11 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

11 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Ankara muhte. Yili cumartesi ve pazar günleri İs tanbul muhteliti ile üstüste İki maç yaptı. Bunlardan birincisini — (2-1) kazandı, — ikinci. sinde (3-1) mağ- Jöp oldu. Bir galibiyet ve bir o mağlübiyetle biten iki maçın neticeleri üzerin- de duracak deği- Tiz. Burada, Anka- ra muhtelitinin ilerisi için bizi s0- vindiren oyun tar- zından obahsede- ceğiz. Bu defa seyret» tiğimiz © Ankara muhteliti, hiç şüp- hesiz şimdiye ka- dar gördüğümüz Ankara takımla. rının en iyisi, en kuvvetlisi ve en modern futbol oy- nıyanı idi. Taki. mın, gerek oyün- Cu itibarile, gerek- se takım halinde. ki tarzı bakımın. dan bir antrenö- rün idaresi altın- da çalışmış oldu- ğu ilk bakışta gö- rülüyordu. Şimdiye kadar seyrettiğimiz Anka- ra takımlarının oyunu muayyen fer- di kıymetlere ve bazan sertleşen ener- jik bir oyuna dayanırdı, Oyuncuların. her biri lüzumundan fazla koşarlar, didinirler ve çalışırlardı. Halbuki bu defa şehrimize gelen muhtelitin oyun tarzını tamamile de- Bişmiş bulduk, Evvelâ, oyuncuların teker teker top kontrolleri tekemmül etmiştir. Eğer maç toprak saha yeri- ne çimen sahada oynanmış olsaydı, hiç şüphesiz bu terakki daha bariz bir şekilde meydana çıkacaktı, Oyuncuların yer tutuşları, rakib- lerini marke edişleri, demarke kalış- Jarı ve bütün bu hareketleri yaparken şaşırmayışları takımda futbol anlay- şının arttığını gösteriyordu. Takımın oyun tarzındaki tekem- mülünü bilhassa hücum hattında gör- dük. Bu hat kademeli oynuyor, pas- lar, derin, ileri ve boş yerlere verili- yordu. Orhanın birinci maçta attığı gol, Hamdinin ikinci oyunda çektiği şütler hücüm hattındaki 'şüt çekms' ve netice alma kabiliyetini anlatıyor- du. Takımın suflü de 'yerindedir. Hülâsa, bu-defa İstanbula gelen An- | kara muhteliti bize, iyi hazırlanmış, modem ve güzel futbol oynayan bir takım manzarası göstermiştir. İstan- | bul takımlarının, bundân böyle An- kara takımları ile yapacakları larda daha çok müteyakkız bulun- | maları lâzımdır. Bilhassa muhtelif, olarak, Ankara futbolundaki bu te- rakki hizla devam edecek olursa, ilk yapılacak İstanbul - Ankara maçının neticesi, memleketimizin futbol ho- cası olan İstanbullular için tehlikeli- dir. Çünkü Ankara muhteliti ne ka- dar iyi ve modem bir tarz tatbik edebiliyorsa, İstanbul muhteliti ve İs- tanbul takımları da aksine ayaktan ayağa pas veren ve kale içine kadar pas yapmağa çalışan demode bir oyun oynamakta adetâ ısrarla devam ediyorlar, İstanbul takımlarının, an- trenör bakımından ve dolayısile ha- zırlık cihetinden de noksan olduğuna bu vesile ile işarel edelim, Ankaralıların, bu terakki yolunda Gana sürat ve emniyetle devam ede- bilmeleri için ecnebi temaslarına ehemmiyet vermeleri yukarıda saydı- ğımız güzel hassaları arttırabilmek Ankara muhfelitinin oyunu Geçen haftaki maçlar, Ankarada futbolün | terakki ettiğini göstermiştir Ankara muhtelitinin iki kıymetli oyuncusu Gündüz ve Haşim için bütün kuvvetlerile çalışmağa de- vam etmleri lâzımdır. n Ulvi YENAL Pazar günü Barutgücü saha- sında yapılacak maçlar 1 — Râmi İdman - Barutgücü A takımları saat 15,30 da. 2 — Râmi İdman - Barutgücü B takımları saat 13,30 da, (Milli küme hasılatının | taksiminde ihtilâf çıktı Dört İstanbul klübü Ankaraya müracaat edecek | 