20 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 fi takımı son kadrosile 6, Sarayla F. Bahçe 1-1 berabere kaldı Fenerbahçe golünü ilk dakikalarda attı. İkinci devrede Galatasaray bir penaltı kaçırdı Dün Taksim stadında iki eski ra Kib, Galatasarayla Fenerbahçe kar- şilaştılar. Stada yedi binden fazla | ziyete de sokunca gayrete geldi. Sa- seyirci gelmişti, (Hasılat İki bin dört- yüz lira). On beşte ilân edilen maç, kırk beş dakika teehhürle tam saat an beş kırk beşte başladı: Hakem Ta» rik Özerengin idi Maçı İki yan, iki do kale hakemi ile idare ediyordu. Galatasaraylılar oyundan evvd, Fe nerbahçe takımında soliç oyruyan İzmirli Busrinin muvakkat Hsansma iiraz ettiler, Nihayet maç, yukarıda söylediğimiz gibi on altıya çeyrek ka» la büşladı. TAKIMLAR Fenerbahçe takımı cezalı olan Fik- retten mahrumdu: a Hüsameddin - Yaşar, Lebib - Mu. zaffer, Aytan, Mehmed Reşad - Fazıl, Esad, Ali Riza, Basri, Naci, Galatasarayın da aynı vaziyette cezalı olan Adnan yoktu: Osman - LütfI, Cemil - Ekrem, Nu- bar, Musa - Necdet, Süleyman, Be- dil, Boduri, Sarafim. OYUN Maç başlar başlamaz Fenerbahçe sol taraftan hücuma geçti. Daha iIk dakikada Naci bütün müdafaayı at- lattı. Kapalı saviyeye çektiği şütü Osman güzel bir plonjonla kurtardı. Fener hücum hatlı Galatasaray müdafaasının kendini toplamasına meydan kalmadan ikinci bir akın yaptı. Fazıl topu yerden Ali Rızaya verdi. Alİ Rızanın çektiği sıkı şütü Osman güzel bir blonjonla kurtardı. FENERBAHÇENİN GOLÜ Dördüncü dakikada Esad Ali Rıza dan bir ara pası aldı, Kaleye pek yör İn ve demarke köşeye sıla bir şüt çekti, Osman anf ve mükemmel bir planjonla topu kesti, fakat bloke et- mesine imkân yoktu. Fırliyan topu AN Rıza kafa ile boş Kaleye gönderdi. Galatasaray müdafaası üstüste olan bu akınlar ve daha ilk dakika- larda yapılan sayı İle karışık halde. bu sırada Esadın bir şütünü üst di- rek kurtardı, Gulatasıray Omüdafaası ancak muncu dakikadan sonra kendini bu tazyiktarı kurtarabildi. Fener kalesi- ns ilk şütü Sarafim çekti. Galatasa- rayın bir iki akımından sonra Nec det güzel bir fırsat yakaladı. Fakat topu Hüsameddinin eline verdi. tiği şüt havadan gitti. Her iki tak mini da sol tarafı daha iyi işliyor. Bik bassa Naci, Galatasaray kalesi için dalma tehlike oluyor. GALATASARAYIN GOLÜ Yirmi dokuzuncu dakikada Esad santrede ayağına gelen kulay birtos pa varamadı. Nubara kaptırdı. Nu- bar da Bediinin önüne yuyarladı, İki Bekin arasında ve kaleden otuz met- re kadar uzakta bulunan Eedlinin ne yapacağı beklenirken, Galatasaray santrforu topu yerden bir şütle Fener kalesine gönderdi. Vuruş sıkı olma makla beraber köşeyi bulmuştu. Top Trönnmaddinin sinin altından ma. 1938 - 1939 mevsimi İstanbul ilg maçları şampiyonu Beşiktaş Galatasaray ilk dakikalardaki tax yiktan kurtulupta oyunu müsavi var rıkırmızılıların enerjik oyunu, Fener insaydlerinin topu ayaklarında fazla tutmaları yüzünden Sarılâciverdiiler ellerindeki o hâkimiyeti kaybettiler. Saralim ve Necdet iki mühim fırsat- tan, biri acelesi, diğeri de