30 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

30 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Almanyada filim faaliyetleri Alman stüdyolarında bu mevsim için altı büyük #ilim hazırlanmasına başlanmıştı. Bunlardan bir kısmı bit- miştir, sinemalarda gösterilmektedir. Bir kısmı ise bitmek üzeredir, Şimdi yeni filimler çevrilmesine başlanmış- tır. Yeni filimlerde tanınmış birçok âr- tistler rol almıştır. Bunların başın. da Zarah Leander geliyor. Zarah Mavi tilki filmini bitirdikten sonra sonbaharda şimal memleketle- rinde bir seyahat yapınıştı. Bu seya- hat esnasında İsveçte bir müddet kal. muş, bâzı filimlerinin temsilinde bu- Yunmuştur. Bunu müteakip Dani- marka ve Hollandaya gitmişti. Zarah Leander bu seyahatten son- ra Berline dönmüş ve yeni bir filim çevirmeğe başlamıştır. Bu fimin mevsimin sonlarına doğru hâzırlan- ması muhtemeldir. Diğer taraftan son zamanlarda Al- manyada çok beğenilen Marika Rökk de yeni bir filme başlamıştır. Bu se- vimli artistin filmi Allo Janine adin- dadır. Marika Rökkün diğer filimleri gibi bu da şarkılı komedidir. Berlin operası artistlerinden meş- hur muganniye Erna Sack Nanon adında bir filim çevrimişti, Bu filmi müteakip muganniye yeni bir filme başlamak üzeredir. Diğer taraftan Almanyada eski bir yıldız yeniden çalışmağa başlamıştır. Bu yıldız Henny Portendir. Henny Porten filim zamanında Al manyada birçok filimler çevirmiş, bu filmlerin hepsi büyük rağbet gör- müştü. Sözlü filim çıktıktan sonra bir kenara çekilen bu kıymetli artist şimdi Ufa şirketi tarafından angaje edilmiştir. Memleketimizde çok tanınmış bir artist olan Willy Fritseh de dürme- dan çalışmaktadır. Artist son olarak «Prusya krallarının aşk maceraları» adında bir filim çevirmiştir. Bu filim- de hem ihtiyar imparator birinci Gü- illavme, hem genç prens Wilhelm ro- Yünü yapıyordu. Artist şimdi yeni bir filme başlamıştır. Hm çevrilmişti, Şimdi yine asker ha- Skandinav memleketlerinde tana ait filimler de sik sik çevriliyor. Geçende «Üç küçük zabit» adlı bir fi- lim çevrilmişti. Şimdi yine asker ya- yatına ait bir filim çevriliyor. Sinema haberleri * Hollivutta garip bir filim çeviri. mektedir, Bu filimde 155 cüce rol al- mıştır. #* William Powel ve Myma Loy yar kında yeni bir #lim çevireceklerdir. Filmin adı «Nick oynuyor ve kazanı- yor» dur, bir seyahatten Berline dönen Zarah Leander Jean Kiepura Martha Eggert ile birlikte Parise yerleşti Jean Kiepura- ile karısı Martha Eggert son zamanlarda Pariste yer- leşmişlerdir. İki artist şimdiye kadar Almanyada filim çeviriyordu, Fakat bir taraftan fikirlerinin Nazi esasları- na uymaması, diğer taraftan Martha Eggert'in büyük annesinin yahudi olması bir soğukluk uyandırmıştır. Bunun için Fransaya gelmişlerdir. Mrtha Eggert yeni doğurduğu ço- cuğu İle meşgul olduğundan şimdiki halde filim çevirecek vaziyette değil- * dir. Kiepuraya gelince, artibt ağırca bir tifo hastalığından kalktığı için henüz çalışmamaktadır. Maamafih 26 İkin- cikânun akşamı Paris operasında oy- nıyacaktır. Kiepura bundan Sonra Nevyork'a gidecek ve Metropolitan operasında muhtelif operalarda şarkı söyliyecektir. Amerikadan döndükten sonra Fransada * bir filim çevirmesi muhtömeldir, Eğlenceli bir filim Zengin fakir, fakir milyoner zannediliyor! Holivutta son zamanlarda «Karlar arasında üç adam »adında bir filim çevrilmiştir. Bu filim bir komedidir. Baştan başa tuhaf vakalarla doludur. Filimde zengin bir fabrikatör bir kış 8poru yerine gidiyor. Burada kendisi. ni fakir diye tanıtıyor. Diğer taraftan işsiz bir adamı milyoner sanıyorlar. Bu yüzden bir çok karışıklıklar, garip müaşakalar oluyor. Filimde baş rolleri Frank Morgan, Rober Young, Mary Astor, Reginald Oven yapıyorlar, Filim İsviçrenin kış #poru yerlerinden birinde geçmekte. dir. Filimi çevirenler ski dersi almağa ye ski ile kaymağı öğrenmeğe mecbur olmuşlardır. Bu artistlerin hepsi aki. den çok zevk almışlardır, Şimdi fırsat bulunca ski ile kaymak için dağlara çıkıyorlar, # Alman artisti Hans Albers, yeni çevireceği bir filimde Casanova rolü- nü yapacaktır, j i İ lik, zabıta meturlarının nazarı dik- | katini eelbetmiştir. Genç ve | İ d&r. İ tehdid yoluna saptılar, fakat bunun İ delikanlının Katilinin maskesini Kal | “dırmak için zâbıtaya yardım etmesi Varşovada RIskançlıR yüzünden bir cinayet Bir çingene kızına âşık olan genç odasında ölü olarak bulundu Meğerse çingene kızının eski