28 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife .— ——- Sene 21 — No. 7315 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI 28 Şubat 1939 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yaz işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Inönü'nün mesajı Amerikada büyük). Fransadaki Italyanlar Italyaya dönüyorlar Fransız gazetecilerinin Italyadan çıkarılması Fransada infial uyandırdı Fransa da bazı italyan gazetecilerini hudud haricine çıkaracak - Cezâaire yeniden tayyareler gönderildi bir alâka ve memnuniyetle dinlendi Relsicümhur İsmet İnönünün Amerikaya hitaben okudukları mesajlarını dün yazmıştık. Resimde İnönünün radyoda mesajlarını okurken ve Amerika sefiri ile konuşurken görüyoruz Ankara 27 (Telefonla) -— Amerika Radyo şirketleri birliğinden bugün radyo müdürlüğüne gelen bir telgrafta dün gece Relsicümhur İsmet İnönünün Amerikaya yaptığı mesajın orada çok büyük bir alika ve memnuniyetle karşılandığı bildirilmektedir. Amerikadaki sergi komiserimiz B. Nizameddinin İktisad Vekâletine gönderdiği bir telgrafta da, sesin çok iyi gel- diği ve Amerikalıların radyomuzu büyyük bir alâka ile takib ettikleri bildirilmektedir. Türk - Yunan dostluğu Hariciye Vekilimiz dün Yunan Kralı İ tarafından kabul edildi B. Şükrü Saraçoğlu bu akşam Savarona yatında büyük bir ziyafet verecek Atina gazeteleri Türk - Yunan dostluğu hakkında hararetli makaleler yazıyorlar 55 EK IB Eikkatleırr:ı Talebenin saçları «Talebenin saçı, şapkası nizama 40- kulacak; sinema aktör yahut akiris- lerininkine benzemiyecek'» diye ha- berler intişar edeli hayli oldu. Bu hayırlı ve isabetli tamimin İs- tanbulda henüz tatbik edilmediğine, bütün hemşeriler dikkat etmektedir. Türen 21 — Fransadaki İtalyan- lar İtalyaya dönmeğs başlatmışlardır. 400 kişilik ik grüp bugün Türen'e gelmiştir. Bu gripu karşılamak Üze- re faşist partisi kâtibi Strace Roma- dan buraya gelmişti. İstasyonda ve şehirde hararetli tezahürat yapılmış- tar, Marsilya 71 — İtaiyaya dönmek için emir alan 800 İtalyan toplanmış ve İtalyaya gitmiyerek Fransaya Sar dakat beyan etmeğe karar vermiştir. Fransada infial Paris 91 — İtalyanm Papa seçimi münasebetile Romaya gitmek isteyen gazetecilerin pasaportlarını vize et- memesi ve İtalyadaki Fransız gaze tecilerinden bir kısmını çıkarması Pransada infial uyandırmıştır. Ge- zeteler bu münasebetle sert makale- ler yazıyorlar ve bu iki hareketi de protesto ediyorlar. Epogue gazetesi İtaiyadan bazı Fransız gazetecilerinin, ezcümle 12 senedenberi Romada bulunan Temps muhabiri Gentizonun İtalyayı terke davet edilmesinden bahsederken “di- yor ki «Bundan anlaşılıyor ki Mussolini hükümeti İtalyada yapılmakta olan maddi ve manevi harb hazırlıkların- dan memleketimizin haberdar olma ması için çalışmaktadır.» (Devamı 10 uncu sahifede) 100 bin asker, 2000 tayyare Harp olursa İngilterenin Fransaya yapacağı ilk yardım Londra 27 (AA) — People gazetesinin yazdığına göre harp vukubulduğu takdirde İngiltere Fransaya 10 fırkalık bir kuvvet gönderecektir. 100,000 kişiden biraz daha fazla olacak olan bu seferi kuvvet, 1914 te Manşı ge çen kuvvetlere nisbetle daha az ise de İngiliz ordusunun bütün metörlü cüzülamlarını ihtiva edecektir. Bununla beraber bu ordu, tedri- cen takviye edilebilecektir. İlk harp tehlikesinde İngiliz hava teşkilâ- tınm en iyi tayyarelerinden 2? bini daha şimdiden kendilerine tahsis edilmiş olan Fransız hava meydanlarına hareket edecekler. dir. Söylendiğine göre bu hususta- ki kararlar, İki memleketin erkâ- Ga v — Ya kısa kesilmiş, ya sıkı örülmüş saç!... Bu. iki şekilden başkasile mek- Yunan kralı majeste Jorj ve kral sarayı tebe yelmeyiniz... İngiliz generali gitti Atina 27 — Dün "Türkiye elçisi B. Ruşen Eşref 'Ünaydının, B. Saraçoğ- lu .şerefine verdiği öğle ziyafetinde Yunan Başvekili B. Metaksas İle re- fikası, Hariciye Nezareti müsteşarı, Yunan Başvekilinin kalemi . mahsus müdürü ve Türk-sefareti erkânı ha- Zr bulunmuşlardır. Dün akşam B. Metaksas Grande Bretagne otelinde B. Şükrü Saraçoğ- lu şörefihe büyük, resmi bir ziyafet vermiştir. Bu ziyafetle Yunan Baş- vekili ile refikası, krelin hususi ka- lem müdürü, Saray teşrifat Nazırı, Payitâht Nazırı, Türkiye sefiri ve refi- kâsi, Yugoslavya sefiri, Romafya maslahatgüzarı Türkiye elçiliği ve Yunan: Hariciye Nezareti erkânı ve daha bir çok zevat hazır bulunmuş- tur. (Devamı 109 ncu sahifede) . İhtarın bu kadar basiti yapılamaz mı? Dinletilemez mi? Hattâ merkez den gelecek evrakı beklemeden mü- dürün, öğretmenin inisyalivi ile,., a aa Askeri şüra toplantısı Ankara 27 (Telefonla) — Askeri şüra mareşal Fevzi Çakmağın baş- kanlığında mutat toplantılarını yap- mağa başladı. Generni Nesbiti (ortada) müzede Dün sabah şehrimize gelen İngiliz istihbarat dairesi müdür muavini ge- neral Nesbitt Perapalas oteline inmiş ve öğleden sonra refakatinde mihman» darı kurmay binbaşı Aziz olduğu halde şehirde bir cevelân yapmış, müzeleri gezmiştir. General'dün akşam İstanbuldan Belgrada hareket etmiş, istasyonda me- rasimle teşyi edilmiştir.