9 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Bulgar A. $, 93 dakiı cumaya şehrimize geliyor Cumartesi Şişli, pazar günü Pera ile karşılaşacak Şehrimizde iki maç yapacak olan Bulgar A. 5. 23 futbol takımı Bulgarista « ; nin mili küme * maçlarına işti- rak eden (A. 8. 73) futbol takımının Oki maç yapmak Üzere şehri. miz gayri fe dere teşekkül lerinden olan Pera klübüne müracaat etti. ğini ve bu haf. ta cumartesi ve pazar günleri yapılacak olan bu karşılaşma. lara müsaade edilmesi için beden ter- biyesi umum müdürlüğüne yazıldığı- nı dünkü nüshamizda bildirmiştik. Beden terbiyesi umum müdürlüğü tarafından bu takımın şehrimize gel- mesi için lâzım gelen müsaade veril» miş ve vaziyet alâkadarlara dün tebliğ edilmşitir. Cuma sabahı saat 10 dâ Konvansi- yonel ile şehrimize gelecek olan Bul- gar takımı futbol federasyonu azala» nndan bay Kusefin riyasetinde gel mektedir. Kafile 14 futbolcudan mü- rekkeptir. A. 8. 23 takımı birinci maçını bu cumartesi günü saat 15,30 da Şişli İle yapacak ve ikinci karşılaşma lig müsabakaları dolayısile <(stadların meşgul olmasından pazar sabahı sa» at 11 de Pera ile icrâ edilecektir. Hâlen Sofya lig maçlarında birinci vaziyette bulunan bu takımın İstan- bulun çok yakından tanıdığı meşhur A. 5. 28 ekiplle şeli- rimize gelecek olan Bulgar milli takımı- Levinski klübünü daha geçen hafta 11-4 gibi açık bir sayı farkile mağlüp etmesi takım oyuncularının tâmâmi» le formda olduklarına bir delildir. Muhtelif vesilelerle Bulgar Mini takımına yedi oyuncu vermiş bulu. nan bu kadronun içinde bilhassa Bul- gar milfi takımının en kıymetli mu- hacim oyuncularından kırk defa bey- nelmilel olmuş Angelof ile yine otuz beş defa beynelmilel olmuş Bulgar milli takımının daimi kalecisi 'T. Der. monski ve solaçık Yordanofun bulun» ması bu klübün kuvveti hakkında bir kanaat verecek mahiyettedir. Takımın hususiyeti bilhassa müu- bacim hattında oynayan beş'oyuncu- nunda em i olmalarıdır. 'Takımda Kaleci, sağ müdafi ve beş müuhacim Bulgar milli takımında mü- teaddit kereler oynamış oyunculardır. Çok kuvvetli olduğunu tahmin ettiği- miz bu ekip karşısında Şişli ve Pera | klüplerinin galebesini beklemek ha- yalperestlik olacağından bu maçlara lâzım gelen ehemmiyeti vererek'bize zevkli bir futbol göslermelerini 78 bilhassa müdafaalarını kuvvetlendir. melerini tavsiye ederiz. Çoktanberi bir Bulgar futbol eki- pini sahalarımızda görmekten mah. rum kalan futbol meraklılarınn bu vesile ile Balkanlarda rol oynayan Bulgar futbolü hakkında bir kanaat edinecekleri ve karşılaşmaların bu bakımdan büyük bir alâka göreceği tahmin edilmektedir. Taksim stadında yapılacak olan kar- şılaşmaları herkesin görebilmesi için fiyatlara hiçbir zam yapılmamıştır. Lig maçlarında tatbik edilen fiyatlar öynen ibka edilmiştir. Fransada bir tenis maçı Fransada mebuslarla âyan arasında bir tenis müsabakası tertip edilmiştir. Bu müsabaka İçin iki taraf da hararetle çalışmaktadır. Yukarıdaki resimde mebuslardan eski 3aşvekii B. Flandin ekzersiz yaparken görünüyor, Güreş Kasımpaşa güreşçileri İzmit- te yaptıkları ikinci müsaba- kayı 2-44 kazandılar Bayram tatilinden istifade ederek İzmite giden Kasımpaşa klübü güreş- çilerinin İzmit güreşçilerile bayramın beşinci cumartesi günü yaptığı mü- sabakaların neticelerini dünkü nüs- hamızda bildirmiştik. Beraberlikle nihayetlenen birinci müsabakanın revanşı pazar günü yine Necati bey okulunda büyük bir kala- balık önünde icra edilmiştir. Altı katagori üzerinde tertip edilen ikinci karşılaşmalar Kasımpaşa gü- reşçilerinin 2.4 galebesile bitmiştir. Müsabakalarda alınan teknik derece» leri yazıyoruz. 56 kiloda İzmitten Namık - Kasım- paşadan Hamdiye beş dakika on sani- yede tuşla. 61 kiloda Kasımpaşadan Basri - İzmitten Faiğa üç dakika yirmi yedi saniyede tuşla. İzmitten Servere on dört dakika se- kiz saniyede tuşla. 87 kiloda İzmitlen Enver Yilmaz » Kasımpaşadan Ahmed Tandemire on dakikada tuşla galip gelmişlerdir. Kasımpaşalı sporcular ikinci mü- sabakayı müteakip şehrimize avdet «mişlerdir. 