22 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

22 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Çocuğunuzu 3 aylıktan itibaren mutlaka EFOSF'ATİIN ile besleyiniz FOSFATiIN FALYER Bütün eczane ve büyük bakkallarda bulunur. PASTiL KATRAN HAKKI öksürükleri kökünden keser tecrübelidir T.C. ZIRAAT BANIEASI Karaluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100.000.000 Türk Ilrası Şube ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en 82 çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet 1.000 Liralık 4 » 500 » 4 250 40 100 100 50 120 40 . 160 » 20 DİKKAT: Besaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı dirde 5 20 fazlasile v . id “iyı 5 İ 937/375 No. ile İstanbul dördüncü icra dalresinin muayyen Satış ilânı İstanbul dördüncü icra memurluğundan Ömer ve Sultan tarafından Vakıf paralar idaresinden 24710 ikraz numarasi- le borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmesinden dolayı satılmasına körar verilen ve tamamına ehli vükuf tarafın. dan (1702) lira kıymet takdir edilmiş olan Kasımpaşada Sirkeci Muslihiddin mahallesinin Zincirlikuyu caddesinde eski 122, 122 yeni 2/1, 170, 170/1 No. sağ tarafı Kadir bahçesi ve bazen mukâddema müfrez (1) işaretli parça, sol tarafı (2) harita No. li mahal, arkası Bulgar Nutik bostan, önü yol ile çevri- Hi iki kârgir evin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Gayri menküle Zincirlikuyu caddesinden No. alan çıkmaz sokak şeklin. de ve hududundaki diğer gayri m vullerle irtifak hakkı olan bir methalden girilmekte olup bahçe içinde ikişer katlı haricen sıvasız ve yekdiğerinin eşi iki kârgir evden ibarettir. 170, 2/1 No. lu hane: Zemin kat: Zemini çimento bir taşlık üzerinde bir oda, merdiven altında bir helâ zemini çimento arkadaki aralığa “kapısı olan adi ocaklı bir mutbaktır. Birinci kat: Bir zofa üzerinde karşılıklı iki odadan ibarettir. 170/2 No. li hanehin taksimatı da bunun aynidır. Umumi evsafı: Her Iki ev bir çatı altında ve yeni inşa edilmiş olup beden duvarları kârgir dahili aksamı ahşaptır. Zemin ve bir Kısım birinci kat pen- cerelerinde demir parmaklık vardır. Elektrik tesisatı mevcuttur. Haricen si- vasız olup etrafı bahçedir. Mesahası: Umum sahası 162 metre murabbal olup bunun 77 M2 iki er, bakiyesi bahçedir. Yukarıda hudut, evsaf ve mesahası y artırmaya konmuştur. 1 — İşbu gayri menkulün artırma şartnamesi 3/4/939 tarihinden itibaren numarasında İlânda yazılı olanlardan fazla malümat al- e ve 937/375 dosya No. sile memuriyetimize ı gayri menkulün tamamı açık görebilmesi için açık yenler, işbu şartnan müracaat elmelidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukarda yazılı kıymetin 5 "1,5 nisbetinde pey İ veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin gayri menkul üzerindeki! haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân ta nden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbi- telerile birlikte memüriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları ta- i pu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinden paylaşmasından hariç kalırlar. 50 Urası bulunanlara senede defa 4,000 Lira 2,000 » 1,000 4,000 5,000 4,800 3,200 düşmeyenlere ikramiye çıkdığı tak» Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, 1 Mart vel Haziran tarihlerinde çekilecektir. Dahiliye vekâletinden İsparta şehri içme suyu tesisatı şubesinin tevsii işi kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. A — İşin muhammen bedeli 52314 lira 64 kuruştur. 2 —- İstekliler bu işe ait şartname, proje vesaire evrakı 202 kuruş Ankarada Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinde veya İsparta Bele. diyesinden alabilirler. 3 — Eksiltme 6/Mayıs/939 tarihine rastlayan cumartesi günü saat on bir- de İsparta Belediyesinde toplanacak eksiltme komisyonunda yapılacaktır, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazlı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun 3685 lira 75 kuruşluk muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar, C — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir manli bulunmadığına dair imzalı bir mektup, D — Münakasaya iştirak edecek müteahhitlerin su tesisatı işleri yapmış olduklarına dair vesikalarını teklif zarflarile beraber vermeleri Jâzımdır. 