February 8, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

February 8, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

İzmirde hususi pie takım İzmir ikincisine mağlüp olan İzmir (Akşam) — Bayram müna, | sebetila İzmirde muhtelif spor te masları yapılmıştır. Bu karşılaşma- ları sırasile bildiriyoru.m | Bayram münasebetile İzmire gelen ir muallim mektebi futboleu- İzmir erkek lisesi takımile bir futbol müsabakası yapınışlardır. Al Sancak klübünün eski kalecisi B. Fehminin idaresinde yapılan müsa- bakayı 5 - 1 golle erkek lisesi takımı Kazanmıştır. Bayramın bir havada Alsancak takımile Nâzilli Sümerbank takımı karşılaşmıştır. Na- GN takımı, kuvvetli sayılan rakibine oldukça güzel bir oyun çıkarmışsa | | İ i dördüncü günü da neticede 3 - 1 golle sahadan mağ- güzel Tüp vaziyette ayrılmıştır. Doğanspor - Ateşspor Doğanspor ve Ateşspor takımları- nn mili kümeye ayrılmalarından sonra bu iki takım arasında bir kars şılaşma yapılmasının mühim hasilât temin edeceği düşünülmüş vebu müsabakalar in yenildi şampiyon Doğanspor takımı maksadla iki takım sahada karşı kar- Şıya yer almışlardır. MMüsabakadan evvel her iki takımın da berabere | kalacakları, hattâ idarecilerin bu hu- susta anlaştıkları hakkında bazı söz- ler söylenmekte, şülyalar deveran etmekte idi, Doğanspor takımı, hu susi mahiyetteki bu müsabakaya kuvetli bazı oyuncularını da sokmüş- tu. Birinci devre 2-0 golla Ateşspor lehine bitti, Ateşsporluların, Doğan- spor müdafnasını berbad edercesine gösterdikleri oyun kendi lehlerine çok müsaid bir vaziyet yaratmıştı. İkinci devrede Doğansporluların iki | gol atacakları tahmin ediliyordu. Fa» kat hiç de öyle olmadı. Ateşsporlular, ilk devre yaptıkları iki gölden sonra gayet iyi anlaşarak oyuna devam et- tiler, İkinci devrede Doğanspor penaltı- dan bir şeref sayısı yapabildi ve bu suretle oyun 2-1 İz şampiyonu porun, İzmir ikincisi Ateşspora ile sona. ermiş oldu. Manisadaki klüblerin bir- leştirilmesi düşünülüyor ” Manisa Sakarya klübü futbol takımı Manisa (Akşam) — Manisada dört klüb yardır. Bu klüblerin en eskisi Sakaryadır. Sonra Yıldırımspor gek mektedir. Geçen yıl Bozkurt ve Ma- nisaspor namile iki klüb daha yeni» den teşekkül etmiştir. İlbay Osman Şahinbaş klüblerin İki olması ve faaliyetin bir noktada teksif edilmesi düşüncesile Halkevinde bir toplantı yapmıştır. Bu toplantıya asbaşkan Natık riyaset etmiştir. Dört kilüb ida» te heyetleri de hazır bulunuyorlardı, Her klüb bu birleşmenin doğru ol- miyacağı kanaatinde olduklarını bik dirdi, Neticede düşünmek ve bir ka- rara bağlanmak üzere delegelere bir mühlet verilerek ayrıldılar. fanisanin &ski klübü olan Sakar- aptiğı samimi e tanırımış bir e dahil olan gençlerin hepsi faal olup muntazaman çalışma» larına devam etmektedirler, İdare heyeti elele vererek muntazaman çalışmakta ve gençleri faaliyete sev- ketmektedir, Son zamanlarda klübe bir radyo ve spora müteallik oyun Aletleri