19 martta başlıyacak olan milli kü me müsabakalarının fikstür ve tali mainamelerini alâkâdar klüb mur: haslarına tebliğ etmek için dün ak- şam mıntâka merkezinde bir toplan- tı yapılmıştır. Bu toplantıda milli küme müsaba- kalarına şehrimizden iştirak edecek Beşiktaş, Venerhahçe, Galatasaray, Vefa klüplerinin murahhasları bu- lunmuşlardır. Mıntaka başkanı be- den terbiyesi müdürlüğünden gönde- rilen tamimleri mutahhaslara dağıt- mıştır. Bu talimatname mucibince gerek deplesman ve gerekse dahili maçların hasılatı mıntaka tarafından toplanarak umum müdürlüğe gön- derilecektir, Aynı zamanda milli kü- me müsabakları esnasında * birinci kümedön alt" klüple * gayrifedereler- den altı klüb grasında yapılacak iki devreli lig maçlarının hasılatı da ge- ne Ânkaraya gönderilecek ve gerek | milli küme ve gerek lig maçlarına i;- | tirak edecek İstanbul, Ankara ve İz- mirin 28 klübü arasında bütün ha- sılat mütesaviyen taksim edilecektir. Beden terbiyesi umum müdürlü- günden gelen talimainamenin bilhas- sa yukarıda kaydettiğimiz para kıs- mına İstanbuldan milli kümeye işli- rak edecek dört klüp itiraz etmişler- dir. Haber aldığımıza göre aralarında bu husus için bir toplantı yapacak olan milli küme klüpleri kendilerine yegâne ' varidat meribal olan dahili maçlar hasılatının eskisi gibi klüple- rine terki için beden terbiyesi umum müdürlüğü nezdinde teşebbüsata gi- | rişeceklerdir. Ping - Pong dünya şampiyonası Kahirede yapılmakta olan dünyâ Ping - Pong şampiyonası nihayetlen- mış ve erkeklerde Svaytihling kupa- sını Çekoslovakya kazanmıştır, Yu. goslavya ikinci, İngiltere üçüncü ol- muşlardır, Kadinlarda Alminya birinciliği kazanmıştır. EE re AR Denizbankın ısmarladığı vapurlar üzerinde müzakereler Alman heyeti Iktisad Vekâletile temas etmek üzere Ankaraya gitti Krup tezgâhlarında yapılan vapur- lar üzerinde Denizbankla temaslarda bulunmak için bundan bir müddet | şehrimize gelen Al- | evvel Berlinden man heyeti Ankaraya gitmiştir. Al- man hükümeli heyetin İktisad Vekâ- letile temaslarda bulunmasını muva- fık görmüş ve heyet Ankaraya bu maksatla gitmiştir. Etrüsk vapurunda | tedkiklerde bulunmak üzere üç gün evvel Hamburgdan şehrimize gelen iki Alman mühendisinden mürekkeb heyet burada çalışmalarına devam | etmektedir. Bu heyet Ankaraya giden | heyetle daima muhabere halinde bu- Tunacaktır, İktisad Vekâleti, evvelce Neptun tezgühlarına verilmiş olan Karadeniz tipi 3500 tonluk üç gemiye aid mu- kavelenin feshine tarafdardır, Heyete bu mukâvelenin feshi teklif edilecek- | tir. Aynı tezgâhlar'a altı gemi sipariş edilmişken üçünün inşası bilâhare, daha büyük gemiler inşasına müsai olan Blom und Voss tezgühlarına ve. Işçi sigortası İş kanunundaki yüzüncü maddenin tatbiki hazırlık- larına başlandı İş kanununun yüzüncü maddesi işçiler için bir sigorta tesisini âmir- dir, Kanunun bu maddesi bir nizam- name ile tatbik edilecektir. Hazırlık- lara başlamak üzere fikrinden istifa- de edilmesi için xnemleketimize da- vet edilen Milletler Cemiyeti içtimai yardım şübesi müdürü Osvalt Ştayn bugün şehrimize gelecektir. Bu zat şehrimizde kısa bir müddet kaldıktan sonra İktisad Vekâletile te- maslarda bulunmak üzere Ankaraya gidecektir. İşçi sigortası, evvelce de yazdığımız gibi, işçiye bir nevi te- kaütlük hakkı bahşeden, ölen işçile- rin allelerine Azami yardım temin eyleyen ve