30 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

30 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

#ENERBAHÇE STADI Fenerbahçe, Galatasarayı 3-2 yendi Galatasaray enerjik oynadı. Fenorba tertib edilmiş olan takımın! değiştirdi ve ikinci devrede yerden oynıyarak maçı kazandı Saha yumuşak ve kuru, hava da rüz- gürsizdı. Tribünleri binlerce seyirci ile dölü olan Fenerbahçe stadının güzel dekoru içinde heyecanlı bir fut- böl günü taşandı, insayda almakta ısrar etmiş, Ali Ri- | zayı yanhafa geçirmiş ve hafbek oyuncusu olan Esadia müdafaa oyun- cusu olan Lebihi hücum hattına ge- tirmişti, Galatasaray: Osman - Lütfi, Ad- nan - Ekrem. Nobar, Musa - Necdet, Boduri, Cemil, Bedii, Saraflın. Galatasaray takımında Sarafimi ilk defa olarak görüyöruz. Birinci devre Fenerbahçe güneşe karşı oynıyor. İlk hücumu Galatasaraylılar yaplı- lar. Fenerin sağ tarafında üstüste iki taç oldu. Sarı kırmızdilerm maça m bir oyunla başladıkları görü- Galatasarayın birinci golü Henüz üçüncü dakika Galatasara- yn ortadan yaptığı bir akımda Meh- med Reşad, kaleciye bırakabileceği bir topa vurdu, fakat uzaklaştırı. madı. Sağ tarafa fırlıyan topu Nec- det yakaladı ve hemen ortaladı. Ce- mil kale önüne düşen topu kafa ile yere ve köşeye doğru vurdu, Hüsa- meğdin sinirli bir hareketle bosa atıl dı. Top direğe çarparak ağlara doğ- ru yuvarlandı. f Oyunun başında atılan bu gol Fe- nerbahçelileri oşaşırımadı. (Hemen mukabil hücuma geçtiler ve netice elde etmekte gecikmetiler. uzaklaştır- dı, Top santraya doğru İlerlemiş olan Yaşarın önüne düştü. Yaşarın da Ga- 'stasaray kulesine kadar inen uzun bir şandelini görüyoruz. Osman ks İçğen çikarak bu şandeli yumrukla uşaklaştırdı. Akım gayet iyi bir şekil de takib etmiş olan Mehmed Beşad tapu havadan kalenin önüne doğru vurdu. Santrlor Yaşar yakladığı to- pu yerden Galatasaray kalesine gön- derdi. Lütfi ile Osman ayni zaman- da plonjon yaptilar. Jötfinin hare- keti kaleciyi şaşırttığı için Osman tapu tutamadı. Yaşarın ikinci bir sol #ütü yerden ağları buldu, Galatasarayın enerjik oyunu Oyun (1-1) berabere olduktan son- ra Galatasaray büyük bir enerji ve gayretle oynamağa başladı. Bilhassa Fenerbahçe müdafilerini rahat bi- rakmıyan Cemil Galatasarayn bir müddet hâkim oynamasına çok yar- dım etti. Maçın havadan cereyan et mesi Fenerbahçelilerin oyununu bo- zuyor, açıkların istenen şekilde işle- memesi topun Fener yarı suhasında oynanmasına sebeb oluyordu. Fenerbahçe bir iki akımla Galata | sarayın bu tazyikine mukabele etti. j Bir defasmda Esad pek yakından ya- | kaladığı topu havadan vurdu. Galatasarayın hücumlarından bi- | rinde bök Yaşar, yere düşen Cemili kasdi tesirini veren bir harekele çiğ- nedi, Hakem bu hareketi cezalandır- | madı! Sarı kırmızılılar üstüste iki frikik Kazandılar, fakat netice alamadılar. Fenerbahçe takımını değiştiriyor Yarım saattir oynanan maçın aleyh- lerine inkişaf ettiğini gören Fener- bahçeliler takımlarını âeğiştirdiler: Lehib solbek, Fazıl sağaçığa, Şaban sağlçe, Esad soliçe, Fikret sulaçığa geçti. Bu suretle takım yarı yarıya değişmiş oldu, Bu şekil hiç şüphesiz daha iyi idi ve takımın muvaffakı- yettine de âmil oldu, Oyunun bun- dan sonruki kısmı mütevazin cere- yan stti ve devre (1-1) berabere bitti, devre muvaffakıyetsiz Olan başlıca hatalar şunlardı: Takımın fena teşkili, havadan oy- namak, topu fazia ayakta tutanak. Takımı birinci devrenin yarısından sonra düzeltmişlerdi. İkinci devrede daha İlk dakikalardan itibaren yer- den oynamağa başladılar. Topu ayak- ta tutmağn gelince, bundan bir türlü vazgeçemediler, Bu devrenin ilk on beş dakikası Fenerbahçenin