almışlardır. Geçen hafta pa zar günü İzmir Üçok klübünü şehri- mize getirterek 35 kişilik bir yemek ziyafeti vermiş ve yeni stadda sami- mi bir maç yapmıştır. Üçokun eleman oyuncularından Said, Nurullahda vardı. Oyun neticesinde 7 - 2 fark ile Sakarya mağlüp olmuştur. Amerikalılar olimpiyada 400 sporcu ile iştirak edecek 1940 senesinde Finlândiyanın Hek sinski şehrinde yapılacak olan Olim- piyad oyunlarına Amerikalıların 400 kişilik muazzam bir sporcu kütlesi ile iştirak edeceği tekarrür etmiştir. Amerikalılar Olimpiyad okomitesine gönderdikleri bir mektupla, yapılacak bütün spor mü larında Ameri- kanın temsil edi ni bildirmişler. dir. Cümhurreisi B. Roosevelt, daha şimdiden Olimpiyada iştirak edecek olan Amerikan sporcularını fahri hi- mayesine almıştır, Kasımpaşa üreşçileri İzmitte Yapılan güreş müsabakalari 3-3 beraberlikle neticelendi İzmit (Akşam) — İstanbul güreş Aleminde mühim bir varlık olan Kar sımpaşa klübü güreşçilerinden sekiz kişilik bir sporcu kafilesi B. Cavidin başkanlığı altında cumartesi günü şehrimize gelmiş ve gece saat 20'de Necatibey okulu salonunda İzmit gü- reşçilerile hususi bir karşılaşma yap” Büyük bir kalabalığın alâka ile ta- kip ettiği bu müsabakalar 6 kategori Üzerinde yapılmış ve neticede her iki takım üçer galebe elde ederek berabe- re kalmıştır. Müsabakanın neticelerini bildiriyorum: 56 kiloda Kasımpaşadan Hamdi « İzmitten İbrahime tuşla, 61 kiloda Kasımpaşadan Bâsri - İzmitten Faiğe yedi dakikada tuşla, 61 kiloda İzmit- ten Namık - Kasımpaşadan Ahmed Kulsya tuşla, 68 kiloda İzmitten Ni. sırasile yazi - Kasımpaşadan Ahmed Akkana | iki dakika on sekiz saniyede tuşla, 72 kiloda kasımpaşadan İzzet - İzmitten Fikrete sayı hesabile, 87 kiloda İzmit- ten Enver - Kasımpaşadan Ahmed Kandemire sayı hesabile galip gel mişlerdir, İstanbulun sayılı güreşçileri karşt- sında berabere bir neticeyo varmak, İzmitin güreş sahasında da inkişaf ettiğine bir delil addedildiğinden, gü- reşçilerimizin galebeleri, halk tara fından çılgınca alkışlanmıştır. Bu karşılaşmaları tertib eden İz- mit Güreş ajanı Nuri Doğanı tebrik ederken spora karşı gösterdiği alâkâr dan dolayı Emniyet müdürü Necib Kandemir ve maddi. manevi fedakâr. lıkları göze alarak güreşçileri çalıştı- ran antrenör Hilmi Arıkanın faali- yetlerini candan ian alkışlanız. Şişli ve Pera k klüpleri bu hafta lir karşılaşıyor * stanın birinci sanat futbol ph gönderdiği bir mektupla Türkiyede iki maç yapmağa vaziyetinin müsaid olduğunu bildirmiş ve bu karşılaşma- ların, bu ayın 11 ve 12 sine tesâdüf eden cumartesi, pazar günleri olmasi- nı istemiştir. Çoktanberi şehrimize bir Bulgar takımının gelmemesi bakımından, en- teresan bir karşılaşma olacağı tah- min edilen bu maçlara müsaade edil- mesi için dün skşam derhal Beden terbiyesi umum müdürlüğü" nezdin- de telgrafla teşebbüsata girişilmiştir. Umum müdürlük tarafından bu karşılaşmalara müsaade edildiği tak- Girde. bu hafta cumartesi ve