir alâka ile karşılanmıştır. Bu müsabaka yakınlıkları dolayısile alâ- kadar olan sporculardan başka balk tarafından da sabırsızlıkla beklenii- mektedir. Şehrimizin ileri gelen şahsiyetle- rinden teşekkül edecek olan tekaüd futbolcülerimizin futbol sahasında senelerden sonra tekrar boy göster- meğe kalkışmaları günün mevzuunu teşkil etmektedir. Hattâ okadar ki, gene bayram tatilinde Uludağda ya- pılacak olan ve bütün Türk kayakçı- larının iştirâki temin edilen kayak müsabakaları tekaüdler karşılaşma- sının uyandırdığı alâkayi temin ede memiştir. Çoktanberi faaliyet sahasından çe- kilmiş bulunan Bursanın meşhur spor babası Faik ağabey, Ata, Hak- kı ve Mustafa gibi elemanların çok kuvvetli olduğu tahmin edilen Mat- buat takımı karşısında eski muvalffa- kiyetlerini gösterebilmelerini temin maksadile futbol ajanlığı tarafından Ağustosta yüzme müsabakası yapılacak İ teberrü ettiler. Bir Yugoslav yüzme Önümüzdeki ağustos içinde Yugos- lavya zenginlerinden mürekkeb bir seyyah kafilesinin bir transatlantik kiralıyarak Avrupa limanlarını geze- ceği ve bu meyanda şehrimize de uğ- rıyacağı su sporları federasyonumu- za. gelen bir mektubdan © arilaşılmış- tar. Mezkür seyyahlar arasında Yugos- lavyanın en kuvvetli yüzücülerinden mürekkeb bir yüzme ekibi mevcud ol duğundan federasyona - gelen mek- tubla seyyah gemisinin limanımızda tevakkufundan . istifade .. edilerek Türk yüzücülerile bir müsabaka yap- manın imkân dahilinde'olüp olmadı- ğı ve bu müsabakaların nelerden iba- ret olacağı sorulmuştur. Susporları federasyohu “İstanbul ajanlığına vaziyeti bildiferek bu kar- laşmanın yapılıp yapllamıyacağını ve iştirâk etmesi ihtimgi 'dahilinde Merkezi Avrupa kupası bu sene de oynanıyor Bükreşte toplanan ve üç gün mü- nakaşa ve gürültüler “içinde devam öden bir kongre neticesinde, merkezi Avrupa kupasının 1938 senesinde de oynanmasına karar verilmiğtir, İçtimaın sonunda Romanya (ede- rasyonu tarafından murahhaslara bir ziyafet verilmiş ve şamjmi nutuklar- | la kongre nihayetlenmiştir 1939 -Merkezi Avrupa kupası maç» larına İtalya, Macaristan ve Çekoslo- | vakyadan ikişer, Yugoslavya ve Ro- manyadan birer takım iştirak edecek- tir, Turnuadan çıkan Avusturya takım- larının yerine iki Alman veya Fran- sız takımının alınması grece reddolunmuştur. teklifi kon- | takımı müracaat etti j : : ASİ Bursa $ Sİ dr anirenmanlara başlaması tebliğ edil- miştir, Şehrimizde, bayram tatilinin en zevkli ve neşeli günü hiç şüphesiz bu maçta geçecektir. Büyük bir halk kütlesinin takib edeceği bu karşılaşına yeniden yapıl- makta olan Atatürk stadının ikmal edilmiş bulunan ekzersiz kısmında yar Pılacaktır. Uludağda yapılacak kayak müsa- bakalarını İstanbullu gazetecilerin görmelerini temin maksadile Bursa Dağcılık klübü tarafından bir otobüs hazırlatılmıştır. Gazetecilerden arzu edenlere Uludağdaki müsabakaları takib etmek fırsatı verilecektir. Bu karşılaşmaya iştirak edecek olan matbuat futbol takımı müsaba- kaya lâzım gelen ehemmiyeti verdi- ğinden haftada iki gün olmak üzere muntazaman Taksim stadında çalış- maktadır. Kendilerine Galatasaray klübü antrenörü nezaret etmektedir, kafile bayramın birinci günü sabah- leyin şehrimizden hareket edecek ve ayni gün saat 16 da maçını yapacak- ir. Bayramın ikinci günü Uludağa çıkacak olan gazeteciler üçüncü günü şehrimize avdet edeceklerdir, bulunan sporcuların isimlerinin bildi- rilmesini istemiştir. Susporları İstanbul ajanı verdiği cevabda Yugoslav yüzücülerile yapı- lacak karşılaşmaların 100, 200, 400; 1500 metre serbes yüzmelerle 100 sırt- üstü, 200 kurbağalama üzerinde ola- cağı ayrıca bir vaterpolo müsabakası yapılabileceğini bildirmiştir. Bu mü- sabakalara iştirâk edecek olan spor- cular Beykoz ile Galatasaray klüble: rinden müştereken alınacaklardır. Yalnız yüzme müsabakalarına iş- | tirâk eden sporcuların hepsi me