güzel oyunu ve taz yiki altında geçti. Galatasarayın bir hücumu esnasında Bodurinin vole bir şütü havadan gitti, l Musa üstüşte iki defa Pikrete İnvul yaptilar. Musanın yaptığı avulü Fikret çekti. Kalenin tam ortasına düşen topu Fenerbahçe forverdleri kaleciyi de şarje ederek kaleye soktu- et . Fenerbahçe (2-1) galib vaziyeet gi- Tince Galatasaray derhal hücuma | geçti. ğ Kaçan fırsatlar Bu âkınların bir tanesinde top âni olarak sol tarafa göçti, Fenerbahçe müdafileri tapu uzaklaştıramadılar, Kale boş kaldı, Sarafimin çektiği si- kı ve güzel bir şüt kale direğinin kö- şesine çarjarak geri döndü. Bu sıradn Galatasaray birinci dev- vedeki siki ve önerjik oyununu tek- Tar çikarmağa başlamıştı. Fikret âni olarak yaptığı bir akın- la karşısındaki müdafileri ve hattâ | kaleciyi de geğti, Fakat kalecinin ikinci bir plonjonu ile gol kurtuldu. İ Boduri fazla geri kaldı. Fenerbahçenin üçüncü golü Yirmi yedinci dnakiknds LO Fik- rete favul yep. Favulü Fikret çekti. Osman havadan gelen topu yum- Tukla uzaklaştırdı. Ali Riza önüne ka- dar gelen topu ortaladı, Esad çok gü- z8l bir kafa vuruşu ile topu tutula- muıyacak bir şekilde köşeden ağlara gönderdi. (3-1) mağlübiyetine rağmen Gala- tasaray oyununu bozmadı. Galatasarayın ikinci golü Otuz ikinci dakikada Lebib, Yaşarı geçmiş olan Bediinin üzerine sert bir çıkış yaptı. Hakem bu harekeli pe- naltı ile cezalandırdı. Necdetin yer- den vuruşu Hüsameğdini Kontrpiye yakaladı. Oyun bu suretle (3-2) va- ziyete girdi. Bundan sonra oyun gittikçe tatsız- Taştı. Ne Fenerbahçe ne de Galatasa- Tay takımları bir hareket göslereme- diler. Oyun (3-2) Sarmâciverdlilerin galibiyetile bitti. Nasıl oynadılar Fenerbahçe, ikinci devrenin ilk on beş dakikası müstesna, umduğumuz oyunu çıkaramadı. Bazı oyuncuları- nın idmansız olduğu görülüyordu. Hüsameddin (birinci gölde hatalı idi. Yaşar, Fazil her ikisi de imansız idiler. Sert oynamalarının başlıca se- bebi de bu idi, Lebib solbekte çok iyl oynadı. Mehmed Reşad ağır, tutuk ve id- mansızdı ve topu ayağında fazla tuftu. Aytan iyi oynadı. Ali Rize, şimdiye kadar oynadığı yerlerden en fazla bugünkü mevkiinde yani sağ- hafta muvafafk olmuştur. Yalnız kendisine daha fazla emniyet etmesi lâzımdır. Şaban ve bilhassa Esad topu fazla çiğnediler. Her ikisinin de idmanları eksikti, Yaşar fena oynamadı. Fikret solaçıkta iyi idi. Galatasaray takım ilibarile şayanı takdır derecede enerjik, gayretli ve iyi oynadı. Osman fazla yumruk vur- duğu için kolay gol yiyor. Adnan müdafannın en iyi oyuncusu idi, Lütfi fazla favul yaptı ve bu hatalar takımına pahalıya mal oldu, Haf hattında Nobar, Musa ve Ekrem mu- vaffak oldular, Nobarın Galatasaray takımında ilkdefa iyi oynadığını gördük. Hücum hattında Cemil kar- şiki müdafaayı rahat bırakmamak suretile takımına faydalı oldu. Nec- det we Boduri iyi oynadılar, Yalnız Bedii topla çök oynadı. Sarafim takımı yadırga- mamıştı. Hakem Tarık, bir iki hatası istis- na eğilirse, maçı fena idare etmeği, Ulvi NENAL TOPKAPI, İ. SPORA 20 GALİB Fenerbahçe stadında büyük maç- tan evvei İ, Sporla Topkapı takımları Şazi Tezcanın hakemliği altında kar- Talebelerin kiüblerden uzaklaştı rılmasından en fazla müteessir olan ŞEREF STADINDA: Beşiktaş, Beykozu 1 - 0; Vefa, Süleymaniyeyi 6 - 0 mağlüb ettiler Beşiktaş galibiyet golünü birinci devrede emi ektar oyuncusu Hüsnü vasıtasile yaptı Şeref stadında günün ilk birinci kü- me maçı Süleymaniye ile Vefa arasın- da yapıldı. Feridun Kılıcın idare etti. yi bu maça takımlar şu şekilde çikti- Vefa: Azad - Vahid, Saim - Sefer, Lütfi, Süleyman - Necib, Abdüş, Şük- rü, Sinan, Mehmed, Süleymaniye: