9 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

9 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

şi ya Son nefesini vereceğini anladı, oğlu- nu çağırdı: — Ticarette iki esaslı mesele var. dır dedi. Muvaffak olmak için iki şe- ye riayet etmek lâzım: Biri namus- .kârlık, öteki de Ihtiyatkârlık. Oğlu sordu: — Namuskârlık nedir baba? | — Namuskârlık, verilen özü tut- maktır oğlum. - Ya ihtiyatkârlık nedir? — Söz vermemekti Kolay rejim Doktordan gelen kocasına karısı sordu: — Ne dedi? Kocası memnundu, ellerini uğuştur- du: l Bundan sonra akşamdan akşa- mâ kadeh yok, sigara yok... Bundan | sonra rakıyı bardakla içeceğim, siga- ra yerine sigar tellendireceğim demek- tir! İstemez — Bir milyon lirası olan adam mı mesultür, on iki çocuğu olan adam | m! On iki çocuğu olan adam. — Neden! — Çünkü bir miyon lirası olan Adam bir milyon lirası daha olsun İs- ter, halbuki on iki çocuğu olan adam bir daha olsun istemez!... İltifat Bir zatı meşhur muharrilerimizden birine takdim ettiler. Adam muhârri- re iltifat etmek istedi dedi ki: — Üstadım son romanınız bir şah eser, Elimden düşürmüyorum, Daha dün gece okurken uyuya kalmışım!... — İkinei Mehmedin babası kimdi? — Birinci Mehmed. — Birinci Ahdülhamidin bhabası?. — Sıfınncı Abdülhamid Kalan — İyice anladın ya... Şimdi söyle bakalım. 4 den 2 çıkarsa ne kalır — 2 kalır. — Aferin. 10 dan 10 çıkarsa ne kâ- hır!... — Bilmem; — Farzet cebinde on tane leblebi var, On tanesini de kaybettin, cebin- de ne kalır? —Delik!... Kadehi Rels: — Sen hâlâ ne söylediğini bilmiyor. sun dedi, aklın rakı kâdehinde kal. miş. Maznun protesto etli: — İmkânı yok bay reis, ben kadehi- mi dibine kadar hoşaltırım!... Tarif — Baba hayvan sergisi nedir? Baba bir müddet düşündükten son- ra şu cevabı verdi: — Hayvanlara mahsus güzellik mü- Avukat — Adam öldürmekten mazmun olan müekkilim katil değil dir. Maktulün cüzdanı cebinde duru- yordu. Maznun — İçinde metelik yoktu! MA. >. — Musiki çiçekleri inkişaf ettirirmiş... — Öyleyse gidip bahçede çal! — İkisinden birini tercih edip ala- cağım değil mi?.. Gececi Bay gene geç, çok geç gelmişti. De- rin bir uykuya daldı. Bir aralık karısı doğruldu, kocasını dürttü: — Kalk dedi, kalk evde biri var, ayaklarının ucuna basarak merdiveri- leri çıkıyor. Kocası gözlerini araladı: — Saat kaç? — Üçe çeyrek var. — Öyleyse korkma, muhakkak ge- ne ben geliyorum!... Fena, Kadın çamaşılarından başka bir şey yok. — Ne yapalım, evleniriz! kararlaştıralım da falso yapmıyalım Büyük d oi 4 ağustos 1789 da, Mirabo meclisin gece toplantısında söz aldı, tarihe ge- çen meşhur nutkile asalet ünvanları. nı imha etti: Artık Fransada imtiyazlı sınıf kalmıyacaktı. Mirabonun bu muvaffakıyeti bütün şehre yayıldı. Uşağı dört gözle efendi. sini bekliyordu. Mirabo yorgun argın, toz toprak ük demokratın sözü AUEASİRUESEEASBENEEERIEEEUEBESEEEEAYERAAAEAAAAEABESEAAASEEEESAETASSABASUREEASANAA EEE, — Ben iki senedir evliyim, da- ha bir gün bile kocamla kavga