13 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

13 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Galatasaray Beykoz maçında Beykoz kalecisi havadan gelen topu yumrukla uzaklaştarırken TAKSİM STADI: galatasaray Beykozla 1 -1 berabere kaldı 3eykoz atılgan oynadı. Galatasaraylılar çamurlu saha- da fazla kısa pas yaptıkları için muvaffak olamadılar Dün, Taksim stadında İlg maçla- rının birinci devresinden tehir edil- miş olan Beykoz - Gülatasaray mü- sabakası oynandı, Geötden başlıyan yağmur toprak sahasını bir çamur deryası haline getirmiş, yer yer su birikintileri hasıl etmişti. Havanın fena olmasına rağmen iki tribün de seyircilerle kısmen dolü idi. Hakem Refik Osman “Topun idare- sinde maça saat on beşte başlandı. Galatasaray takımı oya şe kilde çıkmıştı; Osman - Lütfi, dini - Musa, Be- dii, Ekrem - Necdet, Süleyman, Cemil, Salâhaddin, Sarafim, Beykoz takımı: Safa - Bahadir, Halit - Said, Meh- mod, Mustafa - İsmail'Hakkı, Galip, Şahap, Bürhan, Cahid. Birinci devre Oyuna Galatasaray başlladı. Sarı kırmızılıların akınını kesen Beykoz, ortadan bir iki hücum yaptı, Haf hattını gçemeden duran bu akınlar- dan sonra Galatasaray yavaş yavaş ve gittikçe artan bir hâkimiyetle oy- namağa başladı. Beykozlular haf hattında üstüste bir kaç favul yaptılar, Bu favullardan birinde top Necdete geldi. Necdet or- taladı. Safa, Sarafimin ayağına yatar rak golü kurtardı. Atlatılan bu ük tehlikeden sonra, Galatasaray'ılar mühim bir fırsat ka- çırdılar. Bahadir, geri pas vermek is- tedi. Cemil zamanında bir deparle to- pu kaplı, sürdü. Attığı şüt kaleden çikan Safanın arkasına çarptı. Bek- ler yetişerek tehlikeyi uzaklaştırdılar, Bu sirada Sekiz Mehmed garip bir favul yaptı. Yere düşen Cemilin sır- tana çıkarak yürüdü! — Galatasarayın hâkimiyeti giltikçe Fakat muhacimler bir hat üzerinde öynıyorlar ve sahanın çamurunu na» garı itibare almadan, kuru havada imiş gibi kısa pas yapıyorlar o | Şahabın gayretile Beykozlular da bir iki akın yaptılar, İleride kalan üç forvedler Galatasaray müdafaası kar- şısında netice alamıyorlar. Galatasarayın golü On yedinci dakikada, Beykoz kale- sine avut oldu. Avutu çektiler. Haf hattında bekliyen Süleyman Hava- dan gelen topu tuttu, sürdü, on sekiz pasa yaklaşınca yerden sıkı bir şüt çekti. 'Top, yatan Safanın altından kalenin ağlarını buldu. Galatasarayın hâkimiyeti devam ediyor. Bahadirle Bürhan yer değiş- tirdiler. Beykoz takımı gol yemesine rağmen daha iyi oynuyor. Haf hatti- nın gayretli oyunuyla forverdler işle- meğe başladılar, Şahabın yakından çektiği şütü Osman tuttu, Beykozun golü Yirmi ikinci dakikada Beykoz sağ- dan bir akın yaptı. İleri doğru hava- dnn orlalanan topa, Galatasaray beklerile Bahadir çıkış yaptılar. Ba- hadir daha evvel yetişti. Kalesinden i yolladı. Oyun berabere olduktan sonra Ga- latasaray bir gayret daha gösterdi. Necdetin ortaladığı topu Cemil hava- dan giden bir kafa vuruşile avuta atlı. Beykoz takımı, bilhassa Mehmed ve Şahap favullu oynuyorlar, Şahap sağ açığa üstüste bir kaç güzel pas verdi, Sağaçık iki defasında ofsayd kaldı. Yakuladığı topları da fazla aya- ğında tuttuğu için isittade edemedi. ler. Maç, Galatasarayın