Nedret - Ruhi, Daniş- İbrahim, İbrahim, Naim - Sabri, Sü- reyya, Muzaffer, Faruk, Raif, Oyuna Süleymaniyenin hücumile başlandı. Vefa müdafaasında kesilen bu hücum derhal sağ taraftan muka- bele gördü. Ve oyun Yeşilbeyaz hüki. miyeti altına girdi. Süleymaniye nısıf sahasına yerleşen Vefalılar ilk golü 20 inci dakikada oldu. Bir firikik atı- şından istifade eden Lütfi takımının golünü çıkardı. Ve birinci devre 1 - 0 Süleymaniye aleyhine bitti. Vefalılar ikinci devreye büyük bir azimle başladılar. Ve tekrar üstünlüğü kurmakta müşkilât çekmediler, Üst- üste yaptıkları hücumlar nihayet 8 in- ci dakikadan itibaren semeresini ver- meğe başladı. Abdüşun şahsi bir hü- cumile ikinci gollerini yapan Vefalı lar muhtelif şekilde tekrarladıkları hücumlarında Mehmed ve Şükrünün göllerin sayısını altıya kadar çıkardılar. Ve müsabaka bu şekil de. ğişmeden 6 - 0 Vefanın galebesile ni- hayetlendi. Beşiktaş - Beykoz Günün ikinci ve mühim karşılaş. ması Beykoz ile Beşiktaş arasında ya- pıldı. Hakem İzzet Muhiddinin idare ettiği bu karşılaşmaya takımlar şu ş6- kilde çıktılar. Beşiktaş: Mehmed Ali - Taci, Hüs- nü - Ziya, Feyzi, Bülend - Hayati, Rıd- van, Bedii, Şahab, Eşref. Beykoz: Safa - Bürhan, Bahadır - Mustafa, Halid, Galib - Turhan, İsmail Hakkı, Şahab, İhsan, Cahid. Oyuna Beykozluların soldan yaptık- ları seri bir hücumla başlandı. Beşik- taş muavin hattında kesilen bu hü- cum derhsl sağ taraftan mukabele gördü. Hükimiyet tesis etmeğe çalışan Si. yahbeyazlıların enerjileri boşa gidi. yordu. Çünkü Beykozlular Beşiktaş üstünlüğü al örreüyenri: Ginesi) muvaffakıyetli bir oyun çıkarıyorlar» dı. Bilhassa sağ taraftan yapılan Bey- koz akınlarım durdurmakta Beşiktaş müdafaası müşkilâta maruz kalıyor- du. Beşiktaş müdafansınn s0 tarafı İstanbulsporlular bu maça her za- man olduğu gibi teksüdlerden mü- rekkeb bir takımla çıktılar, Bilhassa uralarında hakem Adnan Akınla Nuri Bosut bulunması müsabakaya ayrı bir hususiyet veriyordu. Nisbeten genç oyunculardan teşkil edilen Tapkapılılar derhal oyun Üüze- rinde hâkim bir vaziyete geçerek üs- tâse iki gol yaptilar ve müsabaka bu şekli değişmeden 2 - 0 Topkapının galebesile nihayetlendi. muvaffak oldular. Bu sayıdan sonra Bşiktaşın oyun üzerinde hâkim bir va- ziyete geçtiği görüldü. Fakat muha- değişmedi ve devre Beşiktaşın galebe- sile nihayetlendi. İkinci devreye Beşiktaş takımında ufak bir tadilât yaparak çıktı. Feyzi merkez muhücimle Bedii santrhafa geçmişti, Beykozlular da Bahadırı hü- cum hattına almışlardı. Bu devrede her iki takım zaman, zaman bir çok fırsatlarla karşılaştıkları halde bun- Jardan istifade etmesini bilmediler. Bilhassa Beşiktaş müdafaasında Hüs- nü ile Tacinin fevkalâde oyunları Bey- kozlulara sayı fırsatı vermeden ve mü- sabaka karşılıklı akınlar arasında bu şekil değişmeden Beşiktaşın ilk dev- İkinci küme maçları İkinci küme lig maçlarına dün Şe- TÖEef stadında devam edilmiş ve Galata. gençler birliği Boğaziçispor klübüne 3 - 2 galib gelmiştir. Karagümrük ile Fener Yilmaz arasındaki maç hake- min gelmemesi yüzünden yapılama- mıştır. Kurtuluş, Galataspor muhte- liti Şişliye mağlüb oldu Dün sabah Taksim stadında büyük bir kalabalık önünde Şişli - Gelataspor Kurtuluş klüplerinin teşkil ettiği muh- telit takımin hususi bir karşılaşma yaptı, Suphinin idaresinde yapıları bu mâs çın ilk devresini 1 - 0 galib bitiren Şiş- li ikinci devrede de iki gol yaparak müsabakayı 3 - 1 kazandı. Barutgücü sahasındaki maçlar Dün Bukırköyde Barutgücü A ta- kımları arasında yapılan maçı 2-0 Barutgücü kazanmıştır. Bakırköy Rum takımile Barutgücü B takımı sırasındaki maçı da 4 -1 Ba-