et- medik, — Nasıl oluyor bu? — Bas baya oluyor. Aramızda münakaşa çıktının haklı isem kocam ? teslim ediyor. — Peki, ya kocan haklı ise... — Bugüne kadar haklı olduğu- nu görmedim!... Değil — Allah Rızası için beş on para ve- TİDİZ. — Dilencilik yasaktır. — Afama sadaka vermek yüsak de- gildir!.. Çehiz İki köylü arasında: — Benim damad kızımın çehizini iki ayda yedi bitirdi. — Kızının çehizi ne idi? — İki dana ile on iki tavuk! Değildir — Oğlunuz başıma taş atlı, — Taş başınıza geldi mi? — Hayır. — Öyleyse atan oğlum değildir; o hiç kaçırmaz!.. | liğe | Felsefe — Ne söylesen para etmez, evlen- meden evvel senin peşinde ben koş- madım. <— Hakkın var, doğru söylüyorsun. Kapan da farenin arkasından koş. maz ama, nasıl olsa fareyi yakalar!.. Fotoğrafçıda — Çocuklarımın resmini çıkarmak istiyorum, kaç paradır? — Düzünesi beş lira. — Alımiz yüz yirmi beş kuruşu be- him tiç çocuğum varil. Yaptığı — Farzedelim ki bayanın bakkala kırk lira, kasaba otuz lira, ekmekçiye on lira, zarzavatçıya yedi lira borcu var, Ne yapar?... — Başka bir yerde ev tutar!... Neye yarar — Afacan burun neye yarar? — Koku duymağa ve görmeğe, «— Anlamadım, bürün nasıl görme. ğe yarar? — Gözlük takarak!... asası içinde geldi, bamamı yakmasını söy» Jedi. Uşak bir Vatandı zır!.., Mirabo irkildi, uşağını tepesinden tırnağına kadar süzdü: — Kerata dedi, ben senin için her zaman kont cenaplarıyım!... sonra haber verdi: ş Mirabo, hamamın ha. Diyarbakır mektupları Belediye yeni inşaat için belediyeler bankasından 400 bin lira borç alacak Bu para su ve elektrik tesisatının ıslahına, mezarlık, hâl, mezbaha inşasına sarfedilecek — Yakında bir konser verecek olan Diyarbakır koro heyeti, aşağıda mandolin çalanlar Diyarbakır (Akşam) — Geçen- lerde toplanan belediye meclisi, $0- hir plânının tedkik ve tasdiki hak- kındaki işlerle meşgul olmuş, plân ve İzahname üzerinde âzanm ayrı ayrı etüd yapabilmesi için tasdik İşi- nin şubat toplantısına bırakılmasına karar verilmiştir. Su projesinin tanzim edilebilmesi için mevcud tahsisattan artakala- cak kısmın 939 bütçesinden ödenme- si hususu müzakere edilmiş, netice- de su projesi tanzim bedelinden 700 liranın 938 bülçesinden ve bakıye- sinin 939 senesi bütçesinden öden- mesi suretile eksiltme yapmak ve ta- ahhüde girişmek üzere riyasete ve daimi encümene sulâbhiyet verilmiş- tir, Su ve elektrik tesisatının ıslahı, i tam teşekküllü bir mezbaha, hâl, umumi garaj ve mezarlık yapılması için Belediyeler bankasından dört yüz binlira istikraz yapılmasına ka- rar verilmiştir. Pelediyeler bankasından alınacak dört yüz bin liralık istikraz meselesi için görüşmek üzere belediye reisi Şeref Uluğ, Ankaraya gitmiştir. Halkevinin faaliyeti Halkevi müze ve sergi komitesi tarafından bayanlar arasında bir el işleri sergisi açılmasına Karer ve- rilmiştir. Sergi Halkevimizin yıldö- nümüne raslayan 19 şubat pazar gü- nü eski Halkevi binasında açılacaktır. Sergide grup itibarile birincilik ve ikincilik