kısa paslı, Beykozun da atılgan oyunuyla mü- sari bir şekilde cereyan ederken bi: rinci devre (1-1) brabr bitti, İkinci devre İkinci dvre başlar başlamaz Gala- tasaray hücuma geçii, Üstüste iki korner kazandılar. Neticesiz... Sari kırmızılıların hâkimiyeti birinci dev- redeki kadar uzun sürmedi. Sarafim 'bu aralık bir fırsat yakaladı Fakat zaviye kapalı olduğu için atamadı. Onuncu dakikada, Cemil kaleciyi marke etti. Hakem favul çaldı, Sekiz Mehmed lüzumsuz bir şekilde Cemili, marke vurarak yere yuvarladı, Hakem de Mehmedi dışarı çıkardı, Bahadir santrhafa geçti. İki takımın oyuncuları da birinci devredeki kadar topa vuramıyorlar ve vuramadıkları için de topu fazla çıkmakta tereddüd eden Osmanı mağ- Tüp den âni bir vuruşla topu ağlara Top ortada dolaşıyor. Galatasaray maçın berabere devam ettiğini gö- Tünce son bir gayret gösterdi. Fakat atılgan oynıyan Beykozlulara emniyt gimişti. Çamurlu sahada atılgan, ce- | sur ve kendinden emin oynıyan bir takımı oyunun son dakikalarında mağlüp etmek güçtür. Galatasaray- Iar gördükleri mukavemet karşısın- da yavaş yavaş sinirlenmeğe başladı. Jar. Maç tamamile mütevazin bir va» siyet aldı. Oyunun bitmesine üç dakika kala Adnan lüzumsuz bir favul yaptı, Ha kem favulu attırmadan oyunu bitir. di. İkinci devre üç dakika eksik oy- ANMIŞİL. Nasıl oynadılar? Galatasaray — Oyunun başından itibaren Galatasaray takımı ayni haf üzerinde fazla kısa pas yaparak ver Kit kaybetti ve çamuru nazarı itibare almadı. Bilhassa hücum hattı bir hat üzerinde oynuyor. İnsaydların kifayetsiz çalışması yüzünden kale ön- lerinde de muvaffak olünamıyordu.. * Kaleci Osman, göldeki tereddüdü müstesna, iyi id. Lütfü topa uzun vuramıyordu. Adnan ise bunun âksi- di ETİ N Sa Bayram turnuası Kupa Galatasara- ya verildi Bayram tatilinde altı klüp ara- sında tertib edilen turnua maçla» rının neticesi bir ihtilâf yüzünden . belli olmamış ve kupa ortada kal. mıştı. Fenerbahçe klübünün vâki olan müracaatı üzerine hadiseye müdahale eden İstanbul beden terbiyesi müdürlüğü ihtilâfa sebep olan Galatasaray - Şişli maçının hakeminden rapor almışvebu rapora nazaran müsabakanın 45 saniye noksan oynandığı tahak- kuk etmiştir. Bu vaziyete göre Galatasaray takımı hükmen galip sayılmış ve bu suretle gol avera- jile Fenerbahçeye tefevvuk 'etti- inden kupa dün Taksim stadında komite tarafından takım kaptan- larına verilmiştir. Şişli - Vefa maçı yarıda kaldı Dün Beykoz - Galatasaray karşılaş- masından evvel Taksimde Vefa ile Şiş- Mi arasında hakem Tarıkın idaresinde hususi bir müsabaka yapılmıştır. Ça» mur deryası içinde devam eden bu ma- çın İk dakikalarında Şişli firikikten bir gol kazandı. Vefalılar buna bir kaç sıkı akınla mukabele etmek istediler. se de muvaffak olamadılar, Ve devre- nin sonlarına doğru Şişli solaçığı DI. Tan mükemmel bir sürüşten sonra Si- Kı bir şütle takımının ikinci götünü yaptı. İkinci devre mütevazin bir oyunla geçtiyse de dakikalar ilerledikçe her iki tarafin lüzumsuz asabiyeti yüzün- den müsabeka sertleşmeğe başladı. Ve maçın hitamına on beş dakika varken bir kaç oyuncunun bicbirile tekmeleş- mesi Üzerine hakem oyunu tatil etti, Sikimi İkinci küme