pazar günleri Bulgaristanın bu meşhur klübünü şehrimizde görmek imkânı elde edilecektir. Bulgar futbolcularına karşı cumar- tesi günü Şişli, pazar günü Pera ta- kımiları oynayacaklardır. Romanya milli takımı Polon- ya ile karşılaşacak Romanya Futbol federasyonu tarar fından bir maç yapmak üzere Bükre- şe davet edilen Polonya milli takımı vaki olan daveti kabul etmiş oldu- ğundan, her iki milli takım 17 eylük de Bükreşte karşılaşacaklardır. amm a, İstanbulda yeni ilk tedrisat müfettişleri İzmir ilk tedrisan müfettişlerinden B. Ası, Kültür, İçel ük tedrisat mü- fettişlerinden B. Turgut Bilsel İstan- bul Maarif müdürlüğü emrine veril- mişlerdir. Bu iki müfetiş şehrimiz. deki hususi, ecnebi ve ekalliyet mek- teplerini teftiş edecekirdir. İstanbula bir müfttiş daha tayin edilecektir. Sıhhi muayenesini yaptırma- yan esnaf cezalandırılıyor Zabıtaca, şubat ayı haftası içinde şehirde rinde yapılan umu- mi kontrolde yüz on şahsın sıhhi mu ayenesini yaptırmadığı tesbit edilmiş, haklarında ceza zabıtları tanzim olunmuştur. Bunlar ilk defalarında üç, tekerrü. rü halinde beşer lira para cezasile ce- zalandırılmaktadırlar, Istanbul - Mudanya Bursa YOL SOHBETLERİ (Baş tarafı 6 ncı sahifede) Söz Marakazın etimolojisinden açıl» dı: Mergen, Marık, Mereket yani ta- rassud mahalli; Marakaz: Işığın, ay- dınlığın bir obje üzerinde takarrürü. nün ifadesi. Doktorlardan biri: «Pek İyi kavrıyamadım» diyor. Bir muhar. rir sözü kesiyor: «Mazursunuz, kav. rayışsızlığınızı bağışlarız, çünkü bu hastalıkların sebeplerini arıyan ilim, etioloji değil, bu bilginin adı etimoloji- dir...» Bir arkadaşı söze karıştı. 'Tek keli. me ile izah etti: Adesel «İşte geldir diye bağrışıldı. Salana tanınmış fotoğrafçılarımızdan Namık İ girmişti. Arkasından bir zamanlar ko- şu şampiyonumuz Besim görününce şöyle selâmlandı: — Artık yerinde sayay amma adı Köoşalay!.. #*» Bizim masada söz romana, hikâye. ye, edebiyata geldi. Sessizler tarafin. dan bir esneme duyuldu, bezikçiler de anlaşmazlık baş gösterdi. Ben beylik suali ortaya attım: «Bugünkü muhar. rirlerden en çok kimi beğeniyorsu- nuz?» Bu suali Hikmet Feridun Es in- hisarına almadı ya, ona inad ben de sorarım işte. Bu sual inhisara alınmağa değer ve- rimli bir sualmiş meğer, ağızdan aği- za yayıldı, bütün vapura dağıldı, be- zik partisi mensupları bile lokum koz- dan ikt yüz elliye yan p sessizler'par- tisi esnemeğe biraz olsun nihayet ves rip kulak kabarttılar, ilgi gösterdiler sonra konuştular: «Tercüme eserleri okuyoruz. Her taraftan ayni cevap gel- di. Bizim masadakiler de bu fikirde idiler. Dedim ki: — Bu cevap tercüme eserler serisi neşreden kitapçı arkadaş Remziyi tatmin eder, onun yüzünü güldürür Arıma beni tatmin etmez, üstelik de çatındırır. Ben bizim muharrirlerden en çok beğendiğinizi soruyorum. EV altı rey ile Sabahaddin Âli bi. rinciliği kazandı, Sessizlik partisi ekseriyette; herkes de o partiye iltihak eder gi “z” »— Dil meselesi