kazananlara mükâfat ve takdirnameler verilecektir. Bu sergiye kız sanat okulu talebe- | leri de iştirak edeceklerdir. Sergi için çok kıymetli eserler hazırlanmak- tadır, Halkevi orksetrası şefi bay İhsan Ünal tarafından yetiştirilen kırk ki- şilik koro, Halkevi orkestrası tarafın- dan yakında büyük bir konser veri- lecektir ve bunun için bazırlıklara başlanmıştır. Halk arasında büyük bir takdir ve alâka ile karşılanan Halkevi ko- rTosunun bu ikinci konseri alâka ile beklenmektedir. Milli kütüphane ile birleştirilen ve kitap sayısı altı bini bulan Halkevi kütüphanesi halk arasında büyük bir alâka uyandırmış ve bu kütüpha- neye günde iki yüzden fazla okuyucu devam etmeğe başlamıştır. Bilhassa Wise talebeleri bütün derslerini burâ- da hazırlamakta ve kendilerine kü- tüphane memurları tarafından çok büyük kolaylıklar gösterilmektedir. Kütüphane muayyen saatlerde gün- düz ve gece açıktır. Çetinkaya caddesi ikmal edildi Şehrimizdeki yol ve imar faaliyet- eleri gün geçtikçe hızını bir kat da- ha arttırmaktadır. Bu cümleden ol mak üzere İzzelpaşa caddesinden Çetinkaya kapısına, oradan da Yeni- şehirdeki umumi müfettişlik binala- rının bulunduğu Yenişehir sahasına Kadar yapılmakta olan Çetinkaya caddesinin inşaatı ikmal edilmiş ve cadde halka açılmıştır. Bundan başka İzzetpaşa caddesin- den giden bu yol, Çetinkaya Kapısın- dan bir yol aynlarak Urfa kapısına doğru parke olarak uzanmaktadır. Bu yol Anzebe başına kadar gitmiş, burada bulunan bir suyun üzerine ufak bir köprü yapılmağa başlan- mış ve köprünün ayakları bitmiştir, Bir taraftan köprünün ikmaline ça- lışılmakla beraber, diğer taraftan da yolun istikametine tesadüf eden on kadar ev belediyece istimlâk edilerek yıktırımağa başlanmıştır. Bu kısım da nisan içinde ikmal edilerek Urfa kapısına raptedilecektir. Şimdi şehir, istasyona bir kaç yok la raptedilmiştir. Bunun en kısası İzzetpaşa, Çetinkaya caddesinden geçerek-müfettişi umümilik önünden istasyönd giden yoldur. Ayrıca 'Dağ kapısında doğruca istasyona giden yoldâ vardır. N Şimdi bü yol en işlek bir yoldur. Başkaca (o Yayıkçılarbaşımdan Urfa kapısına doğru giden bir yol vardır ki biraz bozukça olduğundan çok iş- lek değildir. Yenişehirle eski şehri ve istasyo- nu birbirine bağblıyan bu yolların kısa bir zaman içinde ve muntazâm bir şekilde yapılması takdirle karşı- Janacak bir harekettir. Giresunda fındık fiyatları Giresun (Akşam) — Bir parça düş- kün olan fındık fiatleri son günlerde fazla miktardâ - yükselmiştir, İç fın- dık 90 kuruşa, kabuklu 43-44 kuruşa çıkmıştır. Bu sene şimdiki vaziyette bir değişiklik olmazsa fındık mahsu- lü boldur. Trabzonun yeni belediye reisi Trabzon (Akşma) — Eski Beledi- ye reisi Dr, B. Cemal Turfan üçüncü umum müfettişlik sıhhat müşavir muavinliğine tayin edildiği için boş kalan Belediye veisliğine üçüncü umum müfettişlik asayiş müşavir muavini emekli kurmay binbaşı Bah- ri Doganay inha edilmiştir. Bahri Doğanay vekâleten vazifesine başla- mıştır,