devlet elile idare edilecek olan bir sigortadır. AKŞAM Milli Küme Fikstürü İSTANBUL 19/Mart/939 İ Fenerbahçe - Vefa Galatasaray - Beşiktaş 25/Mart/939 26 » » » » Vefa A. Gücü - Fenerbahçe 1/Nisan/939 | Ateş - Vefa 2.» » » $/Nisan/939 ww Beşiktaş - Fenerbahçe Doğan « Fenerbahçe - Fenerbahçe | ilmişti. Neptün tezgâhları 3500 ton- için diğer üç geminin de bu tezgüh- Tardan alınması münasib görülmük İ tür, Etrüsk vapuru da Ankarada mü kere mevzuu teşkil edecektir. Alman | mühendisleri tedkiklerini bir taraftan Ankaraya bildireceklerdir. En mühim | meseleyi, inşası ikmal edilmiş olan İ Etrüsk tipi vapurlardan Tirhan ile İ diğer üç eşinde yapılması zaruri gö- İ rülen tadilât teşkil etmektedir. / karada görüşülecek mühim mes lerden biri de budur, Onun için, Tir. İ han © vapurunu tesellüm etmeyen Hamburgtaki heyet âzasından maki- ne mühendisi B, Fahri Ankaradaki | müzakerelerde bulunmak üzere şeh- rimize gelmiş ve Ankaraya gitmistir. «Tırhan; da yapılacak tadilât tes- bil edildikten sonra denize indirilmiş bulunan «Kades» ile tezgâhta bulu- nan eşi de buna göre tadil eğilecek ve «Etrüsku de de ayni tadilât yapıla. İ caktır, Araba altında kalan çocuk Arabacı kazada kabahati olmadığını söylüyor İki gün evvel Fatihte Kırkçeşme caddesinde arabasile geçerken Deniz- bank memurlarından B. Razi'nin dört yaşındaki kın Ferihaya çarpa- rak ölümüne sebebiyet verin arabacı Hüseyinin cürmü meşhud yoliyle mu hskemesine dün asliye dördüncü ce- za mahkemesinde başlanmıştır. Müddelumumiliğin son tahkikat açılmasına dair evrakında Hüseyinin tedbirsizlik ve dikkatsizlikle ölüme sebebiyet vermek suçu sâbit olduğun- dan cezalandırılması isteniliyordu. Maznun Hüseyin mahkemede sü- çunu inkâr ederek: — Ben araba ile giderken yolda çocuk yoktu. Kendisini görmedim. Yan taraftan arabanın altına düşmüş. Bunun farkina varınca derhal arabayı durdurdum. Köza- da kabahatim yoktur. Dedi. Ahmed, Ali ve Servet adlarında üç şahid dinlendi, Bunlardan Ahmed vakayı şöyle an Tattı; süratle sürerek gidiyordu. Birdenbire yan taraftaki s0- kaklan çocuk çıktı ve araba kendisine çarptı. Kazayı görünce derhal koşup arabanm tekerleğini yakaladım, fakat gücüm yetmediği için durduramadım. Bir taraftan da arabacıya sesleniyordu. Hü- seyin kaza yerinden yirmi beş metre kadar daha ilerledikten sonra sraba- sını durdurdu. Çocuk da tekerlekler altın» da oraya kadar sürüklendi. Diğer iki şahid de kazayı ayni ş& kilde anlattılar. Çocuğun babası B. Razi mahkemeye bir istida vererek arabacının cezalandırılmasını ve â- rabanın asıl. sahibi Kiryakonun da mesulü bilmal sıfatile mahkemeye getirilmesini ve on bin ira ölüm tazminatının hüküm altına alınmas sını istedi. Mahkeme araba sahibi Kiryako- nun mesulü bilmaâl sıfatile mahkeme Küçükpazar Altıok klübünün kongresi Federe olmıyan klüpler arasında büyük varlıklar gösteren Küçükpa- zar Altiok Gen klübü sene Mik âdi kongresini klüb salonunda yapmıştır. i Başkan B. Abdullahın klübün bir senelik faaliyeti hakkında okuduğu rapordan sonra kaptan B. Süröyya- nın teknik mesali hakkında verdiği izahat alkışlarla kabul edilmiştir. Yeniden yapılan idare heyeti inti- habında fahri başkanlığa B. Akif, birinci başkanlığa B. Abdullah, ikin. ci başkanlığa B. Nuri, kaptanlığı B, Niyazi ve B, Süreyya, sekreterliğe B. Said, âzalıklara B, Osman, B, Nüz het ekseriyetle seçilmişlerdir.