talebesi olduğu cihetle bunlar için Maarif Vekâletinden hususi olarak | İzin alınması lâzımgelmektedir. Geçen sene yüzme antrenörünün vazifesine nihayet verilmiş olduğundan bu kar- şılaşmaya yüzücülerin tam hazırlık- | lı olarak iştirkk etmesinden şüphe edilmektedir. (e ağ | Romanya milli takımı | Avrupa kupasına giremedi Mit takımlar arasında oynanan | (Avrupa kupası) maçlarında, Avus- | turya milhi takımından boşalan yer için Romnya federasyonu namzedli- | Zini koymuş, fakat kupa komitesi bu müracaati kabul bul limemiştir. Sürek avına iştirak edeceklere Eyüp Halkevinden: Halkevi 2971/939 ta # pazar günü Pirinççi ki avı istiyen #w lamak ve isimlerini yı rmak Üzere ber gün saat IT den 19 kadar Eyüp Halkeri İdare memurluğuna teşrifleri rica Olu- nur sine müsa- SIROR Fenerbahçe - Galatasaray bu hafta karşılaşıyor Dig maçlarının en hararetli bir devresine girmiş bulunmaktayız. Bu- günkü puan vaziyetine göre Beşiktaş- lılar rakiplerinden ilerde bulunmak- tadırlar. Puan farkının azlığı dolayı- siyle Fener ve Galatasarayın bundan sonra yapacağı maçlar ehemmiyetin- den hiç birşey kaybetmiş olmadığın- dan bu hafta yapılacak olan Fener- bahçe - Galatasaray karşılaşması da sporcular nezdinde alâkasını muha- faza etmektedir. Fenerbahçeden bir, Galatasaraydan iki puan ilerde bulunan Siyahbeyazlı- larm önümüzdeki haftalarda üç çetin maçları daha vardır. Bunlardan Bey» | kozla olan bir tanesi stadında yapılacaktır, Beşiktaşın her hangi bir şekilde beraberliği şampiyonluk yolundaki ümidleri Fener ve Galatasaray klüp- lerine çevirecek mahiyette olduğun- dan bu haftaki karşılaşmanın ehem- miyeti kendiliğinden tezahür etmek- tedir. Fenerbahçe stadında yapılacak olan bu karşılaşma ilg maçlarının ikinci devre müsabakalarıdır. Malüm oldu- ğu üzere ilk devre lig maçlarının son üç haftası Atatürkün vefatı dolayı- siyle tehire uğramıştı. Bu üç hafta- nın müsabakaları lig maçlarının hi- tamından sonra hemen başlıyacaktır. O zaman Fenerbahçe ile Galatsaray klüpleri Taksim stadında bir karşı- laşma daha yapacaklardır. Bu hafta- ki karşılaşma hakkındaki tahmin ya- zımizı yakında karilerimize bildire- bu hafta Şeref spor klübü 15 kânunusani pazar gü- nü 45 kilometrelik bir ret müsabaka- sı yaptı. Bu müsabaka Kayseri civa» rındaki Efkere köyüne gidiş geliş ola- rak tertip edilmişti. Bu müsabakaya biri bayan olmak üzere on bir genç iştitak etti. Bunlar- dan, ancak 4 tanesi rüüsabakayı şera- itindeki hataları yapmadan bitirmeğe muvaffak oldu. Müsahaka neticesinde B. Celâl bi- rinci, B, Mustafa ikinci ve B, Edip üçüncülüğü kazanmışlardır. Birinciler ceman 400 lira mükâfat kazandılar, fakat hepsi birden ka- zandıkları mükâfatı Atlı spor ocağına Akşam, bu münasebetle Sümer bank bez fabrikası kantininde bir çay toplantısı yapıldı. Bu toplantıya, memleketin tanınmış zevalı davet edilerek memlekette atlı sporculuğun inkişafı için fikirler teati edildi, Trabzonda lig maçları Trabzon (Akşam) — Bir müddet tenberi bölgemizde devam eden lig maçlarının birinci devresi sona er- miştir. Birinci devre lig maçlarında birinciliği İdmanocağı takımı, ikinci- liği ise Necmiati spor Klübü takımı kazanmıştır. Samsun mektupları Bu senenin proğramında Samsun (Akşam) — Samsun Ks- radeniz kıyılarının çok güzel bir kö- şesidir, Şehir, yer yer yapmakta olan büyük binalar, zarif apartıman ve evler parkeye çevrilen sokaklar ve daha güzelleşmektedir. Bu yıl yapılan imar faaliyeti ara- sında Yeni postane, Türkkuşu ve 30 Ağustos ilkokul binaları nazarı dik- kati celbeden birer güzel eserdir. Bun- lardan Yeni postane 57 bin lira sar- file şehrin merkezinde Bankalar cad- desi üzerinde kurulmuştur. Dahili mefruşatı yapılmakta olan Yeni pos- tane binasının açılış töreni pek ya kında yapılacaktır. Şehrimizde açıl- ması mukarrer Türkkuşu ve Tayyare kurumuna âid olup dört kat üzerine yeni tarzda inşa