korkması yüzünden, istifade edemediler, Fenerbahçe de, Cemilin wskasından bir netice alamadı, Oyun müsavi bir cereyan aldığı sırada Naci, Galata. saray müdafaasını atlatarak kaleye yaklaştı. Kapalı zaviyeye çektiği şüf sağaçık yerinden taç oldu. Birinci devre (1-1) berabere bitti. İKİNCİ DEVRE Oyun başlar başlamaz Fenerbah- çe hücuma geçti. Kazandıkları iki kornerden istifade edemediler, Gala» tasarayın akınlarını Lebib uzun de- gajmanlarla kesiyor. » Onuncu dakikada Galatasaray for. verdleri olmuş bir gol kaçırdılar, Di. reğe çarpıp yere inen topu Yaşar uzaklaştırdı. On ikinci dakikada ka leci Osman, Basrinin yerden bir şü- tünü elinden kaçırdı, Bunu da L0tü kornere atarak kurtardı. Bedii. ile Süleyman Fener kalesi önünde birbirlerini bozdular. GALATASARAYIN KAÇIRDIĞI PENALTI On beşinci dakikada Fener aleyhi- ne bir korner oldu. Necdetin şütü Sarılâciverdillerin Kalesi önüne düş tü ve Kalenin önü karıştı, Havadan inen topu Süleyman güzel bir kafa vuruşu ile Yaşarın kapadığı köşeye gönderdi. Yaşar keleye girmek üzere bulunan topu kolile durdurdu. Hi kem penaltıyı verdi, Hüsamedâinin sebepsiz bir itira zandan sonra Nubar penallayı çekti. Şüt Hüsamın parmakların! sıyırarak direğe çarplı. Nubar geri gelen topu tekrar yakaladı. Yaşarın müdahale- sine rağmen çektiği ikinci şütü tek- rar kale direğine çarptı. Geri dönen topu Hüsameddin üzerine yatarak kurtardı. Galatasarayın kaçırdığı bu fırsat tan sonra oyun sertleşmek istidadını gösterdi. Cemli, Lütüyi atlatan Na ciyi haf hattında düşürdü. Biraz son- Ta Fanl da Cemili yuvarlağı. Yirmi beşinci dakikadan sonra oyun Karmakarışık bir hal aldı. Bu sırada Necdetin bir pasım pek yakından Boduri dışarı attı. Galatasarayın karışık bir forverd hattile yaptığı hücumları Lebip ve Yaşar kesmeğe muvaffak oluyorlar. Her iki takımın oyuncuları da ayaklarında. fazla top tuttukları için oyun sıkışıyor. Galatasarayın hâki- miyeti devam etmekle beraber hü- cum hattının muvaffakıyeisiz oyu nu yüzünden netice alamıyorlar, Bu- na mukabil Fenerbahçeliler de topu lüzumsuz şekilde çiğniyorlar. Oyun tamamile karışık ve zevksiz bir cere- yan aldığı sırada (1-1) berabere bitti, NASIL OYNADILAR? Kale önlerindeki bazı heyecanlı an- i i | Beşiktaş, İstanbul şampiyonu oldu 3 ilkleşrin 1938 de başlayıp iki devre olarak oynanan 1938-1939 mevsimi İstanbul ig maçları dün nihayetlendi. Müsabakalara işti. rak eden on takımın içinde yap- tığı on sekiz maçı hiç mağlüp Beşiktaş, on sekiz maçtan, on beşinde galip gelmiş, üçünde be- rabere kalmıştır. Kazandığı pu- van adedi (51) dir. Lig maçları: İkinci küme maçları Dün Taksim ve Şeref stadlarında ikinci küme lig maçlarına devam edil miştir. Şeref Galatagençler ile Boğaziçispro maçı 2-1 Galntagençlerin, Karagümrük ile Davutpaşa maçı 4-0 Karagümrüğün galibiyetile netitelen» miştir. Taksim stadındaki Anadoluhisarı | Beylerbeyi maçı Anadoluhisarın 40 galebesile bitmiştir. Bu karşılaşmalar» || la ikinci kümenin A grupunda Kasım» iki defa maç yapılacaktır. değildi. Galatasaray da, Fenerbahçe