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde komisyon relsliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli taahhütlü olması ve nk hayet bu sante kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine ve İsparta Belediyesine müracaat etmeleri. (996) (1895) Dökülen saçların en iyi ilâcı Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassıs Türbe, Boskurd kıraathanesi karşi- ILÂN: İstanbulda Limoncularda 32 No, Ju mı #azada ve Galatada Abit hanında 7 maralı yazıhanede un tcaretile İştiğni eden ve Vasil ve Yorgi Neapolitakiden müte- şekkil O (Nespolitaki Miraderler) OŞirke- tinin şürekâca tasfiyesine karar verilerek tasfiye memuru tayin edildim ve işbu hu- sus Sicili tiçaret gazetesinin 14/1/9309 ta- rihli ve 3834 sayılı gazetesile ilân edilmiş- tir. Halt tasfiyede bulunan mezkür Şir- Ketten alacaklı bulunanlar ile Şirkete İ borçlu bulunanların, tasfiye muamelâtı- nini merkezi bulunan Limon İskelesi soka- Bında Limoncu hanında 8 numaralı yazı- baneye her gün saat 14 ten 16 ya kadar müraecnat etmeleri ve alacaklarını kayıt ve borçlarını tesviye etmelerini Hân ederim. İstanbulda Hasır İskelesi Tuzeularda 3/5 numaralı mağazada tüccar Eşref Akatlı Osmanlı bankası — İLÂN — İstanbul belediyesinin © $ faizli 1909 tarihli istikraz tahvillerinin: No. 57 Tu 15 Mart 939 vadeli kuponlarının 21 Mart 939 tarihinden itibaren, tabvilâtı damgalamak sir retile, OSMANLI BANKASININ İs tanbul gişelerile, Londra merkezinde kupon başına L; 0.7/— olurak tedi. ye edileceği, mezkür tahvilât hamili. 4 — Göstu okumuş ve lü; itibar olunurlar. 5 — Gayri menkul 3/5/939 tarihinde çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra memurluğunda üç defa bağrıldıktan sonra en çok artırana ihale edilir, Ancak artırma bedeli muhammen kıymetin “e 75 şini bulmaz veya satış İstiyenin alacağına ruçhanı olan diğer alacaklılar lunup da bedel bunların bu göyri menkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok artıranın taahhüdü baki kalmak üze- re artırma 15 gün daha temdit edilerek 18/5/0939 tarihinde perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra memurluğu odasında artır- ma bedeli satış istiyenin alacağına ruçhanı olan diğer alacakların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile en çok artırana ihale edilir, Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve satış talebi düşer. 8 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayi vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu (Obedelle almağa ram olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle artırma ya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir, İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için Sb $ den hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyelimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133) 7 — Alıcı artırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcini yirmi ilen günde artırmaya iştirak edenler artırma şartnamesini mlu malümat almış ve bünları tamamen kabul etmiş ad ve İ senelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermeğe mecburdur. Mü- terakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve dellâliye resminden mütevellit bele- diye rusumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya ait olmayıp artırma bedelin- den tenzil olunur, İşbu gayri menkul yukarıda gösterilen tarihte İstanbul dördüncü icra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma şartname- si dairesinde satılacağı ilân olunur. (1909) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedellerile miktar ve evsafı aşağıda yazılı iki gurup malzeme ve eşya her gurup ayrı ayrı İhale edilmek üzere 7/4/1939 cuma günü saat (10,30) on buçukta Haydarpaşada gar binası dahilindeki komisyon tarafın- dan açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin her gurup hizasında yazılı muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komls- yona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. 1 — Muhtelif eb'atta demir maden ve ağaç vidaları, civata, pirinç ağaç vidaları, demir rondela ve yaylı rondela ve saire muhammen bedeli 1540 lira ve muvakkat teminatı 115 lira 50 kuruştur. 2 — Muhtelif eb'atta camcı ve modelci çivisi, elektrik için çatal çivi, dört köşe dipli kara döşemeci çivisi beyaz döşemeci çivisi, kabara çivisi, galvanize tavan örtüsü çivisi ve saire muhammen bedeli 518 lira 10 kuruş ve muvakkat teminatı 3866 kuruştur. « (1837) * Muhammen bedeli 150000 lira olan 10000 ton yerli portland çimentosu 5/Nisan/939 çarşamba günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankarada ida- re binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (8750) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 za kadar komisyon Relsliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler (750) kuruşa Ankara ve Haydarpaşâ veznelerinde satılmak” tadır. (1847) * Muhammen bedeli 5986 lira olan muhtelif miktar cins ve evsafta çelik 20/4/9390 perşembe günü saat (15) on beşte Haydarpaşada gar binasındaki satınalma komisyonu tarafından kapalı zarf usulü ile satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve 448 lira 95 kur ruşluk muvakkat teminatlarile tekliflerini muhtevi zarflarını eksilime günü suat (14) on dörde kadar komisyona vermeleri lâzımdır. w iaa alt aarinameler Havdarmasada gar binasındaki komisvon