olunan muhteşem binanın inşaatı da yakında bitirile- cektir. Salâhiye mahallesinde inşa edilmiş bulunan tam devreli ve bütün kon- foru haiz 30 Ağustos ilkokulu da mü- him bir ihtiyacı karşılıyan güzel bir eserdir. Yeni sene imar programına giren sında, her türlü sıhhi ve fenni şart- ları haiz olarak 57 bin lira sarfile ya- pılacak olan mezbaha, asri mezarlık, yeni Nümune hastanesi, çocuk bah- çeleri, gençlik için kapalı beden ter- biye salonu, ilk adımları atılmış olan şehir stadyomu vardır. Ayrıca Devlet Demiryolları idaresi de henüz yapılınamış olan Samsun is- tasyon binasının inşasına başlıya- caktır, İstasyon binasının çiflik cad- desinin karşısına tesadüf eden sahilde yapılacağı söyleniyor. Burası şehrin ke narında ve iş yerlerine uzak bir mev- kidedir. Hali hazırdaki muvakkat is- tasyon mevkii hem şehrin merkezi vaziyeti hem de istasyondan çıkışta dört beşkola ayrılan Cümhuriyet alanı karşısında olması dolayısiyle daha uygundur, Yeni istasyon binası yerinin her halde bir defa daha iyice tedkiki mu- vafıktır. Samsunda havalar güzel gidiyor Her sene bu aylarda yağmur, s0- guk ve kar olurken bu yü havalar âdeta bir bahar ılıklığı içinde geç- mektedir, Hararet derecesi gündüz- leri 16dan aşağı düşmemektedir. Samsunun asıl kışı çok kereler Şubat- tan sonra başlar ve Nisana kadar de- vam ederse de, Teşrinlerdenberi ha- Samsunda bü imar faaliyeti var genişliyen meydanlarla her gün biraz | ük bir Halkevi binası Mezbaha, yeni nümune hastanesi, çocuk bahçesi şehir stadyomu Ve Saire var vaların bu derece güzel ve lâtif gidi- Şine bakılacak olursa Şubat ve Mart aylarının da mutedil geçeceğine hük- metmek lâzım gelir. Havaların böyle ılık ve bol güneşli oluşu herkesin yüzünü güldürmekte- âir. Bilhassa mahrukatın azlıfından dolayı pek fahiş flatlerle satıldığı şu ni mucib olmaktadır. Halk tatil günlerini kırlarda geçir- mekte ve akşamları parkta gezintiler yapmaktadır. Hele küçük bebeler gündüzleri hiç parktan çıkmamakta- dır. Bu hal köylünün de çok işine ya- ramıştır, Tarlalar erkenden sürül- müş, tohumlar saçılmıştır, her taraf yer yer yeşermeğe bile başlamıştır. Eğer Şubat ve Mart ayları da bu şe- kilde mutedil geçerse bu sene Sam- sun bölgesinin her türlü mahsulü iyi ve bol olacaktır. Türkiye ikincisi Samsun İd- manmyurdunun kongresi Türkiye ikincisi olan Samsun İd- manyurdunun senelik kongresi yur- dun yeni binasında yapılmıştır. Baş- kan Zarifi Atamer rahatsız bulundu- ğundan kongreyi asbaşkan Ömer Mutlu kısa bir söylevle açmıştır. Müteakiben yurdun bir senelik fa- aliyetini gösterir iş derneğinin idari ve mali raporları okunmuş ve aynen kabul edilmiştir. Bundan sonra yeni İş, saygı koruma ve yoklama dernek- leri seçimi yapılmıştır. Yeni iş derne- ği başkanlığına Blediye Relsi Doktor Necmeddin. Divcioğlu, oasbaşkanlığı- na Mahmud Hayrani, kâtibi umumi. liğe Macid Akhan, muhasipliğe Eyüp Kârayunus, veznedarlığa Bedri Ata- mer ve idare müdürlüğüne Rıfat Kansız seçilmişlerdir. sıralarda fakir halkın memnuniyeti- Çocuk bahçeleri Nişantaşında 15 inci ilkmektep önündeki arsanın istimlâk edilerek çocuk bahçesi haline ifrağ edileceği- ni yazmıştık. Vali, Dr. Lütfi Kırdar, bu semtin kesafetini gözönüne alarak mektep birlasının arkasına tesadüf eden Hacı Emin efendi sokağındaki boş bir ar- sanın da ayni suretle çocuk bahçesi haline getirilmesine karar vermiştir, Bu arsa, vaktile Beyaz Ruslara aid- ken bilâhare milli emlâk idaresine intikal etmiştir. Vali dün de İstanbul 1 inci ilkmek- tep binasını gezmiş ve bina yanında bir çocuk bahçesi teşkiline karar ver- miştir. Bundan başka Fatihte 40 ve 45 inci ve Üsküdarda da 22 nci mek- teplerin yanında da birer çocuk bah- çeleri açılacaktır. GRiP Nevralji - Nezle - kırıklık aş ve diş ağrıları Soğuk algınlıkları - Kırgınlık ve bütün ağrılara karşı EN iYi ÇARE bir kaşe A DIR ismine dikkat ediniz