de gelişi güzel oynadıkları için oyu- nun seviyesi vasat! bile bulamadı. Her iki takımın oyuncuları ayâkla- rında fezla top tuttular, Galatasaray - Kaleci Osman güzel bir oyun oynadı. Oyunun başında yaptığı ani plonjonlarla takımını mağlübiyetten kurtardı. Lütfi, Cemille anlaşmadan Naciyi ofsayde bırakmak istiyor ve bittahi muvaffak olamıyordu. Birinci devre- de hafle de irtibatı noksandı. İkinci- de nisbeten iyi idi, Cemil rasgele oy- nadı. Musa, birinci devrede zayıf, ikin. cide zararsızdı, Fakat bermutad hiç cenah değiştirmedi. Nubar gayretsiz» di, Hücumda ve müdafaada gayri kâ- fi kaldı. Ekrem, asabi olmakiş be raber güzel oynadı, Necdet. - Süley- man cenahi az İşledi. Ortada Bedii topu. ayağında çok tuttu. Boduri ve bilhassa Sarafim çekingen oynadılar, Fenerbahçe - Hüsameddin, golde- ki hatası müstesna - iyi id. Yaşar seri oynadı. İdmanı henüz. kifayet sizdir. Lebip Fener müdafaasını bir çok müşkil vaziyellerden kurtardı Genç bir oyuncu olan Muzaffer raki- binin üzerine düşünmeden hücum ettiği için kolay atlıyordu. Aytan ve Mehmed Reşad zararsız idiler, Fazıl, sağaçıkta bek gibi oynadı ve Tüzum- suz sertlikler yaptı. Esad topu nya- ğında çok tuttu. Ali Rızanın bermu- tad arkası rakip Kaleye dönüktü. Basri topla çok oynadı ve arkadaşlar rile anlaşamadı. Naci hücum hatte nın ve Lebiple beraber takımın en iyi oyuncusu ii, Fakat ikinci devre de işletilmedi, Vefa, Silleymaniyeyi 4 - 0 mağlüb etti Şeref stadında birinci karşılaşma Vefa ile Süleymaniye arasında yapıl dı. Şazi Tezcanın idare ettiği bu ma- çı hâkim bir oyundan sonra Vefalılar fik devrede 3 ve ikinci devrede 1 gol daha yaparak 4 - 0 kazandılar. Günün ikinci karşılaşması Beykoz - Beşiktaş arasında yapıldı. Puan va» ziyeti itibarile bu karşılaşma Beşiktaş için büyük bir ehemmiyeti haizdi. Hakem Aziz Muhiddin Apağın ida- resinde sahaya çıkan takımlar şu ş0- Beykoz: Safa - Halid. Bürhan - Mus- tafa, Mehmed, Galib - Turhan, Said, Şahab, Bahadır, İsmail; Oyuna Beşiktaşın sağdan yaptığı. seri bir hücumla başlandı. Beykoz ka- lesine yüklenen siyah beyazlılar der- hal oyun üzerinde hâkim bir vaziye- te geçtiler. On dakika kadar devam eden bu tazyik Beykozun canlanma sile nihayet buldu. Ve sart siyahlılar da münferid bir kaç akın yapmağa muvaffak oldular, 28 inci dakikaya kadar golsüz bir şe kilde geçen oyunun ilk sayısını Bey- koz müdafilerinin ileride bulunmasın. dan istifade eden Ridvan plâse bir vuruşla yaptı. Galib vaziyete geçen siyah beyazlılar tekrar üstün vaziye- te geçtiler ve 35 inci dakikada Haya- ti vasıtasile ikinci göllerini yaptılar. Ve birinci devre bu şekil değişmeden 2-4) Beşiktaşın galebesile nihayetlen- di, Oyunun ikinci devresi çok heye canlı geçti. Büyük bir enerji ile mü- ra Beykozluların açıldığını ve Beşik- taş Kalesine tehlikeli hücumlar yaptı. ğını görüyoruz. 