Jig maçları İkinci küme lig maçlarına dün Şe- ref ve Fenetbahçe stadlarında devâm edilmiştir. Şeref stadında Beylerbeyi ile Davudpaşa arasında yapılan mü- sabakayı Beylerbeyi #-1 kazanmıştır. Diğer karşılaşmalarda Karagümrük « Fener Yılmaza, Kasımpaşa - Boğaziçi. spora hükmen galib gelmiştir. Fener stadındaki Eyüp - müsaba, kası ise her iki takımın sahaya gel- memesi yüzünden yapılamamıştır, Bu suretle iki grup Üzerinde yapı- Jan müsabakâlar neticelenmiş ve A grupunda Kasımpaşa B grupunda Anadoluhisar birinciliği almışlardır. Lig hitamında bu iki klüp arasında iki defa yapılacak olan müsebakalar ikinci küme şampiyo- nunu tayin edecektir. Voleybol turnuası Beyoğlu Halkevi tarafından tertib edilen voleybol müsabakalarına dün Eyin Jimnastik salonunda büyük bir kalabalık önünde deram. Gdilmiştir. Yapılan müsabakalarda Çelikkol - Şişliyi, Yüksek muallim » Eyübü, Da. rTüşşafaka - Mühendisi, Gazi enstitü. sü - Kurtuluşu, Yüksek Mühendis, Perayı yenmişlerdir. Günün son müsabakası Calatasa- Tay ile Haydarpaşa lisesi arasında ya» pilmış ve bu karşılaşmayı 12.15, 12-15 Galatasaray kazanmıştır. EEE EE no güzel degajmanlar yaptı. Ekrem, Musa ve Bediide uzun vedeoplas- manlı paslar veremedikleri ve insayd- lafda ayni işi göremedikleri için Bey- koz müdafaasını geçmek kabil ola. madı. Hücum hattında yalnız Bara- fim nisbeten iyi idi. Beykoz — Kaleci Safa güzel oyna” dı, Müdafaa atılgan oyunuyla vazi- fesini yaptı, Bilhassa Bahadir iyi idi, Sekiz Mehmedin favullu oyunu mü- dnfaayı sık sık müşkül vaziyete sok- $u. Hücum hattında Şahap güzel oy- Dadı, fakat lüzumsuz favuller yapi yor, bazan da Yazla şahsi hareket edi." yordu, Atılgan, enerjik ve sahaya uy- gun bir şekilde oynıyan Beykoz takı» mu İçin muvaffak olmuştur denebbir. Hakem Refik Osman Top maçı gü- zöl idare etti. Yalnız oyunu Üç dakika, eksik oynatdı, “Ul YENAL Aymı maçta, Cemil, Beykoz kalecisinin hareketine mâni olmağa çalışıyor FENERBAHÇE STADI: Fenerbahçe, Topkapı ya 14-0 galib geldi Sarılâcivertliler mevsimin gol rekorunu kırdı Dün Fenerbahçe stadında yegâne birinci küme maçı Fenerbahçe ile Top- kapı arasında yapıldı. Adnan Akının idare ettiği bu maça Topkapıldar an- cak dokuz oyuncu İle ve şu şekilde çık- tular. Topkapı: Sokrat - Hristo, Sadeddin- Yunüs, Hamdi, Münir « Hakkı, Ali, Osman. Fenerbahçe: Hüsameddin - Lebib. Yaşar - M. Reşad, Aytan, All Rıza - Haldun, Esad, Fikret, Naci, Vahid. Oyuna Fenerlilerin akmile başlan- dı. Derhal hâkimiyeti alan Sarılâci. | verdiler sağdan yaptıkları yeni bir hücumda ve oyunun ikinei dakikasin- | da Naci vasıtasile birinci bir kaç da- kika sonra da ikinci gollerini yaptı- lar. 11 Fenerli karşısında 9 Topikapı- | hnın mukavemet edemiyeceği oyus nun başından itibaren belli olmuştu. Bu fark Fenerlileri yeni yeni hücum- lara ve bu hücumlarında da zahmet- siz ve üzüntüsüz yeni yeni sayılara kavuşturdu ve Nacinin yaptığı golleri, Esad, ve Fikretin yaptığı sayılar takib Begiklas, Hilali 6 - 0 mağlüb etti Şeref stadında günün yegüne bi rinci küme maçı Hilâl ile Beşiktaş arasında yapıldı. Şazi Tezcanın ha- *İ kemliği altında sahaya çıkan takım- lar şu şekilde dizildiler; Beşiktaş: Mehmed Ali - Hüsnü, Na- ci - Şahab, Feyzi, Hüseyin - Eşref, Bedii, Rıdvan, Hayati, Bilâl: Murad - Akif, Muammer - “Cevdet, Zeynel, Salim - Muzaffer, Rüstem, Mustafa, Halük, Lütfi, Beşiktaşlıların sahaya on Kişi çık- masına rağmen Hüâlliler mağlübiye- ti evvelden kabul etmiş bir şekilde oyuna başirdılar. Ve ilk siyah beyaz akımında Ridvan takımının birinci sas yısım kolavlıkla yaptı. Birinci dekikada yapılan bu sayı Hilâ'lileri gayrete getireceği yerde bi- Yâkis daha fazla gevşetti. Ve Beşik- taşın sağdan tekrarladığı bir hücum- da kale önünde müsaid vaziyetie to- pu yakalıyan Hayati ikinci Beşiktaş golünü yaptı. İki dakika içinde üstüste yaptıkları goller Beşiktaşlıların oyun Üzerinde de tam bir hâkimiyet kurmasına s8- bep didu. ; Birçok fırsatlar Beşiktaşın dört muha. cim» İle oynaması yüzünden heba 0- layordu, On beşinci dakikada Feyzi nin uzun bir pasını yakalıyan Bedii müdafilerin tereddüdünden istifade ederek yakın bir mesafeden takımının üçüncü sayısını çıkardı. 27 İnci daki. Kada Rıdvan nefis bir kafa vuruşile takınının gollerini dörde çıkardı. Ve birinci devre bu şekil değişmeden 4-0 etti, Topkapılıların yalmz roüdafaaya çekilmiş olmaları Fenerlilerin rahat rahat gol yapmalarına yaradı ve tek- rar Naci, Fikret, Naci ve Esadın yap- tağı sayılar vaziyeti sekize çıkardı ve devre 8-0 Fenerin lehine nihayetlendi. İkinci devreye yine Fenerin tazyiki- le başlandı ve ortadan bilhassa Fikre- tin gayretile yapılan hücumlar tehli- ke olmağa başladı. Bu sırada sağaçı- ğa geçmiş bulunan Reşadın ortaladı- ğı topu Fikret kafa ile birbirini takib eden üçgol yaparak Fener sayılarını on bire çıkardı. Bu 11 gölden sonra Fener lehine bir penaltıyı da Naci kalecinin kuca- ğına atarak kaçırdı, Kaçan bu penal- tayı Fikretin şütle yaptığı 12 inci gol takib etti. Bu birbirini takib eden sa- yılar karşısında Topkapılılar ancak topu gelişi güzel vuruşlarla oyun saa- tini bitirmeğe çalışıyorlardı ki Naği daha iki sayı yaparak golleri on dör- de kadar çıkardı. Oyun da Fenerin yaptığı göl rekoru ile 14 - 0 bitti, 0.G.B.MAY.P. 1Tl4 3 — 65 13 48 Dün sabah Taksim stadında Beyoğ- Mospor ile Galataspor ve Arnavudköy mubteliti arasında hususi bir müsü- baka yapılmış ve hâkim bir oyun oy. hıyan Beyoğluspor bu karşılaşmayı 3-2 kazanmşıtır. EEEREKERERENLERRAREAEEN SETER neee Es Eee) ya kadar her iki takım müsavi bir o- yan çikârdı. Onuncu dakikadan iti. 'baren tekrar siyah beyaz hâkimiyeti kendini hissettirmeğe başladı. On be- şinci dakikada Hayatinin geriden â- larak kaleye kadar gönderdiği topa Hâl müğafileri seyirci kaldılar ve onların bu durgunluğundan istifade ete mesini bilen Heyali yavaş bir yuruş- la takımının gollerini beşe çıkardı. Bu sayıdan sonra Hilâllilerde pek uzün sürmiyen bir canlılık müşahe- de edildi. Bu sırada bir kaç şahsi akıt yaptılar fakat muhacimlerinin teerü- besizlikleri netilee almalarına mani oluyordu. 30 uncu dakikaya kadar bu vazi. yette devam eden oyun o büyük bir enerji sarfeden Beşiktaşın tekrar hâ“ kimiyeti altına girdi. Ve kale önünde zor bir pozisyonda topu yakalıyan Rıdvân sikı bir şütle takımının altın. cı sayısını yapiL Ve bu vaziyet değiş meden müsabaka 6-9 Beşiktaşın ger.