ne olacak? İrkildim: Yalnız muharrir değil- dim, üstümde bir de belediye azalığı İ var. Bugüne kadar da Cihgngirne ola- cak? Gümüşsuyu yolu kapalı mi ka. lacak? Ankara yokuşunun kaldırın. ları tamir edilmiyecek mi gibi cevabı güç sorgulara çekilmiştim, fakat Ada- hlar bana yalnız ve yalnız sudan bah. setmişlerdi. Acaba dil yolu da mı bo- 2... Aşıklar yolu geçilemiyecek bir durumda mı?... Benim duraladığımı gören bayan gülümsedi: «Cevabı güç değil mif» dedi. Doğruyu söyledim; «Sahiden güç...» Beni sorguya çeken bayan masaya dayandı: «Gazeteler ! gene ıstılâhlar meselesini...» | hal sözü kestim. İşi anlamıştım. BU. | bunun cevabı çok kolaydı: der. yükadadaki dilden değil, Türkiye sw rırları içindeki dilden konuşuyordu, «Yürüye- cek dedim, sadeleşecek. Bugün tutmaz diye iddia edilen kelimeler belki tu. tacak, tuttu sandıklarımız belki de unutulacak. Kim tutturacak, kim unutturacak demeyiniz. Zakak sözü- nü kim sokak yaptıysa, dilimize gar. sonu, komisyonu kim soktuysa, dili. mizi o yayacak, kelimeleri o sokup tutturacak, sokulanları o unuttura- cak. Başka ne desek, ne söylesek boş- tur| va” Mudanyadan Bursaya har eden otobüsler İstanbul otobüslerine rah- met okutuyor. Ayni eskilik, ayni köh- nelik, ayni lâübalilik, ayni intizamsız. uk. Bir kör döğüşü ortasında kalkı- yorlar, yollarda yurışıyorlar ve Bursa- ya vardığıniz zaman hayatta kaldığı. rıza hayret ederek sağlam olup olma» dığınızı anlamak için vücudünüzü yokluyorsunuz. Çelik Palas Holel ve Banyosu'na in- dik. Bursanın en büyük oteli, Ne yâ- ak ki sahipsiz ve başsız bir otel. Bir bafta evvel tuttuğumuz odaya girin. ce, kâğıd sepetini ağzına kadar çöple dolu bulduk. Bu başsızlık; öğle üstü birdenbire yolcu bası lonunda vukua gelen şa; kilâtsızlık, elli yataklı holünde on, on beş kişil bulunuşuna da hesapsızlık iğde ğim. se Bursada şaşılacak iki şey gördüm 1 — Bayram münasebetile her taraf kapalı. Acaba tatil kanunları her yer için ayrı mı?... Böyle bile olsa Bursa nın bayram günleri kapah durması iktisad kaidelerine çok aykırıydı. Yal nız İstanbuldan hiç değilse iki üç bin kişi Bursaya gitti. Çarşı açık olsaydı vasati iki üç bin lira yalnız İstanbul bırakacaktı. Hem bu ha! hükümetin İç turizm siyasetine de aykırı. Bursaya içerden ancak bayram tat dilir. Her yeri kapalı Rürsaj nin tadi yok. İnsan ölü bir şehirde cam sız dolaşıyor. Bir tek açık dükkân bulduk. Bicak ve ağızlık satıyor. Beş kuruşluk bir yasemin ağızlığa otuz beş kuruş iste. diler, yedi buçuğa bıraktılar. Bursa çarşısını da kontrol altina almak lâ. am. 2 — Yiyecek ve içecek hususunda Bursaya İstanbuldan ancak et ile su gidebilir. Halbuki otelimiz İstanbuldan ne ek getirtiyor ne de su. Frigo yüzü görmemiş taze etle bulanık su içtik, buna mukabil, yağı ile meşhur olan Bursada, İstanbul Balıkpazarından gelmiş tereyağ yedik! Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. zi BARA İcabında günde 3 kaşe alınabilir. paraya ŞAŞAŞN