10 dakika kadar de- vam eden bu tazyik esnasında mütg- addid firsatlar yakaladılarsıa dr isti. fade edemediler. s 30 uncu dakikada Rıdvarın bir Kas fa vuruşile Beşiktaş üçüncü golünü kazandı. Beykozdan Şahab şahsi bir hücumla bu gole mukabele etti ve oyun 23 vaziyete girdi. Müsabakanın bu şeklide netlceleneceği tahmin edi. lirken son dakikada bir fırsattan isti- fade eden Hayati takımının dördüncü golünü de yaptı ve müsabaka bu şe- kil değişmeden 4-2 Beşiktaşım galebe- sile nihayetlendi. Heybeliada kırkoşusunu Rıza Maksud kazandı İstanbul atletizm Monitörlüğü tara. fından tertib edilen kır koşusuna dün Heybelladada devam edilmiştir. Büyük bir intizam içinde yapılan ve 60 atletin iştirik ettiği bu müsadba. ka 5,000 metre üzerinde tertib edilmiş- ti. Neticede Beyoğlu Halkevinden Ri- za Maksud 22.02 dakika ile birinci, Galatasaraydan İbrahim 22.17 ile i- Galatasaray - Fenerbahçe maçında Ekrem, Esadın şütünü kesmeğe çalışıyor a amm e —— m Beşiktaş, Beykozu 4 -2,| A. 5. 23 Perayı da mağlüb etti Misafir Bulgar takımı İkinci maçı. nı dün Taksim stadında alti bine yâ» kın bir seyirci önünde Pera takımı ile yaptı. Hakem Adnan Akının ida- resinde oyun saat İl de başladı. A, 8. 23: Dermanski - Spasof, Ba- lıkçiyef - Teodorof, Vitoşki, Petrof « Kozmanof, Angelef, Paçaciyet, İstro- got, Yordanof. Pera: Çafatinos - Stavro, Hristo - Canbaz, Etinen, Çiçoviç - Taleas, Murat, Bulley, Culafi, Bambino, Oyuna Pera başladı. Misafir takı- mın haf hattında kesilen bu akın birden Pera kalesine indi. Oyunun B inci dakikasında soldan inkişaf eden bir Bulgar akınında top birden demarke vazıyette duran sağaçığa geçti, Sağaçık önünün boş olmasın- dan istifade ederek ilk golünü attı. Bu gol Perayı canlandırdı. Oyun yavaş yavaş müsavi bir şekil almağa başladı, Pera akınlarını sağaçık va- sıtasile yapmak istiyor. Misafir ta- kımın akınları daha ciddi ve tehlikeli, dan yaptıkları bir akınında top kor- ner oldu. Çekilen kornerden istifade eden soliçleri yerinde bir kafa vuruşu ie 2 nci golü kayde muvafak oldu. Oyun gittikçe sertleşiyor ve Peranın hâkimiyeti altında geçiyordu. Butleyin bir şütünü kaleci elinden kaçırdı. Topa yetişen Muradın şülü- nü de direk kurtardı. Devre 7 - 0... İkinci devreye Bulgarlar başladı- lar ve oyunu Pera yarı sahasına yer- leştirdiler. Fakat güzel oynıyan ka- leci sayı yapmalarına mâni oluyor- du. Pera açılır gibi oldu, Oyun tek- rar süraileşti. Pera müdaflini, Bulgar sağaçığı sert bir çıkışla sakatladı ve biraz sonra ayni taraftan tazelenen bir akımda kendini sakatlıyan oyun- cuya yaptığı sert hareketi hakem ce- zalandırarak Pera bekini oyundan çi- kardı, Buna rağmen oyuna Pera hâkim, Bir akın esnasında Pera solhafı sert oy- nıyan misafir takımım santrhafı (6 çarpıştı ve oyundan çıktı. 9 kişi kalanı Pera hâkim oynamakta devam ödiyor, Fâkat netice alamıyor. Murat topu soldan söktü. Haf beki ve müdafii af- lattıktan sonra oyunun bitmesine 2 dakika kala Peranın yegüne golünü attı. Bu gol mağlüp tarafı gayrete getirdi. Fakat biraz sonra oyun Pera aleyhine atılan kornerle bitti. — N.İ. Lig maçlarının İson puan cedveli O G.B.M AYP. İÜ Beşiktaş 01815 Galatasaray 18 11 18 10 Hakem Tarık maçı güzel idare etti. kinci, Haydarpaşadan Abdullah üçün. | $