2 Kahire - Atina eskrim müsabakaları Ekserisi Misir milli takımının ele. manı olan Kahire eskrim klübü Yu- nanistana bir seyahat yaparak Atina- da Yunan milli eskrim takımile hu- susl bir karşılaşma yapmış ve müsa- baka Yunanlıların 6-9 gnlebesile neti. celenmiştir. Büz üzerinde hokey Bale 8 (AA) — Buz üzerinde ho- key dünya şampiyonluğu dömi finali: İsviçre, sıfıra karşı 4 sayı ile Polonya- yı mağlüb etmiştir. 19 şubatta bir seyyah kafilesi geliyor Bu senenin ilk seyyah kafilesi 19 şubatta Kont di Savua vapurile ge- lecektir. Bu vapurda İngiliz, Alman ve İtalyan olmak üzere 500 seyyah bulunaçaktır. Bu vapur, son seneler- de İstanbula gelen vapurların en büyüğüdür. Bir ev zabıtaca yıktırıldı Hasköyde Piripaşa mahallesinde Adana mektupları, Adanada mektep ve talebe vaziyetine toplu bir bakış Mektepler, fazla olmakla beraber, okuma im olan peş istiaba kâfi gelmiyor lerine lüzum gösteren bir talehe ke- safetine sahibdir. Adana Maarif mü- ırlamışlar. Yakında şehirde bir de eğitmen kursu açılacaktır. Bu müna- sebetle Adananın maari! vaziyetini topluca gözden geçirmek iyi olur: Şe- hirde iki lise, iki ortaokul, bir ticaret okulu, iki kısımı bir enstitü, bir öğ- retmen okulu olmak üzere yedi orta tedrisat müessesesi mevcuddur. Bun- ların 169 öğretmeni, 3745 talebesi var- dır. Diğer mevzulara geçmeden bu noktadan bir mukayese yâparak iik- okullar mezun sayısı ile orta tedrisat ilk sınıflar talebesi mevcudunu karşi- Jaştıralım. Geçen yıl merkez İlkokullarının mezun sayısı 1213 dür. Bunlardan an- cak yedi yüzü orta tedrisat okulları- na kaydedilmiştir, Orta tedrisatlaki kadro darlığıilk tedrisatı bitirenlerin ancak yüzde altmışını kabul edecek vaziyettedir. Önümüzdeki yıl bilhass erkek lisesi ile ortaokullar, ihtiyacı asla karşılı- yacak bir halde bulunmuyor. Erkek li- sesinde bir paviyon, ortaokul binala- rındada tadilât ile dershaneler ilâvesi lüzumu âşikârdır. İlk tedrisat çalışmalarına gelince: İhtiyaca nisbetle kadro her cebheden pek dardır. Şu rakamlar bunu açık dur. Bunun ancak 7/43 ü okuyor. Şehirde okuma çağında olanların sa- yısı 15115 dir. Bunun 10881 ioku- maktadır. Şu hale göre, köylerimizde okuma nisbeti yüzde yirmi, şehirde yüzde 66 dır. İlk okulların 938 - 939 ders yılındaki talebe mikdarı geçen seneye nazaran merkezlerd 1085 art- mıştır. Bu mikdar köylerde TTI dir. Bu artışa göre, Adana her yıl seki- zer dershaneli iki okul yaptırmak, ve öğretmen kadrosuna 18 er öğret- men ilâve etmek lüzumu karşısında- dır. Bugünkü şekilde, zaruret dolayı- siyle sınıf mevcudlarını çoğaltmak ve çifte tedrisat yapmak gibi idari ted- birlerle ihtiyacın karşılanması iyi netice vermiyor. Terbiye ve tedris bu yüzden zayıflamakta, randıman düş- mektedir. Adananın maarif vaziyetine bu top- Yu bakış mıntakada büyük bir maa- rif hareketi olduğunu göstermekle beraber mektep ihtiyacı içinde oldu- ğunu da tebarüz ettirecek mahiyet- tedir. Bahalılık yüzünden İstanbul halkı bol meyva yiyemiyor Geçen ayın son haftasında Letonyâs ya 40,000 kilo portakal ve Almanyaya da 100,000 kilo elma gönderilmişti. Ayni hafta zarfında şehrimizde 5 mil- yön 600,000 adet portakal, 320,000 mandalina ve 115,000 kilo da olma gelmiştir. Yaş meyva flatlerinde hiç bir değişiklik yöktur. Mevsim başın- danberi fiatlerin ayni seviyeyi muha- faza etmesi sarfiyalın artmasına ma ni olmuştur. Müstahsili zarara sokan bu “vaziyet mutavassıtı memnun etmiştir. Bu se“ nebüyük mikyasta iş yapan toptan- cıların portakaldan çok kârtemin eittikleri bildiriliyor. Buna mu kabil fistlerin pahalı olması yüzün- den İstanbul halkının dörtte üçü 938 - 939 yaşmeyva İstihlâk mevsi- minde meyvalardan fazla istifade edememişlerdir. Nevyork sergisi hazırlığı Nevyork sergisi 30 nisanda açılacaktır. Sergide inşaat hemen bitmiş gibidir. Şimdi paviyonlar hazırlanmaktadır. Sergi 155 milyon dolara mal olmuştur. 14000 paviyondan mürekkeptir. Ortada milletler havuzu denilen bir bevuz, etrafında sergiye iştirak eden 62 milletin bayrakları vardır. Yukarıdaki resim serginin umumi manzarasını gösteriyor