âşığ âşığı “Eğer başkasını seversen babamdan kalan şu biçak üzerine yemin ederim ki onu tepeliyeceğim,, demiş Geçen hafta Varşovada işlenen bir cinayet, birkaç gün Leh efkâri umu- miyesini şiddetle işgal etmiş, V: va gazeteleri, bu cinayetin perdelerini kaldırmak ve kalilleri için yaptı; kında sütun sütun Yi Cinsyetin tafsi şıklı bir delikanlı, oturduğ nun oda kapısında kalbine bir bıçak saplı olduğu halde ölü olarak bulun- muştur, 'Timonski, yüksek tahsil bir gençti ve Varşova bankalarından birinde memurdu. Güzelliği ve yakı- şıklılığı, kendisine kadinlar arasında birçok muvaffakıyetler temin etinişti. Fakat Timonski, Varşova barların- dan birinde oynıyan Florâ isimli bir Çinegene kızına tutulmuştu. Florada delikanlıyı çılgınca seviyordu. Cinayet, gece yarısından sonra ya- pılmıştı. Zira Timonski gece saat bi- re kadar sevgilisi Floranın çalıştığı barda oturmuştu. Katli, zabıtanın tahminine göre, oda kapısının arka- sında saklanmıştı, Zavallı banka me- muru, kapıyı açarak içeriye ayak ba sınca, katilin biçak darbesini kalbin- den yemiş ve bir kelime bile söyle- meksizin yere yığılıp ölmüştü. Odanın içinde mücadeleyi ve bo- guşmayı andırır hiçbir karışıklık yok- tu. Bu cinayet, hırsızlık maksadile de yapılmamıştı. Zira katil, odadaki eşyaya ve çekmecelere el sürmemişti. Binaenaleyhi cinayetin kıskançlık ve yahut intikam kasdile yapıldığına şüphe yoktu . Varşova zabıtası, cinayet yeiinde yukarıki tahminlere yol açan keşif- te bulunduktan sonra meçhul katili aramağa koyuldu. İlk günlerde zabt- tanın gayretleri boşa gitmiş, caniyi meydana çıkaracak hiçbir iz elde edi- lememişti. Tahkikat esnasında maktul banka memurü Timonskinin dostu Çingene dansöz Floranın gösterdiği çekingen- güzel Çinegene kızı, ilk zamanlarda cina- yetten katiyen haberi ölmadığını id- din etmiştir. Fakat bu iddia, zabıta memurlarını tatmin etınemiştir, Çün“ kü onlar, Floranın bu cinayette alğ- kası olmasa bile, her hâlde katili ta- nıdığına şüphe etmiyorlardı. Çingene kızını itirafa sevketmek için evvelâ netice vermiyeceğini anlâyırica, kıza karşı daha tatlılıkla muamele etmğe, kendisini çıldırasıya sevnilş olan bir icab ettiğini söylemeğe başladılari Flora, polislerin bu sözleri üzerine derin bir düşünceye daldı, sonra hıç- kırıklarla ağlamağa başladı, Polisler, kendisine cesaret verdiler, Çingene Kı- zi geniş bir nefes aldıktan sonra an- | latmağa başladı: — Size her şeyi anlatacağım, Dos- | tum Timonskiyij kimin öldürdüğü- | nü-söyliyeceğim,. Fakat hikâyeye baş- tan başlamak lâzımgelir. Ben, on dört, on beş yaşında iken, benden beş, altı yaş daha büyük olan Tefo Maroviç | bana âşık olmuştu. Beni çıldırasıya seviyor, faket yüz bulamıyordu, Bir ! gün Tefo beni bir kenara çekti. Göz- lerinden ateş çıkıyordu. Çelik gibi sert bir sesle bana hitab ederek: e | — Bana bak Flora! Beni sevmiyor- | sun, âşkımı reddediyorsun, Bunâ bir diyeceğim yok. Fakat şunu sana ha- ber vereyim ki, başka bir erkeğin de malı olnuyacaksın, başka bir erkeği sevmiyeceksin. Başka bir erkeği #ey- diğini görürsem, babamdan miras ka- Jan şu kama üzerine yemin ederim ki İ onu öldüreceğim, Sana dokunmıya- | cağım. Fakat hakiki âşığını benim vurduğumu zabıtaya haber verirsen, görmüş pg hem seni, hem de bütün edeceğim. İşte on günden itibaren Tefo beni adım adım takip ediyor, başka bir sileni yok .erkek sevip sevmediğimi trassud edi- yordu. Bara dansöz sıfatile girdiğim zaman, o da, kemancı olarak angaje oldu. Maksadı, beni tarassud etmek idi Timonskiyi sevmeğe başlayınca Te fo, bir gün beni kenara çekti ve on sene evvel, orman kenarında içmiş ole duğu intikam andını hatırlattı. Za- vallı sevgilim, idama mahküm © muştu. Ben kendimden ziyade aile min başına bir felâket gelir korkosi- le ağzımı açamadım. Evet, sevgilimi 'Tefo öldürdü, beni de - zabıtaya ha- ber verirsem - ölümle tehdid etti... Çingene kızımın bu itirafı üzerine polisler, Telonun oturduğu eve kos- tular, Fakat kıskanç Çingenenin çok- tan soğumuş naşiyle karşılaştılar. Ck nayeti irtikâp ettikten sonra o da ya- şıyamamıştı, Posta ittihadına dahil olmıyan ecnebi memleketler: Seneliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Aöres am Ka yl bea kareşiek pul ermek lâzımdır. Zilhicce 9 — Kasım #4 B. İmank Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı E. 1210 150 705 945 1200 14 Va, 532 121227 15 1733 1837 İdarehane; Babıâli civarı Acımusluk sokak No, 13